Jump to content

Leteči ležajevi vrisnuli


dankobananko

Recommended Posts

Mislim da smo vodili milijun razgovora oko tih letećih ležaja i da je to apsolvirano. Evo recimo filipu je turbina na 1.9 dCi skoro uništila motor i to ne bi bila šteta od par tisuća kuna, a čovjek je iskusan vozač. Zamisli što bi napravio  prosječan vozač da mu auto ode u iberturažu, na youtubeu možeš naći puno primjera što ostane od motora nakon toga. Ja ti garantiram da se uz normalnu upotrebu i redovitu izmjenu letećim neće dogoditi ništa što bi uzrokovalo kapitalan kvar motora. Koliko ljudi je recimo svjesno da mu jedna, dvije tri dizne polijevaju gorivo u cilindar umjesto da ga ubrizgavaju u fino raspršenom mlazu, a to isto može uzrokovati kapitalni kvar i to u više slučajeva nego leteći. Koliko ljudi će dati ispitati brizgaljke na recimo cca 200tkm? Ne servisirati (reparirati) nego samo pregledati, a pregled po dizni košta cca 100-200kn..

Filp je izasao iz auta i izvadio klinca iz istog. I bez uvrede ka njemu, postupio lose u toj situaciji.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Da, loše sam postupio kad se gleda iz tehničkog ugla, trebao sam ga na kvačilo ubiti. Što bi svakako i napravio ali u tom trenu niti sam ja znao što je iberturaža niti da se može dogoditi niti kako postupiti u tom trenu. Kasnije mi jedan majstor kaže da u nekim zemljama u EU prilikom tehničkog te informiraju o nekim specifičnostima tvog vozila. Konkretno, ako vide da imaš dizelaša, onda ti kažu to za iberturažu.

Što se tiče kasnije priče o kupovanju starih izraubanih dizelskih krama i njihovih turbina -  kupio sam auto sa komplet dokumentacijom održavanja SAMO I ISKLJUČIVO U OVLAŠTENOM. Količina ulupanih novaca u original dijelove (i to razno-razne) i ruke je naprosto frapantna pa sam išao logikom. Oke, ovo je sve zamjenjeno, sad ja nemam što ulagati dalje. Nažalost, zaključak je bio pogrešan a kasnije mi druga DVA OVLAŠTENA nisu znala detektirati kvar na turbini koji sam vukao 2god tj nekih 15-ak tkm dok se nije dogodilo to što se dogodilo. 

I zato kažem da Renault (ne samo vozilo već i komplet distribucijsko-servisna mreža) ne želim više gledati niti na plakatima a kamoli u svom dvorištu.

Link to comment
Share on other sites

Otvorio sam jedn veliku knjigu o motorima s unutarnjim izgaranjem. Unutra piše da leteći trebaju trajati koliko i auto, te da ako odu ranije onda je obično problem konstrukcije ili loše instalacije. Drugi najčešći razlog je ulje u motoru koje se ili pregrije odnosno tlak ulja padne toliko ili poraste toliko da se ležaj ne podmazuje dobro. Navode da analiza ulja može pokazati koliko se leteći troše jer su obično od olova i bakra dok su noviji od aluminija, pa se po tim elementima u ulju može procijeniti trošenje.

Također piše da greška u prijenosu može uzrokovati propadanje letećih recimo loše podešeno kvačilo i loša hidraulika otpuštanja.

E sad, na starom autu sam imao tvornički čukicu za tlak ulja pa sam vidio da je tlak najniži u leru kad je motor full ugrijan. To znači da bi vožnja u kreni stani gužvama mogla biti ubojita za leteće. Zapravo najniže bio tlak pao ako kod kretanja ne bi dao dovoljno gasa pa bi auto zatrokirao. To je jedino kad bio pao ispod normale po čukici. Ujutro pak na hladno u leru je tlak ulja bio kao kad je potpuno zagrijan u blokadi. Hladan na 2000 okretaja bi se tlak ulja zakucavao u maksimum.

To znači da je bolje kupit vani auto star 3 godine sa 200.000 km neg 10 godina star sa 100.000 karikiram. Nema večeg đubreta za auto od grada.

Link to comment
Share on other sites

Ja se vodim nekom logikom, benzinac za grad(pogotovo neki manji), dizel za duge ture.

Nekad dok dizeli nisu imali cijelu hrpu raznoraznih filtera i elektronike nije toliko dolazilo do izražaja kuda ga voziš, danas je druga priča.

Poslano sa mog F5321 koristeći Tapatalk

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ima 2 tj kako sam na motelu Plitvice naletio na L2- 1.9 dCi u iberturaži. Taman sam stao kad je predstava počela. Stariji gospodin je vozio i nije znao što se dešava. Pokušao sam sa kuplungom ugušiti motor pa sam krenuo sa 5-om brzinom i nisam uspio, nakratko je spustio okretaje na 3000 i onda opet ubrzao, 4- om nisam spustio ni do 4500. Nažalost nemože se samo tako staviti krpa u usis i dodatno ga gušiti kuplungom, jer traje predugo. Ovaj je imao 247.000 km, drugi vlasnik i original turbina i leteći. Na moje iznenađenje motor je krepao za cca 1 min. Možda nije bilo puno ulja u karteru ili je toliko zaribao, ne znam? Lamela je bila također original i vjerujem da je to bio razlog što ga nisam ugušio.

Link to comment
Share on other sites

Moja bi onda već bila na otpadu s obzirom da sam od nekakvih 100tkm s njom u režimu gradske vožnje prevalio 50 tm. I još gore u tom režimu se jako rijetko grijala na radnu temperaturu.

Link to comment
Share on other sites

Ni ne traje dulje od minute, tako je i moj. Inače su mi u ovlaštenom rekli kako se po knjizi klapna na usisu može zatvoriti brzim uzastopnim pritiskanjem start-stop tipke pet puta ali da oni to u praksi nisu uspjeli izvesti.

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

Ja se vodim nekom logikom, benzinac za grad(pogotovo neki manji), dizel za duge ture.

Nekad dok dizeli nisu imali cijelu hrpu raznoraznih filtera i elektronike nije toliko dolazilo do izražaja kuda ga voziš, danas je druga priča.

Sa dizlom je stvarno ugodnije putovati u velikoj većini slučajeva.

Link to comment
Share on other sites

Ima 2 tj kako sam na motelu Plitvice naletio na L2- 1.9 dCi u iberturaži. Taman sam stao kad je predstava počela. Stariji gospodin je vozio i nije znao što se dešava. Pokušao sam sa kuplungom ugušiti motor pa sam krenuo sa 5-om brzinom i nisam uspio, nakratko je spustio okretaje na 3000 i onda opet ubrzao, 4- om nisam spustio ni do 4500. Nažalost nemože se samo tako staviti krpa u usis i dodatno ga gušiti kuplungom, jer traje predugo. Ovaj je imao 247.000 km, drugi vlasnik i original turbina i leteći. Na moje iznenađenje motor je krepao za cca 1 min. Možda nije bilo puno ulja u karteru ili je toliko zaribao, ne znam? Lamela je bila također original i vjerujem da je to bio razlog što ga nisam ugušio.

Cek kakve veze ima stupanj prenosa? Ako ga nije naglo pustanje kvacila uz stisnutu kocnicu ugasilo nema drugo nacina..

Ok tunje uzastopno stiskanje startstop tipke koje radi (probao i ja jednom iz znatizelje)

A i vecina novih auta imaju klapnu gasa bas za gasenje..

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mislim da u prvom ili drugom stupnju prijenosa kad se vrti na >5500 nema šanse ga ugušiti. Zato sam krenuo sa višim stupnjem. To je moje mišljenje koje ne mora biti točno. Stiskao sam i dugme start/stop u dva navrata 5 puta, pa nije reagirao. Možda sam prebrzo stiskao, cca 2x/sec.

Link to comment
Share on other sites

Sa dizlom je stvarno ugodnije putovati u velikoj većini slučajeva.

Imam dizlo ali se ne bih složio. Benga malo veće kubikaže (2L+, još bolje ako je 5 cilindara i više), tempomat i automatika. Po mom iskustvu bolje nego dizlo, iskreno.

Link to comment
Share on other sites

Imam dizlo ali se ne bih složio. Benga malo veće kubikaže (2L+, još bolje ako je 5 cilindara i više), tempomat i automatika. Po mom iskustvu bolje nego dizlo, iskreno.

Cekaj kako ga nisi uspio ugasiti u petoj? Kvacilo proklizalo?

Šlapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jedino ako je kvačilo loše ili se pomalo otpušta. Kod iberturaže nema milosti, ušaltaš u 6. ili 5. i naglo pustiš. Ako ideš lagano spališ ga trenutno.

Prije par godina sam pomogao čovjeku ugasiti L2 i išlo je bez problema. Pisao sam o tome na forumu.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bas to najveci stupanj prenosa da ga sto manji moment prenese na kotace da mozes zadrzat i doslovce samo pustit kvacilo. Ono u potpunosti..

Meni je to bilo frka jer je kvacilo klizalo u 3 brzini na punom gasu (stage 1 mapa jos) tako da je u tom momentu samo bilo.. Nadam se da nece proklizat.

Da je proklizalo bi protupozarni gurnuo u dovod ka turbu i ispraznio ga.

A sad kad budem radio usisnu granu bude dobio kuglicni ventil i sajlu spojenu u kabinu za nedaj boze hahah :D

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jedino ako je kvačilo loše ili se pomalo otpušta. Kod iberturaže nema milosti, ušaltaš u 6. ili 5. i naglo pustiš. Ako ideš lagano spališ ga trenutno.

Prije par godina sam pomogao čovjeku ugasiti L2 i išlo je bez problema. Pisao sam o tome na forumu.

Iako to učini veću ili manju štetu na prijenosu ne vidim što drugo napraviti nego točno to. Je li jako trznulo kad si pustio kuplung?

Bas to najveci stupanj prenosa da ga sto manji moment prenese na kotace da mozes zadrzat i doslovce samo pustit kvacilo. Ono u potpunosti..

Na kotačima je najmanji moment, ali zato je na radilici ogroman moment. Ipak siguran sam da je to puno bolja opcija nego da motor zariba.

Link to comment
Share on other sites

Nije uopće, ugasio se za otprilike 1 sekund. Nema toliko dobrog kvačila koje može trenutno uhvatiti bez da malo proklizava na takvim okretajima ;)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Medo, akosi u 1. Imas smanjenje nankrajnom prijenosu oko 9:1 cca pa racunaj kolki je moment na 280Nm na radilici.. (Samo dif je 3:1 smanjenje broja okretaja) tako da u niskoj brzini bi mogao itekako okrenut kotace ako se ne sjedi na kocnicama.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Edit. Meni se u trenu ugasio al je bio na svega 2000 okretaja jer je turbinski dio zacepio ispuh

Link to comment
Share on other sites

Cekaj kako ga nisi uspio ugasiti u petoj? Kvacilo proklizalo?

Šlapatalk

Vjerojatno je proklizilo, jer je bilo potrošeno. Od buke motora i dima nisam čuo ni osjetio miris spaljenog kvačila. Pustio sam ga brzo, ali je samo na tren spustio broj okretaja na 3000 i opet začas nabrao više od 5500 bez obzira što je kvačilo pušteno i mjenjač je u brzni.
Link to comment
Share on other sites

Možda je glupo pitanje, ali da li motor radi mirnije nakon što mu se stave novi leteći? Manje vibracija recimo.

Odgovor iz prakse. Na našem bivšem Modusu motor 1.5 dCi 63kw, 2005 god., kupljen sa pravih 171000 km, leteći ležajevi promjenjeni na nekih 175000 km, NIKAKVE razlike u radu motora nema. Promjenjeni su bili po preporuci mehaničara po sistemu 'za svaki slučaj'. Vizuelno je bilo razlike između novih Kolbenschmidt i originalnih od auta ali to je valda normalno da neće izgledati isto nakon odrađenih 175000 km. Vidili su se lagani mesingani tragovi na jednom na drugima manje. Dali bi zaribali? Neznam. Ali znam da to više neću raditi jer često mjenjamo aute u firmi i familiji. Ak je auto dobar je dobar ak nije nije. Svakak nebi kupoval Renaulte sa prek 200.000 km pređenih radije oko 100.000 pa onda netreba misliti na ležajeve i ostalo.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Kad je vec na mesingu tu je jako jako blizu sivog kova (temeljni materijal lezaja) a to odere radilicu jako jako brzo. Mesing je 3 sloj tarnog materijala. Da se vise potrosilo onda bi bilo belaja....

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

4.

Prvi (ptfe ili neki slicni, sluzi za razradu jako brzo se prilagodi radilici)

2. Kako koja fabrika ima raznoraznih. Glavni klizni sloj najduze traje.

3. Sloj je mesin, bakar ili bronca. Sluzi da "nosi" 2. sloj. Mekana barijera koja sluzi i kao "amortizer" te kao nositelj sloja iznad pri nanosenju istog.

4. Ostatak. Siva kovina, sivi ljev, itd neznam koje sve varijacije ima...

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pocne dobivat ulje pre usisa. Noze os turba jer propisa ili od npr propisalih brtvi ventila.

Problem je sto je dizel to itekako sposoban zapaliti dok kod benzinca samo uzrokuje dimljenje. Kod dizla dobijes dodatnu snagu. Pa su tako u iberturazu isli i ne turbo motori.

Naravno kod turbaka je stvar jos gora jer turbo nemoze da se rastereti jer nije predvidjen za tu kolicinu ispusnih olinova pa dolazi do znatnog povecanja tlaka u usisu koji jos bolje onda sagoreva to dodatnoulje i tako ukrug

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.