Jump to content

Putešestvije "malog diva"


petak

Recommended Posts

Već neko vrijeme razmišljam o jednoj temi koja bi bila kao nastavak sage o mom R4 GTL-u. 

Nastavak na temu R4 GTL-HOBI PROJEKT 

 http://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/51163-r4-gtl-hobi-projekt/

a koja bi se ticala svega onog nakon što je auto osvanuo na cesti.

Putovanja, događanja, problemi, kvarovi, popravci, neka sitna unapređenja koja imam u glavi. 

Kako to biva kod mene treba mi puno vremena da se nakanim. 

A danas se dogodio jedan događaj koji me natjerao da temu i otvorim. 

Moja malenkost i njegova uzvišnost R4 su imali jednu malu sporednu ulogu u reportaži novinara večernjeg lista Srđana Hebara. 

On-line članak možete pročitati na linku ispod. (ima i papirnata verzija ako je netko kupio današnji večernji list) 

https://m.vecernji.hr/lifestyle/turisticka-patrola-trogir-turizam-1184842

 

Sve je krenulo još ovu zimu, tamo negdje u trećem mjesecu kad me naš uvaženi predsjednik Krcko kontaktirao sa pitanjem da li sam voljan naći se sa nekim novinarom i popričati o R4. 

Naravno da san pristao.

Već sam bio i zaboravio na to kad me početkom 7.mjeseca nazvao novinar i predložio susret. 

Sve se super poklopilo jer je taman taj tjedan moj prijatelj iz Češke(Praga točnije) bio u Kaštel Sučurcu na odmoru. 

Novinaru se ideja super svidila i tako smo jedno popodne proveli zajedno u razgovoru u marini u Trogiru. 

Rezultate tog razgovora (uz male dodatke novinarske slobode) možete pročitati na gornjem linku. 

Još nekoliko fotografija sa tog susreta

IMG_2249.thumb.JPG.359cb7469ea840999de7cIMG_2221.thumb.JPG.3001e235370905c3d2fb5IMG_2248.thumb.JPG.472d9ee89f754cbacd07eIMG_2251.thumb.JPG.f4a4cc4ce618857e89cd1IMG_2241.thumb.JPG.d493d478f82900504c796IMG_2232.thumb.JPG.eb78d9cdbcf9849720c1cIMG_2255.thumb.JPG.64f10e9fa94bee546f191 

Za prvu objavu vjerujem da je dovoljno "bombastična" :hahahe:

 

Sad se možete smijati :tulum:  i rugati  :vidiga:

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

Bravo za čvrkicu i tvoju malenkost.

Jedino mi smiješno kako vas dva lika onako sičušna virite kroz krov malog diva.

Link to comment
Share on other sites

Bilo je u novinama prije 6 dana [emoji2]

Svaka čast jako lijepo za vidit3dcd2805a479fd8c5c76c57630155b29.jpg

Poslano sa mog SM-N910F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nisam ni znao da smo još bili u novinama..... očito smo ga dojmili. 

Hvala Fr4n. 

 

Mata..... bilo je smješno i stajati da nas usliči.... sve me bilo strUh oče li nas izdržati kad se naslonimo. :yeah:

kaže čeh.... malen otvor ali super pomagalo u ovim vrućim danima.... do 90km/h ni ne znaš da je otvoren, a fino raspuhuje kabinu. 

 

Link to comment
Share on other sites

Odlicno, da je ovakvih prica barem vise vjerojatno bi i citao nase portale...svaka cast!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

neki dan okrenuo zanimljivu brojku na brojčaniku kilometara. 

IMG_20170811_073904.thumb.jpg.5bc984a336

 

Hrabro i neustrašivo jurimo prema magičnoj brojci 200000

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Evo malo vijesti iz ne tako davne prošlosti.

Prije lita san sve plastike proša sa sonax crnilom za plastike. Testiranje izdržljivosti sredstva na ljetnom suncu.

Dosta ljudi ga je hvalilo pa sam odlučio probati

20170524_194241.thumb.jpg.1f0e110239b20c

 

20170524_194253.thumb.jpg.d775cee412873f

 

20170524_195002.thumb.jpg.b2e287eed5908a

 

Nakon cca 6 mjeseci ponovo se vide izblijedljeli dijelovi crne plastike. Ponadao sam se da će malo duže potrajati to crnilo.

Malo se i na sigurnosti radilo

Nabavljene gume za pedale. Za kočnicu i kvačilo se još i da naći, ali za gas je bio problem. Dugo sam tragao za tom gumom.

P6100037.thumb.jpg.a0f755e7bd010490b4f57

IMG_20170728_183424.thumb.jpg.b2377604de

Kako su sajle koje drže haubu kod mene nastradale morao sam naći neko zanimljivo riješenje. 

Mislim da će ovaj konopčić poslužiti svrsi.

IMG_20170830_184935.thumb.jpg.38f6acd973

IMG_20170830_184941.thumb.jpg.7c13642cff

IMG_20170830_184945.thumb.jpg.09b647e1f2

IMG_20170830_184951.thumb.jpg.9594a6b611

A i prikladniji radio je upao.

Retro dizajna, ali modernih funkcija i zvuka AUNA TCX-1- RMD. mp3, USB, SD i CD. Vrlo solidno napravljen i vrlo uredan zvuk.20170627_194722.thumb.jpg.e8a9404f2dc8d8

20170627_195159.thumb.jpg.67988ed6339951

20170627_195213.thumb.jpg.0895b628a6b18220170627_195609.thumb.jpg.221523850b857d

U međuvremenu se okrenula jedna fina okrugla brojka.

IMG_20170902_114929_1.thumb.jpg.f0a176f8

 

Hrabro gazimo dalje.

Link to comment
Share on other sites

Moj novi iz dućana 4 gtl nije imao gumu na pedali gasa. Cak mislim da bolje klizi gas po potplatu bez te gume

Šlapatalk

Link to comment
Share on other sites

katrice su za polizat prste!! gledam slike i gledam i uopce ne skrolam nize.. odlicne!!

petak, nakon sto zavrsis okvire prozora probaj ih obicnim wax sprayem odrzavati.. jednom mjesecno, mozes pospricat i krpu pa s njom preci preko okvira ;)

ja to radim na kuferima za skutere/motore gdje je sunce daleko jace nego kod nas u hr ljeti i zadovoljan sam.. sluzi kao sloj koji stiti materijal i vec ces skuzit kad je vrijeme za novu ruku ;)

Edited by dolac
Link to comment
Share on other sites

Hvala dolac na preporuci......probati ću!

Frenky....istina je da đon bolje klizi, ali ovako je više ŠIK!

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

Još jedna novina je uskočila u R4.

Nakon dugo premišljanja i odgađanja ugradio sam mu "struju".

Elektronsko paljenje.

Izbacio platine i kondenzator i stavio modul koji očitava brjegove na osovini razvodnika paljenja.

Prvi razlog zašto sam se dugo nećkao je taj što auto nije bio 100% uštiman sa platinama, a nisam htio da mi elektronika "zamuti osjetila" pa da joj pridodam nadnaravne moći kojih možda u stvarnosti nema. Odnosno nisam htio da mi ona (elektronika) zamaskira možebitne probleme koje auto ima dok radi sa platinama.

A drugi razlog je taj što kad sam ga uštimao 100% (paljenje jelte) onda je radio super i nisam htio dirati nešto što radi super.

I radio je super nekih 6 mjeseci i onda su jednog dana platine rekle da su se umorile. Dok sam tražio druge platine za ugraditi pokazala se idealna prilika za ubaciti ovo čudo i malo testirati ponašanje.

Da nije samo dosadan tekst evo malo i slikica.

Kupio sam elektronsko paljenje od Accuspark za Ducellier razvodnik paljenja. Cijena vrlo prihvatljivih ( za ovu priču) 400 kn 

Kad otvoriš "paket" dobiješ jednu malu kutijicu

20160610_123021.thumb.jpg.1d9254109d501d

I u njoj sve potrebne dijelove za ugradnju (ima čak i viška ;))

IMG_20170922_143540.thumb.jpg.7c63989a28

 

Onda odeš do auta i lociraš razvodnik paljenja

IMG_20170922_143709.thumb.jpg.c6d782b048

 

Skineš kapu sa kablovima, rotor i dobiješ jedan ovakav prizor

IMG_20170922_143812.thumb.jpg.74a38c923b

 

Onda odatle počupaš šta ti više ne treba i dobiješ ovako nešto

IMG_20170922_144526.thumb.jpg.8762602b69

Ovdje su maknute platine, kondenzator i vijak koji provodi struju sa bobine na kondenzator i platine.

 

Sad slijedi ugradnja

Uzme se baza i pasta za odvod topline (ista se stavlja na ventilatore koji hlade matične ploče u kompjuterima)

IMG_20170922_144924.thumb.jpg.dc7921a747

malo šporkaš ruke

IMG_20170922_145102.thumb.jpg.4fc1757405

 

I zavidaš pločicu na njeno misto.....Pločica je napravljena tako da je ne možeš krivo ugraditi.

IMG_20170922_145325.thumb.jpg.24d6f4b3d6

 

Onda uzmeš modul sa svojim kabelima (mora moći očitati kad bobina pošalje struju) i polugom

IMG_20170922_145347.thumb.jpg.94bfdc3ee9

 

Provučeš kabele kroz rupu gdje je prije stajao vijak

IMG_20170922_145459.thumb.jpg.0d8882667d

 

I zavidaš modul za bazu i spojiš polugu za mehanizam vakuuma 

IMG_20170922_145742.thumb.jpg.b848189fd2IMG_20170922_145920.thumb.jpg.ede8d0dd38

Taj mehanizam omogućuje zakretanje točke paljenja ovisno o vakuumu koji se napravi u karburatoru stiskanjem pedale gasa

 

Ostaje nam još staviti prsten na osovinu razvodnika koji šalje informaciju gdje se nalaze brjegovi na toj osovini.

Ti brjegovi su prije služili za "otvaranje" platina. U tom trenutku otvorenih platina stvorila bi se iskra (poslana od strane bobine prema platinama) koju bi rotor i kapa prenijela na određenu (jednu) svijećicu odnosno cilindar. 

Prsten unutar sebe nije okrugli nego je napravljen na način da sjedne na brjegove od osovine.

IMG_20170922_145904.thumb.jpg.8a8e164d35

 

Sve skupa izgleda ovako

IMG_20170922_150116.thumb.jpg.68aba476b8

 

Na sve ovo stavimo poklopac i rotor

IMG_20170922_150147.thumb.jpg.dbeae76ac3

I pokrijemo kapom sa kabelima.

 

Treba još povezati modul sa bobinom i stvar je ugrađena

IMG_20170922_150613.thumb.jpg.7c3df2f77a

 

Nakon ugradnje potrebno je podesiti razvodnik i postaviti ga da  iskra pali svjećicu u trenutku kad je cilindar malo prije gornje mrtve točke. To je za ovaj motor +7°

 

Ostaje samo još sjesti za volan, okrenuti ključ i krenuti u vožnju.

 

Odlična stvar ovog elektronskog paljenja je što ne treba nijedan dio starog klasičnog paljenja sa platinama kidati ili prepravljati. Tako da se u svakom trenutku može za cca 10-15minuta paljenje vratiti na platine i kondenzator.

Ovo su dijelovi koje sam morao skinuti i koje mi stoje u jednoj kutijici ako kojim slučajem ova elektronika otkaže poslušnost

IMG_20170922_151338.thumb.jpg.ec9fe43ad3

 

Ugradnjom ovog čuda sam osjetio puno lakše hladno i toplo paljenje auta, nekako mi mirnije motor radi, lakše se "zavrti" odnosno ode u više okretaje i manje buči u tim višim okretajima.

Dok sam se vozio sa platinama ubrzanja od 80 do 100km/h su bila relativno spora. i trebalo mu je vremena da uhvati 100km/h.

Sa ovim čudom to ubrzanje se dosta povećalo.

Nisam mjerio vrijeme ubrzanja i osjećaj je možda subjektivan, ali mi se čini da sad auto "poleti" kad na 80 stisnem gas i trebam ubrzati na 100.

Sa velikom dozom rezerve uzmite ono "poleti" jer auto ipak ima samo 34 kljusadi i jednog tovara za volanom.

Ali Vam mogu reći da pretjecanje kamiona koji vozi 80 više nije neki bauk.

Prije se nisam baš usudio odnosno morao je biti jako veliki komad ravne i prazne ceste

Link to comment
Share on other sites

Super je ovo. Katrica s el. paljenjem.

Čudno da su se platine već za 6 mj. potrošile, ili se raštimavalo nešto?

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

odvozile su one cca 15tkm prije nego su se "potrošile". Možda je i kondezator radio više problema (često zna biti problem u njemu)  nego same platine. Ali to mi je bila prilika za raskopati.

cca 6 mjeseci je bio 100% podešen.

Prije toga sam se dosta igrao sa ostalim elementima paljenja, karburatora, podešavanjem da dobijem i naučim kako R4 mora raditi, zvučati i voziti. Svo to vrijeme platine i kondezator nisam mijenjao. Malo sam im mijenjao otvorenost da vidim kad bolje radi. 

Link to comment
Share on other sites

Kad vidim jednu platinu sve mi smiješno.

Na Wartburgu imao sam za svaki cilindar bobinu i platinu, pa uštimaj da bude ok.

Svaka čast na ovome, nadam se da će dobro raditi.

BTW nemoj sad divljati, stavljaju kamere [emoji4]

Link to comment
Share on other sites

Kao prvo svaka čast na poslu i reportu :dobroje: 

Auto ti bolje ide i manje buči jer je bolja iskra, a time i bolje paljenje, a time i bolje izgaranje. To je bilo popularno u 80-tima i 90-tima, ali se malo tko usudio to raditi. Elektroničko paljenje je riješilo problem slabe iskre pod uvjetom da je svječica dobro zabrtvljena jer dobiješ puno veći napon na svječici. Bivši šef je s kitom iz Chipoteke tako prepravio Golfa dvojku. Taj auto nije uopće zvučao kao Golf, a bolje je išao.

Svaka čast! Volio bi da me prođiraš u tome. Moji su imali plavog GTLa, pa me tvoji postovi vraćaju u te dane...

Link to comment
Share on other sites

Eeee Mata.....da 4 platine......tu uvijek jedna može zafrkavati......ali si zato ima 2 takta manje :respect:

Baš gledam kad će staviti te kamere....Stavljaju ih na mjestima gdje bi me i na bicikli slikali koliko je ograničenje :yeah:

 

Med0........iskra je puno jača i uvijek je ista/konstantna zato sve one prednosti....tvarno je postao veliki užitak voziti ovaj auto. Koliko vidim blizu si Vodica pa jednom prilikom kad se spustiš javi se, popiti ćemo piće i baciti đir u R4...da ti malo obnovimo uspomene.

 

Ovo čudo je u autu od 9 mjeseca i od onda sam napravio 3000km s tim čudom. Stvarno je postao veliki užitak voziti ovaj auto. Tako sitni detalj, a tako veliki napredak.

Najbolja stvar mi je št o u svakom trenutku se mogu vratiti na platine i kondenzator. 

Cijena ovog uređaja je vrlo pristupačna i razmišljam uzeti još jednog da imam za rezervne dijelove.

Drugi slični uređaji koštaju oko 700-800kn.

Postoji i kompletni elektronski razvodnik paljenja ali cijena mu je paprena. oko 300€.

Ljudi koji su ga uzeli kažu da i nema neke velike razlike u odnosu na ovaj moj accuspark.

 

Link to comment
Share on other sites

Eeee Mata.....da 4 platine......tu uvijek jedna može zafrkavati......ali si zato ima 2 takta manje :respect:bit će da su 3 

bit će da su 3 ;) 

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

ček, ček... warburg je imao 3 cilindra?

uuuuuuuuu.....koliko dugo sam živio u zabludi, predugo! 

Link to comment
Share on other sites

Zwei takt je imao 3 cilindra, kasnije Golfov motor 1.3 četverotaktni je imao 4 cilindra.

Stari je bio znatno življi i brži od novoga, ali je i trošio 2-3 L više.

Kako sam ranije napisao imao je 3 platine i 3 bobine. Platine su bile na radilicu spojene i da bi došao do njih prednja maska, farovi i branik je morao dole. Čudan je to stroj bio, jednostavan i nevjerojatno pouzdan. Nikad nije stao, osim kad sam mu ja zaštopao dizne sa gorivom za motorku koje je stajalo u vojnom hrđavom kanisteru.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.