Jump to content

leteci lezajevi


maracmarta

Recommended Posts

Kad otvaras motor normalno je da ces prominit sve sto nevalja i ono sto ce brzo otic,ne otvaras motor svako par iljada km.ali minjat letece preventivno ili je tvornica falila sa konstrukcijom ili auto  je ubijeno ,tako mozes i klipove minjat preventivno

Link to comment
Share on other sites

materijali nisu toliko uznapredovali (po pitanju habanja) kolko se povecala specificna snaga po kilogramu motora. 

nevidim ali stvarno zsto je problem promeniti dio koji je napravljen kao "zrtveni" kako bi se i dalje odrzalo gibanje radilice bez habanja. isto kao sto se menjaju plocice, lamela i ostale tarne komponente. stvarno mi nije jasno cemu se radi tolka nauka/problem oko toga. 

Kako to misliš da su leteći ležajevi napravljeni kao žrtveni? Jer da jesu, to bi lijepo pisalo u knjizi održavanja uz ulje i remenje. "Zamijeniti na 50k, 200k ili 2 miljuna kilometara..."

Koliko znam ni jedan proizvođač ne propisuje njihovu zamjenu (jer bi to bilo u najmanju ruku neozbiljno i ja prvi ne bi nikad kupio auto s takvim motorom), a to što ih neki motori vole tu i tamo zavrtiti i napraviti havariju samo govori da je taj motor neodgovarajuće održavan i/ili da proizvođač nije odradio posao kako treba.

Specifična snaga i materijali nemaju veze s tim jer ako trebaš zadovoljiti neki uvjet, a dostupan materijal ne zadovoljava ili je na granici, onda to napraviš veće.  Što za sobom povlači povećane troškove i onda se traži kompromis, pa opet dođemo do ovog gore.

Link to comment
Share on other sites

MB je tražio od Renaulta pojačane leteće ležajeve u 1,5 dci za A klasu jer se to ispostavilo kao slaba točka. 

Link to comment
Share on other sites

MB je tražio od Renaulta pojačane leteće ležajeve u 1,5 dci za A klasu jer se to ispostavilo kao slaba točka. 

1.5 dci 110ks svi imaju pojačane gornje leteće.

Link to comment
Share on other sites

Cemu tolko iscudjavanje, opce je poznato da su leteci na dci motorima potrosni materijal, ko i turbine na Lagunama... Vidio sam par setova na autima sa ni 100 tkm tak da... Ja bi ih svakak iso mjenjat svakih 60-80 tkm... Nije neki trosak, a ak ih okrene onda te zaboli glava od matematike...

Koliki su uopce propisani servisni intervali za izmjenu ulja na tim dci motorima? Gledam sad u zadnje vrijeme da nekim autim interval za izmjenu ulja podizu na  20, pa cak i 30 tkm... Ko to normalan moze terat auto sa istim uljem 20-30 tkm, pogotovo ak je ko i dci motor sa turbinom. Na zalost zamor materijala i odrzavanje na ovaj nacin koji je propisala tvornica i evo ti veselja. Nije ni cudo da leteci odlaze i dobivaju po glavi...

Slicna stvar je i sa Alfinim Twin Spark motorima...

Jedino je BMW to stavio pod normalno i naveo da je preporucljivo mjenjat ih svakih XY km...

Link to comment
Share on other sites

Kako to misliš da su leteći ležajevi napravljeni kao žrtveni? Jer da jesu, to bi lijepo pisalo u knjizi održavanja uz ulje i remenje. "Zamijeniti na 50k, 200k ili 2 miljuna kilometara..."

Koliko znam ni jedan proizvođač ne propisuje njihovu zamjenu (jer bi to bilo u najmanju ruku neozbiljno i ja prvi ne bi nikad kupio auto s takvim motorom), a to što ih neki motori vole tu i tamo zavrtiti i napraviti havariju samo govori da je taj motor neodgovarajuće održavan i/ili da proizvođač nije odradio posao kako treba.

Specifična snaga i materijali nemaju veze s tim jer ako trebaš zadovoljiti neki uvjet, a dostupan materijal ne zadovoljava ili je na granici, onda to napraviš veće.  Što za sobom povlači povećane troškove i onda se traži kompromis, pa opet dođemo do ovog gore.

mnogo toga bi trebalo a ne pise nigde jer upravo kao sto velis, ljudi ne bi kupovali, a i onako to ceka tamo 2, ili 3ceg vlasnika u DE, isto kao sto i dvomaseni zamasnjak ide uglavnom skupa s lamelom i korpom dok se potrosi lamela. jel ti to pise u manualu pa ne bas, pise da se provjeri i po potrebi zamjeni.

 

a sad da objasnim kako je namjenjen kao zrtveni materijal. 

nikad se ninakakav klizni spoj ne stavljaju istovetni materijali, nego se stavlja jedan koji se mnogo vise haba (lakse) i drugi koji se mnogo manje haba, cesto radilice budu cak i nitrirane kod high performanse motora, a nakon nitriranja se ni brusenjem nemoze obradjivat jer je tolko visoka tvrdoca materijala i otpornost na habanje, a kolko ja znam sve su cementirane. dok je bakar, mjed, i sl materijali uglavnom koristenim u kliznim lezajevima znatno lakse trose.

da se napravi ta povrsina lezaja veca imao bis tezu klipnjacu ako nista drugo, itd. sve se to kosi s konstantnom frkom s smanjenjem potrosnje i povecanjem performansi. 

meni stvarno nije jasno sta se svi iscudjavate kako se na motoru koji ima 2 do 3 puta vise snage po litri nego sto su nekad imali dizelasi dijelovi vise trose.

sjecam se 96to godiste opel vectre ili sta je vec bila, 1.6 diesel citavih 50hp, dci1.5 ide do 105 ili kolko hp ovaj zadnji. vidi cuda, dijelovi se vise trose .... a nepostoji svemirski materijal koji se ne trosi... 

 

 

Link to comment
Share on other sites

a da o fail-ovima motora, sto je s TSI motorima od VW-na ?? kojima lanci odlaze u 60-70ooo km i vodenih pumpi, a kolko sam saznao zahvaceni su svi od 1.2 do 2.0 motora... isto preventivna zamjena rjesava problem, a lanac distribucije je pri prodaji bonus jer se on nikad ne mora mijenjati (skoro nikad), (to je na motorima od prije 3-4 godine) znaci 3 godine su se vec desavali kvarovi, jel mislis da je VW ubacio taj podatak u manual za ove sto sad izlaze ? ili "otklonio" gresku ??

 

ps ako se ojaca leteci, bude manje habajuci, pocet ce se vise trositi radilica, nekako mi je ipak draze zamjenit letece od 300kn + ruke nek su i 100€ u ovlastenom, nego radilicu na 200ooo koja se isto pocela trositi...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Možete VI pisat što hocete,ali da se ležajevi mijenjaju preventivno to samo govori da su konstrukcijski loše izvedeni,Ako auto nije ubijen od vozača,evo dali se iko može sjetiti na nekom drugom autu da je mijenja preventivno lezajeve

Link to comment
Share on other sites

Možete VI pisat što hocete,ali da se ležajevi mijenjaju preventivno to samo govori da su konstrukcijski loše izvedeni,Ako auto nije ubijen od vozača,evo dali se iko može sjetiti na nekom drugom autu da je mijenja preventivno lezajeve

Alfa Romeo, BMW, Renault....

Link to comment
Share on other sites

Možete VI pisat što hocete,ali da se ležajevi mijenjaju preventivno to samo govori da su konstrukcijski loše izvedeni,Ako auto nije ubijen od vozača,evo dali se iko može sjetiti na nekom drugom autu da je mijenja preventivno lezajeve

Nhf al mozes ti to tvrditi al ocito ne razumijes neke stvari.

Sve to ce sve biti pojava, sve cesce promjene dijelova itd...

Link to comment
Share on other sites

Odavno su se auti prestali proizvodit da valjaju i traju....

pa sam pises ono sto i ja,dali namjerno ili ne ti su dijelovi lose napravljeni,a to sto su lose napravljeni neznaci da je to normalno da se to mijenja u ovom slucaju leteci lezajevi

Link to comment
Share on other sites

Ak su ti losi onda kupi vozilo koje za dizla mema 50hp iz litre ili benz koji iz litre ima 100hp pa ce ti trajat..

Shvatite nemozete i da je... I da vam neudje... Nemozes imat 200hp iz 2L i ocekivat da motor traje 300000km kao sto su nekada trajali motori od 50hp iz 2000ccm koji su odvrteli i milion km bez da ai ih otvorio. Jbg nemoze i jedno i drugo...

Svi bi da ide 300, trosi 5L i da ima 900ccm kako bi rega bila sto jeftinija.

A to sto to prepisujete nekoj nekvaliteti pokazujete kolko ne poznate materiju i kolko bez uvrede lupate gluposti...

Link to comment
Share on other sites

Odavno su se auti prestali proizvodit da valjaju i traju....

aha to znaš jer si bio u posjedu 50 auta i svaki si odvrtio 150 000 km i nisi mogao više jer se raspala mašina ili? 

Link to comment
Share on other sites

Ak su ti losi onda kupi vozilo koje za dizla mema 50hp iz litre ili benz koji iz litre ima 100hp pa ce ti trajat..

 

Shvatite nemozete i da je... I da vam neudje... Nemozes imat 200hp iz 2L i ocekivat da motor traje 300000km kao sto su nekada trajali motori od 50hp iz 2000ccm koji su odvrteli i milion km bez da ai ih otvorio. Jbg nemoze i jedno i drugo...

Svi bi da ide 300, trosi 5L i da ima 900ccm kako bi rega bila sto jeftinija.

 

A to sto to prepisujete nekoj nekvaliteti pokazujete kolko ne poznate materiju i kolko bez uvrede lupate gluposti...

 

meni je jasno da neznam sve,ali mi je uvijek drago kad upoznam nekog kao ti kojemu je sve jasno i koji se u sve razumi,steta sto nema vise ljudi kao ti

Link to comment
Share on other sites

Pa samo treba razmisljati..

Ajnsad realno, razmisli, da li je realno ocekivat jednaku trajnost uz udvostrucenje pa do ucetvorostrucenje opterecenja? Materijali nisu znatno napredovali u zadnjih 50 godina po pitanju metala primjenjljivih u proizvodnji

Link to comment
Share on other sites

aha to znaš jer si bio u posjedu 50 auta i svaki si odvrtio 150 000 km i nisi mogao više jer se raspala mašina ili? 

 

Tema je o letecim lezajevima na dci Laguni 1.9 sa 88kw, a ne o tome kolko je ko imao automobila (ne bio u njihovom posjedu nego ih posjedovao) i kolko je koji odvozio kilometara prije nego se motor razletio...

 

Vidio sam par setova letecih iz 1.5 dci motora (Megane, Scenic), niti jedan auto nije imao preko 120 tkm, vidio sam jedan sa Lagune (oko 200 tkm) sa gore spomenutim 1.9 motorom tako da znam o cemu pricam.

 

Link to comment
Share on other sites

A ja sam video dci1.5 koji je na 300ooo i dalje mogao voziti s istim letecim. Bili su pri kraju al su mogli jos

Link to comment
Share on other sites

pa sam pises ono sto i ja,dali namjerno ili ne ti su dijelovi lose napravljeni,a to sto su lose napravljeni neznaci da je to normalno da se to mijenja u ovom slucaju leteci lezajevi

Ne kazem ni ja da je normalno. Ali ako iskustva ljudi kazu da je dobro preventivno promjenit letece onda se nemam kaj iscudjavat i palamudit oko toga nego se slozit sa tim, pogotovo kad vidis te lezajeve odma ti je sve jasnije...

Link to comment
Share on other sites

Pa samo treba razmisljati..

Ajnsad realno, razmisli, da li je realno ocekivat jednaku trajnost uz udvostrucenje pa do ucetvorostrucenje opterecenja? Materijali nisu znatno napredovali u zadnjih 50 godina po pitanju metala primjenjljivih u proizvodnji

Ajde sad ti realno malo razmisli od cega auto industrija vise zivi od prodaje auta ili dijelova za ta ista auta pa ce ti biti jasno zasto odlaze vitalni dijelovi na malo km

Link to comment
Share on other sites

Dijelovi su poddimenzionirani za ono sto su namjenjeni, sve kako bi sve bilo lakse za koji gram maltene. Kvaliteta obrade (mehanicke) je daleko veca nego prije 20 godina.

Da se zivi od dijelova zivi se al da se namjerno rade slabi ne bih se slozio.

Link to comment
Share on other sites

Da su dijelovi poddimenzionirani tu se slazem s tobom,da idu usparat na tezini recimo lezajeva,prstenova to sumnjam,dali se dijelovi namjerno rade da manje traju?nerade se i politicari u Hrvatskoj rade za narod a ne za sebe

Link to comment
Share on other sites

a šta more bit motoru ako odu leteči u k....?? jer sam ja na 275t km,a a sumnjam da je prošli vlasnik prije 100t km mjenjal to..

Link to comment
Share on other sites

Krene se trosit radilica. A kad se to desi onda se ista mora brusitinma sledecu specijalu, stavljat deblji lezajevi itd. A ponekad se i okrenu pa naprave ris u radilici koji zahteva vecu obradu nakon cega radilicu treba cementirat (jer je taj full tvrd sloj dosta tanak a mora ga se obnoviti) itd. A oko 500kn izadje s rukama i radis tad lad se radi i mali servis pa se taman i larter dobro ocisti od taloga

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.