Jump to content

mata73

Recommended Posts

1 hour ago, mata73 said:

Vanjski rubovi se rašire od bržih ulazaka u zavoje.

😎

On 23. 04. 2021. at 12:04, Med0 said:

Navodno se počnu širiti kada se počnu trošiti. To je by design.

@Vuco Je li ti bučna?

Ništa manje, ništa više od prijašnjih. Nisam do sada nit na jednom auto mogao reći da je neka guma bila tiha ili glasna, vjerojatno ne primjećujem tu razlike ili su sve bile tu negdje.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Pročitao na Tyrereview da je u Europi Michelin izbacio CrossClimate 2 gumu, pa čisto informacija da su na par mjesta (web shopovi tipa gume.com.hr, gumelider.com.hr, gumewebshop.hr) dostupne CrossClimate 2 u normalnijim dimenzijama. Cijene su ~50kn više po komadu (za moju 195/65/15 91H dimenziju iznosi 587kn ) nego što je mene koštao CC+ prije 2 godine.

https://www.tyrereviews.com/Article/Michelin-CrossClimate-2-VS-Michelin-CrossClimate.htm - grafovi su im komatozno skalirani, video je dosadan :D

Kaže revolucija 😀 u:

  • performansama na snijegu
  • potrošnji goriva (otpor kotrljanja)

Mala evolucija u:

  • suho/mokro performanse
  • osjećaj u vožnji
  • glasnoća guma

Koliko vidim na gumewebshop.hr, svi Premium proizvodi su unutar 100kn razlike po komadu. Continental, Michelin, Bridgestone i Goodyear. Bridgestone najjeftiniji.  Mada priznajem da 195/65/15 i nije neka dimenzija za usporedbu jer npr. 215/65/16 su cijene već oko 900 komad, dok su manje poznati brandovi oko 650-750kn komad.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vidio sam to, ali za sada je cc2 malo više od 100 kuna skuplji od cc+ u dimenziji 205/55/16.

Vjerojatno idem na nju, valjda će pasti cijena u dogledno vrijeme. Gledao sam na autodoc.de, mislim da je tamo oko 580 (mislim da je ovo sa 19% pdv-a) kuna ali ne dostavljaju zbog kilaže. Tako da ima lufta za smanjenje cijena.

Edited by ibirkic
Link to comment
Share on other sites

U mojoj  dimenziji za Insigniju  245 45 19 kosta 2100kn komad, hahahaha!! Pa nisu normalni! 

Edited by Max
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, ibirkic said:

Vidio sam to, ali za sada je cc2 malo više od 100 kuna skuplji od cc+ u dimenziji 205/55/16.

Vjerojatno idem na nju, valjda će pasti cijena u dogledno vrijeme. Gledao sam na autodoc.de, mislim da je tamo oko 580 (mislim da je ovo sa 19% pdv-a) kuna ali ne dostavljaju zbog kilaže. Tako da ima lufta za smanjenje cijena.

Valjda će cijene malo pasti kada prođe rok da su obavezne zimske/cjelogodišnje gume u zimskim uvjetima. Vidim da su CC+ na akcijama, znači da se rješavaju zaliha...

Neki dan me šogor vozio u Focusu sa Energy Saver+ gumama i zamolio ga da zakoči najjače što može na cesti koju redovito i ja vozim sa tipa 60kmh. Plavo mi oko prsa bilo od pojasa. Ne znam jel to ovjes od Megana, ali uspoređujući druga vozila i taj neki g-sila efekt kod kočenja, ali imam osjećaj da svi auti bolje zaustavljaju nego moj Megane 2. Fabia koju sam vozio slično kao i taj Focus, baš ukopava, ABS se jedva upali. A kod mene nova Energy Saver+ nije kočila upola tako, odma se ABS palio. Kamoli nakon 3-4-5 godina, sklizalo se. Sad mi je CC+ brutalna naprema tim gumama, ali opet nemam niti blizu osjećaj da jako koči kao npr. Focus sa tom Energy Saver+. Valjda je to ovjesa, sedan je dosta visok i naginje se.

2 minutes ago, Max said:

U mojoj  dimenziji za Insigniju  245 45 19 kosta 2100kn komad, hahahaha!! Pa nisu normalni! 

Kako stoji ostali trojac ? Ostale gume zimsko-ljetne su jednako toliko skupe ili ?

Link to comment
Share on other sites

 Ne, ostale su u prosjeku 500-600kn jeftinije. Treba vidjeti koliko će koštati u proljeće, nije to loša kombinacija ako su gume zaista tako dobre kao što piše... 

Link to comment
Share on other sites

Gledao sam na ovom gumewebshop.hr tu dimenziju (ne kažem da su najjeftiniji, niti sam kupovao tamo, ali znam da imaju CC2 pa samo zato gledam tamo). Ljetne premium su oko 1500+kn komad, zimske 1800kn komad, CC2 je 1850kn. Sa financijske strane, može proći.

Jedini test koji vidim je na Auto Bildu, 215/65/17 dimenzija. CC2 bila druga, loš rezultat na mokrome ju je pokopao. 

https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Auto-Bild-SUV-All-Season-Tyre-Test.htm

Zanimljivo da je na suhom tukla Continental koliko ona nju na mokrom kočenju. Nevjerojatno mi je kako ti rezultati znaju varirati između pojedinih testova na internetu. Stvarno su najbolje testove imali oni mađari sa jasnim podacima o temperaturi zraka, podloge etc.

Link to comment
Share on other sites

Ja nekako u zadnje vrijeme najviše vjerujem ljudima koji pišu komentare na tyrereview, uzmem u obzir auto, dimenziju guma i još par stvari I dođem do nekih zaključaka. I do sad se nisam prevario, jedino mi je GY Assy3 bila loša na Superbu ali zato kaj je bila loša iz tvornice, ista ta guma stara 4 godine je na Meg3 bila izvrsna. 

Istina je da je ok cijena ak zaista CC2 ima te performanse, to bi bila odlična vijest! 

Link to comment
Share on other sites

Ja ću sebi uzet te cc 2 ili gy vector 4season G3, taman moram sad prije zime uzet 2 nove gume.
Zasad mogu napisat da sam sa Bridgestone Wethercontrol A005 odvrtio oko 35 000 km i sve karatketistike su im drastično pale nakon cca 30tkm i uz to su se drastično potrosile, imam jos oko 2-3 mm do graničnika.
Kupljene su prije zime 2019 godine i prvu zimu, ljeto i drugu zimu su odradile perfektno, ovo ljeto sam po kiši osjetio prolizavanja kojih prije nije bilo, taman su sad 2 godine negdje kako su na autu. Izbacili su novu generaviju A005 EVO ali neću ih više uzimati baš radi toga što ne mogu odvrtit puno km, skoro 40% više km kaže net da mogu cc odvrtit.




Poslano sa mog SM-A515F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Evo baš gledam Michelin CC2 došao u lašiča po popularnoj cijeni od 607 kuna u dimenziji 205/55/16. Nisam nigdje drugdje vidio jeftinije za sad.

Link to comment
Share on other sites

On 07. 09. 2021. at 14:51, dizna said:

Ja ću sebi uzet te cc 2 ili gy vector 4season G3, taman moram sad prije zime uzet 2 nove gume.
Zasad mogu napisat da sam sa Bridgestone Wethercontrol A005 odvrtio oko 35 000 km i sve karatketistike su im drastično pale nakon cca 30tkm i uz to su se drastično potrosile, imam jos oko 2-3 mm do graničnika.
Kupljene su prije zime 2019 godine i prvu zimu, ljeto i drugu zimu su odradile perfektno, ovo ljeto sam po kiši osjetio prolizavanja kojih prije nije bilo, taman su sad 2 godine negdje kako su na autu. Izbacili su novu generaviju A005 EVO ali neću ih više uzimati baš radi toga što ne mogu odvrtit puno km, skoro 40% više km kaže net da mogu cc odvrtit.
 

Ono što sam pitao ekipu koja imala više tih premium all season guma jest - ASC je malo tiši i udobniji od CC+ (veli da je to možda i do toga što je guma nova). Vector 4 season G2 je bio bolji čovjeku od CC (nije napisao CC+ nego valjda prve CC gume). E sad još imaš problema što ekipa koja je vozila Vector 4 Season G2, rekla da je G3 lošija guma.

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Vuco said:

Ono što sam pitao ekipu koja imala više tih premium all season guma jest - ASC je malo tiši i udobniji od CC+ (veli da je to možda i do toga što je guma nova). Vector 4 season G2 je bio bolji čovjeku od CC (nije napisao CC+ nego valjda prve CC gume). E sad još imaš problema što ekipa koja je vozila Vector 4 Season G2, rekla da je G3 lošija guma.

Uzeo prosli tjedan GY Vector 4 season G3.

Gledao sam cc2 i preskupe su, 1300 kn je po komadu u 205 55 r17, a ove G3 me izašle oko 1000, tak da nisam puno razmišljao

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Evo mene opet nakon 5g na Michelin Crossclimate + 185-65/15, 7 mm ripna,
95 V (690 kg - 240 km/h) , Citroen C3, 1.5 HDI, 2021g. Na satu 12.000 km.

Nakon Bridgestone Turanza 005 koja je na mokrom opasna za voziti ovo je pravo opuštanje.
CC odlična na mokrom, malo bučnija iznad 100 km/h od Turanze.
Sad su gotovo svi službeni na CC gumama (preko 150 vozila) a glavni krivac upravo piše ovaj topic.
Prije 5g na 50.000 km i 2g pokazale su se dobre i uprava je odlučila obuti svima CC osim onima koji su u Gorskom kotaru.

Veselim se novim kilometrima ali ne veselim se snijegu jer onda neće biti jurcanja ko sa zimskim a to su mi najdraži dani kad je zasnježena cesta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Za moju dimenziju 175/65R14 još nema CrossClimate2 🤧

ali aktualne CrossClimate+ ima gdje hoćeš i koliko hoćeš...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

C/P sa drugog foruma, da ne bude sve lijepo i krasno sa cjelogodišnjim gumama:

Već dugo nisam vidio test koji je uključivao led (kažu da su jako skupi takvi testovi) pa sam se sjetio susjeda Mađara koji su imali super zanimljive testove u prošlosti (sa starim potrošenim gumama i slično). Sad sam naletio na članak od prije par tjedana i na stazi imaju nekakvu resin podlogu koja simulira led, a uključuje i par All season guma tipa Barum i Crossclimate 2 gdje s najviše vidi prednost na suhome i mokrome pri nižim temperaturama, te nedostatak iste na "ledu".

Vjerujem da na takvoj skliskoj podlozi najviše dolazi do izražaja razlika između all season gume na zimskoj šari i smjesi, kao i onih na ljetnoj. Šteta što nema Goodyear ili Continental allseason gume u testu.

https://www.autonavigator.hu/cikkek/teli-gumiteszt-a-legujabb-abroncsokat-is-kiprobaltuk/

Google translate odrađuje ok posao. Kočenje suho, kočenje mokro, kočenje na "ledu". Oni uvijek stave staru zimsku gumu i staru ljetnu za nekakvu suludu usporedbu 

U Zagrebu još nema snijega, ali ima niskih temperatura i skliskih i masnih prometnica sa jako glatkim asfaltom, pa na takvim treba pripaziti.

Edit: našao stari test iz 2019. gdje ima Continental Allseason i vidi se da je bolja na ledenoj podlozi.

https://www.autonavigator.hu/cikkek/iden-is-megmertuk-melyik-gumiabroncs-lehet-a-legjobb-telen/

Sve je kompromis kako se god okrene.

Link to comment
Share on other sites

Ni jedna ne drži na čistom ledu osim čavlerice.
Ni zimska ni all seasion jer znamo koliki je koeficjent trenja na ledu.
Zato mi je to test bezveze jer dokazuje samo da guma ne drži bez obzira koja bila a tu se vec mogu raditi špekulacije i baciti sjena na konkurenciju.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cross Climate 2 je ljetna guma koja se može protegnuti nisko do cca -3°C ili -5°C na površini koja nema previše blata ili snijega. Koliko sam shvatio testove i PR, Michelin niti ne pokušava reklamirati tu gumu kao dobru na ledu.

Kočenje na suhom i kočenje na mokrom je u premium segmentu ljetnih guma. Kad se temperature spuste ispod 10°C, a pogotovo ispod +5°C, ta guma postaje puno bolja od svih ljetnih guma bilo suho ili mokro.

Naprosto je navjerojatno da uopće može tako dobro kroz snijeg i kroz blato što odrađuje bolje od nekih zimulja. Očekivati da na ledu bude usporediva sa zimskima je malo nerealno.

Ja tu gumu vidim kao zamjenu za ljetnu kada u proljeće ili jesen krenem iz Zagreba na +15°C do +20°C i prođem kroz Gorski kotar koji navečer bude -2°C do +5°C. Zimska je premekana za Zagreb, ljetna je pretvrda za gorje. Hrvatska ima tri klime (kontinentalna, gorska i primorska) i ta guma je za to da ne moram razmišljati hoće li me sa ljetnima negdje uhvatiti preniska temperatura dok putujem.

Za zimske uvjete bi i dalje imao zimski set.

Link to comment
Share on other sites

Meni se čini ok test, jest da su to ekstremi, ali se vidi (najveća razlika) između premium zimskih i premium cjelogodišnjih (te razlike između all season guma koje su na bazi ljetnih ili na bazi zimskih). To je naravno samo jedan od faktora koji može napraviti razliku u vožnji.

Ok, sami Mađari tvrde da je ta podloga između snijega i leda (led bi bio još gori). No obzirom da nitko drugi više ne daje bilo kakav rezultat na ledu ili jako jako skliskim površinama ( gdje i ja osobno kao vlasnik mislim da bi neka druga cjelogodišnja na bazi zimskih bila bolja od CC+), nisam protiv ovakvih testova.

S druge strane, test prije 2 godine (ista ekipa, išta staza, slične temperature) kada je bio CC+ u igri je pokazao puno manju razliku ako se dobro sjećam. E sad, jel to do smjese, razlike u temperaturama između ta dva testa ili nešto treće (CC2 slabija od CC+ u takvim uvjetima), to ne znam.

@Med0

Po snijegu je CC2 konkurentna po svim testovima koje sam vidio. Oni traction, braking i acceleration testovi pokazuje da je u vrhu sa zimskim premium. Ili se ja varam?

Slažem se da Michelin nigdje ne govori išta za led. Zašto i bi kad nisu baš top. Sjećam se od prije 5 godina kad je došla prva CC, bilo je nekih testova na ledu i to je već od tada bilo najveći minus toj gumi.

Ne sudim niti pljujem, ali sam uvijek za sve karte pokazati. Na kraju krajeva, sam imam tu gumu i zadovoljan sam jako na svim temperaturama i uvjetima, osim upravo jako skliskih i glatkih cesta (opet se vraćam na Drvinje i Aninu gdje živim i prolazim stalno). Tu mislim da nije najbolja allseason guma.

Link to comment
Share on other sites

Nije mi bila namjera prozivati. Sorry ako je tako zvučalo.

CC2 je navodno puno bolja od CC koja uopće nije bila loša po onome što mi pričaju oni koji su ju imali. Čim dođe u mojoj dimenziji ide na moj auto.

Link to comment
Share on other sites

Ne ne, sve 5, pričamo normalno.

Rekao bih da je marginalno bolja (puno bolja mi kod guma zvuči ono da je razlika 2x).

Samo velim, po testovima (jer ja sam imao u 3 zime samo jednom snijeg i to po autoputu) mislim da cjelogodišnje nisu po snijegu loše da bi to moglo brinuti potencijalne kupce. Barem su tu testovi česti i pokazuju da su neke i bolje od referentne zimske gume (koja se najčešće uzima kao najbolja zimska guma u nekom prošlom testu; barem to tako Mađari rade, znam da oni njemački sajtovi skrivaju tu informaciju).

Opet, nakon 3 sezone moj dojam o CC+ je da na svim temperaturama veoma dobra guma. Po dobrom asfaltu i hladnim danima (-5 do +10) rekao bih odlična. Po skliskom, masnom, glatkom asfaltu ili poledici - prosječna do loša (podsjeća me na staru Firestone Winterhawk3 zimsku nakon 2-3 sezone). Loša u smislu da dosta pali ABS.

(Ne)sreća da živim u blizini takvih glatkih izlizanih cesta gdje se i pri brzinama od 20-50kmh može osjetiti svašta. I onda jedan dan zakočiš da ukopa, a za tjedan dana se kližeš na istom mjestu sa istim gumama.

Ove godine je žena prvi puta rekla da nije mogla krenuti normalno (valjda se palio traction control) kad je prvi puta bio minus i magla na glavnom rotoru kod Sv. Nedelje. S druge strane, kolege su se sklizale po drugim rotorima isto jutro, tako da je stvarno nešto bilo oko poledice...

 

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bili za vikend na rubu Karlovačke županije, tik do Ličko-Senjske - malo iznad Plitvica, te smo išli u Mukinje na sanjkanje pa sam probao CC+ na snijegu, zaleđenom snijegu i ledu.

Znači sad je 3. sezona (2 ljeta, 3. zima), prošli smo malo više od 25 000km i moram izmjeriti dubinu šare, ali ne bih rekao da se nešto previše potrošila. Po snijegu OK, sve dela i vozi. Nije kao nova, ali iznenađujuće OK. Traction control i ABS pod kontrolom. Zaleđeni snijeg (petak je bilo +10, subota minusi) kočenje se palio ABS, ali imao sam osjećaj da koči ipak, a ne da idem samo ravno.

E sada led. Parking je bio zaleđen što nisam znao, uletio sam unutra malo brže i sve je bilo OK, okretao se po parkingu, penjao na sitnu uzbrdicu iz nule i - sve 5. Proklizuje kada dam previše gasa, ali kada normalno - sve ide OK. Tako da je to bilo iznenađujuće dobro. Mali se složio na pod čim je izašao iz auta, žena i ja skoro jer nismo skužili da je led kad sam se uparkirao.

Moram priznati da sam bio malo nervozan hoće li ceste biti očišćene ili ne, ali bile su (iako od uvijek imam na umu onu snimku od mate73 i uzbrdice/nizbrdice što je izvukao, ali on je imao puno bolji auto i bolje podvozje). Apartman je bio na brdu, cesta uska pa me bilo frka da ne bi natovaren gepek, stare cjelogodišnje i malo iskustva vožnje po snijegu bilo previše. S druge strane, u Mukinjama je bilo ekipe iz Zadra sa ljetnim gumama.

Možda najveći nedostatak CC+ u usporedbi sa zimskom gumom, ovako po subjektivnom osjećaju, jest to kočenje na snijegu/ledu i masnoj glatkoj cesti. Koči, usporava, ali ABS radi svoje stalno. Šteta što nije pao snijeg u Zagrebu da odem na parking od Končara testirati CC+ jer sam tu mogućnost sa starom zimskom imao čim sam ih kupio. I nisu me oduševile (za razliku od Fabie sa Eskimo S3+ koje su ukapale sa 10mm užom gumom).

P.S. Shvatio da su ove ulice oko mene užasno drugačije ovisno o uvjetima i da hladno vrijeme, masna cesta napravi na gumi nebo i zemlja razliku u par sati. Glatki asfalt, kao i cijela ulica D. Golika (Drvinje).

Edited by Vuco
  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Išao sam na faks tamo. Na Golikovoj se u pravim uvjetima posklizneš pješice dok prelaziš cestu :) 

Link to comment
Share on other sites

To sam i ja shvatio. Nije mjesto za testiranje, osim za vidjeti kad su ti gume doista za promijeniti. Svaki ležeći (uključujući i onaj u Aninoj) imaju ispred sebe glatku podlogu osjetljive na poledicu, masnoće i sve.

Izmjerio dubinu šare iza i napred. 5,9-6mm. 1mm za okvirno 25 000km na Meganu 2. Obzirom da starta sa 7mm.

Inače, danas kod tvog faksa gledao malo kaj auti imaju i recimo da je 60% na zimskima, 25% cjelogodišnjim (možda i više, ovo su bile poznate marke) i 15% ljetne gume :D.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Stisnula se šara malo na nekim dijelovima, što nisam nigdje vidio još. 38 000km, 4 godine stara, 5. zima, 4 ljeta odradila. Trebala je biti zamijenjena sa Kinergy 4s2, ali zbog problema sa narudžbom, nije...

Snijega vjerojatno više biti neće nit ću ići negdje gdje ga ima.

https://ibb.co/8NxnsNr

https://ibb.co/4W20GLG

https://ibb.co/phsKpW5

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.