Jump to content

ICE motori - dizel vs benzin vs LPG vs turbo vs ... ?


filipbabok

Recommended Posts

Ja sam imao tu nesreću da mi se na cliu razleti VT pumpa, srećom u garanciji. Bio je negdje čini mi se oko 60kkm i to 2006.g. U to doba prolazio sam cca 30+ kkm godišnje, a i razlika u cijeni dizela bila je nešto veća nego danas. Onda su sjebali u servisu pa su sve mijenjali još jednom nakon par mjeseci :)

Poznata činjenica da se radilo o tvorničkoj grešci na tim serijama pumpi, ali jbg kad to saznaš par godina nakon što si kupio auto. Da sam manje vozio i da mi je to krepalo par mjeseci kasnije izvan garancije bilo bi veselo. Ali evo, da pokucam u drvo, odonda nikakvih problema s motorom. Nešto periferije (nosači, ventilator kabine, podizač stakla) i to je sve za 10g. eksploatacije i skoro 200 kkm. Tako da sad kupujem drugi auto, vjerojatno ne bi uzeo dizela. Tko sejednom opče puše i na hldano :) Sad radim 3x manju kilometražu, a i da se vozim kao onda, bio bi benz+plin. Današnji dizeli su mi malo prekomplicirani za održavanje: dpf, egr, zamašnjak.... Na poslu vozim većinom dizele 140+ KS i to autocesta/otvorena cesta i zna biti problema. Recimo mazga 6 2.x skoro redovito serucka nešto oko dpf-a, a vozi se isključivo na duge ture. Pičim 2 glave po autocesti prema ST i upali mi se lampica od DPF-a :wtf:  ...opet u servis.

 

e pa upravo o tome sta ti pises sam ja gore govorio za passata koji sam uzeo kao primjer jer za taj primjer znam jako dobro... kad si vlasnik nitko se nece sazaljevat nad tobom jer si dobio primjerak sa nekom tvornickom greskom nego plati...

 

Dpf mislim da vec sada ima svaki auto a u buducnosti ce ga sigurno imat... ni meni se to ne svida nikako... samo jos jedna stvar sta se moze pokvarit a jako puno kosta za popravak... srecom moze se skinut ca skroz i iskljucit greska u kompjuteru tako da ono postoji rjesenje koje manje boli za novcanik...

Edited by hyko
Link to comment
Share on other sites

Slučaj kod punca/punice. Chevrolet/Daewoo Tacuma/Rezzo 1.6, 77 kW, 2006.g, 150 tkm. U jamstvenom roku je propišala letva volana, no to je sređeno na račun servisa i nema veze s motorom. Drugi vanredni popravak je bio zbog cuganja pri ubrzavanju/uzbrdici i to je riješeno zamjenom kablova, svijećica i brtve glave. Trošak cca oko 1000 kn. I to je sve.

Auto je malo neudobniji, ali pouzdan (kao što se vidi iz priloženog) i općenito mehanički solidno napravljen. Ima prostora unutra ali nije odveć udoban.

No, taj auto troši kombinirano 8L i općenito je nejak i inertan. Što zbog katalizatora, što zbog aerodinamike, a najviše zbog motora jer je takav kakav je. Cca 140 Nm okretnog momenta, čini mi se...

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

Slučaj kod oca, pomalo muzejski ali ga navodim jer se broj ovih automobila ne smanjuje bitno tijekom godina. Mercedes W124 250TD, 1985.g, atmosferac 66kW. Kupljen prije 4 godine od n-te ruke i sa 373 tkm no taj odometar stoji, ne zna se koliko dugo.

Od kada ga je kupio, prešao je 50 tkm i u tom periodu zamijenjeni su diskovi i pločice te remenica alternatora, nisam upućen u cijene. U ta tri puta na tehničkom nije bilo niti jedne zamjerke. Možda bi se mogla zamijeniti i još pokoja stvar, ali otac, usprkos bogatom znanju, ne brine o svojim autima dok nešto ne otkaže. Nažalost.

Auto troši oko 7 litara kombinirano i nije agilan, naravno. O udobnosti i prostoru neću jer pretpostavljam da ste se svi, makar jednom vozili u 124-ci.

Link to comment
Share on other sites

Ak je TD onda nije atmosferac :)

Slovo T je kod njih u tom razdoblju označavalo touring/transport, elem - karavan. Kod turbaka je u tom periodu poslije oznake stajalo jednostavno - TURBODIESEL.
Link to comment
Share on other sites

Ak je TD onda nije atmosferac :)

T modell, tacnije. Oznaka stoji i danas za MB karavane.

 

Inace, taj Passat koji pominjete je odavno poznata stvar - BKP motor i Siemens dizne, odnosno PD sistem - dizna i pumpa nad njom za svaki cilindar. To potpada pod gresku u projektovanju, koju sam gore i pomenuo. U slucaju odrzavanja u redovnom servisu, VW je na sebe preuzimao troskove zamene defektnih delova.

Link to comment
Share on other sites

Slovo T je kod njih u tom razdoblju označavalo touring/transport, elem - karavan. Kod turbaka je u tom periodu poslije oznake stajalo jednostavno - TURBODIESEL.

Isprika, imas pravo! To je tek na iducem modelu onda bilo TD za turbo valjda, onom oblom prije okca?

Link to comment
Share on other sites

Ja sam onda jaako sretna osoba s obzirom da vozim 12 godina starog dizela, s 200tkm+ km bez iti jednog kvara na motoru, ili mjenjaču.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Isprika, imas pravo! To je tek na iducem modelu onda bilo TD za turbo valjda, onom oblom prije okca?

Nikada u MB nisu koristili oznaku "TD" za turbodizel, T je uvijek značilo karavan a D dizel. A inače, W124 i jest model prije (što se tiče e-klase) okca/okana (koji nosi oznaku w210). Kod w210 su kod dizelskih motora sljedeće oznake na guzici: DIESEL za atmosferce, TURBODIESEL za turbake te CDI za turbake sa CR-om.

Kod kasnijih modela (w211 i aktualni w212), svi dizeli imaju oznaku CDI što će reći da su turbo i CR. Eventualno, kod nekih dizela u w212 seriji stoji BLUEtec, BLUEefficiency ili HYBRID ali i dalje su to CDI motori.

A sada ću se ispričati na OT-u

Link to comment
Share on other sites

Na Cliu 1.2 16V original svječice Champion REA8MCL koštaju 100kn sve 4 (Tokić, eBay...). Postoji dvije vrste bobina: jedne imaju integrirani kabel, druge odvojeni (Beru 230kn). Kompletno paljenje od ECU do motora zamijeniš za 70-100€ s originalnim dijelovima! Da ti se kompletno grlo usisa nekim čudom raspadne košta 2,500kn kod koncesionara, a nabavi se u pola cijene novo originalno čak i u HR. Inače klapna usisa se skine, temeljito očisti i vrati za 20-ak minuta bar na novijem D4F motoru.

 

Zadnji slučaj iz prve ruke sam čuo da je kolega s posla s 10god starom Lagunom II ostao bez turbine na 220,000km (1.9 dCi 120) da bi mu nakon mjesec dana otišao intercooler, a da bi nakon toge počele odlaziti dizne i dimiti pri dodavanju gasa (gumice na ventilima valjda). Auto je redovno servisiran u ovlaštenom servisu svakih 15,000km. Čovjek živi van Zagreba i dolazi autoputem na posao. Svi kvarovi su mu se odjednom dogodili unutar jednog godišnjeg doba nakon što je 10god vozio bez problema i naglo ostao kraći za neplaniranih 2,000+€ koliko se sjecam. Odlučio se jeftino riješiti auta i kupiti novi da se opet vozi kao čovjek.

 

Coupe je dobro rekao. Oni koji kupuju novi auto plate i voze se. Oni koji kupe rabljeni plate i popravljaju. Tu i tamo se neki lupe o glavu kad nešto veliko rikne. To je neizbježno. Vječno je pitanje voziti dalje ili prodati prije većeg kvara i tu najviše ovisi da li se isplati voziti rabljeni auto poglavito modernog dizla. Nema tu filozofije ni znanstvenih studija samo činjenice. A činjenice su da su ljudi imali užasno skupe servise na dizlima kojih na benzinu nije bilo i ne može biti.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Naklapanja, svatko vozi što mu odgovara....

 

Ovim postom si iznimno puno doprinjeo temi :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nema pravila ni s novim autima.

Sve je to kak te "potrefi".

Potpis!

Link to comment
Share on other sites

Na novom autu bar imaš garanciju.

Aha......

1.jpg

2.jpg

Renault SPORT ne smiješ koristiti u svrhu pravocrtnog ubrzanja 0-155km/h koliko postigne u 15s na 402m. A svi znamo kako ih reklamiraju.

Tako da nemoj meni prodavat te fore. Kolega je imao ED30 sa SKN naljom preko pola auta i svejedno do zadnjeg dana imao garanciju, dapače ekipi je bilo drago da promovira brand. U međuvremenu je i motor na garanciju dobio i još brdo stvari...eto...to ti je CRM od strane RenFaulta.

Edited by Raptor6767
Link to comment
Share on other sites

Sem ak se cacka po nedozvoljenim stvarima

Refreshaj stranicu.

Auto je bio kompletno stock, a problema koje nisu znali riješiti - gro.

Dok nisam SVE riješio O SVOM trošku i to SAMOSTALNO.

Link to comment
Share on other sites

Jbg :)

Ja sam mislio na Zrmiev slucaj ne na tebe.

s**nje..

Link to comment
Share on other sites

Makni samo sliku s brojem sasije da ne bude poslije sranja.

Link to comment
Share on other sites

Na Cliu 1.2 16V original svječice Champion REA8MCL koštaju 100kn sve 4 (Tokić, eBay...). Postoji dvije vrste bobina: jedne imaju integrirani kabel, druge odvojeni (Beru 230kn). Kompletno paljenje od ECU do motora zamijeniš za 70-100€ s originalnim dijelovima! Da ti se kompletno grlo usisa nekim čudom raspadne košta 2,500kn kod koncesionara, a nabavi se u pola cijene novo originalno čak i u HR. Inače klapna usisa se skine, temeljito očisti i vrati za 20-ak minuta bar na novijem D4F motoru.

 

 

 

to mu dodje koliko, oko 350 evra? Za auto koji jedva vredi 2300 evra? Bas povoljno. Tu klapnu usisa sam samo cistio 20 minuta, a rastavljanje i sastavljanje je trajalo ukupno 2.5 sata  u Renault servisu. Toliko o tome

Link to comment
Share on other sites

Zašto?

Zlu ne bilo. Zna se svega naci. Nepotrebni problemi posle
Link to comment
Share on other sites

Zlu ne bilo. Zna se svega naci. Nepotrebni problemi posle

Pa br.šasije nađeš provjerom registracijskih oznaka na HOKu.
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.