Jump to content

leteci lezajevi


maracmarta

Recommended Posts

A šta preventivno ne mijenjaš: radilicu, temeljne, klipove, karike, ventile, uljnu pumpu, bregastu(e), dizne, VT pumpu, remenice razvoda, mjenjač, diferencijal, karoseriju, instrumentnu ploču, kočiona kliješta, poluosovine (vratila) itd.

zkj ides zubaru i plombiras i odrzavas zube? (valjda to radis) Kaj nije bolje cekat da istrunu, povadit ih van i stavit implatante?

Link to comment
Share on other sites

Cisto jednostavno, bolje sprijeciti nego lijeciti, ako se da uciti na tudjim pogreskama onda se uci na tudjim, ako se zna da je odredjeni dio na odredjenom vozilu vise potrosen nego sto bi trebao biti ili je namijenjeno, i ako je  to opcepoznata stvar, onda valjda to zamijenis jer zelis da vozilo traje sto dulje, a ne da svjesno ides upropastiti nesto...

Link to comment
Share on other sites

Donosi to da možeš imati nekakav normalnu trajnost jer je auto pod puno većim opterećenjem u odnosu na normalno. Tko je govorio (pisao) o povećanju površne letećih ležaja? Postoje i drugi načini da se poveća trajnost.

tako je, moze se povecat tvrdoca letecih (onda se vise trosi radilica) moze se dici tlak podmazivanja (mogu patiti mnogi brtveni elementi) stavit viskoznije ulje, (povecanje potrosnje npr i zahtjeva veci tlak uz istu zracnost ili vecu zracnost za isti tlak, moguca veca udarna opterecenja) smanjiti servisni intervl za zamjenu ulja... 

navedi ako postoji jos neki nacin, a ja cu tu jos napisati NAJVECEG NEPRIJATELJA svakog dizela. a to je moment u niskim okretajima, i glupu ustaljenu poslovicu, nemoj u okretaje dok je motor hladan. i onda ga pametni vozaci pun gas, pa saltaju na 1800 okretaja, ne shvacajuci da je tad  opterecenje na motoru znatno znatno znatno vece nego da su ga zavrteli u 3-4 hiljade okretaja na pol gasa... 

 

al posto nista ne odlazi u garantnom roku njih zaoblje ako ce mo realno.. dal ista propisuju da se treba mijenjat van garantnog roka? sem "redovnih servisa" koji su periodicni a prvi im je period poceo u garantnom roku. sve ovo zabole ljude koji voze novi auto, sve ovo o cemu mi palamudimo. oni kupe 3ci nov auto dok se pojavi taj simptom....

 

Link to comment
Share on other sites

zkj ides zubaru i plombiras i odrzavas zube? (valjda to radis) Kaj nije bolje cekat da istrunu, povadit ih van i stavit implatante?

Zašto pišeš gluposti? Usporedjuješ izmjenu guma s preventivnom izmjenom letećih ležaja. Dijela koji nije predvidjen za izmjenu, a onda to usporedjuješ s pranjem zubi. Zašto ne operirati recimo kuk i staviti umjetni preventivno jer postoji mogućnost loma istog?

Link to comment
Share on other sites

tako je, moze se povecat tvrdoca letecih (onda se vise trosi radilica) moze se dici tlak podmazivanja (mogu patiti mnogi brtveni elementi) stavit viskoznije ulje, (povecanje potrosnje npr i zahtjeva veci tlak uz istu zracnost ili vecu zracnost za isti tlak, moguca veca udarna opterecenja) smanjiti servisni intervl za zamjenu ulja... 

navedi ako postoji jos neki nacin, a ja cu tu jos napisati NAJVECEG NEPRIJATELJA svakog dizela. a to je moment u niskim okretajima, i glupu ustaljenu poslovicu, nemoj u okretaje dok je motor hladan. i onda ga pametni vozaci pun gas, pa saltaju na 1800 okretaja, ne shvacajuci da je tad  opterecenje na motoru znatno znatno znatno vece nego da su ga zavrteli u 3-4 hiljade okretaja na pol gasa... 

 

al posto nista ne odlazi u garantnom roku njih zaoblje ako ce mo realno.. dal ista propisuju da se treba mijenjat van garantnog roka? sem "redovnih servisa" koji su periodicni a prvi im je period poceo u garantnom roku. sve ovo zabole ljude koji voze novi auto, sve ovo o cemu mi palamudimo. oni kupe 3ci nov auto dok se pojavi taj simptom....

 

Ti si očito ostao na kvaliteti materijala iz početka 90-ih. Naravno da se mogu (što se i radi) ojačati i radilica, a i leteći korištenjem boljih materijala i bolje obrade i time povećati trajnost. Nije da će se koristiti berilij bakar, ali ima i drugih materijala. A šta sam ja napisao o opterećenju na niskim okretajima? Jesam li napisao da je to i neredovito održavanje najveći neprijatelj letećih? A to već nema veze ni s kvalitetom, a ni s projektiranjem motora.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

al realno uvijek vrijedi to da je habanje jace ukoliko je onaj slabiji tvrdji nego da je meksi. naravno, mogu se nitrirati radilice, mogu se nanositi specijalni tvrdi metali (legure istih) itd, kao sto je nikasiliranje cilindra npr. ili nikasil uz dodatak keramike, al cijena takvog postupka jeeeeee...... 

i onda dolazimo do sledeceg, da li bi mi kao kupci bili voljni kupiti tako nesto.

 

evo ja zelim mijenjat letece i mijenjat cu ih na velikom servisu, u ponudi slu leteci od sl materijala:

GL-188

F-M TR20

St/B/G /St / A

CP

SI 

CC

koji od ovih je najbolji ? (najtrajniji)

Link to comment
Share on other sites

al realno uvijek vrijedi to da je habanje jace ukoliko je onaj slabiji tvrdji nego da je meksi. naravno, mogu se nitrirati radilice, mogu se nanositi specijalni tvrdi metali (legure istih) itd, kao sto je nikasiliranje cilindra npr. ili nikasil uz dodatak keramike, al cijena takvog postupka jeeeeee...... 

i onda dolazimo do sledeceg, da li bi mi kao kupci bili voljni kupiti tako nesto.

 

evo ja zelim mijenjat letece i mijenjat cu ih na velikom servisu, u ponudi slu leteci od sl materijala:

GL-188

F-M TR20

St/B/G /St / A

CP

SI 

CC

koji od ovih je najbolji ? (najtrajniji)

Samo naprijed, ali da je potrebno nije i nitko me u to ne može uvjeriti. Ali ljudi vole placebo.

Link to comment
Share on other sites

Uglavnom kad se leteci okrene zbog potrošenosti necete proci sa zamjenom radilice vec sa zamjenom motora.

Pocetkom godine trazio sam motor 1.9 za prijatelja kojem se to desilo, klipnjača probila blok, zubcasti preskocio za 3 zuba...

Uglavnom drugi motor zbog troška 1000-1300kn

Link to comment
Share on other sites

Zašto pišeš gluposti? Usporedjuješ izmjenu guma s preventivnom izmjenom letećih ležaja. Dijela koji nije predvidjen za izmjenu, a onda to usporedjuješ s pranjem zubi. Zašto ne operirati recimo kuk i staviti umjetni preventivno jer postoji mogućnost loma istog?

Ne pisem gluposti nego ti pokusavam na jednostavniji nacin objasnit o cemu govorim, posto ne shvacas bit cijele price, ali na zalost vidim da jos uvijek nisi shvatio.

Evo opet na tvom primjeru, mozda ovaj put shvatis. Kuk neces ic operirat i stavljat preventivno od titana jer ces ga mozda strgati, jer ti je isti vrag jel od titana ili normalni ako padnse i podrobis sve unutra. Ali ako ti je recimo genetski da ti se hrkavica u kuku pojede brze od uobicajnog normalno je da ces mozda i ic na operaciju prije nego dodje do nekih vecih komplikacija. Makar sumnjam da ces i ovo shvatit...

 

Kad otvoris karter lijepo pocistis talog iz njega, pogledas letece i ako su ko novi naravno da ih neces mjenjat. Ali ako ima ijedan mali ris promjenit ces. To su tolerancije koje se mjere mikromilimetrom, ali badava ti objasnjavat kad ti se ne da dokazat...

 

Kazem ti vidio sam par setova letecih iz doticnih motora tako da znam o cemu pricam...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Uglavnom kad se leteci okrene zbog potrošenosti necete proci sa zamjenom radilice vec sa zamjenom motora.

Pocetkom godine trazio sam motor 1.9 za prijatelja kojem se to desilo, klipnjača probila blok, zubcasti preskocio za 3 zuba...

Uglavnom drugi motor zbog troška 1000-1300kn

 

 

mislim da je 700kn u ovlastenom bilo (ako se u cijenu ne racuna cijena malog servisa koja je pri obavljanju istog takorec obavezna jer se ulje ispusti)

Link to comment
Share on other sites

....

Kad otvoris karter lijepo pocistis talog iz njega, pogledas letece i ako su ko novi naravno da ih neces mjenjat. Ali ako ima ijedan mali ris promjenit ces. To su tolerancije koje se mjere mikromilimetrom, ali badava ti objasnjavat kad ti se ne da dokazat...

 

Kazem ti vidio sam par setova letecih iz doticnih motora tako da znam o cemu pricam...

kad bi ih vec pregledao bi ih i zamjenio jer ulje koje sam prosuo kosta isto kolko i set novih letecih :)

Link to comment
Share on other sites

Ne pisem gluposti nego ti pokusavam na jednostavniji nacin objasnit o cemu govorim, posto ne shvacas bit cijele price, ali na zalost vidim da jos uvijek nisi shvatio.

Evo opet na tvom primjeru, mozda ovaj put shvatis. Kuk neces ic operirat i stavljat preventivno od titana jer ces ga mozda strgati, jer ti je isti vrag jel od titana ili normalni ako padnse i podrobis sve unutra. Ali ako ti je recimo genetski da ti se hrkavica u kuku pojede brze od uobicajnog normalno je da ces mozda i ic na operaciju prije nego dodje do nekih vecih komplikacija. Makar sumnjam da ces i ovo shvatit...

 

Kad otvoris karter lijepo pocistis talog iz njega, pogledas letece i ako su ko novi naravno da ih neces mjenjat. Ali ako ima ijedan mali ris promjenit ces. To su tolerancije koje se mjere mikromilimetrom, ali badava ti objasnjavat kad ti se ne da dokazat...

 

Kazem ti vidio sam par setova letecih iz doticnih motora tako da znam o cemu pricam...

Znači prema tvojoj teoriji s kukom, na spomenutim motorima su leteći ležaji  imali tvorničku grešku? Ja ti tvrdim da nisu niti se mijenjaju preventivno. I opet ti postavljam pitanje: zašto preventivno ne promijeniti temeljne, radilicu i leteće skupa? 

Link to comment
Share on other sites

kad bi ih vec pregledao bi ih i zamjenio jer ulje koje sam prosuo kosta isto kolko i set novih letecih :)

Koliko te koštaju vijci, ili njih ne mijenjaš? Koliko te košta brtva kartera? Nju isto ne mijenjaš?

Link to comment
Share on other sites

mislim da je 700kn u ovlastenom bilo (ako se u cijenu ne racuna cijena malog servisa koja je pri obavljanju istog takorec obavezna jer se ulje ispusti)

+brtva kartera 350

Link to comment
Share on other sites

Znači prema tvojoj teoriji s kukom, na spomenutim motorima su leteći ležaji  imali tvorničku grešku? Ja ti tvrdim da nisu niti se mijenjaju preventivno. I opet ti postavljam pitanje: zašto preventivno ne promijeniti temeljne, radilicu i leteće skupa? 

zato sto su leteci daleko jace optereceni od temeljnih a i znatno se vise trose od radilice, zasto bi njih mijenjao.

 

Koliko te koštaju vijci, ili njih ne mijenjaš? Koliko te košta brtva kartera? Nju isto ne mijenjaš?

sad se stvarno pravis mutav... pa ako si skinuo karter, i provjerio ispravnost, onda nemiijenjas sve to neovisno o tome dal mijenjas letece il ine  ?! i naravno da bih mijenjao i brtvu kartera i vijke klipnjaca... 

Link to comment
Share on other sites

 

Znači prema tvojoj teoriji s kukom, na spomenutim motorima su leteći ležaji  imali tvorničku grešku? Ja ti tvrdim da nisu niti se mijenjaju preventivno. I opet ti postavljam pitanje: zašto preventivno ne promijeniti temeljne, radilicu i leteće skupa? 

Evo kolega MilosB ti je odgovorio prije mene...

Link to comment
Share on other sites

zato sto su leteci daleko jace optereceni od temeljnih a i znatno se vise trose od radilice, zasto bi njih mijenjao.

 

sad se stvarno pravis mutav... pa ako si skinuo karter, i provjerio ispravnost, onda nemiijenjas sve to neovisno o tome dal mijenjas letece il ine  ?! i naravno da bih mijenjao i brtvu kartera i vijke klipnjaca... 

Onda ne piši da te leteći koštaju kao jedna izmjena ulja jel to nije istina. Tako isto možeš skinuti glavu da vidiš kakvi su dosjedi ventila, ili izvaditi klipove da vidiš kakve su karike. Ja bi recimo moga skinuti i rastaviti getribu da preventivno promijenim ležaje spojničke jer se kod PK6 mogu raspast. 

Link to comment
Share on other sites

Evo kolega MilosB ti je odgovorio prije mene...

Ni ti ni kolega Miloš nemate uvjerljive argumente. Znaš li od čega nastaju friževi na letećim ležajima?

Link to comment
Share on other sites

moj stav oko letećih se zna, iz prošle teme, libo me racku što netko drugi misli...i ovo mi je sve pomalo iritantno...

prije dvije godine su bile ovakve cijena glyco ležajevi cca 350 kn, original brtva 200 kn, original vijci klipnjače cca 200 kn....

Link to comment
Share on other sites

Ni ti ni kolega Miloš nemate uvjerljive argumente. Znaš li od čega nastaju friževi na letećim ležajima?

bitno da ti imas.

aj mi sad ti onda odgovori zasto bi promjenio radilicu ili/i temeljne prilikom zamjene letecih ?! koji je tvoj argument, ti ni jedan nisi izneo do sada, nego samo "sudis" s visoka o nasim argumentima. 

 

a sto sam rekao da bi me tada zamjena letecih kostala 300kn sto vadis iz konetksta je nastavak na to da mozes skinuti i provjeriti istrosenost istih. pa ako si to napravio onda te razlika izmedju vracanja starih i stavljanja novih kosta tocno cijena novih.   evo ti opet quote oba posta pa probaj s razumevanjem ovaj put procitat i shvatiti

 

....

Kad otvoris karter lijepo pocistis talog iz njega, pogledas letece i ako su ko novi naravno da ih neces mjenjat. Ali ako ima ijedan mali ris promjenit ces. To su tolerancije koje se mjere mikromilimetrom, ali badava ti objasnjavat kad ti se ne da dokazat...

 

Kazem ti vidio sam par setova letecih iz doticnih motora tako da znam o cemu pricam...

kad bi ih vec pregledao bi ih i zamjenio jer ulje koje sam prosuo kosta isto kolko i set novih letecih :)

Link to comment
Share on other sites

bitno da ti imas.

aj mi sad ti onda odgovori zasto bi promjenio radilicu ili/i temeljne prilikom zamjene letecih ?! koji je tvoj argument, ti ni jedan nisi izneo do sada, nego samo "sudis" s visoka o nasim argumentima. 

 

a sto sam rekao da bi me tada zamjena letecih kostala 300kn sto vadis iz konetksta je nastavak na to da mozes skinuti i provjeriti istrosenost istih. pa ako si to napravio onda te razlika izmedju vracanja starih i stavljanja novih kosta tocno cijena novih.   evo ti opet quote oba posta pa probaj s razumevanjem ovaj put procitat i shvatiti

 

 

 

O čemu ti pišeš čovječe? Zašto bih uopće išao provjeravati stanje lelećih ležaja? Zašto bi skidao karter i provjeravao stanje letećih, a ne temeljnih koji se podmazuju istim uljem i napravljeni su od istog materijala? Zašto ih ne provjeriti i preventivno promijeniti jer mogu otići isto kao i leteći? Zašto ne provjeriti glavu, ovalnost cilindara i ine stvari? Leteći ležaji nisu dio koji je predvidjen za izmjenu i niti jedna tvornica ne propisuje interval izmjene za njih. Je li ti to dovoljan argument? Na taj način možeš pola motora i mjenjača preventivno promijeniti jer postoji mogućnost trošenja i otkazivanja na odredjenoj kilometraži 

Link to comment
Share on other sites

jesu temeljni i leteci jednako optereceni? jel je ocekivano jednako habanje radilice i lezajeva? u ostalom pri servisu bilo kakvog stroja sta se mijenja, lezaj ili vratilo/osovina

i nisam ja napisao da bi isao provjeravat, kao sto mozes da vidis... procitaj pazljivo. bit ce da si sad vec umoran. 

ja sma samo napisao da je neko vec otvorio i pogledao potrosenost da bih tad vec i zamjenio a ne stare vratio nazad...

Link to comment
Share on other sites

Ja ću na idućem servisu preventivno rastaviti getribu,a preventivno ću pogledati i izvadit treći klip

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.