Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

  • 1 month later...

Neznam dal sam u dobroj temi, trebal bi preporuku koji accu da uzmem za fluence 1.5dci

Originalan je 600A i 60 Ah. Original mi nude za 650kn (3g.garancije), a motrio za 620, ali 60Ah i 510A (2god)

Zbog elektronike i svega ostaloga, nebi uzimao slabije od 600A, jel ima kaj jeftinije za te novce, s 3 godine garancije?

Link to comment
Share on other sites

Obzirom na motor, može se ugraditi akumulator od 510A, jer se takav ugrađuje u aktualne Megane, Sandere i ostale sa 1.5 dCi motorom. Ali ako možeš, uzmi od 600A, nije zbog elektronike nego zbog startanja. Moja preporuka: Exide, Yuasa, Banner, Tudor, ali ako ne patiš od "velikih imena" biti će sasvim dovoljna i slovenska TOPLA. Ja ju imam (istina na oldtimeru) preko 5 godina i još daje startnu struju kako piše u papirima. Više volim akumulatore sa čepovima, ali je takvih sve manje....Mislim da je original akumulator od Fulmena, ali se to ne mora vidjeti jer je stavljena Renault naljepnica. 3g. garancija i 650 kuna za 600A startne struje i djeluje kao fer ponuda. Obavezno provjeri kakvo je punjenje, a nije loše povremeno na punjaču dopuniti akumulator ako je ikako moguće. Trajati će od 0,5 -1 godine duže sigurno. Sretno u nabavci !

Link to comment
Share on other sites

Obzirom na motor, može se ugraditi akumulator od 510A, jer se takav ugrađuje u aktualne Megane, Sandere i ostale sa 1.5 dCi motorom. Ali ako možeš, uzmi od 600A, nije zbog elektronike nego zbog startanja. Moja preporuka: Exide, Yuasa, Banner, Tudor, ali ako ne patiš od "velikih imena" biti će sasvim dovoljna i slovenska TOPLA. Ja ju imam (istina na oldtimeru) preko 5 godina i još daje startnu struju kako piše u papirima. Više volim akumulatore sa čepovima, ali je takvih sve manje....Mislim da je original akumulator od Fulmena, ali se to ne mora vidjeti jer je stavljena Renault naljepnica. 3g. garancija i 650 kuna za 600A startne struje i djeluje kao fer ponuda. Obavezno provjeri kakvo je punjenje, a nije loše povremeno na punjaču dopuniti akumulator ako je ikako moguće. Trajati će od 0,5 -1 godine duže sigurno. Sretno u nabavci !

Link to comment
Share on other sites

Obzirom na motor, može se ugraditi akumulator od 510A, jer se takav ugrađuje u aktualne Megane, Sandere i ostale sa 1.5 dCi motorom. Ali ako možeš, uzmi od 600A, nije zbog elektronike nego zbog startanja. Moja preporuka: Exide, Yuasa, Banner, Tudor, ali ako ne patiš od "velikih imena" biti će sasvim dovoljna i slovenska TOPLA. Ja ju imam (istina na oldtimeru) preko 5 godina i još daje startnu struju kako piše u papirima. Više volim akumulatore sa čepovima, ali je takvih sve manje....Mislim da je original akumulator od Fulmena, ali se to ne mora vidjeti jer je stavljena Renault naljepnica. 3g. garancija i 650 kuna za 600A startne struje i djeluje kao fer ponuda. Obavezno provjeri kakvo je punjenje, a nije loše povremeno na punjaču dopuniti akumulator ako je ikako moguće. Trajati će od 0,5 -1 godine duže sigurno. Sretno u nabavci !

kolko sam shvatio max amperaža je u toj priči najbitnija, jer dok dam kontakt se uz grijače, pali i radio, ventilator i ko zna kaj još. Pa s vremenom kako accu stari, max amperaža se smanjuje, znači da nakon 5-6 god nije više 600 nego manje... Jer orig je prošle zime ako je par dana auto stajao dosta teže okrenuo ujutro.

I još jedno kaj se tiče struje punjenja, dal se accu većeg kapaciteta puni jačom strujom?

Ako bi uzeo neki (nekvalitetniji, jeftiniji) recimo većeg kapaciteta npr 74Ah i 600A nebi mi to preopterečivalo sklop za punjenje?

Link to comment
Share on other sites

Neznam dal sam u dobroj temi, trebal bi preporuku koji accu da uzmem za fluence 1.5dci

Originalan je 600A i 60 Ah. Original mi nude za 650kn (3g.garancije), a motrio za 620, ali 60Ah i 510A (2god)

Zbog elektronike i svega ostaloga, nebi uzimao slabije od 600A, jel ima kaj jeftinije za te novce, s 3 godine garancije?

Kada je o akumulatorima riječ, za 650 kuna se može kupiti "Đerdap 2", a ne ove njihovi "originale". Tvornička ugradnja je uvijek najbolja referenca, pa i nemoj ići ispod 60/600. Neke od preporuka: topla top (plavi), fiamm, baren, exide premium, monbat, banner, moll, midac. Munja je izbacila par novih modela, s tim da oni i nisu toliko jaki u struji, ali su trajni i i dalje imaju čepove pa možeš kontrolirati i tekućinu...

Link to comment
Share on other sites

I još jedno kaj se tiče struje punjenja, dal se accu većeg kapaciteta puni jačom strujom?

Ako bi uzeo neki (nekvalitetniji, jeftiniji) recimo većeg kapaciteta npr 74Ah i 600A nebi mi to preopterečivalo sklop za punjenje?

Akumulator većeg kapaciteta ima manji unutarnji otpor pa može potegnuti više struje prilikom punjenja, ali to ti nije problem iz više razloga. Najveći razlog je taj što je akumulator u autu koji se redovno vozi gotovo uvijek pun ili skoro pun čak i nakon jutarnjeg paljenja po zimi, a tada su razlike u strujama punjenja zanemarive odnosno daleko manje nego kad je aku prazan. Osim toga akumulator ne može potegnuti više struje nego što mu alternator može dati.

Ako ti stane veći akumulator stavi ga. Dulje će trajati jer će biti manje opterećen budući da za razliku od benzinca uz anlaser veliku struju vuku i grijači koji mogu raditi još par sekundi nakon što je auto upaljen. To što se lampica grijača ugasila na tabli ne znači na svakom autu da su se grijači ugasili već da su dovoljno ugrijali da se može verglati.

Link to comment
Share on other sites

Neznam dal sam u dobroj temi, trebal bi preporuku koji accu da uzmem za fluence 1.5dci

Originalan je 600A i 60 Ah. Original mi nude za 650kn (3g.garancije), a motrio za 620, ali 60Ah i 510A (2god)

Zbog elektronike i svega ostaloga, nebi uzimao slabije od 600A, jel ima kaj jeftinije za te novce, s 3 godine garancije?

Imamo Vartu, Bosch, Banner i Starline u ponudi.

I iznenađujuće, Starline kao najjeftinija opcija se pokazala kao i best buy. Najviše reklamacija imamo na Bosch vjerovao ili ne. Obično kad preporučam ljudima akumulatore kažem Banner (best buy od brandova), Starline (najjeftinija ali ujedno i best-buy opcija ako ne patiš na brandove) pa Varta (kao najskuplja opcija).

Starline 60Ah te košta oko 450kn sa 2 godine garancije koliko daju svi drugi renomirani brandovi. Uvozimo ih nekoliko godina i imali smo možda 2 reklamacije. Nevjerovatno.

Link to comment
Share on other sites

Ovo za Bosch (kao i za Vartu) me ne čudi, jer je ostalo samo ime, a gazda je Johnson Control.... Za Banner palac gore ;o)

Link to comment
Share on other sites

Preporučio bi Baren Polar akumulatore. Od jeftinijih Toplu.

Link to comment
Share on other sites

Vozim u cliu dci Vesna akumulator. 3 godine do sada. Obicni s cepovima. Dolijem vode po potrebi. "Bolja" verzija bez odrzavanja Exide mi je bila skuplja 200 kn. Nije mi padalo na pamet da bacam pare.

Link to comment
Share on other sites

Vozim u cliu dci Vesna akumulator. 3 godine do sada. Obicni s cepovima. Dolijem vode po potrebi. "Bolja" verzija bez odrzavanja Exide mi je bila skuplja 200 kn. Nije mi padalo na pamet da bacam pare.

kolko te izasla vesna? Imo sam nekad vesnu na stojadinu 10 god :) 

Zasad najbolja ponuda mi je topla top 60 ah 600a  i 3 god garancije za cca 470kn za cache i ako im dam stari accu nutra. 

Jel zna tko dal prilikom zamjene moram jos kaj poduzeti, osim zamijeniti accu? Kak se elektronika ponasa  na tom autu dok je neko vrijeme bez struje? Moram na kaj posebno paziti dok mijenjam?

Edited by vlovrec
Link to comment
Share on other sites

Dobro očisti kleme od korozije prije nego ih prikopčaš na novi akumulator. Kod sebe sam koristio metalnu četku za aku bušilicu, pa zatim brusni papir gradacije 1000 da očistim unutarnji dio kleme koji legne na olovo od akumulatora. Prije tretmana klema je izgledala tamno siva, a nakon tretmana sjajno srebrna. Nebo i zemlja razlika. Možeš zaliti klemu u WD40 prije nego ju našarafiš natrag jer će njegov tanki sloj uljnog lubrikanta donekle spriječiti buduću koroziju.

Skidaš minus pa plus. Vraćaš obrnuto, prvo plus pa minus.

Zbog skidanja akumulatora putni kompjuter se resetirao i auto radio je zaboravio sve radio stanice. Auto je bio skoro sat vremena bez struje. Burazu na Twingu GT ista stvar, a on ima originalni radio. Neki su rekli da su morali utipkavati kod za auto radio, ali ja osobno ne znam nikoga kome se to dogodilo.

Link to comment
Share on other sites

kolko te izasla vesna? Imo sam nekad vesnu na stojadinu 10 god :) 

Zasad najbolja ponuda mi je topla top 60 ah 600a  i 3 god garancije za cca 470kn za cache i ako im dam stari accu nutra. 

Jel zna tko dal prilikom zamjene moram jos kaj poduzeti, osim zamijeniti accu? Kak se elektronika ponasa  na tom autu dok je neko vrijeme bez struje? Moram na kaj posebno paziti dok mijenjam?

Sadašnja Vesna nema veze s onom davnom Vesnom. Više je ne ade Slovenci, nego Makedonci sa zastarjelom tehnologijom.

Link to comment
Share on other sites

Dobro očisti kleme od korozije prije nego ih prikopčaš na novi akumulator. Kod sebe sam koristio metalnu četku za aku bušilicu, pa zatim brusni papir gradacije 1000 da očistim unutarnji dio kleme koji legne na olovo od akumulatora. Prije tretmana klema je izgledala tamno siva, a nakon tretmana sjajno srebrna. Nebo i zemlja razlika. Možeš zaliti klemu u WD40 prije nego ju našarafiš natrag jer će njegov tanki sloj uljnog lubrikanta donekle spriječiti buduću koroziju.

Skidaš minus pa plus. Vraćaš obrnuto, prvo plus pa minus.

Zbog skidanja akumulatora putni kompjuter se resetirao i auto radio je zaboravio sve radio stanice. Auto je bio skoro sat vremena bez struje. Burazu na Twingu GT ista stvar, a on ima originalni radio. Neki su rekli da su morali utipkavati kod za auto radio, ali ja osobno ne znam nikoga kome se to dogodilo.

Meni se to redovito događa kada  odspojim aku. Zaboravi sve stanice i ponovno kod za radio utipkavam.

Link to comment
Share on other sites

Nedavno sam mijenjao akumulator, original Mutlu otišao nakon 7 godina rada. Zamjenio ga sa Exide Premium.

Par stvari me zanima i iskreno - začudilo me, pa eto da pitam Vas.

1. Prvo, auto nije htio upaliti. Kad se stisnulo START upalile se lampice na instrument ploči i ugasile. Čulo se samo kuckanje (tik-tik). Negdje čitam da Megane 2 ima neki senzor koji kaže auto da ne pali ako akumulator nije dovoljno pun. Svijetla (kratka npr.) radila, unutar auta sve radilo. Kontakt puni - radio.

U Beren akumulator dućanu, čovjek spoji neki mjerni uređaj i kaže da je aku prazan (ono, od 420A, imam 0A :D).

Auto je bio tjedan dana u Istri i stajao, pa smo onda išli u Zagreb s njim u komadu, dva dana ga nisam palio i onda je akumulator krepao. Vjerojatno od stajanja na suncu se ubrzao proces. Inače je palio isprve.

2. Kad smo ga išli paliti na kablove (imam neke brutalne kablove koje pale i najjače dizelaše valjda), stari je inzistirao da njegov (ispravan auto, dizelaš) bude upaljen jer to tako mora biti (iako su svi mogući manuali i interneti pokazivali da treba ispravan auto zapaliti kasnije, nakon što je sve spojeno). Spojio plus na mrtvi aku, plus na živi, minus na živi, minus na šaraf neki neobojani (kaže manual od auta i internet da se ne spaja na minus mrtvog radi plinova; kad se spaja na karoseriju, da će iskra prsnut ako je dobar kontakt - tako je i bilo).

Za 5 sekundi se počelo dimiti na mojem akumulatoru. Pretpostavljam masnoće neke na kontaktu. Od spojili kablove (iako je bilo 5 sekundi samo spojeno) i ja iz druge zapalio svoj auto. Prvi puta zakurblao kratko, drugi puta upalio.

Sad me zanima par stvari:

1) da li ispravan auto (onaj sa dobrim akumulatorom) treba biti upaljen ili ugašen kod spajanja kablova ?

2) da li doista treba minus na praznom autu spojiti sa masom/metalom na autu) radi tih plinova kakti ? Ovo me čovjek u Berenu uvjeravao da je glupost

3) Zašto je autu trebalo samo 5 sekundi punjenja da se pokrene motor ? Jel doista Megane 2 ima neki vrag koji neda auto da uopće starta verglat ako aku nije na nekom dovoljnom nivou ?

4) Zašto je ovome pokazivao prazan aku ak su meni uredno npr. kratka svijetla radila bez problema ?

Oko tih paljenja preko kablova uvijek neka pizdarija i različite priče...Da se razumijemo, sa novim akumulatorom pali bez problema, tako da je sigurno bio na izmaku snaga stari. Ali da je bilo potrebno samo 5 sekundi, to mi je malo čudno.

Link to comment
Share on other sites

  1. U vrijeme Yugicha, stojki i Škodilaka su se auti držali upaljenim kako bi dali više struje autu kojeg treba upaliti. Stari ne zna da je to vrijeme prošlo i da se danas to više ne smije. Auto koji daje struju mora biti ugašen i ključ van brave. U protivnom riskiraš da ti izgore kompjuteri na autu zbog previsokog napona i/ili neispravljenog pulsirajućeg napona s alternatora ukoliko postoji kvar na sustavu punjenja na nekom od ta dva auta.
  2. Neka si slobodno čovjek u Berenu potraži drugi posao. Minus klema od kabela se spaja na blok motora auta kojeg treba pokrenuti po mogućnosti što bliže anlaseru. Razlog je taj što je masa od anlasera na bloku motora. Tako je pad napona najmanji i najlakše se pokrene.
  3. Klema na akumulatoru se zadimi najčešće zato jer još uvijek ima genijalaca koji stavljaju petrolejsku mast za zaštitu klema od korozije. Ta mast se rastopi praktički u potpunosti već na 35-40 stupnjeva i na klemama ostane masna zmazanoća koja više ne štiti od korozije. Kad potekne velika struja stvar se zagrije zbog otpora koji stvara korozija, a masna zmazanoća se zadimi  kao ulje na roštilju :)  Ne tvrdim da je to slučaj kod tebe, samo pretpostavka. Možda si imao kabele preslabe amperaže.
  4. To je efekt kad probiju ćelije na akumulatoru. Tada aku može dati neku veću ili manju struju ovisi koliko je probilo, ali čim potegneš preko onoga javi se iskrenje između ćelija, napon naglo padne i aku ne daje struju.

Auto ti je upalio jer je u tih 5sec zdravi akumulator dao struje mrtvom akumulatoru. Ako ti je aku bio prazan iz zdravog akumulatora će poteći velika struja koja će puniti tvoj mrtvi akumulator. Očito mu je to bilo dovoljno da ga oživi. I da, postoji relej koji ne propušta struju na alnaser ako je napon akumlatora manji od (mislim) 9V.

Edited by Med0
5sec
Link to comment
Share on other sites

Hvala Med0 na iscrpnom odgovoru. Stvari su mi jasnije.

1. Znači auto koji daje struju se ne smije uopće paliti ? Čitao sam rasprave oko te elektronike na novim automobilima, ali nije se donio nikakav jednostrani zaključak.

Manual od Renola (iz 2006te) kaže da se ispravni auto upali i onda se slažu kablovi. To ću si prekrižiti onda.

2. E to sam čitao, da se kao čak stisne na anlaser klema. Sad mi je jasnije zašto. Ovako sam našao na bloku motora taman neki kružni dio, zaiskrilo i rekao to je to.

3. Da, vjerojatno je ovdje bila riječ o nečistoćama. Kablovi su debeli ko prst, nije do njih sigurno.

4. :yeah: Sve jasno.

Link to comment
Share on other sites

Iskrenje ti nema veze. Uvijek će ti zaiskriti osim ako je kontakt jako loš. Ako spajaš blizu anlasera moraš paziti da ti minus ni slučajno ne dotakne plus od anlasera jer češ zavariti kabele, anlaser i sebe :D  Imao ti je moj susjed neki dan 600A kabele ali mu nisu puno pomogli jer su kleme na njima totalno zahrđale. Kontakt ti je bitan koliko i kvaliteta žice. Loš kontakt uzrokuje pregrijavanje kleme.

Osobno imam neku naobrazbu iz elektrotehnike i elektronike. Kad je ključ vani na zdravom autu, pod naponom ti je mislim jedino imobilizator i UCH (komp kabine) koji vuku neznatnu struju. Sve ostalo je fizički isključeno. Kad pokrećem pokvareni auto želim da tako i ostane :)  Tko zna koju havariju ima ovaj drugi...  Ako moj akumulator ne može pokrenuti drugi auto onda mogu i ja otići po drugi aku :D

Link to comment
Share on other sites

Nažalost, ja se bojim struke ko vrag tamjana. Loša naobrazba u startu (osnovna i srednja škola sa pijanim profesorima) je uzrokovala da sam na faksu elektrotehniku polagao napamet. Zato sam i spreman platiti to da mi čovjek zamjeni akumulator ili slično, te vjerujem da on ima znanje potrebno za takav posao.

No eto, u slobodno vrijeme čitam knjige od američkih autora (njihove knjige iz tehnike su pune praktičnog znanja, slikica i ostalog, te su dobre za početnike) i educiram se jer danas bez toga malo možeš raditi nažalost. Sve je povezano.

U svakom slučaju - hvala ti puno na trudu da objasniš.

Link to comment
Share on other sites

VESNA i TOPLA su zastarjeli akumulatori, mislim na one s čepovima, zato su jeftini. Dobio si zastarjelu tehnologiju.

Nekužim ljude koji se vesele čepovima. Možda imaju višak slobodnog vremena, ko zna...?

Najbolje ko može, originalni Renault Energy akumulator, po spec proizvođača. A oznaka je bitnija od Ah.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vesna - stara tehnogija (sada ih proizvode Makedonci)

Topla - jako dobri akumulatori u Ca/Ca tehnologiji (proizvode ih Slovenci)

Link to comment
Share on other sites

Vesna - stara tehnogija (sada ih proizvode Makedonci)

Topla - jako dobri akumulatori u Ca/Ca tehnologiji (proizvode ih Slovenci)

nekako mi sad ovo nije jasno, stara-nova tehnologija. Tj koje su prednosti nove tehnologije? Prije su akumulatori trajali 7-12 godina, sad max 5 godina. Prije si ga skuzio kad je pri kraju i eventualno si se svercao njime jos koji mjesec (pa i duze) uz dopunjavanje,sad ti u pravilu krepa na badnjak prijepodne peed ducanom i nema mu spasa...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.