Jump to content

ICE motori - dizel vs benzin vs LPG vs turbo vs ... ?


filipbabok

Recommended Posts

Brojke...za koji model/motor...?? Trebalo bi ispisati cifre za svaki model svake marke i sve to puta svi dostupni motori.

Link to comment
Share on other sites

Brojke...za koji model/motor...?? Trebalo bi ispisati cifre za svaki model svake marke i sve to puta svi dostupni motori.

Vidim da su gore fotkali dva bmw-a pa zato kazem.

Zato mi je i bila ideja, kad sam otvarao ovaj topic, da svatko napise koliko je njega izasla eksploatacija pa cemo imati neke okvirne brojke. Pod uvjetom da budemo iskreni svi, naravno...

Link to comment
Share on other sites

post-506-0-30956900-1417569033_thumb.png

  • Prijeđeno kilometara: 86,000km / 6.5god
  • Gorivo: 50,500kn
  • Gubitak vrijednost: ~35,000kn
  • Osiguranje: 17,000kn (AO + kasko)
  • Registracije: 5,400kn
  • Ljetni i zimski set guma: 4,300kn (sa balansiranjima i izmjenama)
  • Izmjene ulja i filtera: 3,200kn (svakih 10,000km)
  • Redovni servisi: 8,200kn (uključujući jedan veliki i jedan mali servis)
  • Kvarovi: 3,100kn (kvarovi koji nisu u sklopu redovnih servisa)
  • Porez CMV: 860kn

Sveukupno sa pranjem i lickanjem auta, cestarinama za autoput (1400kn) i ostalim sitnicama: 131,000kn odnosno kuna i pol po kilometru.

Link to comment
Share on other sites

Ja se vozim na plin, tako mi je najisplativije. Godisnja kilometraza varira u proteklih nekoliko godina, sad sam na oko 25 000km.

 

R5 1.4 na plin oko 7.5l

Megane coupe 2.0 16v na plin oko 9l

Safrane ph.II 2.5 na plin oko 10l

Laguna I ph.II 2.0 16v 9-10l

 

Volio bih u nekoj buducnosti da se određene kockice posloze pa da pređem na atmo benzinca vece kubikaze na plin.....

Link to comment
Share on other sites

 

Sveukupno sa pranjem i lickanjem auta, cestarinama za autoput (1400kn) i ostalim sitnicama: 131,000kn odnosno kuna i pol po kilometru.

e ovo se zove analiza, vidim da je grafikon sa spritmonitora, ja isto to koristim, samo unosim jednom u par mjeseci, unosim troškove poput guma servisa i osiguranja. jedino ne unosim porez, cestarine i pranje. sad se već nakupilo računa pa bih ih mogao i unjeti.

Edited by Martin
Link to comment
Share on other sites

Spritmonitor je zakon! :) Iz tih analiza se vidi da gubitak vrijednosti auta i registracija/osiguranje predstavlja najveći dio troška auta. Ovo je mali Clio koji košta 10,000€, a na autima koji dođu 15-20 soma ojra te cifre vrtoglavo rastu, daleko više nego razlika u potrošnji.

Link to comment
Share on other sites

Zato na autima od 2-3 soma eura nema gubitka vrijednosti :) nakon 2-3 godine je skoro ista vrijednost i ako je bilo srece da nema kvarova i velikih redovnih ulaganja, cak niti kupnje guma, onda su troskovi samo benga i rega...

Ali to je vec lutrija :)

Ja sam jednom auto vozio 2 godine i prodao skuplje nego sam platio, kvarova 0, jedan mali servis...

Link to comment
Share on other sites

Ovo je graf iz jedne tablice koju sam radio prije 2god. Sada sam ju updateao sa novim modelima. Radi se o ukupnom trošku auta bez održavanja. U obzir namjerno nisu uračunati modeli s napumpanom opremom jer večina ljudi ih ne kupuje. Uračunati su godišnji porezi, registracije, osiguranja, gubitak vrijednosti i trošarine, a prosječne potrošnje su uzete sa SpritMonitora od vlasnika s 10-30 soma km. Prvi graf je za nove aute koji naprave 150,000km u 10god:

 

post-506-0-04525900-1417618788_thumb.png

 

Drugi graf je za vlasnike koji rade veću kilometražu 200.000km u 7god:

 

post-506-0-31317800-1417618795_thumb.png

 

Može se primjetiti kako RS auti drastično odskaču i najskuplji su uključujući Clia RS kojega je skuplje voziti nego Lagunu Bose Edition ili Scenica s istom tom opremom. Twingo RS izađe skoro kao dva i pol broja veća Laguna dCi. Fiesta EcoBoost se također nije proslavila.

Link to comment
Share on other sites

Zato na autima od 2-3 soma eura nema gubitka vrijednosti :) nakon 2-3 godine je skoro ista vrijednost i ako je bilo srece da nema kvarova i velikih redovnih ulaganja, cak niti kupnje guma, onda su troskovi samo benga i rega...

Ali to je vec lutrija :)

Ja sam jednom auto vozio 2 godine i prodao skuplje nego sam platio, kvarova 0, jedan mali servis...

Moj je bio 3700 eura placen prije godinu i pol, a bas sam nedavmo pogledao na njuskalu i skuzio da nista nije pala cijena. Zanimljivo, ocekivao sam barem 200-ak eura...
Link to comment
Share on other sites

Zato na autima od 2-3 soma eura nema gubitka vrijednosti :) nakon 2-3 godine je skoro ista vrijednost i ako je bilo srece da nema kvarova i velikih redovnih ulaganja, cak niti kupnje guma, onda su troskovi samo benga i rega...

Ali to je vec lutrija :)

Ja sam jednom auto vozio 2 godine i prodao skuplje nego sam platio, kvarova 0, jedan mali servis...

Definitivno najisplativije - ako čovjeka zadovoljava to što će "cijeli život" voziti auto od 2k eura. Imaš ljude kojima je dovoljno da imaju što pojesti i da nisu goli/bosi...ali... ... ...

Link to comment
Share on other sites

Definitivno najisplativije - ako čovjeka zadovoljava to što će "cijeli život" voziti auto od 2k eura. Imaš ljude kojima je dovoljno da imaju što pojesti i da nisu goli/bosi...ali... ... ...

Za 2 soma eura se danas dade naći čak i nekakav očuvani primjerak iz D-segmetna. Doduše, sa 15 god i 300tkm na leđima. Navodno je to bilo nemoguće pronaći prije nekih 10-ak godina. Ja to tada nisam pratio, ali ljudi koji jesu, kažu mi da se tržište rabljenih uvelike promijenilo u Hrvatskoj. Na bolje, navodno.
Link to comment
Share on other sites

Moj brat nema love i prije 6 god za 10 tkn kupio je punto 1. U 6 god promijenio kvacilo ,akumulator i brtvu glave. Doduse vozi se oko 7tkm godisnje po sisku ali da sad krepa i baci ga u cios izgubio je nista. Ja sam megane platio 100 tkn i nakon 6.5 god prodao za 25. Pojeo mi je hrpu para u odrzavanju i u gubitku vrijednosti.

Link to comment
Share on other sites

Opet kazem - kome financije ne dozvoljavaju bolje ili tko je ok s tim da se vozi u isluženim punoljetnim autima a sve zbog uštede, nepostojanja gubitka vrijednosti itd - go for it. I ja vozim krame vec neko vrijeme ali mi ne pada na pamet tvrditi da je to dobra stvar i da zapravo što stariji/jeftiniji auto imam to bolje...jer cu manje izgubit na njemu.

Pogotovo ta priča teško nalazi publiku na forumu koji okuplja ljubitelje automobila i autoentuzijaste.

Link to comment
Share on other sites

Frend je na poklon dobio R5 1.1 i vozio ga 9god dok prošle godine nije imao udes. Nije ni mijenjao ulje nego je samo nadolijevao. To bi ljudi vozili za dostavu pizze, a on je putovao s njim i vozio ga po Zagrebu. Najisplativiji auto financijski, ali svašta se u tom autu osjetilo od mirisa iz motornog prostora i nije uvijek upalio ujutro. Malo tko bi želio tako nešto danas voziti pogotovo oni koji imaju malu djecu.

 

Stari R19 16V praktički nije izgubio na vrijednosti, ali sam ulupao skoro 30,000kn u servise u 3.5god najviše zbog lošeg održavanja prijašnjih vlasnika, te starog IV servisa na Kajzerici gdje su mi napravili loš posao s autom. Ako računaš na rabljeni auto onda moraš imati pouzdanog i izvrsnog mehaničara i električara koji intimno poznaje tvoj auto. U protivnom to bude jako skupo, a ako je auto u startu loš onda je to rupa bez dna. Mnogi mladi u 20-tima se zavarajavu da se njima to neće dogoditi i onda postanu robovi takvog auta.

 

Bratić je bio prvi vlasnik Meganea I koji je nakon 200,000km poželio više pažnje u servisima poput dihtunga glave i sl. Imao je najbolju namjeru za taj auto, ali mehaničari nisu radili dobar posao i rasturili su mu auto koji je nakon toga postao rupa bez dna. Prodao ga je za 5,000kn. Moje saučešće onome tko ga je sav sretan "povoljno" kupio od prvog vlasnika, nadam se da se dobro kuži u auto mehaniku jer u protivnom neće niti jednom stići na more s njim.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Frend je na poklon dobio R5 1.1 i vozio ga 9god dok prošle godine nije imao udes. Nije ni mijenjao ulje nego je samo nadolijevao. To bi ljudi vozili za dostavu pizze, a on je putovao s njim i vozio ga po Zagrebu. Najisplativiji auto financijski, ali svašta se u tom autu osjetilo od mirisa iz motornog prostora i nije uvijek upalio ujutro. Malo tko bi želio tako nešto danas voziti pogotovo oni koji imaju malu djecu.

 

Stari R19 16V praktički nije izgubio na vrijednosti, ali sam ulupao skoro 30,000kn u servise u 3.5god najviše zbog lošeg održavanja prijašnjih vlasnika, te starog IV servisa na Kajzerici gdje su mi napravili loš posao s autom. Ako računaš na rabljeni auto onda moraš imati pouzdanog i izvrsnog mehaničara i električara koji intimno poznaje tvoj auto. U protivnom to bude jako skupo, a ako je auto u startu loš onda je to rupa bez dna. Mnogi mladi u 20-tima se zavarajavu da se njima to neće dogoditi i onda postanu robovi takvog auta.

 

Bratić je bio prvi vlasnik Meganea I koji je nakon 200,000km poželio više pažnje u servisima poput dihtunga glave i sl. Imao je najbolju namjeru za taj auto, ali mehaničari nisu radili dobar posao i rasturili su mu auto koji je nakon toga postao rupa bez dna. Prodao ga je za 5,000kn. Moje saučešće onome tko ga je sav sretan "povoljno" kupio od prvog vlasnika, nadam se da se dobro kuži u auto mehaniku jer u protivnom neće niti jednom stići na more s njim.

Auto za moje pojmove mora biti tehnički ispravno i pouzdano. Dakle, da se ja kao prošlo ljeto uputim u Pulu (ili bilo gdje drugdje na put od 1000 + km) i da ni u jednom jedinom trenutku niti ne pomislim da bi možda mogao ostati na cesti zbog kvara. E sad hoće li auto imati 2, 5, 8, ili 12 godina mi je sasvim svejedno. Vidim po cesti auta dvostruko i više "mlađih" od moje lagune koji su u jako lošem stanju, to se meni kod auta ne bi moglo dogoditi. Ići ću na noge ako treba, ali s neispravnim autom se negdje uputiti neću nikada (naročito na duge staze).

Link to comment
Share on other sites

Auto za moje pojmove mora biti tehnički ispravno i pouzdano. Dakle, da se ja kao prošlo ljeto uputim u Pulu (ili bilo gdje drugdje na put od 1000 + km) i da ni u jednom jedinom trenutku niti ne pomislim da bi možda mogao ostati na cesti zbog kvara. E sad hoće li auto imati 2, 5, 8, ili 12 godina mi je sasvim svejedno. Vidim po cesti auta dvostruko i više "mlađih" od moje lagune koji su u jako lošem stanju, to se meni kod auta ne bi moglo dogoditi. Ići ću na noge ako treba, ali s neispravnim autom se negdje uputiti neću nikada (naročito na duge staze).

 

Jasna stvar, meni su više od 90% kilometraže dionice od 500+ km u komadu. Ali je fino vidjeti auto duplo stariji od tvoje/moje lagune koji radi kao švicarski sat. Samo redovno održavanje, ništa drugo. Nema štednje na stroju u kojem voziš obitelj 150 km/h... jasno kao dan!

Link to comment
Share on other sites

Nema štednje na stroju u kojem voziš obitelj 150 km/h... jasno kao dan!

 

Meni je dovoljna cinjenica da vozim samog sebe i brze od toga, ne treba uvoditi porodicu u tu jednacinu, te je sasvim logicno da necu da stedim ni na cemu kad je odrzavanje u pitanju. Isto tako, ne zelim da ubijem ni bilo koga drugoga, tako da se potpuno slazem sa tobom.

Link to comment
Share on other sites

Da se vratimo malo na temu: troškovi održavanja. Svatko svog konja hvali. Plinaši i dizlane pogotovo, jer njihovi vlasnici često imaju potrebu naglašavati kako su dobro i pametno investirali. Djelomično se hvale, a djelomično sebi opravdavaju ekstra lovu koju su potrošili. Nerealno je očekivati da će takvi ljudi biti otvoreni i objektivni kada im stvari krenu nizbrdo i pokriti se ušima nakon silnog naslađivanja i uvjeravanja okoline u prednosti plina i dizla.... pogotovo jer rasturenu kramu (rupu bez dna) treba prodati (uvaliti nekome) ;)

 

Tu je faktor kvalitete vožnje. Jedan frend je hvalio LPG na sva usta. Super, jeftino, ulje se ne maže, svječice uvijek dobre, bla, bla.... Upalim ja njegov auto, kadli to trokira, umire, guši se... jbt moj jugić prije 10god je bolje radio od njegovog auta. Morao sam ga zavrtiti na 3 soma da uopće krene inače bi krepao, a o vibracijama u vožnji da ne pričam. Pitam ga šta je to šta to ne popravi... kaže da je tri majstora promijenio i da mu samo ublaže problem. To je počelo otkako je ugradio plin i s vremenom sve gore i gore, ali to je samo dok se ne ugrije onda je super bitno da je jeftin plin. Kad se ugrijao simptomi su se ublažili ali nisu nestali. Mislim si da ne bi s takvim autom napustio kvart, a kamoli pošao negdje drugdje. Pitanje je koliko bi koštalo da se taj auto dovede u red. Kad se to pribroji onome koliko je koštala instalacija plina, redovno održavanje te instalacije, šlepanje i ne odlasci na put zbog tehnički upitno ispravnog auta, te kad se to oduzme od uštede u odnosu na benzin, upitno je da li bi bio plus ili minus. Može se sad razvući da je to loša instalacija i LPG sustav, ali činjenica je da prevelik postotak ljudi ima te probleme i da ne bi imali te probleme da se voze na benzin, kao i da ima onih koji su se preporodili kad su se skinuli s LPGa.

 

A dizli.... ne računajući redovna održavanja Clio IV dCi 75 Expression će ukupno biti oko 3,000€ jeftiniji od istog 1.2 16V auta i 3,500€ jeftiniji od TCE 90 modela nakon pređenih 200.000km. Ako na dizlu ne crkne ništa što bi koštalo pola od toga, vjerojatno se isplati ali mršavo. S druge strane Laguna dCi 110 će koštati 11,500€ manje od 2.0 16V verzije nakon 200.000km. To je već ušteda! ;)

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Zvone...ljudima koji imaju kvalitetne i održavane lpg instalacije je takav rad motora nepoznanica. Jednostavno - nemaš pojma uopce da li si na benzinu ili na plinu sta se rada motora, primanja gasa i kvalitete voznje tice. Prijatelj iz Splita stavio vrhunski Lpg-tech sistem u Golf 5 R32...i odusevljen je.

Link to comment
Share on other sites

Da se vratimo malo na temu: troškovi održavanja. Svatko svog konja hvali. Plinaši i dizlane pogotovo, jer njihovi vlasnici često imaju potrebu naglašavati kako su dobro i pametno investirali. Djelomično se hvale, a djelomično sebi opravdavaju ekstra lovu koju su potrošili. Nerealno je očekivati da će takvi ljudi biti otvoreni i objektivni kada im stvari krenu nizbrdo i pokriti se ušima nakon silnog naslađivanja i uvjeravanja okoline u prednosti plina i dizla.... pogotovo jer rasturenu kramu (rupu bez dna) treba prodati (uvaliti nekome) ;)

Tu je faktor kvalitete vožnje. Jedan frend je hvalio LPG na sva usta. Super, jeftino, ulje se ne maže, svječice uvijek dobre, bla, bla.... Upalim ja njegov auto, kadli to trokira, umire, guši se... jbt moj jugić prije 10god je bolje radio od njegovog auta. Morao sam ga zavrtiti na 3 soma da uopće krene inače bi krepao, a o vibracijama u vožnji da ne pričam. Pitam ga šta je to šta to ne popravi... kaže da je tri majstora promijenio i da mu samo ublaže problem. To je počelo otkako je ugradio plin i s vremenom sve gore i gore, ali to je samo dok se ne ugrije onda je super bitno da je jeftin plin. Kad se ugrijao simptomi su se ublažili ali nisu nestali. Mislim si da ne bi s takvim autom napustio kvart, a kamoli pošao negdje drugdje. Pitanje je koliko bi koštalo da se taj auto dovede u red. Kad se to pribroji onome koliko je koštala instalacija plina, redovno održavanje te instalacije, šlepanje i ne odlasci na put zbog tehnički upitno ispravnog auta, te kad se to oduzme od uštede u odnosu na benzin, upitno je da li bi bio plus ili minus. Može se sad razvući da je to loša instalacija i LPG sustav, ali činjenica je da prevelik postotak ljudi ima te probleme i da ne bi imali te probleme da se voze na benzin, kao i da ima onih koji su se preporodili kad su se skinuli s LPGa.

A dizli.... ne računajući redovna održavanja Clio IV dCi 75 Expression će ukupno biti oko 3,000€ jeftiniji od istog 1.2 16V auta i 3,500€ jeftiniji od TCE 90 modela nakon pređenih 200.000km. Ako na dizlu ne crkne ništa što bi koštalo pola od toga, vjerojatno se isplati ali mršavo. S druge strane Laguna dCi 110 će koštati 11,500€ manje od 2.0 16V verzije nakon 200.000km. To je već ušteda! ;)

Ovo sta pricas o plinu je bilo u dosta slucajeva dok se Lpg ugradjiva na karburator i tada ako nisi ima mestra sta zna sta radi onda si ima polu proizvod.

Danas kad je Lpg direktni to je druga prica.

O dizelu nebi.

Uglavnom svak svog konja fali

Edited by macak
Link to comment
Share on other sites

 

A dizli.... ne računajući redovna održavanja Clio IV dCi 75 Expression će ukupno biti oko 3,000€ jeftiniji od istog 1.2 16V auta i 3,500€ jeftiniji od TCE 90 modela nakon pređenih 200.000km. Ako na dizlu ne crkne ništa što bi koštalo pola od toga, vjerojatno se isplati ali mršavo.

 

Ako bi mogla neka detaljnija matematika, bilo bi dobro, posebno za TCe. Ja ne znam sto polazis od toga da ce na dizelu da crkne nesto, a na benzincu da nece. Mislim, pretpostavka je majka svih z....., a pouzdanost takvog zakljucivanja se asimptomatski priblizava nuli neverovatnom brzinom.. Terminal velocity, tako reci :)

Link to comment
Share on other sites

Zvone...ljudima koji imaju kvalitetne i održavane lpg instalacije je takav rad motora nepoznanica. Jednostavno - nemaš pojma uopce da li si na benzinu ili na plinu sta se rada motora, primanja gasa i kvalitete voznje tice. Prijatelj iz Splita stavio vrhunski Lpg-tech sistem u Golf 5 R32...i odusevljen je.

 

Neka se javi za 3-5 godina ;)

 

Ako bi mogla neka detaljnija matematika, bilo bi dobro, posebno za TCe. Ja ne znam sto polazis od toga da ce na dizelu da crkne nesto, a na benzincu da nece. Mislim, pretpostavka je majka svih z....., a pouzdanost takvog zakljucivanja se asimptomatski priblizava nuli neverovatnom brzinom.. Terminal velocity, tako reci :)

 

U izračunu je sve osim redovnog održavanja i nepredviđenih kvarova, dakle: cijena auta, trošarina, osiguranje, registracija, porezi i realna srednja potrošnja uzeta sa Spritmonitora kroz period od 15god i 200.000km što je realni scenarij za Zagreb.

 

Statistika govori da je velika vjerojatnost će prosječan dizel gadno opaliti po džepu vlasnika na 200-300 soma kilometara zbog turbine, common raila, dizni osjetljivih na kvalitetu dizla pogotovo u zimskim periodima, plivajućeg zamašnjaka...  stvari koje na benzincu atmosfercu ne odlaze. TCE motori su se pokazali da im turbine nisu problem, ali još je rano za reći.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.