Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

12,3V je loše... Ako toliko mjeriš ujutro, pod pretpostavkom da je sistem punjenja u autu ok, lako je moguće da mu je unutarnji otpor povećan. To oće reći da "slabije drži struju" te da je lagano sulfatiziran. To se da razbiti malo kvalitetnijim punjačem. Običan punjač će ga samo napuniti.

Link to comment
Share on other sites

Thx, trebao bi ga ispitati jer ujutro mjerim napon 12.3. Mogao bi jedino pored toga još vidjeti multimetrom na koliko pada napon kod paljenja. Probati ću pitati u lokalnim autodijelovima da li rade testiranje. Da li imaš negdje podatak koji kapacitet i startna struja ide za taj 1.2 58 KS motor?

47Ah i 403A. Iako, palit će on i sa slabijim akumulatorom, ali da je barem 350A ili više. U aute kao što je tvoj stavljao sam i 40Ah/330A jer su kupci tražili najjeftinije, i sve pet.
Link to comment
Share on other sites

Nije ako je to količina za svih 6 ćelija ukupno. Puno je ako je toliko trebalo nadopuniti jednu ćeliju, ali kratkoročno ništa specijalno se ne bi dogodilo. Ako je sada razina vode ok, ne bi bilo loše staviti ga na punjač ako ga imaš.

 

Odrađen Recond.

Link to comment
Share on other sites

Thx, trebao bi ga ispitati jer ujutro mjerim napon 12.3. Mogao bi jedino pored toga još vidjeti multimetrom na koliko pada napon kod paljenja. Probati ću pitati u lokalnim autodijelovima da li rade testiranje. Da li imaš negdje podatak koji kapacitet i startna struja ide za taj 1.2 58 KS motor?

12,3V je loše... Ako toliko mjeriš ujutro, pod pretpostavkom da je sistem punjenja u autu ok, lako je moguće da mu je unutarnji otpor povećan. To oće reći da "slabije drži struju" te da je lagano sulfatiziran. To se da razbiti malo kvalitetnijim punjačem. Običan punjač će ga samo napuniti.

Ne zaboraviti oduzeti po 0.1V za svakih 10 stupnjeva ispod 27 Celzijusa
Link to comment
Share on other sites

Ne zaboraviti oduzeti po 0.1V za svakih 10 stupnjeva ispod 27 Celzijusa

Da, u pravu si, to uvijek zaboravim jer ovi moj Argus ima već ugrađenu temperaturnu kompenzaciju.

Link to comment
Share on other sites

Prije par dana došao čovjek sa Mazdom 3 (stara cca 10-ak godina), da ga je jedva upalio taj dan. Spojim Argus na njega i utvrdim da je akumulator tako-tako, nije bio baš sasvim loš (iako i nije baš zahvalno testirati akumulator koji je do prije 2 minute bio u punom pogonu zadnjih sat vremena). Zamolim čovjeka da upali motor da usput provjerimo i alternator, kad ono napon počne divljati, od 12 do 16V, gore-dolje ko' blesav.

Na prvi pogled izgledalo je kao da je alternator u kvaru, a tolike oscilacije napona definitivno nisu dobre ne samo za akumulator nego i za cijelu elektro instalaciju.

Skinem stari i stavim novi akumulator, ponovo spojim Argusa i očitam napon, i sad sve normalno, alternator ravnomjerno puni sa 14,3-14,5V.

Alternator je ispravan, a akumulator je ipak bio krivac, najvjerojatnije kratki spoj jedne ili više ćelija.

Link to comment
Share on other sites

Takvo divljanje napona se događa kada regler ne limitira napon jer gubi pobudu iz akumulatora (korodirani kontakt npr.)

 

Lako moguće da ste stavljanjem novog akumulatora malo ostrugali oksidaciju sa stopica na klemama i sad sve kao radi.

Link to comment
Share on other sites

E super, ja idem sutra probati ako bude suho vani :)

Nisam našao neke informacije uknjižici, ona 2 zadnja programa, obični i "zimski", zna netko kakva je razlika?

Niti ja isto nisam našao razliku. Zimski sam program uključio zadnji put kad sam punio, temperatura vani je bila oko 5-6 celzijusa. Pretpostavio bi da je to za punjenje ispod ništice...

Ipak jesam na kraju skužio u čemu je razlika. Dakle, zimski mod uvijek puni na 14,7V dok ovaj obicni 14,4V. Jedan strucnjak s kojom popricam tu i tamo mi savjetuje da uvijek koristim taj zimski mod.
Link to comment
Share on other sites

Taj tzv zimski mod puni na 14,7V, i preporučljiv je za dvije stvari:

- punjenje olovnih akumulatora pri temperaturi nižoj od +5C

- punjenje AGM akumulatora (kao npr. Optima, Exide Orbital, crni Unibat i Yuasa itd.)

Link to comment
Share on other sites

Stigla nova "beba" za ispitivanje akumulatora pod opterećenjem...  :)

 

IMAG0435.jpg

 

IMAG0436.jpg

Link to comment
Share on other sites

Taj tzv zimski mod puni na 14,7V, i preporučljiv je za dvije stvari:

- punjenje olovnih akumulatora pri temperaturi nižoj od +5C

- punjenje AGM akumulatora (kao npr. Optima, Exide Orbital, crni Unibat i Yuasa itd.)

Jeli imaš Bannera u ponudi?

Link to comment
Share on other sites

kako odredis kojom ga strujom opterecujes ? jer jasno da nije isto za sve akumulatore :)

Stigla nova "beba" za ispitivanje akumulatora pod opterećenjem...  :)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

kako odredis kojom ga strujom opterecujes ? jer jasno da nije isto za sve akumulatore :)

Vrlo Jednostavno. Prvo spajam akumulator i na desnoj skali provjeravam da li je akumulator napunjen, jer je to preduvjet za ispravan test. Dakle, kazaljka mora biti u zelenom području. Zatim očitam ampere sa deklaracije akumulatora. Ako je npr. 700A, vrtim potenciometar dok kazaljku na lijevoj skali ne dovedem otprilike na tih 700A, a istovremeno pratim koliko će pasti kazaljka na desnoj skali - ako ostaje u zelenom polju, akumulator je prošao test; ako kazaljka padne u crveno, znači da ne valja...

Link to comment
Share on other sites

oke koji fail s moje strane :D 

znaci opteretis ga s deklariranom startnom strujom :)

hvala na info

Link to comment
Share on other sites

oke koji fail s moje strane :D

znaci opteretis ga s deklariranom startnom strujom :)

hvala na info

Nema na čemu  :)

Link to comment
Share on other sites

Kakav stroj... Nema ništa do starih pouzdanih kazaljki... Btw, jedno usputno pitanje - ima li koji renault voltmetar akumulatora na instrument tabli? Viđao sam to po starijm audijima...

Link to comment
Share on other sites

Vrlo Jednostavno. Prvo spajam akumulator i na desnoj skali provjeravam da li je akumulator napunjen, jer je to preduvjet za ispravan test. Dakle, kazaljka mora biti u zelenom području. Zatim očitam ampere sa deklaracije akumulatora. Ako je npr. 700A, vrtim potenciometar dok kazaljku na lijevoj skali ne dovedem otprilike na tih 700A, a istovremeno pratim koliko će pasti kazaljka na desnoj skali - ako ostaje u zelenom polju, akumulator je prošao test; ako kazaljka padne u crveno, znači da ne valja...

 

Koliko mi je poznato testere vodljivosti poput tvog C-Teka su uveli baš zato jer load testeri nisu uvijek mogli otkriti loš akumulator :nezna:

Link to comment
Share on other sites

Evo jutros svratila Paris Hilton u pekaru do mene kupit' crnog kruva (jbg visok je datum) i krene dalje, al auto neće da upali...

 

ParisHiltonrunscartroubleswhileoutshooti

 

ParisHiltonrunscartroubleswhileoutshooti

 

ParisHiltonrunscartroubleswhileoutshooti

 

ParisHiltonrunscartroubleswhileoutshooti

 

Naravno, kupila je najjeftiniji...  :D

Link to comment
Share on other sites

Ova ručica desno od upravljača je baš decentno dizajnirana. :D

Link to comment
Share on other sites

Ova ručica desno od upravljača je baš decentno dizajnirana. :D

To je ručica za žmigavce - dodatna oprema za plavuše  :D  :D  :D

Link to comment
Share on other sites

Pali auto kao da ga pali kljucem od konobe koji ima kilu :D , nego reci koliko mogu podnijeti ovi kablovi struje?

Link to comment
Share on other sites

Pali auto kao da ga pali kljucem od konobe koji ima kilu :D , nego reci koliko mogu podnijeti ovi kablovi struje?

Kablovi 600A, dovoljno za benzince i manje naftaše

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.