Jump to content

Temperatura motora


dr.

Recommended Posts

Otvoris pipce i tocis antifriz.. kad pocne curiti zatvoris pipac.. natocis do oznake. Zagrijes motor i provjeris ima li jos zraka.

Meni se uvijek odzracio odmah, hladan..

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ivan.martinko said:

Otvoris pipce i tocis antifriz.. kad pocne curiti zatvoris pipac.. natocis do oznake. Zagrijes motor i provjeris ima li jos zraka.

Meni se uvijek odzracio odmah, hladan..

 

Znaci nakon odzracivanja na hladno, upalim motor i cekam da se upali ventilator. Kad se upali otvorim posudu za vodu ( ili je i dalje zatvorena?) i otvorim pipke da eventualno izadje zrak ak ga ima?

Link to comment
Share on other sites

On 31. 03. 2019. at 13:17, vip3141 said:


 

 


Bolje nek ne dira pumpu/plovak u rezervoaru, ako nema problema, samo ce napraviti vece s**nje. Plovak ako skidas onda ga moras vratiti nazad u roku 30 minuta (!) inace ce ti se deformirati rezervoar, pa onda vise ni neces moci zavrnuti plovak nazad. Ovo pise u servisnoj uputi za mjenjanje plovka. Prica za sebe je kako uopce odvrnuti plovak, jer je promjer obruca nekih 15-ak cm, ali da se naci trikova na internetu.

Ako dira plovak, onda mora promijeniti i brtvu koja ide ispod - nije ju uopce lagano posebno nabaviti, jer uglavnom dolazi u kompletu sa plovkom. Ako ne promijenis brtvu, lako ti se moze desiti da ti gorivo podje curiti i smrditi pod sjedalom. Ako se spuzva od sjedala natopi gorivom, bog dragi se nece rijesiti smrada goriva.

Uglavnom skolski primjer kako napraviti puno ku**c stete iz niceg. Ja sam morao skidati plovak i moj savjet ti je, ako ne moras, ne diraj ga!

 

Ta plasticna matica se lako otpusti, mestri imaju alat a ja sam je kucka lagano s drvenom polugom dok ne krene (radia na par auta i uvik lako) i onda ide rukom. Neznam za Megana i nevirujem da nema sama brtva kupit, ja sam kupova OEM uvik posebno cca.40kn. Te price da ce se rezervoar deformirat, nebi komentira..

To sto si mavea sve se moze dogodit ako neznas sto radis, ono sto se nwzna ne triba niti dirat tu se slazemo..

Ali, mislim da je i kolega na plinu pa netriba ga toliko dirat u srce to sta ona varira toliko od relnog stanja, najbitnije da on zna koliko ima goriva unutra a to provjeri svaki put kada auto stoji dulje, npr.priko noci ili vikendom ako ga nevozi jedan dan opet on uzme stvarne podatke od plovka koliko ima goriva.. Meni je na Meganu 2 bia isti prob.ali svaki put kada bi ga ugasia, pa upalia svaki put bi vratia skalu na realno sta je goriva.

2 hours ago, Zrmi RS said:

Moze li netko napisati tocan postupak ozracivanja sistema na cliu nakon sto se zamjeni termostat? On ima dva mjesta gdje se ozracuje, na kucistu i na crijevu kod ulaza u kabinu. No zanima me tocno postupak kad ga zamjenim. Dali palim auto pa cekam dok se vent ne upali, kad otvaram posudu i jel je drzim otvorenu dok ozracujem i sl. Evo molim tocan postupak da neostane zraka nakon zamjene. Hvala.

Prvo i najbitnije uvik ulij da ima antifriza (nebitna jacina samo da nije sama voda radi ruzine i kamenca), drugo grijanje ti mora biti u kabini na crveno, da ulazi i u hladnjak kabine tekucina, ako je sve ispusteno iz sistema onda trebas ozracivati na tim kapicama, ako nije, onda polako ulivaj do max.razine tekucinu i ostavi otvoren cep posude, on ce se sam tu ozraciti kada bude povlacia ali pazi da neisprazni posudu kada otvori termostat i povuce zrak iz posude, pripremi tekucine za nadolit u posudu.. Pusti ga da se dobro zagrije, criva dovod i odvod oba tribaju biti vruca i bilo bi dobro jedan put bar da upali vent.onda znas da je dovoljno zagrijan da tekucina cirkulira cilim sistemom u motoru. Nadolij do max.ako se razina smanjila i provozaj dan, dva i poslije provjeri razinu. Uz sve to mozes i na kapicama otvorit vidit dali ima zraka ili odma izlazi tekucina, ako nesisti zrak i krene odma tekucina, zatvaraj kapicu. Ja sam ozraciva na kapici jedino kada sam minja hladnjak kabine, mada sam i njega prvo napunia tekucinom iz criva pa tek spojia criva od sistema hladjenja/grijanja i nije bilo puno zraka, neka auta nisu to ranije imala a neki mideli niti sada pa sve to prodje kroz sistem i ozraci se na boci ili hladnjaku (mora bit otvoren sistem i pun tekucine), tako da radi kako mislis da ti nine komplicirano. Znam samo da jedan svabo mora se ozracit na bloku i ako se to ne napravi, nikad nece se sam ozracit uvik se prigrijava, cak neki su skidali glave motora jer nisu bili upoznati prijelazom sa stojadina i ficeka ima i dr.sistema i patenata.. :):)

Link to comment
Share on other sites

tko još stavlja vodu u kiler? to sam zadnji put imao u fićeku 1993..

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, ivan.martinko said:

tko još stavlja vodu u kiler? to sam zadnji put imao u fićeku 1993..

Da ti nepricam tu i Dalmaciji koliko ih ima, cesto idem s ljudima koji kupuju auta pa ovi raznorazni preprodavaci auta niti jedan nema antifriz, uz to svi tvrde da su napravljeni veliki servisi (naravno bez racuna i dokaza) i auta bez ulaganja.. ??

Link to comment
Share on other sites

Na Renaultima nema potrebe odvrtati grijanje na max jer se time samo pomiče klapna koja usmjerava topli zrak s malog kilera. Antifriz UVIJEK cirkulira kroz njega bez obzira na položaj kotačića ventilacije. Štoviše, cirkulira i kada je na hladnom motoru termostat potpuno zatvoren jer se nalazi u kratkom krugu cirkulacije.

Odzračivanje se radi na hladan motor prije nego se uopće upali, dakle na ona dva (ili jedna ako je neki drugi motor) ventilića mora izlaziti kontinuirani mlaz bez mjehurića. Tada se oni zatvore, antifriz dolije na razinu između min i max i upali auto. Nakon par minuta drži se gas na oko 2500 do 2700 o/min dok se ne upali i ugasi ventilator i tako dva puta. Posuda može biti otvorena i prati se razina jer ista zna porasti i preko čepa, pa se eventualno malo pusti gas da se ne prelije, a po po trebi se i nadolije antifriz. Nakon 2 gašenja ventilatora postupak je završen (tad je sigurno termostat bio otvoren do kraja i sav zrak izašao), eventualno još jednom sutra, preksutra provjeriti i nadoliti na hladan motor. Ventilići, čepići se više ne diraju.

Edit: da budeš potpuno siguran skini manualse za Clio 3 i potraži postupak za ozdračivanje za  F4R 830 motor, trebalo bi biti pod odjeljkom ''kompletan motor i donji dio motora'', naime tu se nalazi postupak za Megane 3. Ja manualse za Clio nemam, ali postupak bi trebao biti isti

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tu su zahebili stvar sta bi rekli.. Nisam provjerava dali ima akuator ili ne koji otvara/zatvara ili direktno cirkulira, dobra stvar sto pocinje sta ranije grijat kabinu a losa je ta sta u svaka godisnja doba grije dodatno kabinu i veci razlog zasto danasnja auta bez klime liti su bezvridna.. Izbacili elktroniku iz jednog dila preselili u kabinu u el.klapne jos gore.. Nego eto odgovora kada pitamo se kako smo ranije se vozili bez klime, bile su manje konzole i crne unutarnje povrsine koje su privlacile sunce i dodatno nije grijana konzola od nogu, t.j.od ispod jer su klapne na sajle ili akuatori zatvarali protok prije ulaska u kabinu, t.j.unutarnji hladnjak. Patim za tim starim jednostavnim stvarima, ali i obozavam Renaultovu klimu koja lediiiii.. ??

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

većina auta danas tako riješava grijanje, nema ventila na crijevu kao kod stojadina. Brži je odziv na regulaciju grijanja, a usput i mali hladnjak učestvuje u ukupnom rashlađivanju sistema. E sad koliko dobro je to izolirano od kabine kad ne želiš nikakvu dodatnu toplinu tokom ljeta, pitanje je

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, frenchkey said:

većina auta danas tako riješava grijanje, nema ventila na crijevu kao kod stojadina. Brži je odziv na regulaciju grijanja, a usput i mali hladnjak učestvuje u ukupnom rashlađivanju sistema. E sad koliko dobro je to izolirano od kabine kad ne želiš nikakvu dodatnu toplinu tokom ljeta, pitanje je

Merc je osta doslijedan i u 2000-ima, akuatore ima na muldi pristupacne i jos jedna stvar sta sam kod njega volia, spriralna alu cijev je isla u posudu za pranje vjetrobrana, naravno spojena sa cilim sistemom tako da je zimi mogla bit i "voda s carlijem" nebi nikada smrzla u voznji i moga strcat sajbu.. Pametna rjesenja se cuvaju, ne odustaje se lako od njih.. Mozda da se pametnije izrazim da nebi se uvrijedio drugi brand, tradicinalno se koriste u buducim modelima.. :)

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, trigi said:

A šta je sa "čarlijem" kada Merc stoji par dana na -5 ?

Smrzne naravno, ali za 15min sve to i otopi.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ode pumpica svejedno. Kao i crijeva i sve nakon par puta.

Poanta je da grijanje vode za pranje sajbe nije neki bauk i imaju ga auti vec desetljecima, a to nije zato da stavljamo vodu i Carli nego iz nekih drugih razloga. :)

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nikada nije bila zimska tek.u njemu i nista nin islo ca.. Ali nebi o dr. brandu jer svugdi je isto, spomeni ga i gotova stvar.. Naravno da je visenamjenska, tema je temp.motora pa se zato i spomenula.. 

Link to comment
Share on other sites

Ja koristim intersparov onaj 5 litara 25-30 kn kako kad.. zimi zimski, sad bum stavil ljetni. Periodi ko gume npr.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, BrkoTg. said:

Nikada nije bila zimska tek.u njemu i nista nin islo ca.. Ali nebi o dr. brandu jer svugdi je isto, spomeni ga i gotova stvar.. Naravno da je visenamjenska, tema je temp.motora pa se zato i spomenula.. 

To mozda prolazi dolje na obali, al gore na kontinentu sumnjam.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Lucky_ZG said:

To mozda prolazi dolje na obali, al gore na kontinentu sumnjam.

To sam voza ima vise od desetljeca (svabu i carli) , na Renaultu sam zadnja 2 desetljeca, nemam nikakvih zamjerki niti predrasuda cim toliko dugo ga vozim.. Prolazilo je je svugdi, svake zime Vlasic-BiH, Zagreb, Linz-Austrija, do -20 nisam ima prob sa smrzavanjem niti pucanjem bilo cega u tom sistemu.. Pustimo sad tog zvjezdasa nije to topic..

Link to comment
Share on other sites

Nikada nije bila zimska tek.u njemu i nista nin islo ca.. Ali nebi o dr. brandu jer svugdi je isto, spomeni ga i gotova stvar.. Naravno da je visenamjenska, tema je temp.motora pa se zato i spomenula.. 
Na koji brand mislis? Carli? XD

Covjece daj se opusti, pa tko ista kaze o Mercu, nije da nisam 2 vozio. Nisam zagrizen za jednu firmu a i mislim da se ovdje stvarno ima razumijevanja za sve i o njima uredno prica.

Jedino sam htio rec, da grijanje vode za sajbe fakat nije neki bauk i da ti definitivno nije zbog toga sto si rekao. Mislim, rekao si to usput kao zajebanciju pa ponovio. A to ipak nije bas tako pa sam spomenuo. :)

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

kad bi smrzo čarli na -10, trebalo bi malo duže da odmrzne, pol sata nebi radilo pranje stakla. to grijanje tekućine za stakla ima zapravo smisao da je tekućina topla dok prođe pumpu i sva crijeva bolje odrađuje svoj posao na šajbi, a ne da se smrznuta odmrzava  kad upališ auto.. nijedan  normalanvlasnik a pogotovo švabo u mercedesa ne toči čarli ili vodu na minusima vani u posudu za pranje šajbe..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Merc ima grijane mlaznice jer je tu najtanje i lako se smrzne.
A ako se smrzne u posudi ode posuda u 3 pm

Link to comment
Share on other sites

držite se teme ljudi, tempertura motora, a ne tekućine za šajbe

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, mata73 said:

Merc ima grijane mlaznice jer je tu najtanje i lako se smrzne.
A ako se smrzne u posudi ode posuda u 3 pm

Ima svasta nesto, grijane mlaznice, flex.criva za mlaznice, posudu od 6l.tekucine i otvor na posudi promjera cca.10cm veci nego od kile Nutele.. :) Tako da mi je i smrzavala i nikada nije pukla, i kada bi bila puna taj cep bi samo se otvoria a led kada ima di da se siri ide i expandira u tom smjeru.. Staklenu bocu stavi u frizer i slabo je zacepi sve ce izaci vanka, boca nece puknit..

@frenchkey  sorry, imam pms ovi dana pa moram reply.. ;)

Link to comment
Share on other sites

On 02. 04. 2019. at 9:17, BrkoTg. said:

Ta plasticna matica se lako otpusti, mestri imaju alat a ja sam je kucka lagano s drvenom polugom dok ne krene (radia na par auta i uvik lako) i onda ide rukom. Neznam za Megana i nevirujem da nema sama brtva kupit, ja sam kupova OEM uvik posebno cca.40kn. Te price da ce se rezervoar deformirat, nebi komentira..

A vidi, potpuno je legitimno da ti na svom autu drzis to citav dan rastavljeno, ali ako to tako radis i drugima, onda je to zesci fuseraj! Renault u servisnoj uputi (attached) navodi da se ta plasticna matica mora sto prije vratiti nazad, da bi se sprijecila deformacija rezervoara. Negdje spominju rok od 30-ak min. 

 

Umjesto udaranja drvenom polugom po toj plasticnoj matici, puno je elegantnije uzeti kombinirke okrenuti ih naopako, tako da gumene drske usjednu na izbocine na plasticnoj matici i onda okasti kljuc staviti na metalni vrh kombinirki i bez pol' muke odvrnuti maticu. 

 

Ono sto me beskrajno zivcira je kad odvezem auto majstoru, a on na kraju veci fuser od mene. 

skidanje plovka 1.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.