Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

S 0w40 ce vjerojatno jace lupat na hladno. Nemojte zaboraviti da su motori konstruiranu za neku zracnost, ona je direktno povezana s viskozitetom koristwnog ulja. Ako je ulje medovoljno viskozno sloj koji isto obrazuje ce biti pretanko te nece moci pruziti odgovarajuci "amortizer" pa ce poceti dijelovi da se trose od udarnih opterecenja. Naravno sve to treba biti povezano s temperaturom. Zato se kod vecina motora u zavisnosti od podrucja voznje preporucuje razliciti viskozitet.

Link to comment
Share on other sites

Valjda si htio reći da će motor više lupat na vruće... kod hladnog starta svako ulje je pregusto ;)

Shell 0W40 je ekšli oko 4% deblji na 100ᵒC nego 5W40, a kad cST na 40 i 100 stupnjeva provučeš kroz formulu dobiješ da je pri 0ᵒC isto toliko tanji. Meni je to zanimljivo budući da imam Xeramic aditiv u motoru zbog kojeg mi je radna temperatura ulja oko 5-10ᵒC manja, pa bi mogao pri visokim temperaturama ulja imati debljinu polusintetskog i lakši start na hladno jutro. Great success :yeah:

Link to comment
Share on other sites

Mislim da je to sve precijenjeno. Jucer s susjedom priicam. Vozi hitnu. Pitam ga sta kad ima intervenciju a auto hladan stoji vani ?  Veli on nista. Upalim i dam gas. Sta mogu? Nijedan mu se nije motor ni turbo razletio. 

Link to comment
Share on other sites

Valjda si htio reći da će motor više lupat na vruće... kod hladnog starta svako ulje je pregusto ;)

Shell 0W40 je ekšli oko 4% deblji na 100ᵒC nego 5W40, a kad cST na 40 i 100 stupnjeva provučeš kroz formulu dobiješ da je pri 0ᵒC isto toliko tanji. Meni je to zanimljivo budući da imam Xeramic aditiv u motoru zbog kojeg mi je radna temperatura ulja oko 5-10ᵒC manja, pa bi mogao pri visokim temperaturama ulja imati debljinu polusintetskog i lakši start na hladno jutro. Great success :yeah:

Kako misliš da je 4% deblji, koja je to formula? To ulje bi u teoriji trebalo imati isti viskozitet kao 4W40. Kad je auto stigao kod mene u njemu je bila Ultra 0W40 i na višim temperaturama nisam primijetio nikakvu razliku u odnosu na 5W40 koji je došao iza njega.

Shell Helix Ultra 5W40

kinematička viskoznost na 40°C - 79,9 cSt

kinematička viskoznost na 100°C - 13,10 cSt

 

Shell Helix Ultra 0W40

kinematička viskoznost na 40°C - 75,20 cSt

kinematička viskoznost na 100°C - 13,50 cSt

 

Neznatne vrazlike vrijednosti kinematičke viskoznosti na 100°C (3% a ne 4) :)

Jako malo gotovo, neprimjetno. I još nešto, idu mi na živce ovi centistokovi kao mjerne jedinice. Mjerna jedinica kinematičke viskoznosti je m2/s

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Dosta ljudi na ovom forumu govore kako nema razlike između različitih 5w40 ulja, pa mi je ispala razlika nebo i zemlja između ELF Evolutiona SXR i Shell Helix Ultra (u koristi Shella), a oba su 5W40. Razlika je tolika da je čak moja stara primjetila da mi se motor manje čuje s tim.

People talk shit i pričaju napamet. Treba probati. Ja volim čuti iskustva iz prve ruke.  Mislim da se ni Filipu ni meni neće ništa dogoditi s autima ako stavimo to ulje niti ćemo bankrotirati zbog toga. To je jedno od najkvalitetnijih ulja koje možeš staviti u auto, a ljudi troše novce na daleko veće bedastoće. Ja ću javiti dojmove, a siguran sam da će i on.

Link to comment
Share on other sites

Dosta ljudi na ovom forumu govore kako nema razlike između različitih 5w40 ulja, pa mi je ispala razlika nebo i zemlja između ELF Evolutiona SXR i Shell Helix Ultra (u koristi Shella), a oba su 5W40. Razlika je tolika da je čak moja stara primjetila da mi se motor manje čuje s tim.

People talk shit i pričaju napamet. Treba probati. Ja volim čuti iskustva iz prve ruke.  Mislim da se ni Filipu ni meni neće ništa dogoditi s autima ako stavimo to ulje niti ćemo bankrotirati zbog toga. To je jedno od najkvalitetnijih ulja koje možeš staviti u auto, a ljudi troše novce na daleko veće bedastoće. Ja ću javiti dojmove, a siguran sam da će i on.

Naravno da vam se (vašim autima) neće ništa dogoditi, ali ja vam kažem (pišem) da razliku nećete ni primjetiti (ja nisam). Dakle, nema potrebe livati 0W40 ulje osim ako temperature nisu ispod -35°C.

Link to comment
Share on other sites

koliko sam ja shvatio treba mi ovo ulje

Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30 jer zadovoljava  RN 0720 zahtjevima za dizelske motore s DPF

ne znam ima li verzija  5W40 ili 0W40   (zna li netko?)

Link to comment
Share on other sites

Ja ni ne očekujem zaista nikakvo poboljšanje. Idem samo logikom da koristim najbolje ulje koje mogu. Naravno da ne bi ciljao na 0W40 da je cijena 100 kuna (i više) kao prije. Ovako sam ga našao za 67 kuna, dok se najbolji 5W40 vrti oko 50-55 kuna. Nije mi to strašna razlika.

Link to comment
Share on other sites

koliko sam ja shvatio treba mi ovo ulje

Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30 jer zadovoljava  RN 0720 zahtjevima za dizelske motore s DPF

ne znam ima li verzija  5W40 ili 0W40   (zna li netko?)

Mislim da ti ne postoji u tim verzijama, samo 5W30.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da ti ne postoji u tim verzijama, samo 5W30.

ah onda će i ono biti dobro... valjda

Link to comment
Share on other sites

:jez:đizzz koliko filozofije o ulju.......

 

Jedno je sigurno, uvijek bolje sintetik od mineralnog. Da mi je znat što je u glavi čovjeka danas koji ode kupit mineralno ulje 15w40?

Čak su i 10w40 ulja postala passe pogotovo kad je Kipor srezao marže onih debeloguzaca.

Link to comment
Share on other sites

Malo OT-a za one koji bi uštedili koji novčić. Ima u Plodinama 4 litre Valoline 5W40 (ima RN0700/0710) za 160 kuna, dakle 40 kuna po litri. Nikada nisam koristio Valvić pa nemam pojma kakav je, ali eto informacije...

Link to comment
Share on other sites

Radije ulijem Motrio 5W40 za 35kn/litri iz bacve kod mehanicara. Uostalom, za 5+ stara vozila i Renault nudi Motrio ulja.

Link to comment
Share on other sites

Motrio je rađen da bude jeftin, a ne dobar stoga Motrio nikad neće u moj auto.

Imam informaciju da su neka od tih jeftinih sintetičko-baziranih ulja iz shopping centara prije svega HC ulja čiji hidrocracking proces nije baš fin i dobar kao kod top-tier proizvođača, te da je udio recikliranog ulja puno veći. Čisto sumnjam da ta jeftina ulja uključujući i Motrio imaju sve potrebne aditive za čišćenje i koroziju kao npr. Shell Helix Ultra ili Professional.

 

Link to comment
Share on other sites

Motrio je rađen da bude jeftin, a ne dobar stoga Motrio nikad neće u moj auto.

Imam informaciju da su neka od tih jeftinih sintetičko-baziranih ulja iz shopping centara prije svega HC ulja čiji hidrocracking proces nije baš fin i dobar kao kod top-tier proizvođača, te da je udio recikliranog ulja puno veći. Čisto sumnjam da ta jeftina ulja uključujući i Motrio imaju sve potrebne aditive za čišćenje i koroziju kao npr. Shell Helix Ultra ili Professional.

 

Da...jeftin. I pricamo o jeftinim uljima - spomenut je Valvoline iz Plodina za 40kn/l pa sam spomenuo Motrio.

Inace...ne volim u "obicne" i ne previse opterecene motore lijevati ulja koja kostaju ko da su na bazi zlata a ne nafte. Uostalom, odvrtit ce bratov Megane 300000 km bez diranja kao i moj (moj je na 170 tisuca, bratov preko 200) i kao i tvoj Clio.

Iskreno, vise od toga mi ne treba i kad ga za 5 godina stave u Ciosu pod presu zbog dotrajalosti sasvim ce mi biti svejedno da li je motor nakon tih 300000 km jos u tolerancijama (skupo ulje) ili je pak dao svoje (jeftino ulje). Adekvatno odrzavanje automobila i postivanje intervala - da. Ultraskupa i najnajbolja maziva i potrosni dijelovi te skracivanje servisnih intervala da bi autu bilo bolje - ne. Bar ne na ovim nasim vulgaris vozilima od 60, 75 ili 90 konja. Pa necemo ih voziti do pola milijuna km ili vise.

Link to comment
Share on other sites

Oke, ovaj Valve je snizen 50% sto znaci da je prije "kao" bio 320 u redovnoj cijeni. Ne mogu potvrditi da je tako jer inace ulje ne kupujem po trgovackim centrima siroke potrosnje.

Je li ulje iz Konzuma, Plodina i sl. isto kao ono iz ducana sa auto-dijelovima, ne znam. Jedino sto znam da u Njemackoj je isto jer tamo dosta ljudi to kupuje bas na tim mjestima.

Link to comment
Share on other sites

Kod Lagerosa uzmem Shell Helix Ultra 4L za ~200kn top klase top ulje koje osim u RN0700/RN0710 ide u Ferrari.

Mijenjam ulje svakih 10,000km u kojima auto potroši 625 litara goriva. To je ugrubo 6250kn benzina.

Neka mi auto troši samo 0.3% manje goriva zahvaljujući tom ulju onda sam to ulje dobio badava...  cijelo vrijeme sam vozio na jedno od najboljih ulja koja postoje, te imam čist i nepohaban motor. Da umjesto toga kupim 40kn jeftiniji Valvoline iz Konzuma?? Valvoline koji nema svoja ulja i nikad ih nije imao, već preprodaje ono što te godine napravi najbolji ponuđač!? Dajte molim vas, o čemu pričamo :D

Bitno je da je ulje što tanje kad je hladno i da održi viskoznost na visokim temperaturama, te da aditivi spriječe kontaminaciju i oštećenje motora. To što netko ima motor od 60KS, a netko 500KS nema nikakve veze, uloga ulja je ista u oba motora. Najbitniji je viskozitet pri visokim temperaturama zbog ležaja, zazora i održavanja optimalnog tlaka ulja u uvjetima u kojima se auto vozi i to je to.

Link to comment
Share on other sites

Da...jeftin. I pricamo o jeftinim uljima - spomenut je Valvoline iz Plodina za 40kn/l pa sam spomenuo Motrio.

Inace...ne volim u "obicne" i ne previse opterecene motore lijevati ulja koja kostaju ko da su na bazi zlata a ne nafte. Uostalom, odvrtit ce bratov Megane 300000 km bez diranja kao i moj (moj je na 170 tisuca, bratov preko 200) i kao i tvoj Clio.

Iskreno, vise od toga mi ne treba i kad ga za 5 godina stave u Ciosu pod presu zbog dotrajalosti sasvim ce mi biti svejedno da li je motor nakon tih 300000 km jos u tolerancijama (skupo ulje) ili je pak dao svoje (jeftino ulje). Adekvatno odrzavanje automobila i postivanje intervala - da. Ultraskupa i najnajbolja maziva i potrosni dijelovi te skracivanje servisnih intervala da bi autu bilo bolje - ne. Bar ne na ovim nasim vulgaris vozilima od 60, 75 ili 90 konja. Pa necemo ih voziti do pola milijuna km ili vise.

Konačno jedan dobar ako ne i vrhunski komentar! I to kakav komentar!

Dajte ljudi na bacajte novac. Pogotovo kad znamo koliko sirotinje ima na forumima. Valvoline 5w40 je odlično ulje koje zna ponekad biti vrlo skupo a dobro je ako ne i odlično. Lijepo piše da zadovoljava Renault specifikaciju RN a to ne piše na svakom, no dobro nebitno možda ali piše dok na nekime ne piše, zašto, neznam, možda za babino brašno.

Treba uzeti u obzir i Motrio jer dobiti 5w40 i to sa specifikacijom RN nije pucanj u prazno ili pucanj čorka a to ulje košta 35 kn litra!! 5w40!! U vremenima kada filozofi stavljaju 10w40 ulja u moderne motore, vi sigurno radite bolje sa 5w40 Motrio uljem.

Ljudi, ne bacajte teško zarađen novac. Radije novce potrošite na garderobu, djecu, zdravlje ili putovanja umjesto da ulažete bez potrebe u motore s kojima danas ionako u reali više niko ne radi preko 100.000, nego ih proda dalje i kupi novi auto. 

Ne živite u dobu vaših djedova kad su neki autom radili 500.000 km. Niti da motor čuvate za drugog vlasnika. 

Link to comment
Share on other sites

Iskreno, vise od toga mi ne treba i kad ga za 5 godina stave u Ciosu pod presu zbog dotrajalosti sasvim ce mi biti svejedno da li je motor nakon tih 300000 km jos u tolerancijama (skupo ulje) ili je pak dao svoje (jeftino ulje). Adekvatno odrzavanje automobila i postivanje intervala - da. Ultraskupa i najnajbolja maziva i potrosni dijelovi te skracivanje servisnih intervala da bi autu bilo bolje - ne. Bar ne na ovim nasim vulgaris vozilima od 60, 75 ili 90 konja. Pa necemo ih voziti do pola milijuna km ili vise.

Nemoj tako, ovaj mališa će bar još 100kkm odradit. Svakih 10kkm Shell Helix 10w40 i peglaj.

210yhok.jpg

Combo C 1.7DI/65ks. Ima taj puno utakmica u nogama. :D

Edited by Raptor6767
Link to comment
Share on other sites

Nemoj tako, ovaj mališa će bar još 100kkm odradit. Svakih 10kkm Shell Helix 10w40 i peglaj.

210yhok.jpg

Combo C 1.7DI/65ks. Ima taj puno utakmica u nogama. :D

Taj auto je radno vozilo za firmu i naravno da se puno vozi pa je prioritet da izdrzi 350000 ili 400000 kilometara.

Meni ta brojka nije ciljana brojka na nijednom autu...svi doma vozimo jednostavne benzince male specificne snage, bez turbine, varijatora faze itd. Jednostavno, ne zelim komplicirati i filozofirati previse oko ulja a pogotovo ne zelim placati neke bijesne cifre i prepoloviti servisne intervale...kad znam da ce i moj i bratov i očev auto prije istrunuti nego ce se nesto dogoditi s motorom. Svakih 15-ak tisuca km ide ulje koje mogu povoljno nabaviti a da zadovoljava normu proizvodjaca i bok.

Da imam neki jako opterecen motor (downsize benz ili moderan dizel) u autu koji mora kod mene biti 10 godina i dogurati do 250000 km onda bi malo drukcije gledao na to. Ovako - iskreno, zaboli me sto ce biti s motorom u mom Meganeu kad bude na 300000 km jer dotad nece biti kod mene, ako ce uopce i biti na cesti negdje i vozan. Prije sam bacao novac na super-najbolja ulja, aditive, keramiku, pjene za ciscenje tb-a i ventila, ostavljao Clia da se cijedi ulje iz kartera preko noci da ga sta manje ostane starog itd. Preseravanje bez potrebe. 

Frend ima A5 2.0Tdi 177ks i vozit ce ga 3-4 godine i do cca 100-110 tisuca km. Nakon toga ide pod racun za drugog...i tako opet. Bolje da ti ne pricam koliko trosi (bolje da kazem - koliko NEtrosi) na odrzavanje. Samo ono nuzno odnosno striktno po servisnim uputama proizvodjaca...mislim da je 25 ili 30 tisuca promjena ulja. 

 

Link to comment
Share on other sites

Slažem se. Samo kažem da je to sve individualno.

Bar danas ulja nisu skupa da se prepolove intervali. Tek gradska vožnja djeluje stresno na vozila.

Link to comment
Share on other sites

Godišnje ostavim 7-8kkn za gorivo, 3500kn za osiguranje i kasko, te popušim par soma kuna zbog gubitka vrijednosti. Uz sve to štediti 50kn godišnje na ulju zbog kojeg će mi svako jutro na minusima verglati upola sporije... besmislica.

Najmanje što mogu učiniti za njega je staviti vrhunsko ulje svakih 10 mjeseci koliko mi otprilike treba da okrenem 10,000km jer supertanki film te mašćobe je jedino što drži karike da ne gule po cilindru, bregaste da ne deru po podizačima i radilicu da ne guli po letećima uz to što motor održava čistim. Danas su (konačno, fala Bogu) vrhunska ulja toliko jeftina da ne moram razmišljati o uštedi.

Link to comment
Share on other sites

Godišnje ostavim 7-8kkn za gorivo, 3500kn za osiguranje i kasko, te popušim par soma kuna zbog gubitka vrijednosti. Uz sve to štediti 50kn godišnje na ulju zbog kojeg će mi svako jutro na minusima verglati upola sporije... besmislica.

Najmanje što mogu učiniti za njega je staviti vrhunsko ulje svakih 10 mjeseci koliko mi otprilike treba da okrenem 10,000km jer supertanki film te mašćobe je jedino što drži karike da ne gule po cilindru, bregaste da ne deru po podizačima i radilicu da ne guli po letećima uz to što motor održava čistim. Danas su (konačno, fala Bogu) vrhunska ulja toliko jeftina da ne moram razmišljati o uštedi.

Medo, potpuno se slažem s tobom. Neću nikada štediti na ulju, a pogotovo kad znam da odlično ulje mogu kupiti za 50 kn/l.

Link to comment
Share on other sites

Govoreći iz iskustva i iz ono malo teorijskog znanja o motorima i uljima - skromnog sam mišljenja da bi sam motor pregrmio nešto lošije ulje, ali da je turbina ta zbog koje je koristiti najbolje ulje što možeš.

Link to comment
Share on other sites

Shell helix ultra 5w40 zadovoljava sve specifikacije. Osim onih s dpf. Cijena je cca 50 kn. Ja ga uboba auta stavljam. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.