Jump to content

Dacia Duster


pešekan

Recommended Posts

Jasno mi je da su noviji auti mušičaviji, više opreme, elektronike - svega. Duster će biti napredak od Megana u svemu, ne jer je on sad Audi, nego je Megane star i kao nov nije bio nešto utegnut etc. Ali - ide, jeftinije nego bilo koji drugi auto koji sam vozio i održavao.

Ja sam svjestan da mi je za sada auto od A-B, vozio sam se i autima od 300+ks i sve je to super, ali ne klikne mi dulje od 5min. Što jeftinije i pouzdanije, nisam spreman dati dodatne novce za opremu (jednom kad se naučim, vjerojatno budem) i više cijenim prostor nego dodatnu opremu. Funkcija prije forme.

No npr. ne očekujem od auta da vibriraju vrata u vožnji niti da zatvaranjem gepeka trgam lak (referenca na Megane 4). Dok se ne narušava funkcija ili smeta u vožnji, preći ću preko toga.

Bicikl s druge strane, jebiga, dao sam više nego za auto love :D . Dođem sa vožnje, imam blata po svuda, pada granje, blato s guma po krovu dok stavljam bajk na nosač, ubacujem u gepek majicu, tenisice pune blata, kacigu i štitnike, sve prljavo, vadim frotir i bacam na vozačko i sjedam na to. Nemrem ja biti dobar prema autu, ali kažem - jeftin i pouzdan, ali i siguran za vožnju mora biti. A trpiti će estetski.

Jebiga, shuttlamo se i sve, u moj auto se ulazi kakav jesi i sjediš na vreći ili frotiru, dok se u druge aute skida roba i presvlači za ulazak. Ili se ne shuttla...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Vuco Vidi na spritmonitoru koliko troše 0.9 TCe i 1.0 ECO-G motori. Ubaci sve ostalo i izračunaj. Ispada da bi ja godišnje uštedio 2200kn na plin, ali to je samo gorivo. Davanja na registraciji su 850kn veća.

Kako su stvari krenule s coronom radim od doma pa se slabo vozim. Ušteda mi neće biti nikakva.

Radim 4000km godišnje.

Link to comment
Share on other sites

Ajde, baš ću pogledati jer review-i kažu da troši do litru manje od 1.6 starog atmosferca. Kad uspoređujem svoj auto i motor na benzinu i plinu, ja sam u zlatnoj sredini na spiritmonitoru i prosjecima.

Sve mi jasno, pogotovo u ovo doba. Ja sam sa 18 tisuća pao na 12 pa na 8 prošle godine, ali - tvrdim ti da osjećaj kad dođeš na pumpu i daš 100-140kn za puni tank, da ćeš sigurno više ići na izlete sa familijom. Odlazak na točenje neće biti trošak, nego ono, ok kuda ću dalje...više te nervira autoput i 50lp po kilometru jer ti napravi dupli trošak.

Žena se vratila na posao i sad se auto koristi samo 1000km mjesečno na kuca-posao pa je računica bolja. Kad otvore granice, nema me svijet. Slovenija, Francuska opet, Italija, uh...

4000km napravim sa biciklom, jesi siguran da trebaš auto ? :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 04. 02. 2021. at 23:02, direstraits said:

Vitara je za dastera auto. 

Po prvi put se ne slazemo ili si bacio dobru foru 🤣 

Posto imam Dustera upoznajem ljude koji ih voze kao sluzbene i privatne, odusevljeni su. Sto govori i cijena polovnih 4x4 oko 8-9.000€

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Vuco said:

4000km napravim sa biciklom, jesi siguran da trebaš auto ? :D

Heh, toliko i ja napravim s biciklom :) Sad kad je ova južina onda se još više vozim biciklom, a manje vozim autom.

Šta ću kad oboje radimo od doma, a sve je zatvoreno. Nemaš kuda osim u trgovinu i neko rijetko druženje na otvorenom s najbližima uz obavezno poštivanje distance ofkors.

Po onome što sam čuo od vlasnika Dustera 1.0 ECO-G, auto troši 8.5-9.5L plina po Zagrebu kako kome. Na otvorenoj cesti navodno dosta padne.

Link to comment
Share on other sites

Pogledao sam spiritmonitor. Stavim 2017+ godište i od 98-102PS za snagu, kaže 8,86L za LPG (9.30 kada kažem samo ECO-G motore).

A benzin kaže za isto 6,66L prosjek. Za 90ks nisam siguran koji su rezultati, jer su većinom 0.9TCe valjda. E sad, fizika kaže da će plina trošiti cca 20% više od benzina na istom autu. Ne može 30-40-50% više, što god spiritmonitor rekao, bunila bi ti se lamba sonda tada. Tako da, računaj ili 6.6L benzina x 1.2 da dobiješ potrošnju na plinu ili 9,3L plina / 1.2 da dobiješ potrošnju benzina za istog čovjeka. Nisu to auti sa fergazerom da se ne kontrolira ubrizgavanje...

Ja vjerujem da je potrošnja plina točno tako kako ti kažeš, do 9.5L osim ako ne stojiš u gužvama u Zagrebu ovisno o nozi. Ja bih očekivao na njemu oko 8.5-9L plina za moj prosjek brzine od 25-30kmh (sad sam na 9.4L sa Meganom). Turbo motor sa jednim cilindrom manje od 1.6 atmosferca. Nekih 7L na otvorenoj cesti ako si mekan na gasu i 8-9,5 plina na autoputu do 120-130km, ipak je on povišen auto sa većim otporom nego neki hatchback. Ali sa plinom nećeš biti mekan jer eto - razlika od 1L je 4kn na 100km.

Baš sad idem napraviti usporedbu po godinama kako se potrošnja povećavala, jer je noga teža.

Link to comment
Share on other sites

On 03. 02. 2021. at 12:27, Vuco said:

@shogo

Kakva su međuubrzanja naprema 1.6 atmosfercu ? Na zeperfs stranici, kada stavim usporedbu, traktor je brži u petoj od 1.0Tce 100ks u ubrzanjima. Nešto mi tamo ne štima, iako može biti da je getriba kriva sa lošim omjerima. Općenito, kako se vozi naprema 1.6 16V motoru od Renaulta. Ako je isti, meni to OK, glavno da nije gore. Sa klimom bi 170Nm od 2000 okretaja trebalo biti bolje od 150Nm od 4200rpm-a.

P.S. čitam na forum.hr da su sredili da putno računalo pokazuje i na plinu potrošnju, doseg i ostalo što nije.

Ništa čudno traktor je jaci, ima 100 dodatnih kilograma i 4x4 i opet je brzi od Tce 100hp, i cudi me da u 2021 prodaju i dalje aute sa 5. brzina getribom.

Edited by Display
Link to comment
Share on other sites

Ovo za klimu ima veze i do samog kompresora. Neki imaju elektromagnetni ventil koji može po okretajima i drugim parametrima odredit koliko ce opteretit motor, dok je kod mene na 1.5dci stariji tip sa kvacilom i kad se upali klima on konstantno radi, istog trena se osjeti da auto trzne. I bez obzira u kojim sam okretajima ili pun gas non stop opterecuje motor. Kod mene je ručna klima, ne znam jel ovi sa automatskom imaju drugi kompresor koji manje krade. Nadam se da taj 1.0Tce ima to bolje odrađeno. Ili npr ovi auti sa mild hibridom. 

https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/250-3.html?constyear_s=2019&gearing=1&exactmodel=g122&powerunit=2

dobar rezultat za 2l atmosferu :D

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Display said:

dobar rezultat za 2l atmosferu :D

Jesu li to oni novi Mazdini motori s atkinsonom i ogromnim kompresijskim omjerom?

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Med0 said:

Jesu li to oni novi Mazdini motori s atkinsonom i ogromnim kompresijskim omjerom?

Daa, omjer kompresije 13:1, mild hybrid

Nisam je još imao priliku voziti je. 122ks 213nm@4000okt ali je vec 90% momenta dostupno od 2500okt. Dosta velika radna zapremina, nema turbine trebao bi bit dobar odaziv na gas.

Link to comment
Share on other sites

Koliko fulaju putni kompovi na Dacija Dusteru ECO-G?

Na novom Sanderu ECO-G čini se pokazuje dosta više.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Novi sam pa se malo i lošije snalazim, no samo da kažem kako su informirani a i educirani Dacija Renault dileri . Dakle tražim ponudu za novog Daster 1,0 eco g, dakle plinaša . Naravno radi se o restiliziranoj verziji iliti fazi 2. Sve bi to bilo normalno da nisam na ponudi uočio nelogičnost jer sam guglajući pronašao da je na novoj verziji povećan spremnik plina na 62 litre odnosno korisne zapremine 50 litara (49,8). Na pitanja jeli to točno svi dileri koje sam zvao , a zvao sam ih 14 govore zapreminu spremnika od 34 litre korisne zapremine dakle od predhodne verzije. I to ajde de no ja isprintao dacijinu brošuru i pošaljem mail RB autu . Naravno nisu ni odgovorili , tek je u Poreču zastupnik kad sam mu rekao o čemu se radi potražio papire od plina i rekao da se izvinjava i da sam u pravu . Istina onda je i Zak  karlovac potražio papire i isto rekao da sam u pravu. Trajalo je to danima ali kako ja mogu znat nešto što ovlašteni prodavači ne znaju (jer im nisu makli iz kompjutera) stare podatke.  Ustvari ja sam malo strahovao da je možda neka prelazna varijanta odnosno za naše tržište da imaju neko prelazno rješenje , što naravno nije .

Link to comment
Share on other sites

Ne čudi se. Dugonoga prodavačica u Splitu nije znala jeli taj motor 3 ili 4 cilindra, ima li kratko led svjetlo i dugo halogeno ili neka druga kombinacija za novi Sandero. Neke druge detalje sam se bojao pitati pa sam guglao razne testove

Link to comment
Share on other sites

Zaboravih reći da ne grješim dušu da je to bilo prije jedno mjesec ili nešto više kad je počela prodaja restilizirane verzije . Da se dopunim čak sam jednom ovlaštenom dileru odnio kompletnu brošuru sa svim tekstovima i podacima . Sjedimo u salonu i ja opet pitam čovjeka za te podatke koji me zanimaju . On uporno otvara i prebire po kompjuteru i tupi isto 34 litre . E sad mu pokažem cjelu brošuru isprintanu i podcrtanu gdje su bili podaci . Čovjek čita pa opet gleda u komp i ne zna što reći , srećom neka mlada kolegica se sjeti jer nas je čula te ode naći papire od jedne homologacije plinske instalacije od vozila za isporuku . 

Tek tada je povjerovao da govorim istinu , a i pokazao sam mu sliku na mobitelu od boce gdje je napisana zapremina . Ma da čovjek ne povjeruje .

 

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Mene nista vise ne cudi. Ja sam se raspitivao o servisnim intervalima i okvirnim cijenama servisa. Zanimljivo je da od svih koje sam pitao nisam dobio dva puta istu informaciju. Ne mora biti tocna, ali barem da imaju iste podatke. Tako da me uopce ne cudi, da nisu prolistali brosuru i usporedili sa tekstovima koje imaju za prodaju... Iskreno najbolje se informirati na netu, a u salonu samo pricati o cijeni, finaciranju i dostupnosti...

Link to comment
Share on other sites

E da eto koliko se potrude kad ne znaju da je na restiliziranoj verziji pristup boci iz prtljažnika a ne kao predhodnoj odozdola . Da i jedna djelatnica nije znala iako im je to pisalo na ponudi da sad dolaze i 1,0 tce sa mjenjačem od 6 brzina . Najprije je tvrdila da je to samo kod dizela dok joj nisam pokazao ponudu što mi je ona dala gdje ljepo piše 6 brzina.

Link to comment
Share on other sites

Meni još uvijek govore u ovlaštenima da svi Renault 16V benzinci imaju hidrauličke podizače ventila pa tako i moj Clio 1.2 16V sa D4F motorom. Naravno da taj motor kao i njegova turbo verzija D4Ft imaju obične klapalice iznad ventila pa se često pitam da li oni tamo ikada otvore motor.

Za Dustera ne znaju da je rađen na platformi Clia. Kažu: "Gospon pa to je SUV". Malo morgen :D To je platforma Clia rastegnuta k'o žvaka na sve strane :)   Zato puca lak na C stupu i zato vibriraju vrata u vožnji jer su možda malo prevelika za tu platformu 🙂

Ali kao netko tko je proveo neke godine u autoindustriji moram malo stati u obranu ovlaštenih. Auto su danas prekompleksni i stalno izlaze novi modeli koji su sve kompliciraniji od prethodnika. Mi se interesiramo za neke stvari na dva-tri auta, a oni moraju popamtiti cijelu gamu vozila i sve varijante opreme od čega boli glava i to uz sav tekući posao koji moraju raditi, a gazda ne želi da radnici imaju praznog hoda...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jako bi me zanimalo dali su oni napr na 0,9  tce ili nekom od motora gdje bregasta osovina djeluje direktno na šoljicu ventila ikada štelovali ventile . To moraju ako mjenjaju ventile radi pregaranja ili neke havarije. Što želim reći , dakle jako bi me zanimalo imaju li oni uopće kalibriranih šoljica raznih mjera da postignu pravilan zazor ili kao i razni mehaničari to rješe na način da bruse stablo ventila ili donji dio šolje . Nešto mi govori da tih šoljica nemaju (možda griješim) jer toga treba jako puno .

Link to comment
Share on other sites

Pitanje je što propisuje servisni manual. Možda poslije havarije ide kompletna nova glava sa svime iz tvornice? Primjer je Ford gdje već dugo vrijeme ne može kupiti originalni klip, klipnjacu, karike... Imaš isključivo cijeli donji dio motora u komadu za kupiti.... I ako dođeš sa recimo puknutim klipom ide sve novo.

Link to comment
Share on other sites

@Med0 A nes ti jake game vozila i informacija, pa više od pola nas ovdje na forumu znamo gotovo sve pojedinosti o novom modelu koje jednog potencijalnog kupca mogu zanimati. Mene upravo fascinira količina neznanja i indolentnosti koju pokazuju prodavači. 

Neki dan sam morao objašnjavati prodavačici u Neostaru kaj znači TwinDoor na Superbu, 14 godina nakon kaj je taj patent pusten u prodaju na doticnom modelu! 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Domba said:

Pitanje je što propisuje servisni manual. Možda poslije havarije ide kompletna nova glava sa svime iz tvornice? Primjer je Ford gdje već dugo vrijeme ne može kupiti originalni klip, klipnjacu, karike... Imaš isključivo cijeli donji dio motora u komadu za kupiti.... I ako dođeš sa recimo puknutim klipom ide sve novo.

I to e moguće ,no ako ima volje majstor na strojnoj obradi dade se to riješiti i brušenjem komponenti (stabla ventila ili donjeg djela šalice ) Jest da je to spor i skup posao  ali da se napraviti. Pa i na drugim motorima se znade tako raditi . Čak ako treba malo i više upustit ventil no to u principu nije to.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, frenchkey said:

Dali novi Sandero ima taj veći rezervoar plina?

Prije bi rekao da ne , no ne znam . Čini mi se da sam negdje pročitao da ima korisnu zapreminu 34 litre . Sad da li se to odnosilo na novi ili predhodni ne znam .

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.