Jump to content

R4 GTL - Hobi projekt


petak

Recommended Posts

Dadox.....tu je taj senzor....originalni me je ionako počeo zezati pred kraj.

Stavljen novi originalni koji si mi velikodušno poklonio.

Moram priznati da ima dosta kolega i prijatelja koji su mi na ovaj ili onaj način pomogli u realizaciji cijelog projekta.

Neki više, neki manje. Ali svi redom iz dobrih namjera da se stvar završi.

I ovim putem im zahvaljujem.

Link to comment
Share on other sites

Sve ovo me podsjetilo na vrtićke dane kada nam je teta svaki dan čitala jednu stranicu Šegrta Hlapića :D

Svaka čast na projektu i vrlo detaljnom dokumentiranju!

Link to comment
Share on other sites

Sve ovo me podsjetilo na vrtićke dane kada nam je teta svaki dan čitala jednu stranicu Šegrta Hlapića :D

I sad nas drži već dan i po bez nove epizode... :p

Link to comment
Share on other sites

Šta je......već vas kriza vata od sapunjare.....

Oče li mu puknut vida kad bude rastavlja prednji ovjes ili ne......?

Večeras ekskluzivno samo na RKH forumu...:wavey:

Link to comment
Share on other sites

Kako koga, nekog više nekog manje.

Već smo dobili par prijedloga da te baniramo na par dana zbog zabušavanja i uskraćivanja informacija naciji.

Link to comment
Share on other sites

Kako koga, nekog više nekog manje.

Već smo dobili par prijedloga da te baniramo na par dana zbog zabušavanja i uskraćivanja informacija naciji.

Tek bi onda nastala panika :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

E pa evo i nastavka

Malo da Vam predočim kako je teklo samo rastavljanje dijelova dok se limar bavio limarenjem.

Prednji ovijes skinut sa auta ( u daljini slike se vidi torziona opruga prednjeg ovijesa

P1060584.thumb.jpg.29b90a765723f749d3903

P1060586.thumb.jpg.d80477c73d1139133aacc

 

Evo i vide kojami je zadala puno muke (malo kasnije o njoj malo detaljnije)

P1060594.thumb.jpg.0c5609287aceb5784bbee

Nosač i ramena prednjeg ovjesa

P1060596.thumb.jpg.743745f1351d81cf05bcd

Nosač prije pripreme

P1060605.thumb.jpg.747cb77f7cfef9ae21410

P1060606.thumb.jpg.26be6758df4126da0797f

NOsač poslije pripreme

P1060615.thumb.jpg.4134585cd9bedc1e78a1f

P1060616.thumb.jpg.4fe6af9de6ef553083155

A koristio sam se i elektrolizom za skidanje stare boje i ruzine

P1060940.thumb.jpg.87442df48c71d064a0cd6

P1060946.thumb.jpg.aab314ea39334c1144e08

P1060936.thumb.jpg.060d445ca82df8b597006

P1060947.thumb.jpg.bd4e58be4c025f676db6f

Nakon brušenja ručnom čeličnom četkom 

P1060952.thumb.jpg.f01c6ac4f186584350d5e

P1060950.thumb.jpg.f7c6c73703d3d63118fb0

Sve skupa

P1070351.thumb.jpg.70d655f10d185e6946be9

I na kraju vijci prednjeg ovijesa. POsloženi kako idu na ramena i šasiju da ih znam identificirati kad se vrate sa elektrostatske galvanizacije

P1070352.thumb.jpg.2a7c490bd3f2db8bd7cd5

Balans štanga sa svojim dijelovima

P1070355.thumb.jpg.4a36f6df2d8b1bd9f09dd

Torzione opruge sa svojim dijelovima

P1070356.thumb.jpg.f797bd27cedba7281d3ca

P1070357.thumb.jpg.11714a1d7f318d4219477

Amortizeri

P1070425.thumb.jpg.41126e33a9eccdf685e12

Detalj kako stoje podložke i gumice da ih znam vratiti

P1070426.thumb.jpg.b93ac06cfaf5e4f98c943

 

 

P1070353.jpg

Link to comment
Share on other sites

Evo i priče o tom vijku koji mi je zadao muke kod rastavljanja

To je "slijepi" vijak.

On spaja donje rame sa nosačem.

Stoji u produžetku torzije koja se hvata na donje rame. Ide u rupu od torzije prije same torzije

I zato ga je nemoguće stegnuti na način kako smo to navikli. Jedan ključ ili kacavida na glavu od vijka, a drugi ključ na maticu.

Pametni inžinjeri iz renaulta su se dosjetili napraviti "zarez" na vrhu navoja kako bi se kontra mogla držati ravnom kacavidom.

I to sve fino radi kad je stvar nova, ali nakon 20 (ili više godina) vožnje po raznim vremenskim uvjetima se taj spoj maaaaallllloooooo zapeče i onda odvidavanje neide glatko nego kacavida preskače, pa pojede "zarez" pa se preznojavaš što od muke, što od zapečenosti same matice.

Evo og vijka u originalnoj verziji (nakon galvanizacije cinkom)

P1070661.thumb.jpg.f5174ae2e3a54d5cfcaad

P1070662.thumb.jpg.c8f3905aa793ea7640a7d

 

Da se meni nebi desila ista stvar u nekom slijedećem rastavljanju ( za koje se nadam da se neće ni dogoditi) dao sam napraviti vijke sa imbus utorom umjesto "zareza"

Pa to sad izgleda ovako

P1070660.thumb.jpg.84665a864e381738ef97c

P1070657.thumb.jpg.8b2b5a5078611929732ad

Tako da sad ako ikad budem trebao rastavljati fino imbusom držim kontru i odvidavam zapečenu maticu.

 

Usporedna slika novih i starih (galvaniziranih) vijaka

P1070664.thumb.jpg.25a302aed55f514c68e6a

 

P1070658.jpg

Link to comment
Share on other sites

Uglavnom svi metalni nosači, branici, sve vide na autu su očišćene od ruzine, stare boje i poslane na galvaniziranje.

To je trajalo i trajalo i trajalo ........

Zadnji branik 

P1030566.thumb.jpg.eaa8f66157c503c71ca7b

P1030567.thumb.jpg.563cbc82ddce00179a4fd

 

Detalji ruzine na prednjem braniku

0315689834.thumb.jpg.59eacabba8a89b37f89

0315690282.thumb.jpg.69148fc44a131576766

0315691114.thumb.jpg.d312e0f06360926e068

Nosači prednjeg branika 

P1070449.thumb.jpg.c39668ca405b99c796d62

 

Razni komadi/nosači po motoru i oko auta (očišćeni i pripremljeni za galvanizaciju). Tu su i branici  i njihovi nosači, poklopac filtera motora i njegovo postolje, torzije itd.

P1080363.thumb.jpg.7ddcf717e6248893198f1

P1080364.thumb.jpg.858d86f8e90f173a5883c

P1080365.thumb.jpg.1463fcb0fbc01e2074c09

Unutarnje kvake 

P1150010.thumb.jpg.68034d620e622526d3ab4

Sklop pedala kočnice i kvačila

010520141090.thumb.jpg.d4fc49f24d88284b3

 

Nakon galvanizacije nosači i branici su išli dalje na plastifikaciju, a vicji su došli doma 

To Vam ovako izgleda

P1070686.thumb.jpg.75c6dc3546018a4268aca

Taj đumbus treba razdojiti i posložiti na svoje mjesto pa onda nekoliko večeri provedeš ovako

P1070685.thumb.jpg.df3e5fefbd2853306c10c

A dijelovi sa plastifikacije dođu ovako

PC220056.thumb.jpg.655a46ff75cec24c02fa5

PC220053.thumb.jpg.3979706fb3de842e30027

 

Ovdje moram spomenuti kolege Mata73 koji mi je preuzimao hrpu tih stvari u cinčaoni i slagao u kutije/kutijetine i slao za Vodice 

te kolegu Borny-a kojem sam utrpao ove glomazne komade (branike) u auto da mi ih prebaci do BIograda, pa sam ih onda preuzeo.

Primjetio sam da Borny-ju tad nije sve bilo čisto i jasno.....Borny nadam se da si sad dobio kompletnu sliku.

Hvala na transportu i pomoći.

 

P.S: dosta za večerašnju epizodu......nastavak sage u nekom od idućih brojeva :serv:

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

Drago mi je što je moja malenkost makar malo sudjelovala u tome.

Sad tek vidim opseg posla, truda, želje i znanja!

Svaka čast kolega!

Link to comment
Share on other sites

moram priznat da mi je fascinantna ova upornost i resursi koju su potrebni za dovest auto u tip-top stanje... pogotovo se to tice izrade nepostojecih dijelova i posebne varijante vida... mislim da nebi bilo lose da napises i koju crtu koji ljudi, firme i obrti su radili sto na autu, cisto ako nekome zatreba da zna koga trazit... 

svaka pohvala na projektu i nestrpljivo cekam daljnji fotosession... 

Link to comment
Share on other sites

U današnjoj epizodi .....glavni glumac.....močni, vječni, neuništivi.....motor...

Svo vrijeme mog igranja sa metalnim dijelovima, vijcima, galvaniziranjem, plastifikacijom čekao se pravi trenutak za napad na garažu od mojih "meštrov" bez kojih bi cijeli ovaj projekt bio nezamislim.

Jedne zime su mi velikodušno otvorili vrata svoje radione gdje sam uz njihov nadzor odradio sve što je trebalo na motoru napraviti.

Imao sam neprocjenjive instrukcije iz prve ruke od ljudi koji se s tim bave već 20 godina.

Uglavnom slike će vam sve reći ( a i ja kojim komentarom uz sliku)

Motor izvađen iz auta i dovežen na daljnje skidanje.

Prašine, masnoće ima na izvoz.

P1040757.thumb.JPG.9207abb3baf7b6b0e625c

P1040758.thumb.JPG.5504fa916c1d73dbcf9dc

P1040762.thumb.JPG.2f8a0754be346c1d7615a

Vrlo brzo su agregati skinuti, mjenjač odvojen

P1040806.thumb.JPG.0f7755a322ad4a4a70d75

I onda je uslijedilo kupanje

P1040822.thumb.JPG.26e34e8de49cc2839ad22

P1040823.thumb.JPG.6ff33d8f44683eb1a9793

 

Nakon višesatnog tretmana pacijent je izgledao sviježe i spremno za daljnje rastavljanje

P1040828.thumb.JPG.65ab6838c1687df43ebaa

P1040826.thumb.JPG.15373337d7c6416db7cdd

 

Prije toga dvije "zanimljive" slikice koje su izletile ispod masti

Oznaka na bloku motora 

P1040972.thumb.JPG.142bfff0186c6af9ccbb2

i pločica motora

P1040866.thumb.JPG.4454395f8e788d4b29ffb

 

Link to comment
Share on other sites

Glavina!

Skinut poklopac

P1040840.thumb.JPG.5d16a5a790912e731a841

P1040841.thumb.JPG.c611e36061d0a59f7fe19

P1040847.thumb.JPG.c3d774daaed8147cd4e50

P1040851.thumb.JPG.fef287852f6925ce713e9

Oprugice

P1040853.thumb.JPG.be2ce48fd90d299ef075f

P1040854.thumb.JPG.18e50e9d8b1e37401a5b2

P1040855.thumb.JPG.fa4bde796236556e44c74

P1040856.thumb.JPG.adf351182db22ddb8be3a

Druga strana - ventilići

P1040860.thumb.JPG.83bf58187e482ad457658

 

Košuljice, cilindri - ovo je jako kritičan trenutak kod motora od R4 jer se nakon skidanja glave motor ne smije mrdat da se nebi košuljice cilindara pomakle.

Ako se pomaknu onda se dešava da između brtve i glave ostane "rupa" te motor vrlo brzo nakon otvaranja ponovo pomiješa vodu, ulje, i imaš s**nje.

Da bi se to ispravilo potrebno je izvaditi košuljice ( i klipove) i pod košuljice ubaciti papirnate "distancere" kako bi se dobilo zahtjevano uzvišenje košuljice iznad ruba bloka.

Ja taj dio nisam dirao....i nadam se da se košuljice nisu pomakle (koliko sam mogao provjeriti nisu) i da mi motor neće ubrzo početi mješati ulje i vodu. 

Vrijeme će pokazati

P1040862.thumb.JPG.4469fe62eb3ee598f491a

P1040863.thumb.JPG.b61462da9aed4cfb7e926

Skidanje ventila + bez čekiča se nijedan finomehanički posao ne može odraditi :bigl:

P1040974.thumb.JPG.c7919aa6ada0f163e25d7

P1040975.thumb.JPG.f1d6b19f9b3f6b5c0b623

Komora

P1040981.thumb.JPG.0965e6dd9b46f34cdd6ea

 

Glavičica nakon obrade. Malko je liznuta da se dovede u ravninu, uređeni su dosjedi ventila i vračena je nazad na stol

P1040978.thumb.JPG.a8f54c03dc28956118141

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

Vračanje svega nazad

Ovdje su mi "meštri" dali ruku jer ih je bilo strah da ne ostanen bez prsta.

Priprema

P1050107.thumb.JPG.a4ad968a8091d7e0d1a83

ZA stiskanje opruga ventila koristi se ovaj hidraulički

P1050110.thumb.JPG.d116f35c6b76825a16f71

A ovako nekakoto izgleda kad se stavlja

P1050108.thumb.JPG.3f30e722e670566c4237a

P1050109.thumb.JPG.8f63ad4320e48e2be8d62

Brtva glave spremna

P1050112.thumb.JPG.9993090d68130bfc67af6

Uparivanje

P1050113.thumb.JPG.df4896ca9f20278ed1977

P1050114.thumb.JPG.8a6ca0f2277f29190715e

Stezanje i glavni akteri! Meštri

P1050115.thumb.JPG.34294b14afe45bc134db4

P1050116.thumb.JPG.7cc135b3223d71efa08d8

Upasirano

P1050225.thumb.JPG.d0c12c424e3cf15e763d6

P1050226.thumb.JPG.a14cbd666dbc7553e8d52

Poklopljeno

P1050228.thumb.JPG.4acdcb1d5c02c2f6711a3

P1050229.thumb.JPG.a79a7618f8ee128f770b3

Gotov jedan dio

P1050231.thumb.JPG.01a7685f90d678d9d5c67

 

Link to comment
Share on other sites

Nakon toga je došao na red razvodni mehanizam i karter

P1050232.thumb.JPG.a4aef590accfaca63504e

P1050234.thumb.JPG.36fd26fab0f5eb246ff2e

Razvodni mehanizam

P1050235.thumb.JPG.566eba46fb468669e0a3f

P1050236.thumb.JPG.7b25d214ec37533ebae04

P1050237.thumb.JPG.1a16c55e35974ccd1a3fc

Natezač lanza nakon 180tkm 

P1050597.thumb.JPG.1abe0d456f68b32e71457

Uljna pumpa - ona stara koja je i bila....prekontrolirana i vračena

P1050450.thumb.JPG.96108db702b6cef452c71

Unutrašnjost motora s donje strane, 

P1050244.thumb.JPG.f01a8a1de125fabf02bb2

P1050446.thumb.JPG.6671b0e33d4477dc0f769

Mehanizam složen nazad

P1050673.thumb.JPG.b6a887671ed21b141d472

Brtva

P1050675.thumb.JPG.39063b7eeea9611bf99a5

Poklopac

P1050676.thumb.JPG.3d96b6da9e8a5b08584e5

Slijepi čep koji zatvara cijevovod rashladne tekućine kroz motor

P1050677.thumb.JPG.8b6e7bed01b7f8597370a

P1050678.thumb.JPG.d2df90de810db5839649d

P1050679.thumb.JPG.22c54389d3b55e3d9742d

 

Donja strana prije nego što je zatvorena karterom

P1050681.thumb.JPG.f95fc1d2a9ecd8d52c423

 

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

Odlično.....samo naprijed

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.