Jump to content

Scenic 3 - elektronika i druge boljke


braxinjo

Recommended Posts

Nista cudno da krepaju dizne koje su visoko temperaturno i tlakom opterecene i rade s tlakovima 2000 bara..
pa nista nije vjecno..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, nukleuz said:

Sad čitam, scenic 3 1.5, dva različita slučaja, isti problem. Ne znam mnogo detalja, oba automobila oko 200 ili malo preko Km, menjane sve četiri dizne.
Za jednog znam i simptome, loš rad motora dok se ne ugreje, kao da radi na tri klipa, za drugog ne znam. Greška je bila uvek na 3 cilindru, pokušavali sa polovnom, kasnije i novom diznom, uvek isto, poslao sam ga kod mog majstora, čovek samo renault radi i odmah je rekao sve četiri ili ništa, poznat problem.
Drugi slučaj ,isto drugar, ne znam simtpome ali je isto prošao.
Ne bih rekao da je do goriva

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 

Evo pročitaj ovdje od druge stranice di sam postao pa na dalje do kraja.

Nakon toga pročitaj temu koju sam otvorio u grupi "Scenic 3", tema "k9k 636 motor problem".

Sve kreće od simptoma koje si i sam naveo, a kolike to razmjere ima nisi ni svjestan... al da ne duljim i spamam ovu temu sve ćeš vidjeti.

Link to comment
Share on other sites

Problem su auti iz uvoza što nemoš bit siguran u ništa, tako mi kolega mondea uzeo pa kao dizne ošle na 120 iljada a zanimljivo a i kvačilo(potisni) se počelo čuti u leru... jedino prvi vlasnik koji je prešao x kilometara može bit mjerodavan za kukanje :) , nažalost tako je.... no tu je i pitanje servisiranja... sve dok iz prve ruke nisi obavljao kako treba teško je procjeniti... jbg skup fitler goriva... :)

Edited by macan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, macan said:

Problem su auti iz uvoza što nemoš bit siguran u ništa, tako mi kolega mondea uzeo pa kao dizne ošle na 120 iljada a zanimljivo a i kvačilo(potisni) se počelo čuti u leru... jedino prvi vlasnik koji je prešao x kilometara može bit mjerodavan za kukanje :) , nažalost tako je.... no tu je i pitanje servisiranja... sve dok iz prve ruke nisi obavljao kako treba teško je procjeniti... jbg skup fitler goriva... :)

A gle, to je problem i kilometraža se skida, al opet kupiš novi auto i nakon 50tkm u garanciji mjenjaš kvačilo, ak se ne varam neki su ovdje na forumu u garanciji mijenjali i po 2 puta i opet sve isto, a netko vozi i po 300-400tkm sa prvom ugradnjom

Sve je u banani, tehnologija kao napreduje a vijek trajanja svega je drastično manji, svi proizvode sve i kupuje se sve i svašta od svakoga.

Kad netko ima veći kvar, a da na satu ima manje od 150-200tkm odmah je skidana kilometraža.

Može bit ali i ne mora

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 18. 05. 2020. at 8:07, macan said:

Problem su auti iz uvoza što nemoš bit siguran u ništa, tako mi kolega mondea uzeo pa kao dizne ošle na 120 iljada a zanimljivo a i kvačilo(potisni) se počelo čuti u leru... jedino prvi vlasnik koji je prešao x kilometara može bit mjerodavan za kukanje :) , nažalost tako je.... no tu je i pitanje servisiranja... sve dok iz prve ruke nisi obavljao kako treba teško je procjeniti... jbg skup fitler goriva... :)

U konkretnom slucaju, jedini problem je K9K636 motor, mogli su ga slobodno preimenovati u K9K666, i to 2012-2013 godiste.

Projektovani radni vek dizne (proverena informacija iz Continentala) je 80.000 km. Ispod toga ne bi smela da crkne, preko toga fabrika casti. Tako je receno (nezvanicno) na brifingu. Naravno da ima i sa 250.000 i sa 300.000 ispravnih. Najveci procenat (nisu hteli tacno da kazu, a verovatno i nemaju podatke) funkcionise bez greske i preko 300.000.. K9K636 ima drugi problem(e), dizne su samo jedan od njih. zamene se i teraj dalje.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pa zamjena dizna na 1.6 dci sumnjam da je ispod 10 tauzenki pa nije to remen da se mjenja svakih 100 iljada... Skupa stavka

Link to comment
Share on other sites

Nije naravno, Sve strozije norme o izduvnim gasovima, zelja za sto manjom potrosnjom i sto boljim performansama, i povrh svega, debili sa kupljenim diplomama u konstrukcionim biroima ima za rezultat to sto ima.

Kakvih sve propusta ima u konstrukcijama, od toga da se spaner stavi na pogresno mesto ili da se stavi cep bez oduska na rezervoar AdBlue, ponekad se zapitam kako su te konstruktore zaposlili. Ali nista ne cudi kad danas moze i doktorat da se zavrsi (citaj kupi) online. Otislo sve u Honduras.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ovo misliš na citroen, sad nam je na firmonom berlingu na 25000 ošo taj adblue tank (navodno neki opće poznat problem) imamo još 3 pa čemo vidjet u praksi jel slučajno, nešto sa time nije valjalo neznam točno, a klasika valjda dolazi u kompletu sa nečim.. mislim da je 8 tauzenki bila cifra.... normalno garancija prošla...

Edited by macan
Link to comment
Share on other sites

To na HDi motorima nije slučajno.
Gadnih problema imaju sa senzorom na AD Blue

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, macan said:

Ovo misliš na citroen, sad nam je na firmonom berlingu na 25000 ošo taj adblue tank (navodno neki opće poznat problem) imamo još 3 pa čemo vidjet u praksi jel slučajno, nešto sa time nije valjalo neznam točno, a klasika valjda dolazi u kompletu sa nečim.. mislim da je 8 tauzenki bila cifra.... normalno garancija prošla...

To se mijenja i van garancije ma račun proizvođača. EU kaže da mora raditi do x km. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, macan said:

Pa zamjena dizna na 1.6 dci sumnjam da je ispod 10 tauzenki pa nije to remen da se mjenja svakih 100 iljada... Skupa stavka

Pa na kojem autu ne starijem od 10 godina nije skupa stavka sve 4 dizne, mislim da ih nema ispod 250-300 eura po komadu, a cijene se penju i do 4000-4500 kn za pojedine modele i druge marke. K9K 636 je 1.5, a ne 1.6 dci. Na stranim forumima sam našao podatke da je ljudima nakon izmjene sve 4 dizne na 636 nakon prijeđenih 30-40 tkm opet došlo do pojave istih problema, pa sad šta reći na to, a kad kupuješ novu diznu imaš na nju garanciju godinu dana, poslije se *ebi ak vrisne.

Ja sam nažalost prošao pizdariju s diznama na svom i i sve što  @Brainmind kaže stoji, napravili su zajeb s tim motorom i to je očigledno, trebao je bit noviji, napredniji i sofisticiraniji od ostalih, jer se i razlikuje dosta od ostalih 1.5 dci motora, ali na kraju ispada da nije tako, neke mušice su riješili u odnosu na stare modele, al su se pojavili novi problemi koji su znatno veći i financijski ubijaju vlasnike.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, macan said:

Ovo misliš na citroen, sad nam je na firmonom berlingu na 25000 ošo taj adblue tank (navodno neki opće poznat problem) imamo još 3 pa čemo vidjet u praksi jel slučajno, nešto sa time nije valjalo neznam točno, a klasika valjda dolazi u kompletu sa nečim.. mislim da je 8 tauzenki bila cifra.... normalno garancija prošla...

PSA, nebitno Peugeot ili Citroen. Odlazi obicno na 60.000 km pa navise, vi ste rekorderi. Inace je tank sa pripadajucim delovima napravljen iz jednog komada, pumpa, senzori, sve je izliveno kao celina i mozes da zamenis samo sve. Samo PSA moze da proda deo i kosta oko 1200 evra.

Nekima je u Francuskoj (posto odatle dobijam proverene informacije) menjan od strane PSA van garancije sa priznavanjem troskova od 70 do 100 procenata. U sustini, da se meni to desi, ja bih ga softverski ubio, ionako ne deluje stetno na dpf.. A o zagadjenju ne bih sad, da ne zagazim u politiku.

Sto se tice tog tanka, nekima su menjali cep u garanciji i stavljali modifikovan, pre problema, dakle preventivno. Evo kako izgleda kada se rezervoar deformise, cep pobegne u stranu

adblue.jpg.81f659ea4b8557d93bc0cba7d4a139fc.jpg

 

2 hours ago, dizna said:

Pa na kojem autu ne starijem od 10 godina nije skupa stavka sve 4 dizne, mislim da ih nema ispod 250-300 eura po komadu, a cijene se penju i do 4000-4500 kn za pojedine modele i druge marke. K9K 636 je 1.5, a ne 1.6 dci. Na stranim forumima sam našao podatke da je ljudima nakon izmjene sve 4 dizne na 636 nakon prijeđenih 30-40 tkm opet došlo do pojave istih problema, pa sad šta reći na to, a kad kupuješ novu diznu imaš na nju garanciju godinu dana, poslije se *ebi ak vrisne.

Ja sam nažalost prošao pizdariju s diznama na svom i i sve što  @Brainmind kaže stoji, napravili su zajeb s tim motorom i to je očigledno, trebao je bit noviji, napredniji i sofisticiraniji od ostalih, jer se i razlikuje dosta od ostalih 1.5 dci motora, ali na kraju ispada da nije tako, neke mušice su riješili u odnosu na stare modele, al su se pojavili novi problemi koji su znatno veći i financijski ubijaju vlasnike.

 

To je zato sto dizne nisu uzrok problema, vec spadaju u posledicu problema. Sta je uzrok, ne znam, Renault okrece glavu na drugu stranu. Cuo sam misljenja da dolazi vremenom do pada kompresije, a taj nesretni motor ima drugaciji kompresioni odnos od drugih 1.5 motora i da je tu problem. Pa su skidali glave , stavljali krace ventile i tanje dihtunge glave, u zelji da povecaju kompresioni odnos.. Druga teorija je da je problem u mapi, treca u nejednakom zagrevanju motora i losem termalnom menadzmentu motora (treci cilindar se pominje). Renault je prerano zakukurikao sa tim motorom (dva EGR ventila, klapna na izduvu, varijabilna uljna pumpa).

Tek tri godine kasnije VW je izbacio svoj EA288 dizele sa identicnim resenjima (dva EGR-a, klapna na izduvu, varijabilna pumpa), ali je dodao jednu bitnu promenu - tzv "static coolant" u fazi grejanja motora - omogucava ravnomernije grejanje bloka i glave.. Taj motor ima tri kruga cirkulacije rashladne tecnosti i na taj nacin je resen termalni menadzment. Dodat je i vodom hladjeni EGR..

U svakom slucaju, bezgresni modeli ne postoje. U stvari. treba traziti motore sa sto manjim greskama - mislim na konstrukcione.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jel se moze nekako izvana razlikovati taj motor od drugih 1.5 motora?Ili po godistu il nes..

Link to comment
Share on other sites

Negdje od 2012 nadalje 1.5 81kW svi su takvi. Provjera -  samo pogledaš ispod auta, da li ima klapnu otraga na ispuhu, ne moraš niti haubu dizati :)

 

Link to comment
Share on other sites

Kako se u vožnji manifestiraju problemi sa klasnom na ispuhu? Šta se tu događa, klapna ne otvara, gubitak snage?

Link to comment
Share on other sites

Jel se moze nekako izvana razlikovati taj motor od drugih 1.5 motora?Ili po godistu il nes..
Mozes ga prepoznat i po kodnoj oznaci ispisanoj pored anlasera. A ovako vizualno ima izokrenut dovod goriva na kruski za pumpanje i dodatan senzor za dpf pored remena. Samo nemoras ni dizat haubu.. ako auto ima start stop sigurno je 636 motor. Bar u megane i scenic 3 posto u svim ostalima koji su isli u te aute nema varijabilne uljne pumpe potrebne za SS. Ali zanimljivo ovo s diznama i 80.000km. Neznam kako je mercedes prosao s tim motorima posto su kod njih jedino i isli ti 636 ili OM607. Da rikavaju na 80k mislim da bi renault ekspresno nesto promjenio.
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, fabi said:

Kako se u vožnji manifestiraju problemi sa klasnom na ispuhu? Šta se tu događa, klapna ne otvara, gubitak snage?

Nisam imao s tim problema :)

Inače ta klapna stalno radi, pustiš gas, zatvara, dodaš otvara i to u više stupnjeva, različito se ponaša na hladnom i toplom autu. Zamislili su je da nekako radi u skladu s ovim drugim EGRom. Ako baš zaglavi do kraja, onda ti upali lampicu i baci grešku.

1.6 dci, oni stariji isto znaju imati problem s tim - zaglavi pa se onda čisti, podmazuje i dok drži, drži.

Koliko sam vidio po netu, u ovlaštenom to mijenjaju na način da odrežu komad cijevi, stave drugi i šelnama pričvrste :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Lowlife said:
4 hours ago, hrvojexyz said:
Jel se moze nekako izvana razlikovati taj motor od drugih 1.5 motora?Ili po godistu il nes..

Mozes ga prepoznat i po kodnoj oznaci ispisanoj pored anlasera. A ovako vizualno ima izokrenut dovod goriva na kruski za pumpanje i dodatan senzor za dpf pored remena. Samo nemoras ni dizat haubu.. ako auto ima start stop sigurno je 636 motor. Bar u megane i scenic 3 posto u svim ostalima koji su isli u te aute nema varijabilne uljne pumpe potrebne za SS. Ali zanimljivo ovo s diznama i 80.000km. Neznam kako je mercedes prosao s tim motorima posto su kod njih jedino i isli ti 636 ili OM607. Da rikavaju na 80k mislim da bi renault ekspresno nesto promjenio.

Koliko mi je poznato mercedes samo blok motora njihov uzima, ovo ostalo je sve njihovo, tj. napravljeno da radi.,..

Link to comment
Share on other sites

Koliko mi je poznato mercedes samo blok motora njihov uzima, ovo ostalo je sve njihovo, tj. napravljeno da radi.,..
Vidim na netu iste su dizne cak nose i renaultove oznake. Ovo si u pravu. Goli motor sa sustavom ubrizgavanja i dpf. A software je radio mercedes mozda je i tu kvaka sto ne rikava.. kod njih izgleda vece je nezadovoljstvo vlasnika sto je reno motor nego sto je zapravo los.
Link to comment
Share on other sites

Meni za sad radi sve uredno 106 tkm. Jedino što mi malo smeta je pad snage kad je dpf zaunjen dok ne pokrene regeneraciju. Znači kad izregenerira motor oživi, bolje ide, bolje prima gas i onda u narednim danima kako se dpf puni počinje lagano gubiti na živosti, a posebno to osjetim po ljeti kada je klima upaljena i u višim brzinama. Jednostavno tada iznad 2.000 okretaja nema tog “šusa” kao inače. Po zimi i kada nemam klimu upaljenu osjeti se, ali manje.. Ako mi dopizdi čekat da pokrene regeneraciju, ima jedan komad ceste na zaobilaznici lagano uzbrdo gdje ga ostavim iu 4. Na 3.000 okretaja 120 km/h na tempomatu i tada pokreće pasivnu regeneraciju pa se opet par dana vozim bez gubitka snage😉. Inače sam svakodnevno na otvorenoj cesti oko 60 km.. Meni je to odličan motorić, eto jedino bi bilo bolje da regenerira svaki 250-300 km nego svakih 500-600.. Ali i dalje je to pouzdan motor barem kod mene, ugodno ke tih i nenametljiv i dobra mjera za meg karavana sa potrošnjom koja ne ide preko 6 lit u bilo kojoj varijanti..

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, macan said:

Koliko mi je poznato mercedes samo blok motora njihov uzima, ovo ostalo je sve njihovo, tj. napravljeno da radi.,..

Ne. Kompletan motor je išao u merc. Kod merca je drugačiji alternator, anlaser i plivajući zamajac. Isto su imali problema 2012-2013. K9k636. 

Od 2014 revizija motora urađena, ubačen čelični klipovi i promenjen sistem ubrzavanja. Posle 2014 nema problema, čak iako ima S&s sistem (hvala Sindelfingenu). 

K9K636 ima definitivno neki problem u konstrukciji, moje skromno mišljenje da pokazuje simptome lošeg rešenja preliva goriva. Zato i strada povrat na diznama. U momentima nepravilnog rada u leru pritisak u railu raste na 400 bara. Dijagnostika ne prikazuje nikakve greške. Vive la France. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mislim da ima i nekih modela K9K656 i sl., da nisu to ti noviji?

Iako se to nikad ne zna kod renaulta, npr. 836 je stariji motor od 636, ne idu baš po redu :)

Misliš da je to samo Merc doradio motor ili su i renaulti svi nakon 2014 s novim klipovima i ubrizgavanjem?

Link to comment
Share on other sites

K9K656 je isao ja mislim negde do 2016, neka me ispravi neko ako sam pogresio.

Od K9K modernijih za preporuku K9K608 i 628 od 90 ks (Clio 4), kao i K9K770 u Cliu 3.

Ove varijante od 110 ks vise nisam siguran sta valja.

@Alen

i u Renaultu su ti doradjeni motori, ionako se pravi u istoj fabrici. Od 2014. Ima ih i u Daciji, kao i Nissanu. Mislim da od tada ne bi trebalo da imaju tih problema (pricam o 110 varijantama, 115 tek treba da se pokaze sa AdBlue). Do 2012 ti 110 su bili odlicni, cak i u 2012 bez S&S sistema su bili stvarno dobri. Ja sam nekako izgubio poverenje u Renault, smeo bih da uzmem samo 90 ks 1.5 varijantu. U njoj je Bosch sistem ubrizgavanja, oni su mi nekako  najstandardniji sa kvalitetom.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Brainmind said:

 

To je zato sto dizne nisu uzrok problema, vec spadaju u posledicu problema. Sta je uzrok, ne znam, Renault okrece glavu na drugu stranu. Cuo sam misljenja da dolazi vremenom do pada kompresije, a taj nesretni motor ima drugaciji kompresioni odnos od drugih 1.5 motora i da je tu problem. Pa su skidali glave , stavljali krace ventile i tanje dihtunge glave, u zelji da povecaju kompresioni odnos.. Druga teorija je da je problem u mapi, treca u nejednakom zagrevanju motora i losem termalnom menadzmentu motora (treci cilindar se pominje). Renault je prerano zakukurikao sa tim motorom (dva EGR ventila, klapna na izduvu, varijabilna uljna pumpa).

Tek tri godine kasnije VW je izbacio svoj EA288 dizele sa identicnim resenjima (dva EGR-a, klapna na izduvu, varijabilna pumpa), ali je dodao jednu bitnu promenu - tzv "static coolant" u fazi grejanja motora - omogucava ravnomernije grejanje bloka i glave.. Taj motor ima tri kruga cirkulacije rashladne tecnosti i na taj nacin je resen termalni menadzment. Dodat je i vodom hladjeni EGR..

U svakom slucaju, bezgresni modeli ne postoje. U stvari. treba traziti motore sa sto manjim greskama - mislim na konstrukcione.

Ja sam mišljenja da je softver, odnosno mapa problem. I sve se to događa radi ekologije i ispušnih plinova, vj da su dignuli kriterije za zadovoljavanje ekoloških normi za možda 10% da bi sve bilo u redu.

@Brainmind ti si svog prodao, baš te briga 😃, al ja ću svog sam ubit (ak treba i polupat ga cijelog) prije nego ga prodat jer sam preko 3000 eura ( malo sam i rekao, al strah me počet zbrajat) utukao u njega samo u dijelovima (dizne, grijači, kvačilo, zamašnjak, zubčasti sa svim ostalim što se mjenja uz njega, kočnice sve u kompletu, kojekakvi nosači getribe i motora, nova kartica, gume nove u ovoj skupoj nestandardnoj dim 205 55/17, i naravno svi filteri i skoro sve tekućine, klima isto servisirana prije koji tjedan).

 

Link to comment
Share on other sites

@dizna

Hah, i ja sam mom dopunio klimu.. ceh je bio vrtoglav, oko 18 evra. Neka ga, neka putuje. Ja sam sad u misiji odabira drugog auta koji ce ga zameniti. 2.5 godine je bio kod mene, kvacilo mu je bilo tvrdo, ali nije proklizavalo. Verujem da bi za zamenu doslo na red za nekih 20-30.000 moje voznje.. korpa se ukopala. mene je nervirao jer je sav kilav bio, uvijao se, mada nije imao cvrcke. oslanjanje je bilo super, nista nisam promenio za tih 20-ak hiljada koliko je bio kod mene (njegovih gotovo 160.000).

A sto si menjao zamajac, pa to njima ne strada skoro pa nikad?

 

P.S. sve sam vise ubedjen da je neki hardverski problem u tom motoru, jer ni izmena softvera (aka chipovanje) nikada nikome nije pomogla.

Edited by Brainmind
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.