Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

 Takav akumulator je malčice prevelik za Twinga.

Što mu može biti? :D

I moj i burazov akumulator su kupljeni kod Tokića. Moram sutra provjeriti gdje je proizveden ako još piše na naljepnicama. Moj je tada koštao točno 777kn usred one krize s olovom. Njegov je bio dosta jeftiniji kojih 100-150kn.  :nezna:

Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo kako i dalje ljudi navode Ah podatak a ne startnu struju A podatak (daleko važniji podatak kod odabira).

Link to comment
Share on other sites

to samo na balkanu, svugdje u svijetu se kupuje akumulator po startnoj snazi osim kod nas

Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo kako i dalje ljudi navode Ah podatak a ne startnu struju A podatak (daleko važniji podatak kod odabira).

Postoje akumulatori 35Ah koji daju preko 600A startne struje. Slobodno si uzmi takvoga ako smatraš da ti je to bolji izbor.

Link to comment
Share on other sites

to samo na balkanu, svugdje u svijetu se kupuje akumulator po startnoj snazi osim kod nas

Kupuje se ono za sto se ima novaca..

Tko ima kupuje najbolje, tko nema kupuje jeftino.. tak je u svemu a ne samo u akumulatoru..

Link to comment
Share on other sites

Postoje akumulatori 35Ah koji daju preko 600A startne struje. Slobodno si uzmi takvoga ako smatraš da ti je to bolji izbor.

Trenutno na Cliu 3, 1.5 dCi imam tvornički Renault 50Ah i 600 A i super mi je zasad. Ne pomišljam na drugi. To nam je drugi auto nedavno došao i taj je bil u njemu. Moj prvi Clio ima od 750A - 74 Ah i taj je Bosch Silver S5 isto odličan mada ima godina iza sebe...

Recimo da za 1.5 dCi može komotno biti 50Ah ali bi osobno da je barem 600 Aen startne struje...

Samo tu startnu struju gledam kod šopinga i da dimenzije pašeju kod ugradnje ova Ah vrijednost obično i bude ok u večini slučajeva.

Edited by Alpina
Link to comment
Share on other sites

Kvariš zabavu, akumulator ne može biti preveliki. Osim ako fizički ne ide pod haubu. ?

Može, može :-) Stavi na noge cipele za dva broja veće pa da te vidim kako'š trčat

to samo na balkanu, svugdje u svijetu se kupuje akumulator po startnoj snazi osim kod nas

Barem 50% ljudi koji mi dolaze u dućan, pojma nemaju što se nalazi ispod poklopca motora. 49% ostalih znaju i kupuju akumulator po kapacitetu. Primjer: Imam akumulator od 73Ah, mogu li sad staviti malo jači od 75Ah? :-) Preostalih 1% bira akumulator da ima što veću startnu struju, u skladu s kapacitetom adekvatnim za njihovo prometalo.

Postoje akumulatori 35Ah koji daju preko 600A startne struje. Slobodno si uzmi takvoga ako smatraš da ti je to bolji izbor.

To je uvijek bolji izbor, nego obratno.

Link to comment
Share on other sites

Super Aquarius da podučavate ljude jer danas jako malo ljudi znadeju objasniti kako se uopče akumulator kupuje. Da se barem jednom za sva vremena ljudima objasni da kupuju po startnoj struji ali ima kvaka - takvi nisu jeftileni, pa kad naš čovjek sa plaćom od 3000 kn vidi da mu baterija (no-name) dojde barem 500 kn za stari autek bu mu slabo ak nebu i infrakt dobil. 

Link to comment
Share on other sites

Za motor sam uzimao 12Ah i 320A.. Kostao jendako kao ovaj sad u meganu.

No npr ako je mali kapacitet brzo se prazni dok je na kontaktu mpr kad je upaljen servo na meganu elektricni i pm.. Akumulator nije samo ya startat nego i za davat dok auto nije upljen.. Tako da neznam bas kolko bi bilo srece s 35A na nekom velikom potrosacu pa i da je 1200A startne struje.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Super Aquarius da podučavate ljude jer danas jako malo ljudi znadeju objasniti kako se uopče akumulator kupuje. Da se barem jednom za sva vremena ljudima objasni da kupuju po startnoj struji ali ima kvaka - takvi nisu jeftileni, pa kad naš čovjek sa plaćom od 3000 kn vidi da mu baterija (no-name) dojde barem 500 kn za stari autek bu mu slabo ak nebu i infrakt dobil. 

Masu ljudi akumulatorom smatra dio vozila bez kojega ne može upaliti motor. Pa dođu u trgovinu i odmah s vrata pitaju "koliko košta tajitaj akumulator; Ima li popusta; koja je cijena za cash". Ne zamaraju se sitnicama kao npr. tko je proizvođač, koje su karakteristike robe koju kupuju, kakva je post-prodajna podrška u slučaju reklamacije itd. Bitno je kupiti što jeftinije. S takvima mi je najlakše, ali i najdosadnije raditi. Volim kad imam prilike upustiti se u malo dublju priču s nekim koga to zanima. Jer imaš akumulatora 75Ah startne struje 640A, ali i sa 750A. Naravno da, kad uspoređujemo akumulatore istih kapaciteta, ali različitih startnih struja, oni ne mogu koštati isto. Da bi dobio više startne struje, moraš imati i veću površinu olovnih ploča, tj više olova, a olovo košta. Isto tako, da li su unutar akumulatora pune ploče ili ne. Pa zatim kvaliteta i izrada separatora. Također, ima razlike u kvaliteti i između recikliranog i čistog olova. 

Link to comment
Share on other sites

Za motor sam uzimao 12Ah i 320A.. Kostao jendako kao ovaj sad u meganu.

No npr ako je mali kapacitet brzo se prazni dok je na kontaktu mpr kad je upaljen servo na meganu elektricni i pm.. Akumulator nije samo ya startat nego i za davat dok auto nije upljen.. Tako da neznam bas kolko bi bilo srece s 35A na nekom velikom potrosacu pa i da je 1200A startne struje.

 

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

 

 

Opet navodim primjer Honde Accord 2.4 benzinac, u koju ne može stati akumulator veći od 45Ah, u onoj japanskoj dimenziji. U takav akumulator navedenog kapaciteta, ne možeš ugurati olova da taj akumulator može dati nešto više od 400A.

 

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

Nije li da ovi sa većom CCA imaju veću zbirnu površinu ploča, pa su one zbog toga tanje, ali da je ukupna masa olova cca ista u svima sa istim "kapacitetom"?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

povrsina nema veze s masom olova, malo da korigujem gornji navod. mogu biti znatno tanje plocice olova i automatski ce imat vecu startnu struju. znaci umjesto 1 plocice debljine 2mm moze doci 4 plocice 0.5mm jasno da je trajnost takvog vjerojatno manja ali je cinjenica da je povrsina ucetvorostrucena bez vece mase olova. tako da nije cijena akumulatora samo u olovu, te sama masa olova jedino mjerilo kvalitete istog. 

ps za acorda je onda idealna litiumska baterija :)

Link to comment
Share on other sites

Bitna je startna struja, kapacitet da nije ispod 50 Ah i sve ok. Ako imaš neka ekstra trošila, jako pojačalo za glazbu, dodatne farove i sl. može ići i veći kapacitet. Inače nepotrebno. To je isto kao da kažeš da je bolje imati rezervoar od 70 lit benzina nego od 50 lit. Po meni bolje 50 litara 100 oktanskog nego 70 litara 95-ice, tj . bolje 50 Ah i 600 A nego 75 Ah i 500A. Da ne spominjem povećane gabarite i težinu većeg akumulatora

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

povrsina nema veze s masom olova, malo da korigujem gornji navod. mogu biti znatno tanje plocice olova i automatski ce imat vecu startnu struju. znaci umjesto 1 plocice debljine 2mm moze doci 4 plocice 0.5mm jasno da je trajnost takvog vjerojatno manja ali je cinjenica da je povrsina ucetvorostrucena bez vece mase olova. tako da nije cijena akumulatora samo u olovu, te sama masa olova jedino mjerilo kvalitete istog. 

ps za acorda je onda idealna litiumska baterija :)

Pa to sam i napisao. Ovi sam većom CCA imaju obično veću površinu ploča a usporedbom baš nisam primijetio da su veće mase. Postupak je vjerojatno sličan ovome što si ti napisao pa se ploče lakše i brže probijaju.

Link to comment
Share on other sites

Nije li da ovi sa većom CCA imaju veću zbirnu površinu ploča, pa su one zbog toga tanje, ali da je ukupna masa olova cca ista u svima sa istim "kapacitetom"?

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

 

Evo primjer:

Topla Top 55Ah 510A - 12,3 kg

Topla Energy 55Ah 550A - 14,0 kg

 

Topla Top 75Ah 720A - 17,1 kg

Topla Energy 75Ah 750A - 17,8 kg

Link to comment
Share on other sites

Dobro, štima, ajmo se bazirati na ova dva od 75Ah. Ako se sjećam dobro, postoje i akumulatori od 18-18,5 kg koji su ne više od 700A, jel tako? :)
Recimo moj ovaj 4max 75/700 je 17,86 kg, a imaš i Moll (znaš za njih sigurno) 71/680 i taj je njihov bazični model tj Kamina serija, taj je 18,5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Znaci mozemo zakljuciti da masa nema veze s startnom strujom :D

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Opet previše filozofije. Ako imate npr dCi 1.5 a fala bogu popularan je i ima ga uzmite si barem 600 Aen a ampersati nek su barem 50 mada čim si nađete aku sa 600A bude i ovo drugo ok. 

Link to comment
Share on other sites

Opet previše filozofije. Ako imate npr dCi 1.5 a fala bogu popularan je i ima ga uzmite si barem 600 Aen a ampersati nek su barem 50 mada čim si nađete aku sa 600A bude i ovo drugo ok. 

A baš tako. Ako je predviđena baterija eto upravo rečenih 50Ah, može se staviti i manja i veća, (ali bez pretjerivanja) jer je kapacitet takve baterije prilagođen sistemu nadopunjavanja u vozilu. A startna struja što veća tim bolja. Kupci koji žele najbolju moguću bateriju za svoje auto uvijek uzmu Optimu.

0c9bb3aa-201a-478f-872d-a7f60c1eead9.jpg._CB295080782__SR970,300_.jpg

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

kad istekne period patenta drage volje budem kupio optimu, prije toga nemislim davat 2x vise od obicnog AGM-a samo zato sto su se oni prvi sjetili da rade u spirali s izrazito tankim slojem olova, a izuzetno velike povrsine... a do tad ce ih litiumske istisnuti u potpunosti... 

Link to comment
Share on other sites

Masu ljudi akumulatorom smatra dio vozila bez kojega ne može upaliti motor. Pa dođu u trgovinu i odmah s vrata pitaju "koliko košta tajitaj akumulator; Ima li popusta; koja je cijena za cash". Ne zamaraju se sitnicama kao npr. tko je proizvođač, koje su karakteristike robe koju kupuju, kakva je post-prodajna podrška u slučaju reklamacije itd. Bitno je kupiti što jeftinije. S takvima mi je najlakše, ali i najdosadnije raditi. Volim kad imam prilike upustiti se u malo dublju priču s nekim koga to zanima. Jer imaš akumulatora 75Ah startne struje 640A, ali i sa 750A. Naravno da, kad uspoređujemo akumulatore istih kapaciteta, ali različitih startnih struja, oni ne mogu koštati isto. Da bi dobio više startne struje, moraš imati i veću površinu olovnih ploča, tj više olova, a olovo košta. Isto tako, da li su unutar akumulatora pune ploče ili ne. Pa zatim kvaliteta i izrada separatora. Također, ima razlike u kvaliteti i između recikliranog i čistog olova. 

E da je Zadar grad bliže, što bi ja došao i kupio akumulator za 2 minute.... To bi se ostalo još bar 3-4 ure, uz priču, piće, možda i bokun pršuta, sira... Na kraju ne bude bitan akumulator  ;o)

Edited by Senna
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.