Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

ovisno za šta ti akumulator treba, oboje treba biti izbalansirano.. ako imaš puno potrošača u autu i još iber tipa muziku, treba ti dosta ampersata.. ako ti treba samo za startanje auta, ne treba ti toliko ampersata nego više startne struje, pa nedavno je pisao netko tu da u  mečki SLR onaj aku koji pali gasi u stop and go funkciji je litij ionski, mali sa ogromnom startnom strujom a malim kapacitetom.. neznam kakvi su ovi u komercijalnim autima koji imaju stop and go funkciju baš bum pogledal susedov golf koji je star mjesec dana.. dakle staviš kakav je tvornički ili malo veći ak auto ima već godina ili imaš muziku untra ili dodano nekih drugih potrošača itd.. 

Link to comment
Share on other sites

@aquarius jel potreban 75ah ili je mozda bolje ~66ah kako bio ga alternator lakse napunio za relativno kratke voznje? pricamo o 1.9dci :)

Za tvoj 1.9 dci preporučen je akumulator startne struje min 670A. Kapacitet nije toliko bitan, hoće li biti 75, 80, 85... jednako će puniti. Većina današnjih akumulatora 75Ah ima startnu struju cca 680A. Izbor određene marke akumulatora ovisi o osobnim preferencijama i dubini džepa :-). Kao što frenchkey kaže, akumulator se kupuje po startnoj struji, ne po kapacitetu.

Link to comment
Share on other sites

Nit sam znao kolka je potrebna startna struja (definirana) za 1.9dci :( noti kolki je fabricki aku.. Na netu ima raznih info zato sam i bio pitao no na krivi nacin.

Za startstop je najbolje da ima dodat kondenzator velikog kapaciteta (mercedes npr u nekim varijantama) gde isti ima snage nakon jednog punjenja 5 puta pokrenuti auto bez nadopunjavanja.

I kondenzatori mnogo sporije gube kapacitet nego aku. Vec dugo zelim tako nesto spojit u sustav al nikako da to odradim.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nit sam znao kolka je potrebna startna struja (definirana) za 1.9dci :( noti kolki je fabricki aku.. Na netu ima raznih info zato sam i bio pitao no na krivi nacin.

 

Za startstop je najbolje da ima dodat kondenzator velikog kapaciteta (mercedes npr u nekim varijantama) gde isti ima snage nakon jednog punjenja 5 puta pokrenuti auto bez nadopunjavanja.

I kondenzatori mnogo sporije gube kapacitet nego aku. Vec dugo zelim tako nesto spojit u sustav al nikako da to odradim.

 

 

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

 

 

Kolega okani se kemijanja s kondenzatorom u kućnoj izvedbi. Za takvim nečim stvarno nema potrebe.

Mala i srednja start&stop vozila imaju EFB akumulator koji mogu izdržati 250-270 tisuća startanja, a veća vozila imaju AGM koji podnose i do 350 tisuća startanja motora. Btw prvi akumulator sa EFB tehnologijom je izumila kompanija Exide daleke 2008. godine. Njihova je prednost iznimno brza regeneracija upotrebom posebnih olovnih legura i ugljičnih aditiva.

Link to comment
Share on other sites

Citao sam pazljivo to za carbon tehnologiju :)

A ovo s kondenzatorima nije bas da nis neznam o struji :)

Malo offtopic ali jedna "igracka" (shema je jos u doradi, juce sam poceo raditi simulacije)

37888625726_d83c68c9b0_o.pngver2 by Milos Balunovic, on Flickr

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

Malo offtopic ali jedna "igracka" (shema je jos u doradi, juce sam poceo raditi simulacije)

Super. Ajd baš me zanima kako će to funkcionirati

pa nedavno je pisao netko tu da u  mečki SLR onaj aku koji pali gasi u stop and go funkciji je litij ionski, mali sa ogromnom startnom strujom a malim kapacitetom.. 

Nije litij-ionska, to je običan akumulator, doduše manjih dimenzija, ali rađen tako da nema nekog kapaciteta već da može dati veliku startnu struju. Par puta sam već ih imao na izmjeni. 

Imao sam dosta upita, najviše ljudi koji imaju sportske motocikle, da nabave kod nas litij-ionske baterije za motocikle. Nije to problem, sve se to da nabaviti, ali nakon razgovora s našim tehničarima, odlučili smo se da ih nećemo imati u ponudi. Litij-ionske baterije koriste sportski motocikli, ali samo dok su na stazi, nakon vožnje ih odmah skidaju s motora. After market litij-ionske baterije nisu za cestovnu upotrebu. Druga je stvar ako neki model super sportskog motocikla ima ugrađenu tvorničku litij-ionsku bateriju, sve je moguće, mada ja takvih nisam vidio. 

Link to comment
Share on other sites

@aquarius Kada te svi već pitaju da pitam i ja - na Thaliji sam imao orginalan 45 Ah akumulator. Nakon toga sam na preporuku stavio veći od 60 Ah. Sada čitam da se sve zapravo vrti oko startne struje. Kolika bi trebala biti ta startna struja za benzinca 1,4 8V ?

Link to comment
Share on other sites

@aquarius Kada te svi već pitaju da pitam i ja - na Thaliji sam imao orginalan 45 Ah akumulator. Nakon toga sam na preporuku stavio veći od 60 Ah. Sada čitam da se sve zapravo vrti oko startne struje. Kolika bi trebala biti ta startna struja za benzinca 1,4 8V ?

Dobro da si stavio veći, neće mu škoditi. Preporučena startna struja je 540A, a to je najčešće akumulator kapaciteta 60Ah.

Link to comment
Share on other sites

i tih 45 je previše ;)

Evo šta kaže Dyalogis za moj megane 1.4e

 

aku.JPG

Edited by frenchkey
Link to comment
Share on other sites

i tih 45 je previše ;)

Evo šta kaže Dyalogis za moj megane 1.4e

 

aku.JPG

Moja čarobna kugla kaže ovo:

Clipboard01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Onda Dialogys laže. Ili pisac čarobne kugle voli preporučiti malo veći, tj. skuplji model? :vrag:

Za moj Scenic 1.6 16V, mehanički mjenjač 5 brzina kaže pak prema startnoj struji:

 

aku.JPG

Link to comment
Share on other sites

.....Litij-ionske baterije koriste sportski motocikli, ali samo dok su na stazi, nakon vožnje ih odmah skidaju s motora. After market litij-ionske baterije nisu za cestovnu upotrebu. Druga je stvar ako neki model super sportskog motocikla ima ugrađenu tvorničku litij-ionsku bateriju, sve je moguće, mada ja takvih nisam vidio. 

dobro si upoznat, nema motora s tvornickom LiIon bakterijom. mnoge su AGM ali ovo drugo ni jedan. mislim da je to iz razloga jer po propisima neznam kolko motor mora moci sebe osvijetljavat i u slucaju kvara. 
takodjer vjerujem da bi ti se dosta njih vracalo jer se LiIon mora puniti na mnogo "finiji" nacin (ili deltaV reguliran ili regulirana struja) a to ni jedan motor ne moze obezbediti. 

Za motore se ovo isto jako dobro pokazalo. (za motore s vecom potrosnjom struje je potreban ipak trunku veci kondenzator) paljenje naravno na gurku

http://www.zeeltronic.com/images/battery_eliminator_200.png

http://www.zeeltronic.com/page/bat_elim.php

Link to comment
Share on other sites

Clipboard01.thumb.jpg.a9e184b00284a624ae820c48567f4e76.jpg

Onda sam kupio preslabi.

Bilo je u tom ducanu i 60 Ah ne sjecam se startne struje. A valjda bude 2 godine izdrzao a onda cu staviti nesto konkretnije jer je ovo bilo u zurbi. Auto stao na cesti 300 km od doma itd.

Link to comment
Share on other sites

Onda Dialogys laže. Ili pisac čarobne kugle voli preporučiti malo veći, tj. skuplji model? :vrag:

Za moj Scenic 1.6 16V, mehanički mjenjač 5 brzina kaže pak prema startnoj struji:

 

aku.JPG

Clipboard01.jpg

Clipboard01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kaj uzet od akumulatora, u prosjeku svake 3-4 godine ih moram mjenjat tj u 7 god kolko je thalia kod mene promjenio sam vec 2+ onaj sa kojim je auto i kupljen. Sad je vrijeme vec za cetvrti. Zakaj odlaze tak cesto? Jel nebi trebali trajat po 5-6-7 godina?

Link to comment
Share on other sites

da su danas akumulatori kao uostalom i sve drugo potrošna roba koja traje svega par godina nije neka novost. No treba uzeti u obzir ono o čemu pišemo u ovoj temi. Dakle, da li je u vozilu adekvatan akumulator, koliko se vozilo često starta, da li su samo kratke ture u pitanju, zatim puni li se ikad akumulator na punjaču, dolijeva li se voda (ako je moguće) itd.... Moja topla preporuka je ako se financijski može (a vjerujem da može, jer auto košta puuuunoooo više od novog akumulatora, gume također, gorivo da ne pričam) uzeti provjereno dobar proizvod. Kolege su dali svoje mišljenje, pa da se ne ponavljam..... No, treba uzeti u obzir da će i manje kvalitetan trjati duže od nekog superkvalitetnog, ako se povremeno "pripazi", napuni, očiste polovi, provjeri punjenje alternatora ....

 

Sretno s novim akumulatorom  ;o)

Link to comment
Share on other sites

Evo što je kod mene na dci 110. Nekako mi se čini majušan s obzirom na motor?6a6aa6bf36aa79063289fdcf14b722b6.jpg

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ak od 2011. radi dobro znaci da je dobar jer koliko vidim to je tvornicka ugradnja. Aftermarket bi trebalo uzet veci vjerojatno. Jer ovo je za benzinca.

Link to comment
Share on other sites

Eh, da ga ne bi još i čistio :D

Za sada ne pokazuje nikakve znakove slabosti, nek izdrži još koju godinu i ja zadovoljan :)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jesi riješio auto, odnosno jesi li još oštećen od tuče?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.