Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

^^Tako je. 

 

Suzdržavam se da ne pišem puno u ovom topicu kako ne bih slučajno reklamirao neki proizvod koji prodajem, ali ima takvih bisera i nauke koju radite...:D

Edited by Raptor6767
Link to comment
Share on other sites

16.03.2009. stavio novi Bosch S4 52Ah, nikad ništa dirao, nadolijevao, niti punio. Još uvijek pali ko mina. Što je najvažnije nigdje ne curi elektrolit tako da mu je postolje bez imalo hrđe

Eto. U ovih 6 godina nisi mu posvetio 3 sekunde pažnje, a on uredno radi svoj posao. Što više možeš poželjeti? Još 6 godina, naravno :-)

Ovdje do mene jedan stariji čovjek ima mercedes coupe star 15 godina, a unutra je također Bosch S4 60Ah već 13 godina. Testirao sam taj akumulator prije nekih pola godine, i ne pokazuje neke značajne znakove starenja. Auto se koristi za po gradu, najdalja mu je relacija Zadar-Sukošan. Nije ni garažiran. Dakle, masu hladnih startova i kratke relacije.

Link to comment
Share on other sites

Ovdje do mene jedan stariji čovjek ima mercedes coupe star 15 godina, a unutra je također Bosch S4 60Ah već 13 godina. Testirao sam taj akumulator prije nekih pola godine, i ne pokazuje neke značajne znakove starenja. Auto se koristi za po gradu, najdalja mu je relacija Zadar-Sukošan. Nije ni garažiran. Dakle, masu hladnih startova i kratke relacije.

Jesi ga pitao jel stavlja on to svako malo na punjač, radi recond itd.? [emoji3]

Link to comment
Share on other sites

Jesi ga pitao jel stavlja on to svako malo na punjač, radi recond itd.? [emoji3]

Obzirom da čovjek ima 75+ godina, slabo vidi na jedno oko, a bez slušnog aparata je gluv ka' top, i njemu bi dobro doša' jedan "recond"...  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Susjed mi je dao da mu pogledam neispravnu aku stanicu. Sama stanica je ispravna, ali aku je bio na 2V.

Uspio sam ga napuniti, ali sam primijetio da je kućište napuknuto. Pojavljuju se balončići i cvrčanje istih kad izlaze. Koliko je sigurno to pokušati zakrpati i kako?

Tekuća plastika ili nešto drugo?

 

Rupica se ne vidi golim, a nalazi se tik uz minus klemu.

 

post-11796-0-72589200-1438022291_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

super ljepilo u obliku gela, dovoljno savitljivo, a cianoakrilat je jako jako dobar izolator. 

Link to comment
Share on other sites

Sad sam malo prelistao topic i vidim da je kolega filipbabok stavio tablice za renault modele. Prema toj tablici pise da u moj ide 65AH i 640A. Original Fiamm je bio 60AH i 600A, a ja sam u tokicu kupio TQ 60AH i 580A, jer sam pretpostavio da je to tu negdje (a i nisam imao previse izbora jer sam na godisnjem). Jesam zaje*ao ili je to ok?

Edited by homer
Link to comment
Share on other sites

OK je... i to sigurno... barem sto se tice specifikacija na papriu... sad kakav ce ti se pokazat taj u praksi to cemo vidjet :)

Edited by hyko
Link to comment
Share on other sites

ja imam s 540 startne struje i normalno vrti 1.9 dci, 

 

homer nisi napisao za koji model, 1.4 sigurno ne treba 640A .. i s ovih 580 ce bit i vise neg dosta

Link to comment
Share on other sites

Sad sam malo prelistao topic i vidim da je kolega filipbabok stavio tablice za renault modele. Prema toj tablici pise da u moj ide 65AH i 640A. Original Fiamm je bio 60AH i 600A, a ja sam u tokicu kupio TQ 60AH i 580A, jer sam pretpostavio da je to tu negdje (a i nisam imao previse izbora jer sam na godisnjem). Jesam zaje*ao ili je to ok?

 

Da, ja sam stavio tablicu, to ti je originalna Renaultova brošura, bila je u ovlaštenom pa sam poslikao. Vidi, moj je dizelaš od 1900 kubika i njegovi zahtjevi su 64Ah/640A, tako da se zaista ne moraš uzrujavati. Benzinci ti ionako na pogled pale, samo ti njega nadopuni svaka 2-3 mjeseca i miran si.

Link to comment
Share on other sites

ja imam s 540 startne struje i normalno vrti 1.9 dci,

homer nisi napisao za koji model, 1.4 sigurno ne treba 640A .. i s ovih 580 ce bit i vise neg dosta

Da, 1.4 tce. U onoj tablici stoji isto za sve benzince.
Link to comment
Share on other sites

samo ga vozi bez trunke brige.

Link to comment
Share on other sites

ja prije par dana stavio Vesnu od 45 Ah, pali na pola zuba

Link to comment
Share on other sites

Koji napon i jaksot struje punjenja bi odgovarali za manji aku od cca 20Ah?

Link to comment
Share on other sites

Ne bi bilo bolje da je napon malo veći?

Link to comment
Share on other sites

Najbolje bi bilo koristit nekakav pametni punjac jer oni obicno imaju "profile" za razlicite tipove baterija, a automatski se prilagodjavaju kapacitetu baterije ili je isti moguce postaviti u opcijama. 

 

Na linku - http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery - se vidi profil za jednu celiju od 2V, a može se punit naponom od 2.3 do 2.45V po celiji (x6 za auto akumulator).

 

Ako je punjac samo za nuzdu (napunit praznu bateriju), onda ce posluzit bilo koji ispravljac s izlazom od 12-14V...  

Link to comment
Share on other sites

Da, 1.4 tce. U onoj tablici stoji isto za sve benzince.

 

Ma nebrini se. 580A startne struje je i više nego dosta za tvoj motor. Pa nevoziš Rabu.

Npr. diesel 1.9 sa svim grijačima prilikom starta povuće cca. 300A.

Link to comment
Share on other sites

Ne bi bilo bolje da je napon malo veći?

 

Jasno da je napon malo veći od nazivnog, ali ovo sam stavio jer nisi naveo nazivni napon.

Npr. akumulatore od 6V se puni sa 7,2V, a akumulatore od 12V sa 14,4V.

 

Struju punjenja jednostavno izračunaš, jer ona ovici o kapacitetu baterije. Struja punjenja je 1/10 kapaciteta baterije.

Link to comment
Share on other sites

Ma nebrini se. 580A startne struje je i više nego dosta za tvoj motor. Pa nevoziš Rabu.

Npr. diesel 1.9 sa svim grijačima prilikom starta povuće cca. 300A.

Dragane triba si napisat Volvo ili Mercedes ,mladi su oni nisu culi za Rabu
Link to comment
Share on other sites

Nema sanse ni da su vidjeli taj strah i trept od RABE :) u moje vrijeme je bilo maznut cu te tak da imas osjecaj da te raba ili fap pogodio ahahahaha :)

Link to comment
Share on other sites

RABA turbo. Koji je to kamion bio..mislim i Mađarske. Licenca DAF. i gola zena iz starta na sajbi zaljepljena

Link to comment
Share on other sites

Koji napon i jaksot struje punjenja bi odgovarali za manji aku od cca 20Ah?

 

Napon punjenja = napon akumulatora x 1.2 (iliti +20%).

 

Za struju je pravilo što manja to bolje jer se aku manje opterećuje. Što je manja struja punjenje traje dulje.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.