Jump to content

R4 GTL - Hobi projekt


petak

Recommended Posts

Sljedeći nastavak!

 

Da se prisjetimo što je bilo u jednom od prošlih.

 

Šasija je nakon dugo vremena provedenog kod limara u Splitu došla doma

Ovako

P1070433.thumb.jpg.0288f29733c64c6c6e44d

P1070432.thumb.jpg.edd17965de222e0064f57

Šasija je povarena, zaštićena temeljnom reaktivnom, obojana crnom bojom te zaštićena masom protiv kamenčića. Unutrašnje šupljine (pragovi, poprečni nosači.....) su napunjene voskom u nadi da će dugo ostati bez ruzine.

Namjera je svakih toliko mini kamerom provjeravati stanje i po potrebi intervenirati.

 

Šasija je stavljena na kutije od cocacole i okrenuta naopako.

Najprije sam ubacio zadnji most...on je bio gotov i najmanje je trebalo oko njega dorada.

Pripremljen most i vide koje ga drže

P1080387.thumb.jpg.16dfbf2f399ce1c43557a

P1080388.thumb.jpg.5ad88c3d5864e9437d3cc

P1080389.thumb.jpg.84e0b2a5a982879df464e

Uslijedila je naporna borba da bi "nategnuo" torziju kako bi sve vide svjele na svoje mjesto i da bi mogao stegnuti most.

Mislim da mi je ovo bio najnaporniji dio montaže. Na kraju smo brat i ja (stokilaši oba) stali na svoje rame, a otac je provlačija vide.

 

Nakon hvatanja zraka za nagradu (samome sebi) sam odlučio staviti i zadnje amoirtizere)

PC140016.thumb.jpg.96eb375872711a826bfb7

Stavljeni su Monroe plinski jer su bili na nekakvoj akciji pa su me 4 amortizera ispala cca 500kn....Bio bi radije stavio DeCarbo delphi ali su bili preskupi (u tom trenu) cca 1400kn sva četiri. Iako ni to nije neka cijena bilo mi je previše jer sam imao i druge izdatke....Ove ću voziti neko vrijeme viditi kako se ponašaju, ali definitvno skupljam lovu za DeCarbon Delphi. 

Druga opcija su bili KAYABA Excel-G i GAS-a-JUST ali i oni su bili preskipu cca1600kn

Evo ih na autu

PC140017.thumb.jpg.485ed8368c0899f85d03a

PC140018.thumb.jpg.06063a17ab240ca5144a8

Bez čekiča (pa makar i plastinog/gumenog) ništa :bigl:

Da završimo priču o zadnjem kraju za ovu epizodu ugrađen je obnovljen regulator zadnjih kočnica. 

Popularno jš zvan i "peti kočioni cilindar" iako mi nije baš jasno zašto ga tako zovu.

U komadima posloženim za slaganje

P1080385.thumb.jpg.af873c77a55310b5f7336

Nakon malo truda

P1080386.thumb.jpg.6d95bc3e652c3ddbf4b33

 

I ugrađen na svoje mjesto na na zadnjem kraku šasije i zakačen oprugom za zadnji most

PC220044.thumb.jpg.f85ec36ba501972d6fe5e

PC220046.thumb.jpg.7742fb9d562131bc04615

Malo nespretna slika ova zadnja ali tako on stoji na autu. Cijevi kočnica još nisu montirane

 

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

Onda sam se prebacio na predni kraj.

Ramena montirana zajedno sa kuglama

P1080421.thumb.jpg.dc34a6b48941f3f7d519c

Glavčina sa diskom

P1080426.thumb.jpg.b010f371fd01dce5e850a

P1080427.thumb.jpg.01550a7593009fb82b1e5

Kočiona čeljust sa pletenim vodovima kočnica i amortizerom

PC120001.thumb.jpg.322cd95147b7d374c6eab

Kopča koja drži spoj metalnih vodova i pletenih crijeva kočnica

20022014734.thumb.jpg.ba2392984c98245920

Balans štanga 

PC210013.thumb.jpg.d28d6c5781e666231dbc9

Gumice na balans štangi

P1080345.thumb.jpg.5704aa3e48e44084558cc

P1080346.thumb.jpg.3a11d465dd65c3c8b1403

Montiran nosač balans štange za šasiju

PC210021.thumb.jpg.6e6978574aab4c4c59bc7

 

Gumeni nosač balans štange u spoju sa amortizerom

PC140024.thumb.jpg.b99d749620ce79cd1c805

PC140028.thumb.jpg.eda5b530e80dacfb06da5

Gornji prihvat amortizera

PC140026.thumb.jpg.a1bb6f93eabac2c7d8638

PC140027.thumb.jpg.94bbaa8e61cc82c3c732a

Balas štanga ugrađena

PC220040.thumb.jpg.1e9ccf65adc07d163da0a

PC220041.thumb.jpg.5bf85cbb38f3b5a94ceb0

 

Prednje torzije sa svojim dijelovima spremne za ugradnju

05022014657.thumb.jpg.4a5b086593ca8edc0b

Dio koji ide u donje rame prednjeg ovijesa

05022014659.thumb.jpg.d359e53ac82b0cf13f

Dio koji se hvata ispod prednjih sjedala

05022014658.thumb.jpg.ea5aebcc168abcf9a6

Prihvat na donjem ramenu ( i obavezna mast u spoju za lakšu demontažu)

PB070018.thumb.jpg.758dea80b69b136cf852c

Prihvat ispod sjedala

05022014666.thumb.jpg.2f037ba96b9553c70a

05022014665.thumb.jpg.5a938b64c040bf760a

Torzija na svom mjestu

05022014663.thumb.jpg.5b1ffdd83e4956f398

Da bi torziju "nategnuo" i zašarafio prihvat potreban je "alat"

PC220047.thumb.jpg.240c78e9e32877d9836fd

 

Koji se ovako monitra i koristi za natezanje torzije kako bi odrađivala svoju funkciju opruge

PB070017.thumb.jpg.edabc97ebeb4e3b289c28

 

U ovoj fazi torzije sam ugradio samo da mi auto ne leži na podu i da ga moguz gurati po garaži.

Kasnije kad je sva težina bila na svom mjestu je uslijedilo podešavanje visine gdje ovaj alat jako olakšava posao.

 

P.S. Alat je posebno napravljen za ovu priliku, Doduše nisam ga ja napravio već jedan "luđak" zaljubljenik u R4 iz Šibenika koji mi ga je velikodušno posudio

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

Sad je napokon mogao stajati na svojim nogama

Pa sam onda prigodno i obuo mi stare cipele....za nove još ima vremena

PC220048.thumb.jpg.b5b9ef9f6f6bf333d7c29

 

Zadnje

PC220050.thumb.jpg.2abd573e84dea189ae6c5

 

Prednje

PC220051.thumb.jpg.e7a32c7dbee3694fcc017

 

A onda san se bacija na cijevi kočnica.

Stavljene čelične umjesto bakrenih (koje se najčešće stavljaju nakon što auto izađe iz tvornice)

i opletene umjesto gumenih

Na podu

Prednji dio cjevovoda

20022014728.thumb.jpg.54e6345d2b703331ec

20022014729.thumb.jpg.cec4245942b572818a

Zadnji dio cjevovoda

20022014744.thumb.jpg.915e1adde4543c2c60

20022014746.thumb.jpg.67ed1265b78f495151

20022014745.thumb.jpg.19f4e96cb41ccae5b8

Fleksibilne cijevi prednjeg kraja

20022014733.thumb.jpg.5fc21e8aa3ef441eda

20022014735.thumb.jpg.08986c907f45b991d4

Kopče koje drže cijevi na svojem mjestu.

Kupljene originalne renualtove. Ispalo je jeftinije uzeti njih nego izvana naručivati neke "slične" koje "mogu odraditi posao"

20022014736.thumb.jpg.485a81b36548573acf

Razvlačenje i savijanje čeličnih cijevi 

20022014737.thumb.jpg.bb48894b4e7f52a0c7

20022014740.thumb.jpg.d852779aaf75b680ec

Spoj prije glavnog kočionog cilindra 

20022014742.thumb.jpg.906a88dd1f7d73d726

 

Petljanac zadnjeg kraja sa regulatorom kočione sile i fleksibilnom cijevi za ramena zadnjeg ovjesa

11032014876.thumb.jpg.4d3459232abcfb5445

11032014874.thumb.jpg.7c3e0db08517414490

Veza lijevog i desnog zadnjeg kola

11032014873.thumb.jpg.85f5d1f0457e6d26e2

Lijevo rame

21022014755.thumb.jpg.645ce2a708c890d31b

Desno rame

21022014759.thumb.jpg.c640128dfba8d16981

To bi bilo sve za večeras

 

Do slijedećeg broja stojte mi dobro.

Link to comment
Share on other sites

Nisu....mislio sam da će ovi biti "bolje" riješenje.

Na kraju sam se morao vratiti na gumene jer sam jednom opletenom za prednu čeljust uspio slomiti navoj kad sam skidao i stavljao čeljusti.

Sad bi trebao naručiti dva nova opletena crijeva i to barem 5 cm duža jer su ovi puno kruči  i dijeluju mi dosta "nategnuti" u odnosu na gumene.

 

 

A moram ti reći i da su me prsti (posebno palčevi) užasno bolili od savijanja tih čeličnih vodova.....Puno su tvrđi u odnosu na bakrene.

Onaj dio oko regulatora kočione sile za zadnje kotače je bio mučnan. Nakon toga jedno 5 dana nisam ništa na autu radio.

Link to comment
Share on other sites

Perverzija! Još kakve lijepe alu felge i gume 155/70R13. taman su po visini kao i originalne 135/13

Imao sam negdje knjigu R4GTL izdanje tehnička knjiga, ako ti treba, probam potražiti i pošaljem

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Perverzija! Još kakve lijepe alu felge i gume 155/70R13. taman su po visini kao i originalne 135/13

Kad projekt dođe do kraja - vidit ćemo i felge. Bolje od njih teško da je moga naći

:)

 

Link to comment
Share on other sites

Frenky.....vidim da ti misli vrludaju :yeah:

Felgice su na autu. Sa gumom 155/70/13. Ko što kažeš visina i opseg je isti kao i original 135R13. 2 cmšira. Malo je radila problema kad sam natovaren pa bi strugala od rub blatobrana. Srića pa se blatobran lako rukom raširi pa je sad dobro. Iako moram još jedno testiranje odraditi pa onda na atest da sam miran u prometu. Slike kad dođe red. Nebi bilo fer sve poslastice odjednom ubaciti. Sapunica nebi imala svoju čar .

Za knjigu sam zainteresiran. Imam nekoliko manuala u pdf-u za R4. Ali taj od tehničke knjige nemam. Ajde potraži pa ako ju nađeš javi mi se. Moga bi i do Splita se zaletiti. Planiram i Dragana posjetiti pa možemo u kompletu.

Kupejac.....one su najpoznatije i stvarno mu lipo stoje ali ima još nekoliko vrlo rijetkih felgi koje idu na r4. Samo ih je gotovo nemoguće naći 

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

ja sam imao te gume na original felgama i ne sjećam se da su strugale, a opet davno je bilo, hm...

Mislim da mi je knjiga na selu, pa ako bude idem za vikend tamo i donesem je u nedjelju navečer.

Link to comment
Share on other sites

Vjerojatno zbog same širine felge. Originalna je 4" (cola) široka, a ova koju ja imam je 5.5". Ta širina felge raširi i samu gumu pa onda ista guma na široj felgi ima veću širinu na gaznoj površini. 

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast imenjače na ovom! Zanima me šta koristiš kao elektrolit za skidanje korozije, sodu (natrijev karbonat)? Mislio sam da ide neka od kiselina, ali sad vidim da ide soda.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Moze i bijelu ocat, ali se ostavi 24h bez spajanja na struju

LG G3 via tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ovo sam koristio

kausticna-soda.thumb.jpg.4b8c1ea3b3bf475

Bilo mi je najlakše za nabaviti - poljoapoteka nekih 20-25kn ova kantica

 

Frenky....može i ocat (alkoholni) ili limunska kiselina, ali na ovaj način se diže i boja dok sa octom (kvasinom) ide samo ruzina.

Link to comment
Share on other sites

Ovo sam koristio

kausticna-soda.thumb.jpg.4b8c1ea3b3bf475

Bilo mi je najlakše za nabaviti - poljoapoteka nekih 20-25kn ova kantica

 

Frenky....može i ocat (alkoholni) ili limunska kiselina, ali na ovaj način se diže i boja dok sa octom (kvasinom) ide samo ruzina.

Vidio sam da je najbolje upotrebljavati sodu, manje je opasna. Natrijev hidroksid je opasan, izaziva opekline i jako je korozivan.

Link to comment
Share on other sites

Vidio sam da je najbolje upotrebljavati sodu, manje je opasna. Natrijev hidroksid je opasan, izaziva opekline i jako je korozivan.

Je vidio sam......piše na uputama na kutiji.....pratio sam upute i nije bilo nikakvih problema.

Ovo se čudo koristi za pranje bačava tako da sam mislio kako nije užasno opasno i da ću ja to moći ispravno koristitit.

Link to comment
Share on other sites

Ili je to ipak bilo ovo

soda-300x225.thumb.jpg.3a457810825199388

 

E je...bi ga nemam pojma sad više.......znam da sam koristio gumene rukavice i dobrano pazio na provjetravanje

Link to comment
Share on other sites

Ili je to ipak bilo ovo

soda-300x225.thumb.jpg.3a457810825199388

 

E je...bi ga nemam pojma sad više.......znam da sam koristio gumene rukavice i dobrano pazio na provjetravanje

Obavezno provjetravat jer se na katodi razvija vodik. Kristalna soda (NaCO3+10 H2O) je puno manje opasna od kaustične sode, ili natrijeve lužine (NaOH).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Obavezno provjetravat jer se na katodi razvija vodik. Kristalna soda (NaCO3+10 H2O) je puno manje opasna od kaustične sode, ili natrijeve lužine (NaOH).

Vjetrovito je bilo non stop ....

 

Kemija mi nije jača strana ........ali zato kemijanje je :happy::luda:

Link to comment
Share on other sites

Jos nisam nasao knjigu, ali i dalje kopam.

Umjesto te nađoh ovu niže ;)

5d0844b9e8af578229e6a6930a2447a0.jpg

LG G3 via tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jel prodaješ tu knjigu? Susjed mi je fan za mz, posjeduje jednog 250 - aka preko 35 godina, obišao je cijelu Europu na njemu, i nedavno ga je restaurirao,a sad prijatelju slaže jednog od 150 ccm....

Poslano sa mog V3 koristeći Tapatalk

Eh i da ne ispadne da me gtl ne zanima , od prve objave pratim i željno iščekujem novu epizodu... Svaka čast na poduhvatu!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da vas malo zaintrigiram sa novim nastavkom prije Dubrovnika.

Uslijedili su završni koraci okrupnjavanja šasije prije nego ju ponovo pošaljem limaru da ju spoji sa karoserijom.

 

Za tu prigodu sam "objesio" motor

18032014909.thumb.jpg.71aba3a8da24c74547

I pripremio prednji nosačl

18032014905.thumb.jpg.1567b057ae62b95a4f

 

18032014912.thumb.jpg.9af1e93d31d3ea2934

 

Lagano spuštanje

18032014914.thumb.jpg.5ec645da0abadf0742

 

Kad je motor fino sjeo na svoje mjesto. (Polomio sam prste dok sam ugradio gumene nosae na svoje mjesto) na red je došla letva volana

27032014957.thumb.jpg.be2a89628c64976990

 

Distance kojima se regulira položaj letve.

27032014958.thumb.jpg.ef96873f1a108f736b

27032014959.thumb.jpg.75c5e3cf2074018352

Nemam pojma da li sam ih dobro stavio. Vjerujem da jesam jer su postavljene jednako kako je bilo kad sam ih skidao sa auta.

Ubačene poluosovine

27032014961.thumb.jpg.6d738cddab4c417b7a

27032014962.thumb.jpg.03001a830a976ee98b

 

I zgotovljen proces

28032014966.thumb.jpg.b29ae32e92592f0f4f

27032014963.thumb.jpg.0a4c9e7f775c033c89

 

28032014973.thumb.jpg.79e475bd6e88797030

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Morao sam i ručku  ručne kočnice spojiti.

Svi potrebni dijelovi

19032014920.thumb.jpg.fe7403c7c8d73332ad

 

Stegnuto

19032014921.thumb.jpg.82d58a383514031e20

Ovako sajle stoje unutar nosača

19032014922.thumb.jpg.065400dadc977b6b59

Provučene sajle i postavljeno kako stvarno treba biti

19032014923.thumb.jpg.044a06c8e60380709b

Zgotovljeno

19032014924.thumb.jpg.e1b6036c0d1684af2f

19032014925.thumb.jpg.fd35c2e7086689aa84

 

Ugrađen je i prednji nosač sjedala

19032014926.thumb.jpg.012a48c88c9240f85d

19032014928.thumb.jpg.cedcedba3a646bfd85

Bočne nisam u ovom trenutku stavljao jer jako izlaze u prostor pa me bilo strah da se ne rasparam na njih. NIje ih problem montirati i kasnije, malo prije nego sjedala dođu na red.

Morao sam malo i rezervaru se posvetiti.

Izvana je bio prljav i ruzinav (površinski)

PC140002.thumb.jpg.892f28a6121358b798325

PC140003.thumb.jpg.b3e1f9b9a8a6874370ec8

PC150022.thumb.jpg.8064074f5b742bd52acea

PC150023.thumb.jpg.83bc226c1cebbb975102a

Dok je iznutra bio dobar i nije bilo potrebe za ikakvom intervencijom

PC140004.thumb.jpg.4aae5afd434e5cccaa6e0

 

 

Link to comment
Share on other sites

Izvana sam ga prešao sa čeličnom četkom

25032014949.thumb.jpg.556dc88bd14a71606a

25032014950.thumb.jpg.dc06d4778dd4c6d29b

Pa namazao IVARAST-om da pojede i neutralizira one sitne ostatke ruzine koji su ostali na površini

Pa nabačen dvokomonentni reaktivni antikorozivni primer

25032014951.thumb.jpg.6f8fbe66aa1cc5fd05

25032014952.thumb.jpg.e76e2ac04388865da7

Pa tri-četiri sloja crne boje

 

27032014953.thumb.jpg.56015904eb0b92d6ff

I onda još zaštičen ovim (da ga zaštitim od eventualnih udaraca kamenčića sa ceste)

27032014955.thumb.jpg.c09ab617289121ec83

27032014956.thumb.jpg.7881abd293616f6e33

Gusta masa ....tekstra mu je kao vosak koji se stavlja na auto da se lijepo blešči.

Pinjelom namazane dvije ruke

28032014964.thumb.jpg.5de2b73dd2ecb12cb6

28032014965.thumb.jpg.4985fe3eaab6880859

 

Nakon što se dobro osušilo (iako se i danas još može šporkati ruke na tome)

Trebalo ga je i ugraditi

Vide, lim matice i gumene podloške da ne tandrče

28032014967.thumb.jpg.c0e97c246732908ca9

 

Evo ga na autu

28032014975.thumb.jpg.ac8672d65c01c3c14d

I za kraj provučeno crijevo goriva od rezervara do pumpe

18032014915.thumb.jpg.009e02987803e31ac1

18032014917.thumb.jpg.678f20a2c729b46816

Spojeno na pumpu!

18032014919.thumb.jpg.349d01aab90d6462fa

 

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.