Jump to content

Kupnja rabljenog automobila


jurica.gregurovic

Recommended Posts

1 hour ago, macan said:

Iskreno ja više uopce ne bi gledao dizela... koliko god da je dobar taj dci... nisam mislio da cu to reci 😀

To sa cijenama dizela kao goriva... vise se gubi smisao..

A ni za mene. Ja ih ni nisam gledao, zato sam i uzeo benzinca za sebe....

Link to comment
Share on other sites

Danas sam išao autobusom u Zagreb iz Rijeke računajući da ću se vratiti sa kupljenim Meganom kojeg sam probao voziti na Krku u subotu i u vožnji je bio super:

Megane Grandtour, 2018 god, 67 tkm, dci 110 KS, prvi vlasnik, Hr auto, 15 100 eura u oglasu, dogovorena cijena 14 600.

Dogovorim danas pregled auta u Štarkelju (vrlo pristojnih 345 kn za detaljno odrađen posao) i ispadne da je auto 2017, a ne 2018 – nisam gledao prometnu, jer sam to mislio pogledati na kraju; jbg, pretpostavljam da normalan čovjek neće tako glupo lagati i očekivati da nećeš pogledati godinu proizvodnje u prometnoj prije nego što platiš auto.

Vlasnik kaže da je promijenio ulje u 6/22, a servis kaže da je već prešao interval izmjene i da ulje treba odmah promijeniti.

Također treba promijeniti stražnju kočionu čeljust i sajlu ručne, što je sa uljem i rukama 4 740 kn, ali ok, nije deal breaker, dogovorio bi se oko toga sa vlasnikom.

I sada ide zanimljiv dio: čovjek u Štarkelju kaže da je auto bio dosta izudaran. Na papiru koji su mi dali piše „Auto bio udaren, loše odrađen popravak vozila.“

Pitam ga koliko udaren (vlasnik stoji do nas) i serviser kaže „krov je cijeli uvijen, A stup loše izravnan i loše kitan (vrlo vidljivo i meni)“. Onda  digne haubu i pokaže mi pokidane i skrivljene dijelove unutarnjeg blatobrana, pokidanu bravu haube i još neke dijelove limarije iznutra… i kaže da je auto bio dosta razbijen.

Kao što je dobro rekao mata73 da „plastika na A stupu može biti skidana ako je mijenjan vjetrobran, mijenjana zračna zavjesa…“ očito je u karambolu bilo jedno od te dvije stvari ili oboje.

Na kraju mi serviser kaže da sam odlučim… a ja si mislim kako ću se opet drndati nazad u Rijeku autobusom.

Pogledam vlasnika, a on kaže „nisam ni sam imao pojma da udaren“

Kažem: "pa kako nisi znao, ti si prvi vlasnik?!"

Vlasnik: "auto je iz Francuske, pa nisam znao“

Ja: „pa rekao si da je to Hr auto i ti si prvi i jedini vlasnik?"

Vlasnik: „ja sam prvi vlasnik u Hrvatskoj!“

Ja: „i auto je 2017, a ne 2018“

Vlasnik: „ali je kraj 2017, prema 2018-oj“

Nevjerojatno kakvih sve ljudi ima! I još mi je imao obraza predbaciti da je on zbog mene izgubio pola dana, jer me pokupio na autobusnom kolodvoru i čekao sat vremena da u Štarkelju odrade pregled!

Edited by WeirdFish
  • Haha 3
  • Confused 5
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, WeirdFish said:

I još mi je imao obraza predbaciti mi da je on zbog mene izgubio pola dana, jer me pokupio na autobusnom kolodvoru i čekao sat vremena da u Štarkelju odrade pregled!

brijem da sam bio na tvojem mjestu da bi se vratio s prekrsajnom prijavom doma...

Link to comment
Share on other sites

A čuj, držim se one "što više diraš govno, više smrdi..."

Edited by WeirdFish
Link to comment
Share on other sites

Zao mi je kaj si se nervirao i gubio vrijeme, meni je to poznato i to slučajno bas 2 puta vezano uz Rijeku! Jednom Passat CC a drugi put Fluence.  Ovaj s CCom je imao sreće da je tast bio sa mnom pa me smirio. Frajer je bio bezocni lažov i muljator, ovaj drugi s Fluenceom jadan ni sam nije znao kaj prodaje pa ajde nekako. .. Pouka priče je da više ne idem dalje od 50km gledat nikakav auto ma kako se činila dobra prilika. 

Jel vrijedi kaj ovaj autek? 

https://www.njuskalo.hr/auti/renault-twingo-0.9-turbo-90-ks-sport-automatik-oglas-38063959

 

Edited by Max
Link to comment
Share on other sites

Ukratko, moje iskustvo sa pokušajem kupovine rabljenog zadnja dva-tri mjeseca... Auto kuće ne želim (samo privatne prodavače), gledam isključivo aute kupljene u Hrvatskoj, i da je prvi vlasnik. Proveo sam sate i sate na Njuškalu, razgovarao sa četrdesetak vlasnika i iskustvo je: muljanje, laganje, izbjegavanje pitanja i slično. Ne mogu se načuditi da je, barem meni, nemoguće naći normalnog vlasnika koji ne priča bajke za malu djecu.

Prije pet godina sam kupovao auto – u dva tjedna sam našao čovjeka koji je prodavao Astru G, 10 godina staru, drugi vlasnik, 75 tkm. Sjeo sam u auto i nakon dva kilometra znao da ću ga kupiti – sad ima 140 tkm i osim što mi je otišao dihtung glave (pomiješao ulje i vodu, 2 500 kn troška) auto je za pet. Naivno sam mislio da će i ovaj put kupnja biti jednako lagana. Očito sam klasa optimist…

Pitam se gdje su normalni vlasnici rabljenih? Ljudi sa kojima se družim su također prodavali svoje rabljene aute i znam da su bili korektni kod prodaje, jedino nemam sreće da njihovi auti nisu moj izbor – što zbog cijene, što zbog visoke kilometraže ili sl.

Možda je cjenovna kategorija koju gađam (15-16 k€) nekako najgora po pitanju postotka švercera, preprodavača i muljatora

Zanima me kakva su vaša iskustva sa tim?

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Max said:

Zao mi je kaj si se nervirao i gubio vrijeme, meni je to poznato i to slučajno bas 2 puta vezano uz Rijeku! Jednom Passat CC a drugi put Fluence.  Ovaj s CCom je imao sreće da je tast bio sa mnom pa me smirio. Frajer je bio bezocni lažov i muljator, ovaj drugi s Fluenceom jadan ni sam nije znao kaj prodaje pa ajde nekako. .. Pouka priče je da više ne idem dalje od 50km gledat nikakav auto ma kako se činila dobra prilika. 

Jel vrijedi kaj ovaj autek? 

https://www.njuskalo.hr/auti/renault-twingo-0.9-turbo-90-ks-sport-automatik-oglas-38063959

 

U potpunosti te razumijem, čovjek popizdi sa takvim šljamom od ljudi... ne bi ni ja gledao dalje od 50 km, ali živim u Rijeci, a kod nas je broj auta koji udovoljavaju moje kriterije jako, jako mali. Gotovo svi auti koje mi ulaze u izbor su Zagreb ili barem 200 km od Rijeke. I što onda činit?

2 minutes ago, Max said:

Imam ti ja Insigniu za prodat ako hoćeš 😁 

Ovaj tvoj smajlić izgleda zlokobno...

Šalu na stranu, ali Insignia, ma koliko mi je privlačna, je van mog financijskog domašaja, jer za max 16 k€ ima ili više od 100 tkm, ili je starija od pet godina

Link to comment
Share on other sites

Slijedeći put si rezerviraj Bla Bla Car, puno je jeftinije i brže. A što se tiče odabira, budi sretan što nisi kupio mačka u vreći.

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, WeirdFish said:

Ukratko, moje iskustvo sa pokušajem kupovine rabljenog zadnja dva-tri mjeseca... Auto kuće ne želim (samo privatne prodavače), gledam isključivo aute kupljene u Hrvatskoj, i da je prvi vlasnik. Proveo sam sate i sate na Njuškalu, razgovarao sa četrdesetak vlasnika i iskustvo je: muljanje, laganje, izbjegavanje pitanja i slično. Ne mogu se načuditi da je, barem meni, nemoguće naći normalnog vlasnika koji ne priča bajke za malu djecu.

Prije pet godina sam kupovao auto – u dva tjedna sam našao čovjeka koji je prodavao Astru G, 10 godina staru, drugi vlasnik, 75 tkm. Sjeo sam u auto i nakon dva kilometra znao da ću ga kupiti – sad ima 140 tkm i osim što mi je otišao dihtung glave (pomiješao ulje i vodu, 2 500 kn troška) auto je za pet. Naivno sam mislio da će i ovaj put kupnja biti jednako lagana. Očito sam klasa optimist…

Pitam se gdje su normalni vlasnici rabljenih? Ljudi sa kojima se družim su također prodavali svoje rabljene aute i znam da su bili korektni kod prodaje, jedino nemam sreće da njihovi auti nisu moj izbor – što zbog cijene, što zbog visoke kilometraže ili sl.

Možda je cjenovna kategorija koju gađam (15-16 k€) nekako najgora po pitanju postotka švercera, preprodavača i muljatora

Zanima me kakva su vaša iskustva sa tim?

Eto ti, imaš opis mog auta ovdje dok iskustvo baš oko kupnje je ovdje.

Ima nekih sličnosti, moram primijetiti 🤷

Link to comment
Share on other sites

@WeirdFish Dobro si protumačio, nit je tak mlada nit je u tom cjenovnom rangu, imaš tu na forumu temu. Uredan je auto ali nije za tebe. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Imaš pravo Ivan1902, treba gledati pozitivno i zahvaliti sudbini što nisam kupio mačka u vreći… ali ajde se ti vozi dva puta po 2 i po sata sa mojih 200 cm u autobusu punom ljudi, pa noge možeš staviti oko vrata, jer u sjedalo ne stanu… 🤪

A filipbabok, bome si imao sreće sa kupnjom u afektu… daj bože da i mene tako potrefi sreća…

Link to comment
Share on other sites

filipbabok, zar ne misliš da je rizično kupovati auto sa 255 tkm? Ispravi me ako sam u krivu, ali nije li to prevelika kilometraža za bilo koji auto, osim ako si siguran da je 90% te kilometraže bilo na AC?

Mislim, ja ne bih imao hrabrosti kupiti auto sa 255 tkm, pogotovo Subaru, koji iako je u vrhu po pouzdanosti, ipak ima (pretpostavljam) iznimno visoke cijene dijelova...

Malo off topic… samo pohvale adminima i članovima na ovom forumu.

Prije nego sam se registrirao ovdje pročitao sam svih 56 stranica, ali i većinu stranica na forumu „Prodaja/kupnja automobila II“ (forum.hr) na kojem sam se također htio registrirati. Ali nakon što sam pročitao puno njihovih stranica i vidio razinu komunikacije tamo, odustao sam… svako toliko vidim da članovi na postavljene upite kolega odgovaraju sa „ne seri“, „kakav moraš biti glupan da to kažeš“ i da ne nabrajam dalje. Ukratko, prilično kafanska razina komunikacije sa nedostatkom elementarne pristojnosti…

Ukratko, bilo mi je pravo osvježenje doći kod vas

Edited by WeirdFish
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kupovina auta je najveće s**nje koje čovjek može prolaziti a ni prodaja nije neka sreca.

Ja recimo nekih godinu dana tražim 4x4 ili pick up starije proizvodnje, recimo do 2005g. Pogledao sam ih vagon i sve se svodi da su smece za previše novaca. Svjestan sam da su to većinom radni strojevi kao sto i meni treba. U zg sam bio 15ak puta i uvijek ali bas uvijek je laž i prevara. Srećom idem sluzbeno (onda to usput obavim) pa nisam morao nikoga prebiti ili gore. Da bi ih trebalo nekako ograničiti u prodaji krševa bi. Jbte pa daj ako te pitam dal je trul i kazem da dolazim iz Ri potrudi se rec istinu. Mehanika mi nije problem ali trulež ne zelim. 
Zadnje sam gledao grand cherokee 3.1, vm motor. Oglašen pod 2004g a proizvodili se do 2001, kaže ofarban pred godinu dana a izbija trulež na prednjem blatobranu iznad kotača, na nekoliko mjesta kit popucao masivno. Ofarban metlom valjda. Motor u kvaru ali to sam znao i čak mi je odgovaralo tako. Preko telefona med i mlijeko, dogovor na 2000€. Kad sam ga pogledao kazem da ima sreće sto sam sluzbeno bio u zg pa skočio u Samobor jer bi inače podivljao. Kaze lik ma znam ja te fore, prodajem aute preko 20god..ti bi ga htio za 1500 al tu nešto izmišljaš..ma da mi ga daš nebi ga uzeo bokte..

Ima iznimki koji su zbilja u redu pa ti kaže preko telefona stvarno stanje i onda procjenis dal ćeš riskirati i otići. Ali tih je možda 5%.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, laci said:

laci "u U zg sam bio 15ak puta i uvijek ali bas uvijek je laž i prevara."

Onda sam ja i dobro prošao što sam bio samo jednom. Osim što sam do sad potrošio 1000 kn na carvertical izvješća koja su pokazala karambol - u 9 od tih 10 vlasnici su priznali uz priglupa objašnjenja zašto su to u početku zatajili.

Edited by WeirdFish
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, WeirdFish said:

Ukratko, moje iskustvo sa pokušajem kupovine rabljenog zadnja dva-tri mjeseca... Auto kuće ne želim (samo privatne prodavače), gledam isključivo aute kupljene u Hrvatskoj, i da je prvi vlasnik. Proveo sam sate i sate na Njuškalu, razgovarao sa četrdesetak vlasnika i iskustvo je: muljanje, laganje, izbjegavanje pitanja i slično. Ne mogu se načuditi da je, barem meni, nemoguće naći normalnog vlasnika koji ne priča bajke za malu djecu.

Prije pet godina sam kupovao auto – u dva tjedna sam našao čovjeka koji je prodavao Astru G, 10 godina staru, drugi vlasnik, 75 tkm. Sjeo sam u auto i nakon dva kilometra znao da ću ga kupiti – sad ima 140 tkm i osim što mi je otišao dihtung glave (pomiješao ulje i vodu, 2 500 kn troška) auto je za pet. Naivno sam mislio da će i ovaj put kupnja biti jednako lagana. Očito sam klasa optimist…

Pitam se gdje su normalni vlasnici rabljenih? Ljudi sa kojima se družim su također prodavali svoje rabljene aute i znam da su bili korektni kod prodaje, jedino nemam sreće da njihovi auti nisu moj izbor – što zbog cijene, što zbog visoke kilometraže ili sl.

Možda je cjenovna kategorija koju gađam (15-16 k€) nekako najgora po pitanju postotka švercera, preprodavača i muljatora

Zanima me kakva su vaša iskustva sa tim?

U istim smo govnima plivali.. ja sam od 5mj na njuskalu i indexu, ok tek sam krajem 6mj dosao u hr al malo sam gledao i pratio trziste rabljenih. Zadnja dva mj intenzivno trazio i potrosio puno energije i zivaca. 

Da bi na kraju moje prvo pitanje bilo "jeste li vi vlasnik vozila" a drugo "je trul"..

Kako god, prevaranta ima svigdje, nebitno zagreb varazdin rijeka ili split, nema pravila.. ja sam po dogovoru krenuo za Varaždin pa se lik nakon kaj sam stigao u Varaždin vise niek javljao.. pa isao u Karlovac i tak.. reko nikad vise vam grada (nije bitno kojeg) iako kuzim da zagreb najvjerojatnije nudi najvise

Ako ti godine nisu problem, onaj qashqai kaj sam gledao je doista tip top auto ali meni je ulazio u financijsku strukturu. 2011god, 1vl, servisna sve u starkelju, 88000km.. pa eto, vidi, ja sam ga isao pogledat s limarom jer je vlasnik rekao da ga je naprijed lupio (nije mjanjao branik) i to mu je jedina mana....

 

Sretno u potrazi, i strpljen spasen. Ka srecom nisam bio u zurbi, a kolko vidim, da nisam uzeo tu Hondu i dalje bi bio u potrazi.... Ljudi ne prodaju aute koji ih ocito dobro služe....

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, WeirdFish said:

filipbabok, zar ne misliš da je rizično kupovati auto sa 255 tkm? Ispravi me ako sam u krivu, ali nije li to prevelika kilometraža za bilo koji auto, osim ako si siguran da je 90% te kilometraže bilo na AC?

Mislim, ja ne bih imao hrabrosti kupiti auto sa 255 tkm, pogotovo Subaru, koji iako je u vrhu po pouzdanosti, ipak ima (pretpostavljam) iznimno visoke cijene dijelova...

Rizično je kupovati rabljeno i s mnogo manje, vidio si sam.

Prilično sam uvjeren da je dosta kilometraže bilo AC jer je auto u takvom stanju da sam sam sebi rekao (kad sam prvi put sjeo u njega) - okej, ovaj će doći do milijun. 

Druga stvar, nisam majstor (znam osnovne stvari na autu) ali sezonski posao mi je rad u auto-servisu, i dobar sam s gazdom pa su mi popravci i održavanje dosta jeftiniji. I vezano za prijašnji pasus - znam kako dosta auta s 250tkm izgleda.

Treć stvar, otav mi ima Subaru sa preko 400tkm pa znam otprilike kako oni prave autr.

Ali razumijem te, kad nekome kažeš - 255tkm - mnogo je upitnika iznad glave.

Opet kažem, može to još ispasti svakako, rabljeni auto je rabljeni auto.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, WeirdFish said:

A čuj, držim se one "što više diraš govno, više smrdi..."

ja sam prije 2 godine poceo razmisljat o "novom" autu, prva stvar su bili povrati leasinga, a onda kada sam skuzio da recimo auto od 100k km je bio na 3 promjene ulja, ovi iz njemacke da su gonjani svaki dan po autobanu u velikoj vecini slucajeva pun gas...

pratim par njemackih foruma i uglavnom je taj mindset gore, brzo sam odustao... onda malo gledao jel bi se kaj privatno moglo naci a da me zadovoljava isto 0 bodova, uglavnom "prvi vlasnici" u hrvatskoj, nikad karambolirano, uredno servisirano, deep shit...

naravno onda su jos uletile i brutalno visoke cijene rabljenih, na moju veliku srecu poslozile su mi se neke stvari financijski pa  uzeo sam novi auto iz ducana, al znam kak ti je...  za godinu/dvije trebat cu novu fabiu,  ako ne skemijamo nekaj drugo bit ce leasing i prst u uvo...

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, WeirdFish said:

Ukratko, moje iskustvo sa pokušajem kupovine rabljenog zadnja dva-tri mjeseca... Auto kuće ne želim (samo privatne prodavače), gledam isključivo aute kupljene u Hrvatskoj, i da je prvi vlasnik. Proveo sam sate i sate na Njuškalu, razgovarao sa četrdesetak vlasnika i iskustvo je: muljanje, laganje, izbjegavanje pitanja i slično. Ne mogu se načuditi da je, barem meni, nemoguće naći normalnog vlasnika koji ne priča bajke za malu djecu.

Prije pet godina sam kupovao auto – u dva tjedna sam našao čovjeka koji je prodavao Astru G, 10 godina staru, drugi vlasnik, 75 tkm. Sjeo sam u auto i nakon dva kilometra znao da ću ga kupiti – sad ima 140 tkm i osim što mi je otišao dihtung glave (pomiješao ulje i vodu, 2 500 kn troška) auto je za pet. Naivno sam mislio da će i ovaj put kupnja biti jednako lagana. Očito sam klasa optimist…

Pitam se gdje su normalni vlasnici rabljenih? Ljudi sa kojima se družim su također prodavali svoje rabljene aute i znam da su bili korektni kod prodaje, jedino nemam sreće da njihovi auti nisu moj izbor – što zbog cijene, što zbog visoke kilometraže ili sl.

Možda je cjenovna kategorija koju gađam (15-16 k€) nekako najgora po pitanju postotka švercera, preprodavača i muljatora

Zanima me kakva su vaša iskustva sa tim?

Mislim da na njuškalu šansa da ćeš naći auto od vlasnika i da je uredan s računom kao dobitak na lotu. Dobro je tu par forumaš rekli. Najbolji auti oglasa niti ne vide. Kaže se kumovima,prijateljima da se auto koji su oni uredno kupili i održavali prodaje i brzo to ode.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bem ti, pratim ovaj topic i ne vjerujem... danas kupit solidan rabljeni auto je teze nek uzet novi 🤣. Ova laganja o godistima, stanju, servisima, hrdji... pa to da zensko kupuje skuzi. Al je svijet pun debila. Auto kuce u hr su isto cigani? Ja sam ocito imal do sad sa svim autima ludu srecu po njemackoj. Svi do jednoga odlicne kupnje. Vecinom autokuce. Cak je i Mazda 3 za buraza kupljena kod marokanca u kontejneru ispal odlican deal, auto voza bez greske vec godinama.

Link to comment
Share on other sites

Čitam i ne vjerujem. Ajde udaren auto ili krivo godište. Ako netko prešuti hrdju ili slično. Jbg stanje. Ali mjesecima tražiti polovno auto. Ja bi rađe kupio auto za 1000-2000€ manje od budžeta i prst u uho. Ako se nešto pokvari jbg imam dovoljno novaca za generalku i tjeraju dalje. A ako se vozi dalje onda imam pare za nešto treće. Naravno da mi treba auto što prije. Ako mogu čekati i želim nešto posebno to je druga priča. Uglavnom polovne aute koje sam kupovao sam tako kupovao. Sviđa mi se, papiri ok, nije hrdjavo govno i vozio. Imao sam sreće gdje sam vozio, imao sam nesreće gdje sam sarafao i jbg.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, WeirdFish said:

Onda sam ja i dobro prošao što sam bio samo jednom. Osim što sam do sad potrošio 1000 kn na carvertical izvješća koja su pokazala karambol - u 9 od tih 10 vlasnici su priznali uz priglupa objašnjenja zašto su to u početku zatajili.

Da probaš Kramar? Mislim da ne prodaju udarane aute ali očekuj u 120 tkm 4 promjene ulja. 

Edited by dado_sk
Link to comment
Share on other sites

Evo jedan friški pogled na situaciju sa strane prodavača. Znači susjed/dobar frend prodaje Mondea, 130tkm, prvi vlasnik, puno opreme. Auto uredan da uredniji ne može biti, redovito servisiran, garažiran, i valjda 100tkm je proveo na autoputu, što je idealno za taj 2.0 dizel.

Kupuje novoga, i u Grand autu odmah daje ovog staroga na procjenu, i ponude mu 110tkn preko onoga njihovog Autoto shopa. Ok, stavi ga on za 130tkn u Njuškalo, što je bila vrlo realna cijena. I da mu je došao ozbiljan kupac koji ne zayebava otišao bi i za manje na dobar dan.

No onda su krenuli pacijenti, jedan bi htio BEZ zimskog seta guma (za koji je naglašeno da je GRATIS) i da je onda cijena 1000€ manja. Drugi bi vozio auto svom mehaničaru u Mrdušu Donju, jer samo njemu vjeruje. Frend je nudio pregled u Ford Lindiću tu kod nas, o njegov trošak ako nešto ne valja, ali eto "Ne vjeruje se ovlaštenim servisima". Treći je prebrojao 17 (Riječima: sedamnaest) točkica od kamenčića na braniku i haubi (Crni auto, autoput, ybg) i tražio 10tkn dolje radi 'nužnog' lakiranja. Pa onda natezanja od ljudi koji očito nemaju novaca, i spike pola sad, pola kad proda stari auto...

Uglavnom, završilo je tako da je frend nakon mjesec dana ostavio auto u Autoto za 110tkn, hvala i doviđenja. Sada će taj auto osvanuti za 140tkn na njihovoj stranici, a ljudi će naklapati kako je iz uvoza i ovakav i onakav :)

Edited by Raven
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Dečki hvala svima na mišljenju i podjeli iskustva… iako, nakon što sam pročitao vaša iskustva sam dodatno obeshrabren... 🙁 Nekako postajem sklon ideji kupiti auto u Njemačkoj, što nisam htio, jer paralelno sa Njuškalom već dva mjeseca visim po mobile.de i razlog zašto sam odustao od kupnje tamo je što su cijene manje-više iste kao i kod nas, osim što za istu cijenu dobiješ bolju opremu.

riceburner kažeš „ovi iz njemacke da su gonjani svaki dan po autobanu u velikoj vecini slucajeva pun gas...“  Mene to uopće ne bi brinulo, jer tako i ja vozim svaki auto na AC oduvijek – već davno sam se informirao o tome koliko je štetno voziti duže vrijeme na visokim okretajima, s tim da su još uvijek 1000 o/min ispod crvene crte. Ima dosta stručnih članaka o tome na netu i razgovarao sam sa nekoliko automehaničara. Dakle, nije nimalo štetno – pumpa ulja radi snažno i dobro podmazuje, kao i pumpa vode. Svoju Astru (benzinac 1.4 90 KS) na AC uvijek vozim na 155 km/h (nekažnjivo ako je ograničenje 130), a to je na njoj skoro 5500 okretaja. Dosta sam na AC, kupio sam ju sa 70 tkm, sad ima 140 tkm i motor je besprijekoran, čak se moj meho iznenadio kako dobro ide – naravno, kad se motor redovno propuhuje na AC. jedino što sam ugradio snažniji stereo jer je buka na tim okretajima za popi... 🤣 Dakle, riceburner, slobodno ga gazi na AC, neće mu ništa biti, dapače, vidjet ćeš nakon nekog vremena kako će postati živahniji – auti su napravljeni da se tako voze. Ali naravno, ulje redovito mijenjam svakih 10 tkm i stavljam najbolje ulje u motor.

Ono što baš nikada ne radim je dizanje preko cca 2800 okretaja dok auto nema radnu temperaturu, a to je par minuta nakon što postigne onih 90 i kusur stupnjeva na instrumentu, jer je to temperatura vode, a ulje dođe na radnu temperaturu malo kasnije.

Kad je motor potpuno hladan, u prvim momentima rada pumpa još nije povukla ulje, a kad ga povuče ono je jako gusto pa podmazivanje nije najbolje. Uz to, auto je na čoku, dakle smjesa je bogata benzinom, pa taj benzin ispere i ono malo ulja na stijenkama cilindra, pa karike gotovo da stružu po cilindrima na suho. Ležajevi radilice također nemaju najbolje podmazivanje na hladnom motoru. Visoki okretaji na hladno su smrt za motor. Jednom davno sam čitao neku studiju evropskih proizvođača auta, da bi prosječan motor, kad bi ga upalio i stalno vozio bez da se ikad gasi (tj ohladi) napravio milijun kilometara bez otvaranja.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.