Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

@aquarius

Sta se smatra dobrim naponom pri verglanju 4-5s (ako pretpostavimo da je aku dobro dimenzioniran za auto)

Tj 2.2kW starter i 650-700cca aku

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tako nesto, tu negdje bude kad mjerim na "zdravom" verglanju

kad bude ispod 10 onda se brines

Link to comment
Share on other sites

On 29. 05. 2023. at 22:56, MilosB said:

@aquarius

Sta se smatra dobrim naponom pri verglanju 4-5s (ako pretpostavimo da je aku dobro dimenzioniran za auto)

Tj 2.2kW starter i 650-700cca aku

9,80V pri temperaturi 21C

9,60V pri temperaturi 10C

9,20V pri temperaturi -1C

8,80V pri temperaturi -15C

Ima dosta slučajeva da bi napon pao ispod 9,00V, a auto ipak upali. To su zadnji trzaji nesretnika. 

Ugl da ne kompliciramo - kad napon počne padati ispod 10C, planirajte kupovinu novog akumulatora u skorije vrijeme

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Evo stigo uređaj koji mi je @Med0 preporučio. Hvala još jednom! Rezultati su sljedeći:

Jučer popodne sam krenuo doma s posla, nakon što je auto stajao nekih 10 sati na parkingu. Uređaj je od starta pokazivao napon od 15.2V. Kako se auto vozio tako je napon lagano padao da bi nakon nekih 40 minuta završili vožnju na 13.5V. S obzirom da me uhvatio i pljusak imao sam priliku isprobati i brisače koji su bili brzi "ko zmaj" (sa i bez gasa).

Jutros smo startali 12.2 i nakon pola sata se napon lagano dignuo do 12.6V (nisam slikao). Brisači su bili "spori".

Inače, na svako oduzimanje gasa instrument pokazuje 15.2V što onda objašnjava zašto su brisači tada "brzi".

Zaključujem da se radi o "smart" alternatoru i pratit ću dalje kaj se dešava. Ne znam da li su ove izmjerene vrijednosti normalne ili nenormalne?!

12_2.jpg

13_5.jpg

15_2.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Flek uzmi multimetar i izmeri napon na akumulatoru i usporedi s ovime sta meris u uticnici. da znas koje je odstupanje. 

Voznja s 12.2 ili 12.6V nikako nije dobro.  

ujendo mi se 12.2V cini pre niskim tj signalizira dosta prazan akumulator. Po meni nije nesto u redu s punjenjem.. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

inad 13.4V je meni normalno. komponente su dizajnirane za 13.5 do 14.8 (optimalni rezim) zarulje itd itd.. halogene znaju krepavat na 16.5+V recimo.. ne znam kako trpe one male u stopovima i sl (mada pretpostavljam to je kod tebe vec led) bobine se brze pune na visem naponu te uglavnom imaju vecu energiju itd itd.. jedino sta se dizajnira za niski napon je anlaser (mislim da je dizajn napon 9V) te ECU da moze odraditi startanje. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Meni je 12.1-12.2V napon 100% punog akumulatora kada dam kontakt prije nego upalim auto. U kontaktu auto povuče nekih 2A struje iz akumulatora pa mu napon padne. To je normalno i očekivano. Ovo mi je treći akumulator na autu i sa svakim je bilo tako.

Ti smart sustavi punjenja su mi za sada nepoznanica. Pretpostavljam da ECU pošalje komandu regleru da smanji napon alternatora. Kako ti brisači rade sporije zbog manjeg napona tako će ti i sve ostalo raditi slabije poput odleđivanja stakala i retrovizora. Ali nema veze, polarni medvjedi su spašeni :D

Link to comment
Share on other sites

@Med0 12.1V je samo usred zime 100% soc ili je tolki oad napona izmedju ... Ali 12.2V u voznji nikako nije zdravo.. Hebala ih ekolofija

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Start voltage is normal! 🤗

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 20. 06. 2023. at 8:16, Ivan1902 said:

Jel ovo akumulator za zamjenu?

Prvo jutarnje paljenje...

Screenshot_20230620_081526_Konnwei Battery Tester.jpg

jel aku bio napunjen u skorije vrijeme ?

Link to comment
Share on other sites

On 31. 05. 2023. at 14:47, aquarius said:

9,80V pri temperaturi 21C

9,60V pri temperaturi 10C

9,20V pri temperaturi -1C

8,80V pri temperaturi -15C

Ima dosta slučajeva da bi napon pao ispod 9,00V, a auto ipak upali. To su zadnji trzaji nesretnika. 

Ugl da ne kompliciramo - kad napon počne padati ispod 10C, planirajte kupovinu novog akumulatora u skorije vrijeme

Pa pise tu:

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Ivan1902 said:

@MilosB

Nije punjen od zime...

ja bi prvo s time krenuo. Prazan aku ce imati veci pad napona nego pun. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pad napona kod verglanja ovisi i o startnoj struji akumulatora a ne samo o vanjskoj temperaturi i SOC-u. Akumulator od 45Ah će imati (puno)veći pad napona nego 90Ah u istim uvjetima s istom tehnologijom ćelija.

Moj stari R19 je imao 1.8 16V motor i Bosch Silver 74Ah akumulator (nisu imali manji u dućanu kada mi je trebao). Ljeti bi ujutro napon verglanja jedva pao ispod 11V. Auto radio se ne bi ugasio kod verglanja.

Ako se dobro sjećam anlaseri se uglavnom proizvode tako da daju najveću efikasnost pri 9.5V naponu. To odgovara proizvođačima auta da ne moraju stavljati jače akumulatore na auto.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Tu je i pad napona u konektorima, itd pri tim velikim strujama :D ali da i ja tako znam da su najefikasniji na 9.5V

Ali to je i drugo ne samo velicina akumulatora. 

povoljno je za startanje da potrebna snaga pada kako pada napon (snaga) akumulatora koji se polako prazni. Da je obrnuto onda bi bilo mnogo bilo gore po sve :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ivan.martinko said:

Pa pise tu:

Piše tu sad pogledaj graf i usporedi vrjeme pada je maks 1 sec a ne 4-5sec...znaci da je aku ok... 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, macak said:

Piše tu sad pogledaj graf i usporedi vrjeme pada je maks 1 sec a ne 4-5sec...znaci da je aku ok... 

tako je, jer je prvi moment u sustini kratak spoj. elektroni treba da se probude i krenu "teci" itd :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na prvoj godini elektrotehnike se uči da napon i struja kroz vodić stvaraju EM polje oko vodića koje se protivi prolasku iste te struje. Drugim riječima inducirano EM polje pruža otpor.

U trenutku kada se okrene ključ napon najviše potone. To je zato jer se anlaser ne vrti i EM polje oko njegovih zavojnica je najmanje pa se samim time najmanje protivi prolasku struje (induktivni otpor je najmanji). To se zove elektromagnetski kratki spoj.

Gdje je sad @CRN11 da nam to objasni kao tutlekima Klaićevskim :D

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

u sustini se ponasa kao kondenzator :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.