Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

Mehanicar ti prica gluposti. Ja sam na 1.4 16v i 2.0. imao 10 w 40 i nije bilo nikakvih problema. U knjizici odrzavanja je bilo da idu unutra obje gradacije.

 Čak i po zimi ?

Link to comment
Share on other sites

Čak i po zimi ?

Pogledaj si oznake ispod haube, mislim da ih i ti imas. 5w je pogodno za do -20, a 10w za do -15 Celzijusa.
Link to comment
Share on other sites

Ak vas bas tolko brine. Natocite ulje u casu i ostavite vani pa cete vidjet.

Link to comment
Share on other sites

Daj ne budite naivni. Stavio sam ga u dva navrata jer je bila takva situacija. Kako su ljudi prije vozili na 15w 40? Taj benzinski motor moze i na omegol. Ne znam nikoga tko ga je uspio spaliti i vidu da je otisla kompresija ili slicno.to je nemoguc. Susjed mi na ini delta 5 provezao r9 350 iljada i nije dimio neg strunuo. Auto mi je najnormalnije vrtio ujutro na tom ulju. Ovo o gustisu nisam nikad osjetio.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Za one koji koriste polusintetiku - u Plodinama će od 12.2. biti akcija za Valvoline 10w40 4L za 99,99 kunića.

Link to comment
Share on other sites

Imaš njegovo (ELF) ulje kod Auto kreše 5 l na akciji čini mi se 180 kn. Kupio sam prije mjesec dana. Je li sada traje akcija provjeri.

Koristim samo orginalno ulje.

Link to comment
Share on other sites

Meni moj mehaničar kaže da on meni preporučuju isključivo gradaciju 5W40 ulja, tobože jer je to kaže najbolje za 16-ventilce poput mog. Al u knjižici koju imam doma vezanoj za moj auto piše 10W40. Zanimljivo, motor mi nije 10W40 ELF competiton trošio ni milimetar, nadam se da neće ni ovo sad pošto je tek svježe stavljeno, pošto često čujem da mogu slobodno očekivat da će se 5W40 više trošiti od 10W40. Al ako je bolje za moj tip motora kako kaže mehaničar, onda nema veze.

Edited by MeganC2
Link to comment
Share on other sites

Viskoznost i tečnost ulja (flow rate) nije jedno te isto. Može ulje biti gusto, a teći brzo i obrnuto. Sintetska ulja u pravilu brže teku od mineralnih i prije dođu do onih dijelova motora koje treba podmazati pogotovo u hladnom startu, pa ih je poželjno koristiti ako je formulacija kompatibilna s brtvama i materijalima od kojeg je rađen motor.

Link to comment
Share on other sites

Ha???? Ok nije jedno te isto al je medjusobno apsolutno povezano sem ako ne pricamo o ne Newtonskim telucinama poput pudinga, zelea i sl koji mijenjaju svojstva u odnosu na impuls koji djeluje ne istu.

I dobro si rekao moze biti gusto a imat malu viskoznost ili biti rijetko a imat ogromnu viskoznost...

Al viskoznost je povezana s tecnoscu nekog fluida.

Npr voda je gusta a neviskozna takorec dok je tesko gorivo redje a gotovo kruto a ne tekuce ili diesel koji je jos laksi a ima neku srednju viskoznost.

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

Viskoznost i tečnost ulja (flow rate) nije jedno te isto. Može ulje biti gusto, a teći brzo i obrnuto. Sintetska ulja u pravilu brže teku od mineralnih i prije dođu do onih dijelova motora koje treba podmazati pogotovo u hladnom startu, pa ih je poželjno koristiti ako je formulacija kompatibilna s brtvama i materijalima od kojeg je rađen motor.

Dinamička viskoznost jest otpornost fluida na trenje koje se javlja zbog protoka

A kinematička viskoznost: The kinematic viscosity (also called "momentum diffusivity") is the ratio of the dynamic viscosity μ to the density of the fluid ρ. Kako nije ovisno???

A što se tiče protoka u pravu si kad kažeš da guste tekućine mogu teći brzo, ali onda moraš primjeniti tlak. To isključivo vrijedi za tzv. Newtonske tekućine (npr. vodu) koja ima konstantan otpor tečenju pri različitim uvjetima:

So-called ‘Newtonian’ fluids have a resistance to flow which is constant, and the viscosity measured will be independent of the rate of flow (Figure 3). A simple example of such a fluid is water – the higher the pressure, the greater is the flow from the tap.

Ali ne i za ulje koje nije takva vrsta tekućine, i to isključivo zato što je smjesa tvari. Eh ta divna kemija, a i fizika. :D

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ha???? Ok nije jedno te isto al je medjusobno apsolutno povezano sem ako ne pricamo o ne Newtonskim telucinama poput pudinga, zelea i sl koji mijenjaju svojstva u odnosu na impuls koji djeluje ne istu.

I dobro si rekao moze biti gusto a imat malu viskoznost ili biti rijetko a imat ogromnu viskoznost...

Al viskoznost je povezana s tecnoscu nekog fluida.

Npr voda je gusta a neviskozna takorec dok je tesko gorivo redje a gotovo kruto a ne tekuce ili diesel koji je jos laksi a ima neku srednju viskoznost.

Voda je viskozna tekućina, odnosno ima otpor (trenje) tečenju, samo što ima konstantnu gustoću (pri različitim uvjetima) i zato se povećanjem tlaka može povećati protok. Jedine tekućine koje imaju viskoznost = 0 su superfluidi:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Superfluidity

Link to comment
Share on other sites

Voda u odnosu na ostale tekuce fluide ima najmanju viskoznost. Mozda alkohol al nisam siguran.

Dobro sam upoznat s time zbog hidrodinamike 1, 2 i dinamike fluida koje slusam na faxu.

Inace npr za tijelo uronjeno potpuno u vodu se voda ponasa kao neviskozna tekucina po nacinu strujanja no to je sad nebitno.

Ulje je rjedje od vode a ima vecu viskoznost od vode a mnogi za to govore da je ulje "gusce" ili med itd...

Link to comment
Share on other sites

Voda u odnosu na ostale tekuce fluide ima najmanju viskoznost. Mozda alkohol al nisam siguran.

Dobro sam upoznat s time zbog hidrodinamike 1, 2 i dinamike fluida koje slusam na faxu.

Inace npr za tijelo uronjeno potpuno u vodu se voda ponasa kao neviskozna tekucina po nacinu strujanja no to je sad nebitno.

Ulje je rjedje od vode a ima vecu viskoznost od vode a mnogi za to govore da je ulje "gusce" ili med itd...

Ulje je smjesa tvari i kao takvo ne može se ponašati kao voda (nema istu viskoznost pri različitim uvjetima): "osnove kemijsko-tehnoloških procesa".

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Sta se ulje ponasa kao ne nwtonski fluid?

A i voda je smjesa tvari haha ako ne gledamo dihidrogenoksid :D

Link to comment
Share on other sites

Sta se ulje ponasa kao ne nwtonski fluid?

A i voda je smjesa tvari haha ako ne gledamo dihidrogenoksid :D

Voda je tvar (spoj), a ulje je smjesa tvari (smjesa). Jesi li ikada čuo za tehniku kromatografije kojom se razdvajaju smjese? . Ulje se ne ponaša kao newtonovski fluid jer je smjesa (mješavina baznog ulja, aditiva i inih tvari koje su otopljene u tom baznom ulju, a koje imaju različiti koeficijent trenja), jel da se ponaša kao newtonovski fluid ne bi imali one jako populane oznake 5W40, 10W40 itd. odnosno viskozitet nije jednak pri različitim uvjetima. Voda je slabo disociran spoj (mala količina hidroksidni OH- i oksonijevih H3O+ iona).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Pa 5w40 itd je zbog temperature. I viskozitet vode se mijenja u zavisnosti o temperaturi :D no necemo vise o tome. Hahah :)

Link to comment
Share on other sites

Ne volim se ponavljati.... rekao sam da viskoznost i tečnost nije jedno te isto, a ne da nije povezano.

Link to comment
Share on other sites

Pa 5w40 itd je zbog temperature. I viskozitet vode se mijenja u zavisnosti o temperaturi :D no necemo vise o tome. Hahah :)

 

 

Za Newtonovski fluid, viskoznost, po definiciji, zavisi samo od temperature i tlaka (i, također, od kemijskog sastava fluida, ako fluid nije čista substanca), a ne od sila koje djeluju na njega.

 

Moje isprike za viskozitet ulja.

Link to comment
Share on other sites

Ne volim se ponavljati.... rekao sam da viskoznost i tečnost nije jedno te isto, a ne da nije povezano.

Koja to sintetska ulja teku brže od mineralnih?

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Haha, meni je mozak promijenio viskozitet poslije čitanja ovoga. Ako nastavite promijeniti će i agregatno stanje :D :D

Šalim se, samo dajte.

Link to comment
Share on other sites

Dobro je dok ostajes u okviru prva tri stanja :) al ak ode u plazmu onda si u kuki hahahha

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.