Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Na slici je no-name kineski kabel navodnih 600A, kakvi se prodaju i kod mene i u masu drugih dućana i trg centara

Obrati pažnju na spoj kabela s kliještima

P_20171102_102331.jpg

A ovako izgleda start kabel, također 600A, međutim ipak je izrađen po nekom standardu (DIN 72553-16) i vidljiv je drugačiji, bolji spoj između kabla i kliješta

tuv.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na slici je no-name kineski kabel navodnih 600A, kakvi se prodaju i kod mene i u masu drugih dućana i trg centara

Obrati pažnju na spoj kabela s kliještima

A ovako izgleda start kabel, također 600A, međutim ipak je izrađen po nekom standardu (DIN 72553-16) i vidljiv je drugačiji, bolji spoj između kabla i kliješta

To smo baš komentirali prije par dana. Obrati pažnju na konstrukciju - osim očito daleko bolje izolacije samih krokodilki, spoj korokodilki i kabela nije daleko od mjesta gdje krokodilka dira klemu zbog čega će biti manji otpor pogotovo jer je kabel duplo zakrimpan i ispravno zakrimpan.

Link to comment
Share on other sites

Malo sam mjerio po akumulatoru nakon što sam mu izbio površinski naboj od jutarnje vožnje, pa evo par zanimljivih podataka:

Ugašen auto - pozicija vuče 2.5A struje, kratka svjetla (s pozicijom) 9.6A struje, dugo svjetlo 18.9A struje. Zbroj struja na plusu i minusu su nula budući da akumulator daje svu struju trošilima.

S upaljenim autom ove brojke se povečaju za oko 15-ak posto jer je napon povecan. Ono što je zanimljivo je da auto radi u leru s upaljenim kratkim svjetlima, a alternator PUNI akumulator s više od 7A struje. S dugim svjetlima to padne na oko 3A, a kratka svjetla + grijač zadnje šajbe padne na oko 1A (ukupna struja oko 27A). Znači ler, kratka svjetla + grijač zadnje šajbe, a alternator još uvijek puni akumulator. Struja nije velika, ali ga puni. U leru! A još nismo ni krenuli. To bi značilo da u laganoj vožnji pri 2000rpm alternator može brzo napuniti akumulator čak uz sva ta trošila. To otprilike odgovara specifikaciji da u leru moj Valeo alternator može isporučiti oko 30A struje čak iako je 12god star. Moj alternator nikad nije diran.

Zaključio sam dvije stvari:

  1. Alternator mi je još uvijek u vrlo dobrom stanju
  2. Potvrdio sam ono što cijelo vrijeme govorim da je potpuno besmisleno svako malo puniti akumulator na autu koji ne radi male relacije
Link to comment
Share on other sites

Medo, ti si jedan od rijetkih znanstvenika ovdje na forumu. Kakva kliješta imaš?

Link to comment
Share on other sites

Ovo je mjereno s UNI-T UT210E. Imam još UT203, a ponekad posudim Fluke kliješta koja se spajaju na multimetar, pa s njima mogu na ručnom osciloskopu vidjeti peakove u struji.

Link to comment
Share on other sites

Jesi probao kada manje struje za usporedbu mjeriti klasično A-metrom i sa ovim kliještima? Mislim, koliko su precizne?

Link to comment
Share on other sites

UT210E je vrlo precizan čak i kad se mjere miliamperi.

Kod mjerenja malih istosmjernih struja može biti problem stavljanje u nulu ako se nalaziš u jačem EM polju. Inače odstupanja u odnosu na multimetar su vrlo mala, a imam UT171C kao referencu.

Link to comment
Share on other sites

Malo sam mjerio po akumulatoru nakon što sam mu izbio površinski naboj od jutarnje vožnje, pa evo par zanimljivih podataka:

Ugašen auto - pozicija vuče 2.5A struje, kratka svjetla (s pozicijom) 9.6A struje, dugo svjetlo 18.9A struje. Zbroj struja na plusu i minusu su nula budući da akumulator daje svu struju trošilima.

S upaljenim autom ove brojke se povečaju za oko 15-ak posto jer je napon povecan. Ono što je zanimljivo je da auto radi u leru s upaljenim kratkim svjetlima, a alternator PUNI akumulator s više od 7A struje. S dugim svjetlima to padne na oko 3A, a kratka svjetla + grijač zadnje šajbe padne na oko 1A (ukupna struja oko 27A). Znači ler, kratka svjetla + grijač zadnje šajbe, a alternator još uvijek puni akumulator. Struja nije velika, ali ga puni. U leru! A još nismo ni krenuli. To bi značilo da u laganoj vožnji pri 2000rpm alternator može brzo napuniti akumulator čak uz sva ta trošila. To otprilike odgovara specifikaciji da u leru moj Valeo alternator može isporučiti oko 30A struje čak iako je 12god star. Moj alternator nikad nije diran.

Zaključio sam dvije stvari:

  1. Alternator mi je još uvijek u vrlo dobrom stanju
  2. Potvrdio sam ono što cijelo vrijeme govorim da je potpuno besmisleno svako malo puniti akumulator na autu koji ne radi male relacije

Ovo je totalna istina. Samo bih još naveo da su brisači totalni potrošač ak nešto nije ok sa baterijom mogu je pristojno posisati. Dali ste medo testirali potrošnju brisača kada?

Ovo što ste napisali je vrlo zanimljivo.

Link to comment
Share on other sites

UT210E je vrlo precizan čak i kad se mjere miliamperi.

Kod mjerenja malih istosmjernih struja može biti problem stavljanje u nulu ako se nalaziš u jačem EM polju. Inače odstupanja u odnosu na multimetar su vrlo mala, a imam UT171C kao referencu.

Je li precizan točan, ili jedno i drugo. Zanima me jer imam jednog UNI-T na poslu koji je umjeren baš u milivoltima istosmjerne struje pa me zanima koliko je prihvatljivo odstupanje.

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Odstupanje ne smije biti veće od onoga što je u specifikacijama, a kod UNI-T kliješta je obično manje često i puno manje nego što je specificirano. Kliješta od 400A imaju rezoluciju 10mA uz razred točnosti nekih 2-3% što je više nego dovoljno za mjerenje oko akumulatora.

Nisam mjerio brisače, ali žmigavci potegnu oko 6A u peakovima. Nisam izmjerio ni auto radio, ali on ne bi smio biti veliki potrošač. Kad je sve ugašeno i auto zaključan vuče 3-5mA, brojevi se mijenjaju u ritmu blinkanja LED-ice od imobilizatora.

Link to comment
Share on other sites

Kako znaš da odstupaju manje nego je specificirano, jesi li umjeravao s nekim etalonom. Baš ću pogledati sutra na ovom mom kolika su odstupanja, imam rezultate umjeravanja pa ću provjeriti koliko je točan i precizan taj UNI-T. Mene zanima područje istosmjernog napona podjele mjerne skale od 1mV i to mi ne treba za auto već za termo par tipa K (mislim da ćeš razumjeti šta o čemu se radi). 

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

Imam UT-61E multimetar koji je iz tvornice došao s pogreškom mjerenja napona većom od specificirane tolerancije. Toliko o UNI-T-u kao firmi... Taj instrument sam kalibrirao prema svom Keithleyu 2000 i sad je manje više ok (za tu klasu instrumenta).

Ali UNI-T i ozbiljno mjerenje mi ne idu u istu rečenicu.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Evo mog UNI-T UT58A. Rezultati umjeravanja u prilogu. Prema rezultatima umjeravanja zaključujem da je unutar specifikacija za mjerno područje za koje je umjeravan. Jedino što bi meni trebao neki koji bi imao malo veću rezoluciju.

DSC_0458.JPG

DSC_0459.JPG

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Imam UT-61E multimetar koji je iz tvornice došao s pogreškom mjerenja napona većom od specificirane tolerancije. Toliko o UNI-T-u kao firmi... Taj instrument sam kalibrirao prema svom Keithleyu 2000 i sad je manje više ok (za tu klasu instrumenta).

Ali UNI-T i ozbiljno mjerenje mi ne idu u istu rečenicu.

Slažem se. To su hobi uređaji koji vrlo često nemaju kvalitetnu zaštitu od prenapona i preopterećenja. Imaju kvalitetna kučišta i dobre displaye, pa ako ih ne skuriš mogu te dugo i dobro služiti. Tvornički znaju biti loše kalibrirani, ali češće su debelo unutar specifikacija. Gdje si kupio svoj? Chipoteka ili preko neta?

Evo mog UNI-T UT58A. Rezultati umjeravanja u prilogu. Prema rezultatima umjeravanja zaključujem da je unutar specifikacija za mjerno područje za koje je umjeravan. Jedino što bi meni trebao neki koji bi imao malo veću rezoluciju.

Uzmi jedan od industrijskih UT171A/B/C. Ja imam C verziju s OLED displayom. Rezolucija na DC području napona je 10uV s odstupanjem ±(0.025%+5). Dovoljno točno? :D

Osobni dojam: autorange je brz, očitanja brza, stabilna i bez overshoota, dobra prenaponska zaštita, detekcija utičnica za mjerenje struje... istovremeno AC+DC mjerenje može ponekad biti vrlo korisno, spajanje vanjskih strujnih kliješta u kombinaciji s min/max mjerenjem i snimanjem podataka. Teško da će mi ikada trebati bolji multimetar.

Link to comment
Share on other sites

Nastavak na post od prije par dana da odgovorim na par pitanja:

  • Kontakt vuče 2.15A iz akumulatora. Sve ugašeno, samo je ključ okrenut na kontakt.
  • Brisači vuku 2.5-4.5A struje dok rade u prvoj brzini kako u kojem trenutku, a u drugoj brzini vuku otprilike 1A više. Znači vuku dvostruko više od pozicije, a upola manje od kratkih svjetala u prosjeku.
  • Autoradio neki aftermarket jeftilen Sony koji je došao s autom troši 0.64A bilo da je glasnoća na nuli ili pojačana toliko glasno da je neugodno slušati u autu. Znači autoradio troši kao 7W žarulja kabine.
  • Ugašeni autoradio u kontaktu vuče 0.2A. Kad je maska autoradija izvađena ne troši ništa.

Ovo je sve mjereno s ugašenim motorom i strujnim kliještima rezolucije 1mA.

Link to comment
Share on other sites

Kad kazes kontakt, i da je sve ugaseno, jeste od onih stvari koje ti mozes da kontrolises, tj. ukljucis i iskljucis.

Link to comment
Share on other sites

Sve to je nepotrebno kad čovjek ima pravi akum za svoj auto. Eventualno kad u autu imate neki smrtni slučaj na pomolu onda je povuci potegni. 

Link to comment
Share on other sites

Ovo nisam nikad vidio u našem lidlu:

https://www.lidl.si/sl/akcija.htm?articleId=1567

290923_01.thumb.jpg.bec20f8ac677ed5b5954f3c5990b30cd.jpg

Stavljao sam sliku slicnog. Za neke stvarinje dobar (ima jump start) al je zato od 7 akumulatora 6 smatrao da su puni i ako su im naponi bili isppd 12V i odbijao ih je punit.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Burazu na Twingu GT krepao akumulator Bosch S4 60Ah nakon 3god

Meni isti taj pali već 6god u mom Cliu. Kilometraže su nam tu negdje, ali moj auto je bio garažiran do prije par mjeseci.

Da li se Bosch pokvario unatrag 3-4god?

Link to comment
Share on other sites

Ovisi gdje je proizveden, a u skladu sa time je i cijena spomenutog. Nisu svi made in Germany.

Poslano sa mog F5321 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Silver Dynamic serija je top kod Varte. Pa tako postoji Silver Dynamic i Silver Dynamic AGM, ovisno o potrebi.

A kod Boscha je top serija S6, koja je AGM. Klasična baterija je top model S5.

Dakle kod Boscha;

S3, S4, S5, S6 (AGM)

Kod Varte;

Black Dynamic, Blue Dynamic, Silver Dynamic, Silver Dynamic AGM.

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Najgore je što može još tri godine, a može krepati sutra. Kad krepa ideš po novi i šta nađeš našao si.

A stari može potrajati dulje od novog. U pola godine nekoliko susjeda je reklamiralo akumulator nakon manje od godine dana.

Link to comment
Share on other sites

Burazu na Twingu GT krepao akumulator Bosch S4 60Ah nakon 3god

Meni isti taj pali već 6god u mom Cliu. Kilometraže su nam tu negdje, ali moj auto je bio garažiran do prije par mjeseci.

Da li se Bosch pokvario unatrag 3-4god?

 Takav akumulator je malčice prevelik za Twinga.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.