Jump to content

Diskovi i pločice


ultravires

Recommended Posts

Ne pijem kavu, samo lozu da ubijem jutarnju neurozu. [emoji1787]
Treba nekima srediti da im izmjere debljinu diskova na tehničkom, pa da ih obore ka zrelu krušku. [emoji1787]
Ne mjere to jer bi trebalo skidati kotace i mikrometrom itd, to be rade valjda ni njemci. Bitno da koci. A Pola auta u hr ima preko oznake poderane diskove..
Osim mozda novih..
Ok te mjere su iz predostroznosti, moze disk jos ic i kocit..
Link to comment
Share on other sites

Ja sam navro uzet Brembo/brembo kombinaciju zadnjih diskova i plocica za megana 2, prihvatio sam ate/textar preporuke al nekak mi Brembo bolje zvuci. bumo vidli.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kočiti će sasvim ok brembo. Kao što ljudi pišu, bitno je da koči, nema veze koliko je disk potrošen. 👍

54888-brakes-worn-out-pic-xlrlp.jpg?date

🤣

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Kaže evo maloprije je počelo strugati :lool:

inače su to za 22,5” felgu kocnice

C9AC72C3-C55E-43EE-9D39-C36EEB5F77F0.jpeg

5F1594C7-C3FC-4667-B24A-B2FFA7D2DF59.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Da.. ima na cesti auta koji se doslovce voze na flis papiru, u ovakvo stanje moje brenze nebi dosle ni da sam svaki dan mrtav pijan..
Na bivsem megu sam mijenjao oboje cim sam ga kupio, makar objektivno nije trebalo. Na ovom budu diskovi pojeli dvoje plocice, pa onda promjenim i prednje i zadnje.
Zadnje plocice sam zamijenio cim sam ga kupio.

Link to comment
Share on other sites

Ja svoje diskove vozim dok se ne potroše do oznake. [emoji106]
20191014_222816.jpg.13c750ba4d6c31d57bd779783a0bb3af.jpg
Di je oznaka? Ova brazda ti je dio skinut kod balansiranja..
Link to comment
Share on other sites

TQ ti je made by zimmermann.. mislim da sam baš gledao za megane-scenic 3.

sad znaš kakav je to proizvod.

Link to comment
Share on other sites

Ajmo još jedno pitanje. Ako će biti situacija da su se diskovi izvitoperili da li ih tokariti ili eto uzeti OEM kod Lagerosa (800kn)?

Link to comment
Share on other sites

to tokar zna kad ga stavi na stroj koliko oscilira.. ali ja se nebi zezao s tim.. novo i bok.. kočnice su to.. a i ekscentrični diskovi ti znaju s vremenom ubit ležajeve, dijelove ovjesa..

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Matt said:

Ajmo još jedno pitanje. Ako će biti situacija da su se diskovi izvitoperili da li ih tokariti ili eto uzeti OEM kod Lagerosa (800kn)?

Ja bi radije ATE kombo...ili TRW u jačoj verziji

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, direstraits said:

Ok diskovi, niš specijalno. Ako imaš drugu opciju, provjerene kvalitete, ja bih dao još par kuna više. 

Ja ocu bolju opciju nek OEM

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Matt said:

Ajmo još jedno pitanje. Ako će biti situacija da su se diskovi izvitoperili da li ih tokariti ili eto uzeti OEM kod Lagerosa (800kn)?

Protupitanje: da li želiš ići na autoput ili magistralu sa diskovima za koje znaš da od prvog dana nisu dobri?

Link to comment
Share on other sites

Eto bio sam kod mehaničara. U četvrtak će konkretnije pogledati, za sad smo vidj li da prednji lijevi kotač ima malo lufta. Kad smo primili kotač i mrdali s njim po dijagonali. On sumnja na lager kotača. Ako nije je do toga idemo dalje. Sumnjao sam i na zadnje diskove jer su i oni pred zamjenom, ali kad povučen ručnu nema drndanja, tresnje.

Link to comment
Share on other sites

Danas me baš krenulo, a i bez obzira na par stotina upita na čekanju, odlučio sam navesti nekoliko stvari koje su kod kočnica vrlo bitne, a malo se obraća pozornost na to.
Naime, svašta se tu pisalo pa čak i vezano za majstore koji ne žele uzeti stranku koja donosi svoje dijelove.
E sad.... doista tu možemo debatirati godinama i nećemo se nikada složiti u 100% stvari, ali neke od činjenica koje ću iznijeti su jednostavno takve i to je tako.
Dakle, mehaničarska radiona je registrirana uslužna djelatnost servisa i održavanja vozila, ali ne i prodajna djelatnost te zakonski ne smije prodavati i zarađivati na preprodaji dijelova.
Zašto? Doprinosi prema državi i općenito mjesečno plaćanje održavanja firme je osjetno manje, nego za trgovinu odnosno d.o.o. firmu.
Ne lageruju robu, ne ulažu u razne programe, nego se koriste od onih istih firmi iz kojih im ljudi donose robu, a isto tako ne manje bitno, ne uvažavaju školovanja koja ima te iste firme omogućavaju, nego i dalje rade po svom starom sistemu, kao što je to bilo iz doba fićeka, yugića itd.
Stoga, treba znati odakle roba dolazi i da li je taj netko pouzdan, a sve što trebaju je dati jamstvo na svoj rad, ne na robu, kao što i mi trgovci ne možemo dati jamstvo ako se ne radi kako treba, bez računa, bez alata, bez znanja itd.
Dapače, ima vrlih majstora, ali sve manje i manje, a to je činjenica i koliko god ja osobno živim od prodaje tih istih dijelova, tako znam da i oni žive od tog svog posla, a oboje možemo kvalitetno raditi i živjeti samo onda ako radimo savjesno i etično, ne razmišljajući da preko noći postanemo bogataši. Jok, to ne ide tako lako i brzo, pogotovo ako radiš kako treba i po pravilu službe, ali imaš čist obraz prema svima.

I sada dolazimo do dijelova, a kojih danas ima doista više nego ikada, kao i lažnih proizvoda sa kojima se dobije razlika u cijeni i pokušava brzo zaraditi ili pak prodavati one jako jeftine brandove i govoriti kako sa njima nema problema, a svi forumi su puni problema i gotovo da se samo o tome govori.
E sad, da, ima problema jako puno sa svime i svačime, a najviše sa pristupom "lako ćemo" ili "sve je to isto", a zapravo ni blizu tome, jer u praksi je jako bitno znati tematiku, problematiku određenih modela vozila, sustava, poznavanja alata i rada sa istim, kao i onim pratećim komponentama kao što su masti za podmazivanje ili ulje za motor, mjenjač itd.
Da ne idem sad još u širinu, ovdje govorimo o kočnicama, a kod njih je bitno napomenuti kako BAKRENA MAST SE VIŠE NE KORISTI U MONTAŽI KOČNICA te bilo kakav problem sa kočnicama koji se pojavi i ako je korištena bakrena mast u bilo kojem svojstvu, jamstvo se ne odobrava. Bakrena mast je prošlost, a danas se koristi npr TEXTAR Ceratec (keramika) ili npr ATE Plastilube (ne znam strukturu, ali neka vrsta nekog silikona), dok za hidraulične dijelove oko čeljusti se koristi npr ATE Bremscylinder-Paste.
Gledajući i prateći gotovo sve forume i grupe, ispada da ne valja ništa, a opet kroz komentare ispada da valja sve. I onda se ja sam zapitam: "Pa zar doista nitko ne obraća pozornost na te izjave?"
Nije li smiješno vidjeti kako nekima ništa ne valja, a drugima radi to isto već godinama? Moje viđenje stvari je u tom smjeru da netko ne zna svoj posao ili ne želi uložiti više vremena u detekciju problema i da vidi u čemu je problem doista?! 
I dan danas mnogi koji zarađuju za život nemaju sve adekvatne alate pa čak niti komparator kojim se može utvrditi da li je disk u toleranciji ili nije, a isto tako i glavčina na koju disk nasjeda. Jednako tako jako čest slučaj je da se glavčina ne očisti dovoljno dobro, a isto tako ne gledaju svi simptomi koji dovode do nekog problema, jer nije samo problem kod kočenja na prednjoj strani, nego i stražnji dio jednako tako dovodi do nekog problema.
Stoga, ako komparator na mjerenju pokazuje da disk nije izvan tolerancije, problem treba tražiti drugdje, a to nekada zna trajati.
Danas, kada auto više nije samo šasija, kotači i volan, gdje imamo masu raznih senzora, dodataka ovih ili onih, više je mogućih problema koji se manifestiraju na nekim drugim komponentama i to je činjenica.

Pretpostavljam da sam previše toga napisao i da će vjerojatno puno toga rečenoga biti preskočeno, ali nadam se da će biti korisno, a ono što bih naveo kao bitno je sljedeće:
- NE koristiti bakrenu mast
- obavezno imati komparator
- obavezno očistiti glavčine da budu kao nove
- ako je glavčina izvan tolerancije, ne montirati nove diskove dok se ne zamijeni glavčina
- provjeriti i ostale komponente, od letve volana, krajnika, selena itd...
- obratiti pozornost i na stražnji kraj u kakvom je stanju

I za kraj!
Bez obzira što ja vjerujem u svoje proizvode koje prodajem, nikada ne mogu biti 100% siguran da će svaki sve odraditi najbolje, jer ovisi o ugradnji i ostalim elementima koji su povezani, ali ono što bi svatko trebao razumijeti je to da ako je prodano nečega 100 komada i jedan ima problem, to najčešće onda nije do dijela, ali da se radi na 100 prodanih više od 10 komada problema i to za redom, onda se može govoriti o mogućem problemu, ali i dalje treba ići u detalje od početka ugradnje do ekspolatacije i trenutka problema kada je započeo.
I ono najbitnije, da svi i svatko ide u najboljoj vjeri i bude iskren u svojim izjavama, jer svaka roba ide na analizu te se iz toga sazna što je mogući uzrok pa ako se dogodi da ste zagrijane diskove išli oprati, to se vidi na materijalu kako je bila temperaturna razlika ili pak ona nagla kočenja sa visokih brzina na gotovo nulu, to gotovo niti jedan disk ne može preživjeti, jer ABS ga grije do usijanja (da budem slikovit).

Primjera ima mnogo, ali mislim da sam i ovako previše toga rekao :) 


 

Edited by lageros-zg
  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

Kod mene nijedan kotač nema lufta. glavčine očišćene, diskovi u toleranciji. Slijedi sređivanje zadnjih kočnica i pregled ovjesa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.