Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Pa bilo bi poželjno, sličan je bio moj prošli, jednom godišnje, uglavnom krajem ljeta sam dodao destilirane.

Link to comment
Share on other sites

Cim imas cepove znaci da treba održavati. Nivo tekucine iznad celija cca 5mm ili ako ima kakav plasticni granicnik pa do njega.

Nadolijevaš samo destiliranu vodu.

Link to comment
Share on other sites

Nakon 2 i pol godine sam uočio da ima čepove :D

Pogledat ću kad bude vremena, valjda nije kritično.

Link to comment
Share on other sites

Nakon 2 i pol godine sam uočio da ima čepove :D

Pogledat ću kad bude vremena, valjda nije kritično.

LOL. Inače, munje daju relativno malo struje, zbog manje površine ploča. S druge strane imaju solidnu masu (debljinu ploča), pa nerijetko znaju potrajati po 5+ godina...
Link to comment
Share on other sites

Zahtijeva li ovaj aku kakvo nadolijevanje destilirane vode ili neko drugo extra održavanje što se tiče ovih čepova?

 

attachicon.gif20150117_100606.jpg

Dovoljno ti je odvrnit prvi i zadnji čep

 i provjeriti stanje. Ako ima dovoljno u te dvije krajnje ćelije, onda ima i u svim ostalim. U 99% slučajeva vode zna nedostajati u prvoj ćeliji do + pola.

LOL. Inače, munje daju relativno malo struje, zbog manje površine ploča. S druge strane imaju solidnu masu (debljinu ploča), pa nerijetko znaju potrajati po 5+ godina...

Pa i nije deklariranih 480A baš malo za akumulator kapaciteta 55Ah, to je više-manje prosjek

Link to comment
Share on other sites

Pa i nije deklariranih 480A baš malo za akumulator kapaciteta 55Ah, to je više-manje prosjek

Do 60 Ah su više-manje OK, a iznad već poprilično zaostaju. Recimo, onaj od 75 Ah im je 610A, što je poprilično malo.

Link to comment
Share on other sites

neka :D bilo sto da napravim ne moze nastetiti njemu vise. :D a i ako nasteti, pa who cares, it junk :D

Samo trošiš vrijeme i nepotrebno opterećuješ punjač. Taj akumulator je, nakon godinu dana neodržavanja, toliko sulfatiziran da tu nema pomoći. Ostavi se ćorava posla :00009019:

Link to comment
Share on other sites

ma sad mi izazov da nekako probam da ga ozivim :D haha al cu s necim drugim to raditi ne ovim novim. cisto da vidim dal se i sta se moze

Link to comment
Share on other sites

Do 60 Ah su više-manje OK, a iznad već poprilično zaostaju. Recimo, onaj od 75 Ah im je 610A, što je poprilično malo.

:dobroje:

Link to comment
Share on other sites

ma sad mi izazov da nekako probam da ga ozivim :D haha al cu s necim drugim to raditi ne ovim novim. cisto da vidim dal se i sta se moze

Uzmi komad žice i kratko mu spoji + i - na sekund, vidi ima li išta života u njemu. Uzmi neki jači punjač, barem 20A.

Link to comment
Share on other sites

Nisam 100% siguran ali mislim da se to zaključak punjača ako dobije da je startna struja manja od 70% originalne startne struje koju je akumulator mogao dati dok je bio nov. DAkle ako sad pokazuje 500A a trebao ni imati 800 to je 62,5% , pa ga proglasi mrtvim a ovaj još radi.... Sve u svemu, rekao bih da je punjač samo instrumentić i aspirin, a Doktor je Aquarius ;o))

 

 

p.s. jučer sam se malo zaigrao sa svojom novom igračkom 

http://www.ctek.com/gb/en/chargers/Battery%20Analyzer

 

U firmi isprobao desetak autoa svojih kolega, posebno kolegica. 70% ih je za baciti. Svima je startna struja daleko od tvorničke. Katastrofa. Čak je i kolegi čiji akumulator ima godinu i pol pokazalo da mu je startna struja umjesto 650, samo 480A po EN standardu. Ali još uvijek pali dobro jer je benzinac 1.6 16v (Citroen). 

Normalno je da vremenom i starenjem, akumulator daje sve manju i manju startnu struju. Redovno dopunjavanje (kvalitetnim) punjačem obično rezultira nekim povećanjem startne struje.

Link to comment
Share on other sites

Nema nista se ne desava.

A šteta.

Ništa, stavi ga na vagu pa pomnoži sa cijenom otkupa na otpadu, jer nažalost upravo toliko i vrijedi.

Link to comment
Share on other sites

Ili ga sacuvam jer kod knogih je jeftinije kupit nov ako stari das u zamjenu

Link to comment
Share on other sites

Ovaj akumulator se nalazi u mojem autu, evo rezultata nakon "maltretiranja" ctekom 5.0 i odstajanja 24 sata:

 

Napon:

IMAG0413.jpg

 

Startna struja i predviđeni preostali životni vijek:

IMAG0414.jpg

 

Unutarnji otpor:

IMAG0415.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ili ga sacuvam jer kod knogih je jeftinije kupit nov ako stari das u zamjenu

:dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Nalio dobrih pola litre destilirane vode u aku. Svaki od 6 čepova ima viseći plastični graničnik i nalijevao sam do toga.

Imat ću jednu kratku vožnju i onda ide na Recond.

Link to comment
Share on other sites

Ovaj akumulator se nalazi u mojem autu, evo rezultata nakon "maltretiranja" ctekom 5.0 i odstajanja 24 sata:

Napon:

IMAG0413.jpg

Startna struja i predviđeni preostali životni vijek:

IMAG0414.jpg

Unutarnji otpor:

IMAG0415.jpg

Kako se zove uređaj za testiranje na slici? I jesi probao zagrebati malo te naljepnice na Galaxyu, ima li čepova ispod njih?
Link to comment
Share on other sites

Aquarius, znam da si već napisao da je to teško, ali imaš kakvu ideju koliko bi ovaj aku bio star?

post-749-0-27359500-1421574640_thumb.jpg

 

To mi je iz twinga, plastični poklopci na klemama su Vesna, a aku je FIAMM, bi se reklo da to ne paše nikako skupa. Na za to predviđenoj tablici na aku nije označena godina niti mjesec, gore sam označio dvije oznake, pored tih još je na rubu utisnuto 7502 242.

Na netu nisam našao ništa konkretno, ali na par mjesta navode da proizvođači znaju staviti slovnu+jednoznamenkastu brojčanu oznaku kao mjesec + godina. To bi odgovaralo ovome K3 što piše skroz gore na rubu. Međutim, po toj računici to bi bio 11/2013 ili 11/2003. Kako je auto kod mene od 2012, a aku nisam dirao, malo mi prestaro da bi bio iz 2003 :-)

Auto je 2000. godište, to bi značilo da je aku mijenjan nakon 3-4g ako uzmem u obzir da je mogao stajati prije prodaje. Ako je i bila neka vesna između pa su od nje ostale plastike, onda bi ovo bio 3. aku na tom autu što bi po starosti auta isto odgovaralo.

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

Fiamm je talijanski, iz jedne tvornice blizu Bologne. Solidni akumulatori, nije ca/ca. U rangu Vesne Starter, 4max i sličnih low-budget akumulatora koje možeš jeftino kupiti u svakom diskontu. Prosjek radnog vijeka 3-5 godina. Oba broja koja vidiš su oznake serije akumulatora. Onaj broj na rubu je oznaka kad je proizvedeno kućište, a ovaj broj koji se vidi na slici je oznaka serije u kojoj je akumulator finaliziran tj formiran. Oba se mogu dešifrirati samo u tvornici, ne znam drugačiji način. Na ovoj naljepnici bi se trebalo zabilježiti mjesec i godinu kad je akumulator ugrađen, ali nitko to u pravilu ne radi. Ni ja se ne sjetim. Ako imaš priliku, ispitaj ga, ako ne, tjeraj dok iđe i gotovo.

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

Jel puno za aku ako je falilo pola litre vode?

Nije ako je to količina za svih 6 ćelija ukupno. Puno je ako je toliko trebalo nadopuniti jednu ćeliju, ali kratkoročno ništa specijalno se ne bi dogodilo. Ako je sada razina vode ok, ne bi bilo loše staviti ga na punjač ako ga imaš.
Link to comment
Share on other sites

Kako se zove uređaj za testiranje na slici? I jesi probao zagrebati malo te naljepnice na Galaxyu, ima li čepova ispod njih?

Argus AA500P.

Ima čepove ispod naljepnice, al ne mislim ih skidati. Ovakvi akumulatori ne gube vodu, osim u slučaju je*eno velikog prepunjavanja.

Link to comment
Share on other sites

Fiamm je talijanski, iz jedne tvornice blizu Bologne. Solidni akumulatori, nije ca/ca. U rangu Vesne Starter, 4max i sličnih low-budget akumulatora koje možeš jeftino kupiti u svakom diskontu. Prosjek radnog vijeka 3-5 godina. Oba broja koja vidiš su oznake serije akumulatora. Onaj broj na rubu je oznaka kad je proizvedeno kućište, a ovaj broj koji se vidi na slici je oznaka serije u kojoj je akumulator finaliziran tj formiran. Oba se mogu dešifrirati samo u tvornici, ne znam drugačiji način. Na ovoj naljepnici bi se trebalo zabilježiti mjesec i godinu kad je akumulator ugrađen, ali nitko to u pravilu ne radi. Ni ja se ne sjetim. Ako imaš priliku, ispitaj ga, ako ne, tjeraj dok iđe i gotovo.

Thx, trebao bi ga ispitati jer ujutro mjerim napon 12.3. Mogao bi jedino pored toga još vidjeti multimetrom na koliko pada napon kod paljenja. Probati ću pitati u lokalnim autodijelovima da li rade testiranje. Da li imaš negdje podatak koji kapacitet i startna struja ide za taj 1.2 58 KS motor?
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.