Jump to content

Diskovi i pločice


ultravires

Recommended Posts

Kočnice ubiješ samo tako, a 6 mjeseci je dobar rok za to, naravno, svatko ima svoj stil vožnje...neobrano grožđe je garancija na te specifične komponente, kao kočnice, pločice, dijelovi ovijesa...tj.možda se da zaključiti razlog falša

Imao sam Anđelkov kombo, skuplje verzije, front TRW straga ATE, stavljene na moju trojku na 140tkm, sada su odradili skoro 50tkm, sve 5

Iako, meni opet Meg 3 dobrano bolje koči od 4orke, ili je na 4ci modulacija bolja, jer imaš mekšu papučicu, trojka te ukopala kada je trebalo...a možda su i u šumi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Evo ja ću malo postaviti od ATE-a i Textara (jer ima na domaćim jezicima) ono što govore o kočnicama što i kako.
Teksta ima dosta i treba si uzeti vremena i čitati, ali vrlo je korisno i kako se može vidjeti, svugdje se navodi NE KORISTITI BAKRENU MAST!
Ima oko kočnica puno posla i to je tek samo jedan dio koji je bitan, a da ne spominjem kasnije korištenje (naglo kočenje sa visokih brzina, razlike toplo-hladno itd.)
Najveći je problem kada se problem ponavlja i kasnije, jer to onda znači da je neki drugi problem i da treba uzeti više vremena i volje za istražiti problem,
a činjenica je da se to mnogima ne da i najlakše je ići na novo i raditi reklamaciju, ali ovi vani (proizvođači) to više ne dozvoljavaju i svaki dio ide na kontrolu
te ukoliko uzrok nije disk ili pločica, onda se plaća cijli taj postupak (slanje robe se plaća, detektaža i vraćanje robe natrag).
Pa onda radi toga neki plate iz svog džepa iliti firme pa to pojede "mrak", a zapravo se problem ne rješava, nego se pušta da to ide dalje.

Mora se uzeti u obzir činjenica da je na svim forumima/grupama tako, da ima nezadovoljnih i da generalno ne valja ništa (svi brandovi su na tapeti),
ali onda se opet javljaju oni drugi koji nemaju problema sa istim tim proizvođačima pa se mora postaviti pitanje: "Kako to?"

Sve u svemu, nadam se da će ovi PDF dokumenti biti od koristi :)


 

TEXTAR_procjena_problema_SRB_WEB.pdf TEXTAR_kako se to radi_A4_CROATIA_WEB.pdf ATE savjeti.pdf

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Eto, da javim da sam ja svoj problem riješio, barem za sad.

Stavio sam Textar set prije cca dvije godine i prije cca 20tak kkm. Počeli su tresti prije cca 5kkm onako laganini kad bi sa 80-120 km/h laganano piknuo kočnicu i pritiskao.

Imao sam lufta na lijevom ležaju kotača i desnoj sponi. Promijenili/potokarili i sad je ok. Al ono što kažete pripazit ću da nemam jačih kočenja idućih nekoliko 100 km.

Link to comment
Share on other sites

radi se o tome da kad staviš nove diskove i / ili pločice, njihove površine nisu nikad plan paralelne već malo u koso.. tak da kad naglo stisneš kočnicu na hladno, pločica ne tare sa 100% svoje površine disk, nego možda 70%.

i onda ako naglo zakočiš, diskovi koji su zadnjih par godina od sve mekšeg materijala se malo izvitopere..

kasnije kad prođe nekoliko ciklusa grijanja i hlađenja, diskovi se na neki način toplinski poboljšaju, postanu tvrđi i nisu više tak osjetljivi. ali ako ih u startu imalo popigaš, stvar se samo pogoršava sve više i na kraju ti tresu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 23. 10. 2019. at 22:05, capy said:

Evo i moj primjer...
Nakon sta su mi otisli orginal diskovi, kupio sam ATE komplet kocnice kod Andjelka, mozda nekih 6 mjeseci od montaze auto mi pocne tresti kad stisnem kocnicu na brzini od 90 na vise, (voznja autoput), nisam odmah reagirao, vec sam vozio neko vrijeme tako misleci da je balans kotaca u pitanju ili neka spona i sl., pa kad stignem cu rijesit to i dalje..idem centrirat trap i covjek mi kaze da imam trap i sve drugo u super stanju, i da idem provjerit diskove kod tog nekog, kojeg on preporuca i koji tokari diskove. Dodem ja kad ono, prednji diskovi izvitopereni, a tako rec novi, jos ATE, nema druge nego ih tokarit, i to je bilo ok nekih 3 mj. Kad sam ponovno dosao kod njega, skida on kocnice a ono od kocnica ostalo groblje zeljaza, padaju neki komadi po podu i naravno disk opet kriv..
Kupim ja sad jeftiniju verziju kocnicà neki textar ili sl.. plus toga sam promjenio i vilicu, tako da sam podvozje imao u odlicnom stanju, i ponovno centriranje trapa, i jos sam mu visio nad glavom ( gledam i solim mu pamet o onom sta Andjelko prica, i sta je meni pricao) evo prodje 5 mjeseci od toga i neki dan meni na autoputu opet kad stisnem kocnicu trese auto, isto sve kao i prvi slucaj.
I sta reci...
Mozda sam naletio, mozda su materijali, tko ce to vise znati...
Sreca da je covjek ok i prilikom naplate spremi racun u fasciklu kako bi i sebe osigurao jer je garancija na kocnice, pa cu opet imat nove...


Poslano sa mog SM-A750FN koristeći Tapatalk
 

meni je meho pred cca 5g pričao da dok budem mijenjao, da stavljam diskove isključivo original. Jer da ako na autocesti po mokrom naglo zakočim i recimo zapljusne voda po disku, da se jedino original neće izvitoperiti...

E sad, radio je u ovlaštenom, pa sam to uzimao s rezervom, no možda ima nešto u toj priči...  :) 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

meni je meho pred cca 5g pričao da dok budem mijenjao, da stavljam diskove isključivo original. Jer da ako na autocesti po mokrom naglo zakočim i recimo zapljusne voda po disku, da se jedino original neće izvitoperiti...
E sad, radio je u ovlaštenom, pa sam to uzimao s rezervom, no možda ima nešto u toj priči...  [emoji4] 
 
Je ima sigurno nesto u tome, i moja greska je sta nisam odmah tako napravio...

Poslano sa mog SM-A750FN koristeći Tapatalk

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Dobri su i trw i brembo i ate i ferodo.
I oem su mislim ATE.
Nema kod budget diskova tu neke razlike u celiku.
Meki konstrukcijski celik koji nije skup. Najbitnije je da je svaki disk balansiran. I da ga se ispravno montira. Npr ak ti disk ispadne iz ruke i lupi o radionicarski betonski pod, vec je u disbalansu.
Ovo da ga vruceg polije hladna voda oz lokve to su price za djecu. U serijskoj ekspolataciji se materijal diska nikad ne ugrije toliko jako da bi naglim kratkotrajnim hladjenjem mjestimicnim prskanjem vodom tak brzo na nekim mjestima iznimno ocvrsnuo da mu se promijeni kemijski sastav i mehanicka svojstva koja bi uzrokovala neke vibracije .
Jedino u ekstremnim uvjetima a takvi su 1/1000 slucajeva.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja se opet moram ubaciti!
Kažete original će biti najbolji....
E, pa neće, jer isto prodajem originale i dogodi se opet isti problem (ne vezano samo za mene kao trgovinu).
Činjenica je da su danas svi materijali drugačiji nego prije, lakši, mekaniji itd., ali isto tako mi vozimo stare aute koji više nisu u tvorničkoj toleranciji,
a jedan disk ili npr ležaj kotača moraju imati tu neku točnost, jer kada nemaju, dogodi se problem.

U konačnici, sve ono što sam ja prodavao, bilo bi vraćeno, a u više od 15 godina bi to bilo puno novaca.

Najbitnije je poznavati materiju i problematiku, ali, malo kome se to uopće da i najlakše je reći da ne valja i skinuti sa sebe odgovornost.
Ima ovdje dosta vas koji sami radite i to radite puno bolje nego u servisima, jer oni rade na normu i često puta ne odrade posao do kraja, preskoče neke detalje,
ne koriste pripadajuće masti itd.

Znate, prije neki dan me zove čovjek da ima problema sa stražnjim kočnicama na Focusu iz 2012, da ima neki čudan zvuk i da lupka čak.
Kaže njemu majstor da danas ništa ne valja, pogotovo original, da se to ne zna tko šta radi u njima i da je to lutrija tko će što dobiti, a pogotovo za naše tržište.
Nije ovlašteni servis, nego običan, a ja doslovno godinama prodajem te iste dijelove i donekle već znam gdje bi mogao biti problem sa takvim simptomima.
Pošaljem ga u drugi servis (Fordov) da mu pogleda kako je montirano i neka mi se nakon toga javi.
Inače, na Ford Focusu su od 2004 (druga generacija) pa sve do 2018 godine (završetak treće generaije) iste čeljusti i sprijeda i straga te je to već dugi niz godina da je sve isto
i da bi se tu sve trebalo znati. I onda kaže meni čovjek da je bio problem u tome što je majstor krivo montirao disk pločice, unutrašnju na vanjski dio i obratno.

Ja trenutno sad koristim ATE kompletne kočnice na svom autu i nemam što reći  da trese, a vozim se šarf i dosta kočim.

Problem je vrijeme koje treba utrošiti da se otkrije uzrok, a to nema nitko, kao niti živaca, jer to bude vrlo opipljiv posao, ponekad traje i par mjeseci, ali neki su otkrili problem,
neki su odustali, jer kada se u mjerenjima pokaže da je disk u toleranciji, onda disk ne može tresti nikako i to mora biti jasno kao dan, a ukoliko je izvan tolerancije, daje se na ispitivanje
i ukoliko se dokaže u tome ispitivanju da je bio problem naglo kočenje ili bakrena pasta (to zapravo niti ne provjeravaju, to odmah vraćaju, jer se bakrena pasta ne smije koristiti uopće)
ili hrđa na glavčini ili još dosta tih "sitnih" detalja, onda onaj tko radi reklamaciju, plaća i taj posao ispitivanja.

I ono što uvijek treba imati na umu, a to je da se treba zapitati zašto na (samo npr) 10 drugih vozila to isto radi kako treba, a zašto na meni jednom ne i još uz to se i ponavlja????

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

meni moj meho uvijek kaže prvih 100 - 200 km lagano s kočenjem dok se ne uhoda, a kasnije normalno. U uputama za montažu textarovih pločica čak ima nacrtano pero na pedali i 100km.

Nikad mi ni na jednom autu nisu tresli

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Kod nas u firmi ima likova koji uspijevaju rasturiti kočnice na svim autima, a nisu stari auti. Toyota avensis, honde accord, civic, mazga 6, a bile su i neke lagune,... U svaki koji sam sjeo vrlo često kočnice tresu. Auti su 90% na autocesti i servisiraju se u raznim ovlaštenima. Svima do jednog tresu kočnice daleko prije nego se potroše da budu za izmjenu. Moji privatni auti nijedan nije nikad tresao. Stvarno ne kužim što radi ta ekipa da rasture kočnice.

Link to comment
Share on other sites

Mali update. Nakon što sam riješio prednji kraj (tokarenje diska Textar, ležaj lijevog kotača, desna spona) nije prošlo ni dva tjedna i opet problemi. I naravno opet je Textar u igri. Još sam bio i na tehničkom i sve je bilo ok.

Prije dvije godine sam promijenio zadnje disk pločice i stavio Textar.  Nisam napravio ni 20kkm s njima i pločica se odljepila, tarni dio se odljepio od držača pločice (ne znam kako da drugačije objasnim).

Uzeo sam novi set ATE i za sad sam zadovoljan, čak mi se mehaničar iznenadio da ATE diskovi imaju i ležajeve u sebi.

Sad čekam što će biti sljedeće? :D Možda prednji amortizeri + kapa amortizera.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Matt said:

Mali update. Nakon što sam riješio prednji kraj (tokarenje diska Textar, ležaj lijevog kotača, desna spona) nije prošlo ni dva tjedna i opet problemi. I naravno opet je Textar u igri. Još sam bio i na tehničkom i sve je bilo ok.

Prije dvije godine sam promijenio zadnje disk pločice i stavio Textar.  Nisam napravio ni 20kkm s njima i pločica se odljepila, tarni dio se odljepio od držača pločice (ne znam kako da drugačije objasnim).

Uzeo sam novi set ATE i za sad sam zadovoljan, čak mi se mehaničar iznenadio da ATE diskovi imaju i ležajeve u sebi.

Sad čekam što će biti sljedeće? :D Možda prednji amortizeri + kapa amortizera.

Čuo sam za te slučajeve na Textaru.
Doduše ne na onima koje sam ja prodao, jer valjda bi mi ljudi rekli, ali da, znam za takve probleme da sam u nekom strahu kada stranke traže Textar, ali za sada, barem prema povratnim informacijama, to se nije događalo.
A što se tiče stražnjih diskova, kada je Renault u pitanju..... ovo moram na glas reći: JA NE ZNAM GDJE TAJ (i takvi) MAJSTOR ŽIVI, DA JE IZNENAĐEN DA STRAŽNJI DISKOVI DOLAZE SA LEŽAJEVIMA!!!!!

Naime, već dugi niz godina Renault, ali i PSA grupacija rade na taj način da diskovi dolaze sa ležajevima te čak nema niti za kupiti ležaj posebno, a ona mjera koja i postoji, nije točno to što treba ići na to određeno vozilo.
Ima nekim modela koji imaju ležaj za kupiti posebno, ali u manjini su.
Dakle, to bi već svima trebalo biti poznato, pogotovo onima koji rade već dugo godina (ili se hvale da rade već dugo) i da je neisplativa investicija kupiti disk bez ležaja i onda u nove diskove uprešati rabljene ležajeve iz starih diskova
ili ići kemijati sa ležajevima koji imaju drugačiji radijus unutrašnjeg prstena i samim time se ne mogu montirati kako treba, a cijela ta kemija onda ispadne skuplja nego li već gotov i novi disk sa ležajem.

A sad, što će biti sljedeće???? A može i letva volana, to hoće na Renaultima :D , a možda i kvačilo i zamašnjak 😂

Link to comment
Share on other sites

Nemoj tako, u dva mjeseca sam skoro bankrotirao :D

Ma on se iznenadio kako i Renault stavlja na zadnju osovinu diskove s ležajevima. A kaj sad, iznenadio se 😀

Žao mi je kaj nisam poslikao pločicu kak izgleda.

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Matt said:

Nemoj tako, u dva mjeseca sam skoro bankrotirao :D

Ma on se iznenadio kako i Renault stavlja na zadnju osovinu diskove s ležajevima. A kaj sad, iznenadio se 😀

Žao mi je kaj nisam poslikao pločicu kak izgleda.

 

 

A moram se malo šaliti ;) 

Ali čudno je to da se iznenade majstori kojima bi to trebalo biti pod normalno, osim ako baš ne radi Renault pa sad nije upoznat,
a da šteta što nema slike pločice da vidimo kako je to otpalo i kako je to izgledalo :) 

Nego, kolega je gore pitao, gdje je kupljen taj Textar?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pa bas, s tim sa je i magane 2 imao zadnje diskove skupa sa lezajem. Dakle vec 15+ godina je tak..

Link to comment
Share on other sites

mehanicar zaostaje koju godinu sa francuzima 😁

meni su se davno na bravu nove prednje textar plocice sve 4 odljepile, je da ih nisam sparao ali opet

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, lageros-zg said:

A moram se malo šaliti ;) 

Ali čudno je to da se iznenade majstori kojima bi to trebalo biti pod normalno, osim ako baš ne radi Renault pa sad nije upoznat,
a da šteta što nema slike pločice da vidimo kako je to otpalo i kako je to izgledalo :) 

Nego, kolega je gore pitao, gdje je kupljen taj Textar?

Ciak :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.