Jump to content

Diskovi i pločice


ultravires

Recommended Posts

@lageros-zg

Otprilike smo tako nešto i pisali ovdje. 

Kočioni sustav (kod većine velikoserijskih vozila su to plivajuća kliješta) ima pokretne dijelove (klizače) koji treba da su lako pokretni, zaštićeni nepropusnim gumicama i podmazani odgovarajućim sredstvom (silikonska mast otporna na visoke temperature), i fiksne dijelove koji treba da su čisti i eventualno podmazani nemetalnom neprovodljivom keramičkom mašću otpornom na visoke temperature. Kod skidanja diska, potrebno je očistiti glavčinu na koju se eventualno može nanijeti izuzetno tanak sloj keramičke masti, da se olakša skidanje diska kod slijedeće zamjene. Za tim nema potrebe ako se radi o disku koji ima antikorozivni zaštitni premaz. Treba očistiti nosač kliješta, eventualno podmazati kontaktne točke na dijelu gdje naliježe pločica na nosač kliješta. 

Evo par slika kako NE TREBA raditi.

Corsa D, pogrešan disk (raspon rupa za vijke manji od potrebnog), vijci uništeni, glavčine spasene čišćenjem navoja ureznicom. Na slici se vidi kako je vijak urezao navoj u disk. Moguće posljedice otpadanje kotača uslijed nezategnutosti kotača na glavčini. 

Disk montiran na neočišćenu glavčinu, vidi se fretting s unutarnje strane diska. Posljedica vibracija pri kočenju zbog nebalansiranosti sklopa, disk i kotač ne rotiraju linijski s glavčinom . 

Gumice klizača porozne i pocijepane. Posljedica kliješta blokiraju. 

Klizači korodirali. Posljedica kliješta blokiraju.

Kliješta se ne vraćaju u nulti položaj, pa stalni kontakt s diskom na parkingu ostavlja koroziju na disku. 

Rezultat svega toga je da pri kočenju od 70 kmh prednji kraj trese. Srećom, nije se kotač odvojio ili spao u vožnji, auto se koristi u gradu. 

 

Za sve navedeno isključivo kriv "mehaničar" koji je ugradio disk. 

20191017_115001.jpg

20191017_114922.jpg

20191017_114646.jpg

20191017_115036.jpg

20191017_114656.jpg

20191017_120039.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

O jebate..... kaj nema kontrole nad tim kvazi mehanicarima? 

Zato ja idem u ovlasteni gdje kolko tolko mogu bit siguran u ispravnost auta.

 

Link to comment
Share on other sites

Zato jer je mehanicar svako. Isto kao i fitnes trener, detajler i sl. Svi jebaci, al kad nekog izjebu i naprave e onda je drama

Link to comment
Share on other sites

Anđelko,

Imaš Like od mene na onaj post, ali i na djelove koje sam kupio od tebe. 

Inače na kočnicama se ne štedi, a bogami ni na gumama!

Uzeo ATE sve u kompletu, ugradio frend u garaži koji mi godinama sve aute održava. 

Sve ATE (Made im Germany) na Meganu 3 se ponaša izvrsno. Super koče, fino se doziraju i uopće ne cvile.

Prezadovoljan👍

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, zeko said:

O jebate..... kaj nema kontrole nad tim kvazi mehanicarima? 

Zato ja idem u ovlasteni gdje kolko tolko mogu bit siguran u ispravnost auta.

 

Nema kontrole općenito, a i teško je to kontrolirati uopće.
Naime, problem je i ovlašteni servis isto tako, jer im dobri i kvalitetni radnici odlaze te nemali broj stranaka mi se žalio na uslugu, znanje i u konačnici i odnos u ovlaštenom servisu.
Da, trebao bi biti utočište sigurnosti, ali na žalost nema ga, jer i sam sam imao slučaj da su mi u ovlaštenom servisu zeznuli kočnice i to original, a odlaskom kod drugog majstora, čim je skinuo kotač, postavio je pitanje da tko mi je to montirao.

Samo je bitno da čovjek zna svoj posao, od trgovca, do majstora i ako je to sve u redu i dobra roba, problema ne smije biti, a to sve gledam kroz dugi niz godina koliko sam na tržištu, a to je od 1992. godine.

Iz osobnog iskustva i općenito nekog dojma, mišljenja sam da je općenito kvaliteta pala i da je to kao normalno, jer mora se trošiti i svi oni koji proizvode, uzimaju uzorak sa zapada, a to je da se voze auti cca 4-5 godina i onda se ide staro za novo, a onaj tko nema novaca, kupuje od njih i onda tako u krug.
Jedostavno matamatika održavanja nekog profita vodi igru. (a možda i griješim)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, zeko said:

O jebate..... kaj nema kontrole nad tim kvazi mehanicarima? 

Zato ja idem u ovlasteni gdje kolko tolko mogu bit siguran u ispravnost auta.

 

Napisao je već @lageros-zg, ovo se desi i u ovlaštenim servisima. Od divljački zategnutih filtera ulja, pa do proklizalih vijaka kartera i uništenih vijaka kotača. Pa do pumpe vode koja je naplaćena, a nije zamijenjena. A kako znaš da nije, pa pokažeš mjesec i godinu proizvodnje otisnutu na pumpi i činjenicu da originalna brtva nije otkinuta, jer original brtva se mora prekinuti fizički na sastavu bloka. A kad se pumpa skine pokida se gumenoplastični premaz brtve pumpe, tako da se ne može praviti grbav. I onda vlasnik vozila je#e sve po spisku ovima u ovlaštenom servisu pod prijetnjom advokata. Naravno, oni mu kažu da se desila greška. I ujeo vuk magarca. Dobije gratis zamjenu ulja kao kompenzaciju. 🤣

Filtere dizela također ne vole mijenjati u ovlaštenim, no vole naplatiti. Filtere polena vole nagužvati, presaviti, pocijepati... 🥴

Mijenjaju zadnje pločice, unište plastičnu zaštitu sajle ručne... Lista je praktički neiscrpna. 🤫

Link to comment
Share on other sites

Moje iskustvo po ovlaštenim servisima (ne samo Renault nego i pug, vw, Hyundai) je jako loše. Dakle vozim se puno u tim autima (jučer se vratio iz Budimpešte-Osijek-ZG-Rijeka) i to uglavom sve novi automobili do 5 -6 godina starosti i cca 150-ak tkm . Natukao sam samo u zadnjih 10 godina sigurno preko pola milijuna km.

Ne samo da pojma nemaju nego te ponekad još žele napravit i blesavim. Ti ovlašteni samo znaju dobro naplatit ostalo nula bodova. Jedini dobar ali stvarno dobar ovlašteni servis u HR i to od svih brendova gdje stvarno imaju ljdski prstup, stručnost i neće te oženiti je Hyundai Birt Dugo Selo. Iako mi je van svake rute vodio sam tamo ex hyundaia  i stvarno su dečki i vlasnici odlični. Ostalo barem ovdje po Rijeci je srednja žalost pa na lošije!

 

 

Edited by fabi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Uzas.... koji onda servis u zg imat povijerenja? 

Ja imam povijerenja u rb auto i starkelj.

Ak ja uredno sve platim, neznam zast bi nest ne zamijenili ili popravili.

Edited by zeko
Link to comment
Share on other sites

Zato da zarade više. 

Naplate ti filter ulja a ne ugrade ga. 

Eto novaca! 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, petak said:

Zato da zarade više. 

Naplate ti filter ulja a ne ugrade ga. 

Eto novaca! 

Kakvog novaca, biti posran za 35kn :kava:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Meni u ovlaštenom nisu dok sam imao hyundai accenta zamijenili svijecice...a uredno naplatili.... Inače kao što fabi veli Birt dugo selo zakon. Mislim da je to jedan od rijetkih servisa di možeš bit pored auta dok ga raskapaju

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, kristijan1710 said:

Kakvog novaca, biti posran za 35kn :kava:

Kako volim kad se ljudi uhvate cjepidlačiti.....

Ali da objasnim svoju "tezu" jer vidim da treba.......filter ulja je bio samo slikovito objašnjenje i bezvezno odabran dio na autu zašto nešto naplate a ne promjene....

Znalo se to događati i sa vodenim pumpama koje nisu nimalo jeftine niti je bezazleno ako se ne zamjene, a da ne govorim o radnim satima koji su naplaćeni a nisu odrađeni.

 

Moji auti su stare podrtine koje uglavnom održavam sam ili kod jednog te istog majstora  već godinama pa se meni nije nikad dogodillo tako da nemogu iz prve ruke govoriti, samo prenosim ono što sam čuo i pročitao od ljudi u koje imam povjerenje. Ako oni lažu lažem i ja.

 

Hvala!:yeah:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Petak, nije Kristijan mislio kako si shvatio. :)

Komentar nije bio kontra ili nešto, više nadoveza na tebe za kolike sitne iznose se oni opće kokošare.
Iako, kada se uzme u obzir da se to sustavno radi, i na te sve načine koje kažeš, nije im sigurno na kraju ni zamračena lova zanemariva. Al svejedno je to po meni uvijet sitna lova u odnosu reklamu i sva sranja koja mogu proizać iz toga.

Link to comment
Share on other sites

Ma nisam mislio nista lose. :lek:

Ne lazu oni nista, znam naletiti na filter kabine ili zraka koji se je vec upljesnivio. 

Link to comment
Share on other sites

Skužajte onda, nisam štel biti bezobrazan samo mi se učinilo da moj  post traži pojašnjenje

 

Ali da poanta je da ostanu "posrani" nakon takvog posla, a posebno ako ih se uhvati na djelu (odnosno nedjelu), kao što neki jesu.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ma općenito na sve vrste filtera ustajale se zna naići, najčešće je to nakon isteka garancije kad ljudi odluče da vise neće u ovlašteni.. 

Slikao sam i stavio negdje na forumu na mom meg3 filter kabine kako je bio ugrađen u ovlaštenom, f zraka je bio crn i pun smeća a kao odrađen je bio servis pred nekih 8tkm u ovlaštenom, tj servis je naplaćen, imam račun od prošlog vlasnika. Kopče na unutarnjem blatobranu kod filtera nafte pokidane. Sto znaci da je makar jednom prije bio mijenjan..nadam se

Link to comment
Share on other sites

Veliki dio dijelova ima utisnut mjesec i godinu proizvodnje. Gluposti raditi i očekivati da će vlasnik platiti i doći ponovno, to samo ovlašteni mogu sebi priuštiti, jer računaju na servisiranje vozila u garanciji. Sad s eu zakonom protiv monopola, ni na to više ne mogu računati. 

Link to comment
Share on other sites

Da li je istina da se garancija ne gubi ako imaš račun za zamjenu ulja i filtera u nekom drugom (neovlaštenom) servisu?

Edited by fabi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

U teoriji ne, al kako je u praksi je pitanje...

Oko garancije se mozes natezat i ako je sve radeno po PS-u u ovlastenom, a kamoli ne ovako.

Link to comment
Share on other sites

Još od 2004 godine postoji zakon o tome, a sve vezano po zakonu EU.
Dakle, jamstvo na vozilo vrijedi, osim na onaj dio koji je odrađen u nekom drugom servisu koji je odgovoran onda za taj posao.

Evo link, to sam ja još davno objavio na webu.
https://lageros-auto-moto.webs.com/autoprogram.htm

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Naravno, ako se radi o redovitom servisu, mora biti urađen u skladu s preporukama proizvođača. Kontrola u xx točaka, zamjena tekućina i filtera itd. Zato prilikom preuzimanja vozila prodavac je dužan da uz vozilo priloži garancijski list i plan održavanja. 

1 hour ago, Lucky_ZG said:

U teoriji ne, al kako je u praksi je pitanje...

Oko garancije se mozes natezat i ako je sve radeno po PS-u u ovlastenom, a kamoli ne ovako.

I mora se u ovlaštenom servisu raditi redovna kontrola na prohrđavanje. To proizvođač ni serviser ne smiju naplatiti. A tim je uvjetovana garancija na prohrđavanje.

Link to comment
Share on other sites

ovih dana me baš ide s autima...

megane zamiješao vodu i ulje

scenicu pukla elektroda na svjećici

thaliji se iskrivila felga i ispustila guma naletom na neki kamen, a pregledom ostalih uočen čavao duljine 6 cm u drugoj gumi

dijelovi danas došli od Anđelka i naravno zaboravih da mi je majstor nedavno rekao da su prednje pločice uskoro za zamijeniti pa ih nisam ni naručio. Prije dva sata dolazi sin i kaže da nešto struže kad koči, a cvili kad ne koči. Grrr. Zbog zaboravnosti prisiljen bio skočiti u Kotač i kupiti diskove i pločice, ATE, sutra u 10 zamjena. Prije toga sam budem svjećice i simering solenoida bregaste dok je motor hladan.

Pare samo lete iz novčanika 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.