Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Postoji li neko ograničenje veano uz temperaturu i punjenje akumulatora? Je li prehladno ovih dana da se spoji punjač?

Link to comment
Share on other sites

Postoji li neko ograničenje veano uz temperaturu i punjenje akumulatora? Je li prehladno ovih dana da se spoji punjač?

Ne postoji ogranicenje vezano za aku, ali postoji za punjac (vecina ih ima operativnu temperaturu od 0 do 40 Celzijusa pa provjeri za svoj). I ako hoces za nijansu bolje punjenje, odaberi zimski mod punjenja (simbol snježne pahulje ili napon punjenja od 14,7 V).
Link to comment
Share on other sites

Ne brinem se za punjač :) Raspon temperature -20°C do +50°C.

Nema zimski mod već Recond (opcija obnove) i tada puni naponom do 15.8V i strujom do 1.8A. Vjerojatno bolje od "zimskog moda" na jeftinijim punjačima.

Link to comment
Share on other sites

REcond nije isto što i Zimski mode punjenja. Zimski mod je kod pametnih punjača na 14,7V a to je zbog nižih temperatura. Recond se radi zbog stratifikacije, odnosno uslojavanja, zbog kojega akumulator nije jednako napunjen. Kako je kiselina teža od vode padne na donji dio a gornji ostane skoro golav voda. Recond "izmješa" elektrolit pa je svagdje jednaka količina vode i kiseline. TO može značajno pridonijeti oporavku akumulatora, jako dobra opcija, mada ako je akumulator loš ni to ne pomaže. Ako se radi sa "ne pametnim" punjačem onda je dovoljno sam ograničiti struju na cca 0,5-0,8A a napon dignuti, 15,8 pa čak do 17V. Obični akumulatori to dobro trpe. To je neka vrsta kontroliranog prepunjavanja. I naravno na kraju doliti još malo dest. vode ako je puno isparilo !!! 

 

Akumulator se samo malo utopli, da baš nije na -10 kad ga se puni. dovoljno je da temp. bude oko +10, neki proizvođači savjetuju +15 st. C. Samo ako se razbijaju sulfati onda može i na +40 punjenje, u toploj kupki  ;o)

 

Sretno sa punjenjem!

Link to comment
Share on other sites

MXS 5.0 nema zimski mod nema pa sam odradio Recond. Ne pada mi na pamet vaditi aku iz auta da bih ga punio. I punjač i aku mogu podnijeti temperature malo iznad nule.

Link to comment
Share on other sites

Nisam siguran koliko je dobro puniti na 15.8V jer previsoki napon punjenja uzrokuje stvaranje plinova i isparivanje vode iz akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

pa eto on si je sad malo obnovio acu, inace to je kao zavrsna faza. nakon sto se napuni akumulator da se digne napon preko 15V kako bi se kiselina "izmjesala" i par stvari jos nznm ni ja tocno sta se desava.

inace je to preporucljivo odraditi svakih nekoliko punjenja

 

edit:

punjenje preko 14.8 je smrtno za AGM i GEL akumulatore tako da taj mod ni slucajno ne koristiti na istim.

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

Frend kupio neki dan TQ akumulator u Tokiću 60Ah za 450kn. Navodno ih radi FIAMM. Napon mu je bio 12.81V iz dućana, a auto s 1.8 16V motorom je upalio na prvi zub s njim na hladno.

 

Prodavač je rekao da oni ne pune akumulatore jer ih prodaju za najviše dva mjeseca.

Link to comment
Share on other sites

Frend kupio neki dan TQ akumulator u Tokiću 60Ah za 450kn. Navodno ih radi FIAMM. Napon mu je bio 12.81V iz dućana, a auto s 1.8 16V motorom je upalio na prvi zub s njim na hladno.

 

Prodavač je rekao da oni ne pune akumulatore jer ih prodaju za najviše dva mjeseca.

startna struja??

 

60Ah nije presudno, Amperi pale (okreću) motor ne kapacitet. KApacitet znači koliko dugo, dok Amperaža značo - koliko jako. U sanderu imam original od 60Ah ali 600A iako je motor 1.6 8v. NOvi Sandero Diesel 1.5 75KS ima akumulator od 60Ah ali samo 510A , Zbunjujuće zar ne? Netko je u Rumunjskoj odlučio uštedjeti ;o)

Link to comment
Share on other sites

580A je njegov.

 

Bio je Bosch S5 53Ah od 520A s gelom i 5god garancije, ali taj je bio 200kn više pa je odustao od njega. Tog bi si ja uzeo da ga je bilo kad je meni trebao. Umjesto njega sam uzeo 60Ah S4.

Link to comment
Share on other sites

580A je njegov.

Bio je Bosch S5 53Ah od 520A s gelom i 5god garancije, ali taj je bio 200kn više pa je odustao od njega. Tog bi si ja uzeo da ga je bilo kad je meni trebao. Umjesto njega sam uzeo 60Ah S4.

Kakav gel u Bosch S5?
Link to comment
Share on other sites

S5 navodno ima neki gusti elektrolit nešto između S6 koji je AGM i S4 koji je klasični zatvoreni. S3 i S4 imaju odušak za pare, a S5 nema bar ga ja nisam vidio kad sam gledao u dućanu tamo gdje ga S3/S4 imaju.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

S5 ima dvostruki poklopac, i zbog toga nema odušak. A unutra je elektrolit isto kao i u npr S3. Zna se za što služe gel akumulatori, a to S5 sigurno nije.

Link to comment
Share on other sites

Moram sam sebe ispraviti... Bosch S5 ima odušak. Ja sam na prvu pomislio, kad si spomenuo da S5 nema odušak i da je unutra kao neki gusti elektrolit, pomislio na Bosch S5 EFB.

Uglavnom, svi klasični startni akumulatori imaju odušak. Neki proizvođači tvrde da su njihovi akumulatori sa npr. SMF poklopcem, što ustvari znači "sealed maintenance free" pa kao nemaju, al ustvari imaju. EFB, AGM i SpirallCell akumulatori to nemaju, jer unutra ustvari i nema tekućine. Ali to je već neka druga priča. 

 

Dosta često ljudi dolaze i raspituju se za suhi akumulator, pa ih čak malo i razočaram kad im kažem da suhi akumulator za najobičniji osobni auto kakav vozi nas 95% on kupiti neće, jer mu je preskup, a i nepotreban. Velika većina misli da, ako akumulator nema čepove, da je akumulator suh. Žao mi je, ali nije. Ili da je unutra gel. A nije. Unutra je elektrolit u tekućem obliku. Eto.

 

EFB akumulator trebate ako imate auto sa start-stop sustavom, međutim, ako uz start-stop sustav imate i regeneraciju energije prilikom kočenja, onda trebate AGM akumulator.

Link to comment
Share on other sites

Onda bi trebalo i te tzv suhe kontrolirati po pitanju razine elektrolita, a kako ako nema čepove?

Link to comment
Share on other sites

ima al ispod zastitne plastike... po meni glupost totalna... 

Link to comment
Share on other sites

Onda bi trebalo i te tzv suhe kontrolirati po pitanju razine elektrolita, a kako ako nema čepove?

ima al ispod zastitne plastike... po meni glupost totalna...

Neki imaju ispod nalje, neki ne... Postoji nacin da se izbuse cepovi, iskusna ekipa koja servisira akue to radi...
Link to comment
Share on other sites

16.03.2009. stavio novi Bosch S4 52Ah, nikad ništa dirao, nadolijevao, niti punio. Još uvijek pali ko mina. Što je najvažnije nigdje ne curi elektrolit tako da mu je postolje bez imalo hrđe

Link to comment
Share on other sites

16.03.2009. stavio novi Bosch S4 52Ah, nikad ništa dirao, nadolijevao, niti punio. Još uvijek pali ko mina. Što je najvažnije nigdje ne curi elektrolit tako da mu je postolje bez imalo hrđe

A dobro, benzinac upali na pogled :) ako je mlo vece kubikaze, moze i na bateriju od 9V :D
Link to comment
Share on other sites

Mislim da je svim 4-cilindarskim benzincima dovoljno 45Ah :) Inače AGM nije isto što i gel. Čini mi se da se to često miješa. AGM nema tekući elektrolit, a gel je (mislim) sumporna kiselina s dodatkom silikona ili silicija/silike tako nešto zbog čega je elektrolit vrlo gust.

 

Inače gel i AGM su potpuno zatvoreni akumulatori i zbog toga se smiju koristiti u zatvorenim prostorima. To im je glavna prednost i namjena. Zato ih se koristi u putničkom prostoru automobila npr ispod sjedala, ali u u UPSevima. Gel ili AGM (ne znam koji točno) ima povećanu otpornost na vibracije.

 

Nisam intimno upoznat s Bosch asortimanom ali znam da je S5 imao neke polimerne slojeve u pločama koji su drastično povećavali otpornost na njihovo probijanje. Zato ih se koristi u start-stop sustavima.

Link to comment
Share on other sites

Agm je otporan na vibracije itd i takodjer otporniji na prenapon u odnosu na gel acu. I jedan i drugi su osjetljivi, samo je agm manje

Link to comment
Share on other sites

Onda bi trebalo i te tzv suhe kontrolirati po pitanju razine elektrolita, a kako ako nema čepove?

Akumulatori bez čepova su "maintenance free", dakle bez održavanja. To se odnosi i na one koji imaju čepove, ali su prekriveni naljepnicom proizvođača. U normalnim okolnostima korištenja, praktički je nemoguće da ostanu bez elektrolita. Bilo kakvo nasilno otvaranje i/ili oštećenje u pravilu rezultira gubitkom jamstva na isti. 

Ako je u autu akumulator bez održavanja, jedino pametno što se može napraviti je periodično ga napuniti nekim kvalitetnim punjačem.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.