Jump to content

Gorivo


shorva

Recommended Posts

Ma sve ide to u proslost polako, ali hibridi ce jos dugo ostati, a vecinom su benzinski hibridi. I bemzinci ce ostati.
Dizeli imaju smisla samo u velikim i teskim vozilima tipa kombi, teretno vozilo, terensko vozilo, kamioni i busevi, pa onda teske limuzine, ali za prosjecnog vozaca nekog auta B ili C segmenta pa i crossovera koji vozi vise kratkih relacija nego dugih, benzinac je pogodniji.
Jasno da je to tocno samo ako je dizel 100% ispravan.
Cim nakon 150000 km maltretiranja po kratkim rutama, kojekakvim off-ovima na ispuhu, dizel se vraca par eko normi unatrag i veci je zagađivač od benzinca.
I dok se na ekotestu na benzincu oduvijek mjere svi ispusni plinovi iz normi i moraju biti u okvirima novog auta, na dizelu se bukvalno mjeri samo "jel dimi ili ne" i koliko.
Kad se to zamijeni mjerenjem cestica PN i plinova NOx, cisti dizeli ce ostati na cestama a off krševi u prešu, u bosnu itd..
20 godina su trgovci i proizvođaci (u pravilu europski) stimulirali ljude da kupuju dizele jer kao manje zagađuju. U ostatku svijeta to nije tako. Azija, amerika, australija uglavnom voze na benzin. Sad je jasno i zasto. Eu je 25 godina jeftino kupovala tesku rusku naftu od koje se dizel proizvodi vrlo lako. Ali od neke druge nafte, americke, saudijske, iranske itd, dizel se proizvodi puno teze, manje i skuplje.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dizeli polako odlaze u prošlost, prije 10tak godina je bila veća razlika u potrošnji pogotovo starijih atmosferskih benzinaca.. Sad ni benzinci ne troše toliko normalne vožnje ali im i dalje potrošnja više skače kad ih se ganja nego kod dizela. Vozim OS-SB preko sela sa dci-ejm i koliko god da auta obiđem i puta razvucem brzine do crvenog ne mogu preci preko 6l [emoji38]

Meni Clio 1.2 troši 4.1-4.2 prosjeka normalne vožnje na toj ruti koju spominješ. Tamo je sve tako ravno da niti ne može potrošiti.

Novi benzinski direktaši također nisu više tako čisti nakon 50-60 soma km ako ne i manje. Začađe se usisni ventili, rupe na mlaznicama više nisu rupe bez naslaga i tako on više troši, slabije ide, a ispuh kakav je uglavnom zadovolji eko-test.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Display said:

Sad ni benzinci ne troše toliko normalne vožnje ali im i dalje potrošnja više skače kad ih se ganja nego kod dizela. Vozim OS-SB preko sela sa dci-ejm i koliko god da auta obiđem i puta razvucem brzine do crvenog ne mogu preci preko 6l 😆

Ista ta ruta i da isto tako vozim s nogom u podu ja isto ne mogu i da hoću prijeći 6 litara, pa čak i nešto sitno manje. Benzinci danas malo troše, ali postaju kompliciraniji poput dizelaša jer sada i oni dobivaju visokotlačnu, direktno ubrizgavanje, turbo, GPF, što sa sobom opet nosi neke druge stvari i neki drugi poželjniji tip vožnje osim kreni-stani.

Link to comment
Share on other sites

Hibrid je idealan za kratke rute. Vidim sve vise taksista koji ih voze.
Toyote corolle, i slicno.
I elektricni, jasno.

Link to comment
Share on other sites

Stavio sam ovih 6l sa dozom rezerve nisam ni ja nikada vidio tu brojku 🤣

Cesto se nađe na toj ruti netko ko prati takav stil voznje 😄

Link to comment
Share on other sites

Turbo direktaši su super kada su novi. Kada se začađe usisni ventili jer nema dizne izmad njih da ih čisti, te kada se mlaznice od dizni začađe i više ne sprejaju onako finu maglicu onda direktaš više nije tako zelen niti tako uglađen za voziti.

Ipak prolaze eko test, voze i s njima je puno manje problema nego sa čađarama. Tko je ikada imao problema s turbom ili GPFom na benzincu?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ivan.martinko said:

Hibrid je idealan za kratke rute. Vidim sve vise taksista koji ih voze.
Toyote corolle, i slicno.
I elektricni, jasno.

Corolla definitivno nije idealna za kratke rute. Možda puno kratkih ruta sa, ali mogu ti reći iz iskustva da do pekare (2km) i nazad potrošnja bude 7.5l na 100km. Zašto? Kada je motor hladan ne gasi se. Upali se negdje kada skrećem na glavnu cestu dakle nekih 100m od parkirališta i više ne se ne gasi dok se ne zagrije. Još ako je hladnije i tražim grijanje u kabini. Nema šanse da se ugasi. Također ako semafor je zelen i samo prođem, u pekari gužva ne gasi se ni na povratku kući. Inače svaku nedjelju ujutro idem u pekaru po svježe pecivo. Kako sa kojim autom, ali najčešće sa Corollom.

Možda plugin hibridi su bolji po tom pitanju. Dakle ako vozis opreznije pa uopće ne upalis benzinski motor.

Hibrid je idealan za gradske gužve. Gdje moj od 184ks i 2000 kubika troši 5-5.5l i grad sličan Rijeci po konfiguraciji. Otvorena cesta i 100kmh ide ispod 4.5-5l. Autoput i 130kmh ide oko 5.5l dok sa kutijom na krovu ide 6l. Auris sa 134ks je trošio u svim uvjetima pola litre manje. Ali Auris je bio u generacija hibrida prije. Kažu da Corolla 1.8 troši cca 1l manje. BTW iduće godine dolazi peta generacija hibrida u Toyotu. 2.0 ima 196ks i kažu manje troši. Budemo vidjeli :) ja sve ovo nisam vidio od drugih, ja sam dosada sa 2 hibrida napravio 100k km.

Link to comment
Share on other sites

Kad ovo sve čitam,spuštam kriterije. Živio euro 2. 😁👍👍👍

Živio Fiat 1.9 TD, 2.0 tdid, VW 1.9 TD, 1.6 d, 1.9 TDI PD 66 kW, Peugeot XUD motori 1.9 d, 1.9 TD, Renault 1.9 d, 2.1 d. 👍👍👍

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Turbo direktaši su super kada su novi. Kada se začađe usisni ventili jer nema dizne izmad njih da ih čisti, te kada se mlaznice od dizni začađe i više ne sprejaju onako finu maglicu onda direktaš više nije tako zelen niti tako uglađen za voziti.

Ipak prolaze eko test, voze i s njima je puno manje problema nego sa čađarama. Tko je ikada imao problema s turbom ili GPFom na benzincu?
Na benzinca di turbaka treba ugraditi dodatni catch can na iberlauf i bit ce duplo manje smeca na ventilima. Skoro nista. Trosak 200 kn.
Toyota da, taxi dosta cesta u zagrebu.

A srbi cak imaju i poticaj

https://www.toyota.rs/buy-and-offers/offers/taxi-offer

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, dado_sk said:

Kad ovo sve čitam,spuštam kriterije. Živio euro 2. 😁👍👍👍

Živio Fiat 1.9 TD, 2.0 tdid, VW 1.9 TD, 1.6 d, 1.9 TDI PD 66 kW, Peugeot XUD motori 1.9 d, 1.9 TD, Renault 1.9 d, 2.1 d. 👍👍👍

To ti je sigurno pametno, već ko zna koliko puta pišem da sam od novog pa do dan danas vozio golfa četvorku sa blokiranim egr ventilom i da tako vozim od 2000.e godine do dan danas i da za 220000 km motor niti dimi niti ima ikakvih problema . Vuče ko i nov ne dimi i što bi sad trebao tražit?Čudim se ljudima što pišu o auspusima , pa moj je zdrav i sigurno će u groblje sa autom.

Sve ove guzobolje od ekologije su zlo prvenstveno za džep,  a to nam je nametnuto i točka . Kakvo je to zagađivanje kad ovog starca stisnem uz Pehlin (10%) uspona a on manje dimi od nekih novih ili točnije ja dim uopće ne vidim. A da ne govorim da troškovi održavanja tih staraca su višestruko manji od takozvanih modernih auta .

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Gle,lako je smijati se nekome iz švicarske,danske i Belgije. Realnost su primanja u hr. Ona su s srednjom školom 600-800 e. Onaj koji ima više je teška manjina. S tim primanjima sanjati o autu euro  6 je samo sanjati. Kupiti ga je znanstvena fantastika. A kamoli poslije držati u životu . Razumijem da je ovo auto forum pa se ljudi vesele novotarijama. 

Osuđeni smo kupovati euro otpad. A kad dotraje gpf,dpf i led,u banani si

Edited by dado_sk
Link to comment
Share on other sites

a brate ti ga isto prečera .. onaj mikser pod haubom te skroz omađijao

kad dotraje dpf , led , dvomaseni , popravis ga i vozis dalje.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, dado_sk said:

Gle,lako je smijati se nekome iz švicarske,danske i Belgije. Realnost su primanja u hr. Ona su s srednjom školom 600-800 e. Onaj koji ima više je teška manjina. S tim primanjima sanjati o autu euro  6 je samo sanjati. Kupiti ga je znanstvena fantastika. A kamoli poslije držati u životu . Razumijem da je ovo auto forum pa se ljudi vesele novotarijama. 

Ma točno tako , iako mogu kupiti novi auto i to bez da sutra mislim što ću jesti i bez dužničkog ropstva , nisam budala da bacam novce na nešto što prvenstveno ne volim . Tu prvenstveno mislim na opremu od koje bi ja osobno zadržao samo klimu , sve ostalo kad bi bilo moguće ja ne bi uzeo. Pa ljudi moji ako sam mogao vozit do Nikšića Tama 5500 koji nije imao niti sjedište gdje se mogla podesit težina onda o kojoj opremi treba pričat . U redu jasno da napredak ide svojim putem ali ja ću izbjegavat što budem mogao više .

E sad neki će reć tu je sigurnost itd , točno tako je ali ako nisi bedast i paziš što radiš možeš vozit i stari a ispravan auto.

2 minutes ago, hrvojexyz said:

a brate ti ga isto prečera .. onaj mikser pod haubom te skroz omađijao

kad dotraje dpf , led , dvomaseni , popravis ga i vozis dalje.

Koji dpf?a ako govoriš moraš znat da na ovom 66kw ne odlazi dvomaseni tako lako , a ako i ode ima i fiksni zamajac . A ako još traje kvačilo onda će izdržat zamajac još jedan kuplung . No nije bitno bitno je koliko para ide na ukupno održavanje , a ti govori i dalje o pretjerivanju . Samo kupujte ko što želi vaš džep ja znam svoje i ne zanimaju me ekranići pred nosom nego od tačke A do tačke B i to za što manje novaca . Rađe ispeć 2 puta mjesečno janje nego davat novac na glupe dijagnostike i što ja znam što . No kako ko želi do volje svakom .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, hrvojexyz said:

a brate ti ga isto prečera .. onaj mikser pod haubom te skroz omađijao

kad dotraje dpf , led , dvomaseni , popravis ga i vozis dalje.

Kupim euro trulju za poslovnu  8-10 tisuća eura,dignem kredit za to smeće jer radim za 600-800 e i onda kupujem kvačilo dvomaseno za 1200 eura? Pa da imam za to kvačilo kupio bi nov auto. Ne može biti kvačilo normalno za 200 eura kao na xsari nego mora biti za 1200? O led svjetlima neću pričati. 

Edited by dado_sk
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, trapavi said:

Rađe ispeć 2 puta mjesečno janje

E vidiš tu te podržavam. A za dpf i egr off te ne podržavam. 

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Cijenim entuzijazam foruma. Ipak je ovo auto forum. Ljudi vole svoj lim i maštaju. Ali ovdje je najviše ipak Clio 2 1.2, Scenic 2 ,Scenic 3 svi redom min 200 tkm. 

Just now, dado_sk said:

Cijenim entuzijazam foruma. Ipak je ovo auto forum. Ljudi vole svoj lim i maštaju. Ali ovdje je najviše ipak Clio 2 1.2, Scenic 2 ,Scenic 3 svi redom min 200 tkm. 

Danom kad je dacia dodala tablet i digla cijenu na 130 000 kn ,otišlo je sve svragun

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, direstraits said:

E vidiš tu te podržavam. A za dpf i egr off te ne podržavam. 

Ajmo sad polako , logično je da i dpf i agr su izmišljeni radi ekologije , tu nije ništa sporno . E sad ajmo dalje jesi li kad vidio napr tdi 66kw ili onaj jači koji nije izbacio agr ventil na oko 100 000 tisuća km , e da jesi znao bi da je potrebno otvarat motot i čistit usisnu granu , ventilska stabla su krcata čađe i čak uređivat turbinu . 

To prvenstveno ako je režim vožnje vrlo kratke relacije , pa ni u sred zime nije dolazio nikad na radnu temp . I kako takav motor može nego nakrcat se gareži i sljepljene čađe , to je neminovno , pa probajte vozit na vrlo kratke relacije DCI bilo koji  jedno godinu dvije i vidit će svako što će ga snaći . 

A kad smo kod TDI -ja 66 kw počme dimit ne vuče nikako i treba ga otvarat a to košta . Epa izbaciš a ima više načina agr i problem za sve vrijeme riješen , ne dimi a znači da zagađuje sigurno manje nego ovi sa uključenim agr -om koji dimi kao i vozila (barem većina )romskih vozila .

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, trapavi said:

režim vožnje vrlo kratke relacije

Za te relacije se kupuje benzinski motor koji se i zimi ugrije veoma brzo. Diesel za autoceste i otvorene ceste. Ali ne, hoće lola 3 litre na sto da troši. I naravno šalta odmah iznad ler gasa. I onda se mehaničar čudi kako je sve začadilo. 

200.gif

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, direstraits said:

Za te relacije se kupuje benzinski motor koji se i zimi ugrije veoma brzo. Diesel za autoceste i otvorene ceste. Ali ne, hoće lola 3 litre na sto da troši. I naravno šalta odmah iznad ler gasa. I onda se mehaničar čudi kako je sve začadilo. 

200.gif

Ma sve ok ali treba znat kako je izgledala cjena dizela i benzina prije 22 godine , to se sa ovim danas ne da usporedit jer je dizel bio ili duplo ili malo iznad toga  jeftiniji . A i ondašnji benzinci nisu bili baš neka čuda tehnike. 

Iako ja nisam radi toga kupio dizela treba znat da je dobar broj kupovao dizele jer se dalo pod navodnicima snać za gorivo . Taj broj kupaca dizela je bio vrlo  značajan a ima toga i danas .Pa napr ja sam poderao  2 stojka na plin a gorivo je bilo kućanska plinska boca pa tako 2 ili 3 zavisno od rezervara . Što se može bilo je jeftinije nego na gas pumpi pa sam tako imao 2 ručne i jednu električnu pumpu za prepumpavanje . Svako vrijeme nosi svoje .

Pardon na gornjim postovima EGR a ne AGR treba pisati u tekstu . 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da mogu naći kakav dobar ( vremenska kapsula ) golf 3 TDI 66 kW od nekog dede bez truleži,odmah bi si uzeo. Klimu samo da ima. Mogu i šaraf prozori. 

Ne smije imati šiber jer to na tim autima ne valja 😁

Može i golf IV ali samo da nije 1 4 16v. To je najveće smeće iza tavrie možda i zaporošca

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, dado_sk said:

Da mogu naći kakav dobar ( vremenska kapsula ) golf 3 TDI 66 kW od nekog dede bez truleži,odmah bi si uzeo. Klimu samo da ima. Mogu i šaraf prozori. 

Ne smije imati šiber jer to na tim autima ne valja 😁

Može i golf IV ali samo da nije 1 4 16v. To je najveće smeće iza tavrie možda i zaporošca

Upravu si što se tiče 1,4 16v ništa nisu valjali ,sto puta bolji su bili 1,6 benzinci (i u octavijama , seatima leon itd)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dado_sk said:

Cijenim entuzijazam foruma. Ipak je ovo auto forum. Ljudi vole svoj lim i maštaju. Ali ovdje je najviše ipak Clio 2 1.2, Scenic 2 ,Scenic 3 svi redom min 200 tkm. 

Danom kad je dacia dodala tablet i digla cijenu na 130 000 kn ,otišlo je sve svragun

Cijena gore, kvaliteta dolje. Zašto bi bilo drugačije kada ljudi kupuju :D

Auto je 'rvatima drugi najveći trošak u životu osim ako ga vikendica ne pogura na treće mjesto. I onda još Dacije poskupe 2000€+ 
Pa k'o će to da plati? Tko to nama nudi drugovi? :D

 I Dont Think So Sacha Baron Cohen GIF by Amazon Prime Video

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, dado_sk said:

Kupim euro trulju za poslovnu  8-10 tisuća eura,dignem kredit za to smeće jer radim za 600-800 e i onda kupujem kvačilo dvomaseno za 1200 eura? Pa da imam za to kvačilo kupio bi nov auto. Ne može biti kvačilo normalno za 200 eura kao na xsari nego mora biti za 1200? O led svjetlima neću pričati. 

Vidi danas bi ljudi imali sve za ništa novaca. Barem neki. Onda vidi možeš za 12k kupiti par godina staru Daciu i voziti se ok, ali ako uzmeš Megana imaš više opreme i jači motor, čak i dizel, e ako još malo pomaknes granicu u godinama uzmeš Passata, a još malo pa ide o BMW, a još pa možeš i Merđu. Onda na naplatu dolaze dijelovi i održavanje i kukukane kako da auto premium klase star 10 godina održavanje skupo.

Ja prošle godine kada sam s odlučio srcem a ne razumom kupiti auto prvo sam pitao koliko koštaju osiguranja. Prodavač mi je pod nos gurao mogućnosti financiranja i svašta, to me uopće nije zanimalo, znam koliko auto košta i koliko je to mjesečno. Sada 20 eura gore dolje mi ne igra ulogu daj ti reci koliko godišnje mi ode za porez, osiguranje, servise i slično. Kada sam došao kući sa brojkama zbrojio, oduzeo se nekoliko puta, žena je rekla da kupim autom :) mogao sam za te novce kupiti egzotiku stari 15-20 godina ali mislim da bi održavanje i vožnja bili puno skuplji.

Davno sam rekao bilo koji auto može kupiti svatko, ali održavanje je problem.

Ako radi za 800 eura, kupiti ćeš par godina staru Daciu benzinica ili plinasa, održavati i voziti. Nećeš kupiti Kadjara ili slično.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.