Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

O čemu ti pišeš čovječe??? Jel ti čitaš samog sebe? Od problema temeljnih konstukcija ti skačeš na pouzdanost. Problem temeljne konstrukcije znači da bi se svaki, ama baš svaki motor trebao pokvariti. Pouzdanost je nešto drugo.

Ma sve 5, nisam niti neću ulazit u nešto što neznam samo sam rekao što sam čuo za taj motor a sa Nathanielom se slažem:)

Link to comment
Share on other sites

ovo na slici i je neki redni šestak... :)

 

a ne turbodizelaš, PSA 1.6 HDi koji ima konstrukcijskih problema s podmazivanjem

 

Ovo je besmislica, u firmi imamo 8 motora sa preko 300k km, kojima je servisni interval bio 30k km. Niti jedan nije imao problema sa podmazivanjem.

Puno se govorilo o problemima tog motora a ako te baš zanima pitat ću svog mehaničara koji je specijaliziran baš za Renault pa mogu nešto napisati kasnije.

 

Nisam ja upučen u sve niti sam to rekao pa nema potrebe za prozivkama ali vrlo lako mogu saznat od osobe koja je upučena i nije neki internet-sveznadar koji je popil pamet svijeta.

 

Brba je govorio o PSA grupaciji i motorima 1.6 HDI, ne znam kako si se uspio prebaciti na dCi motore i odmah oplesti o problemima. Jedino zajedničko što imaju HDI i dCi je "D".

Takvu smo Lagunu karavan 2.2 dizel 2003 godina dovezli u Zagreb nedavno u voznom stanju jelte, za 800 eur, 200.000 je pisalo na satu. Laguna 2 dizelača nije neki pojam pouzdanosti a što misliš zašto ih gore ima već od 700-800 eur??? Laguna trica druga priča.

 

Po meni 1.5 dCi puno pogođeniji motor a da o 2.0 dCi ne pričam. 

 

Ako imalo pratiš cijene vani onda možeš odmah zaključiti da bez obzira koji je proizvođač automobila cijena ovisi o općem stanju auta.

Zaboravi da ćeš naći dobro očuvanu lagunu s bilo kojim dCi motorom za manje od 1200€, pa makar to bila Laguna Iph2.

Svaki usčuvan i dobar auto naši autosaloni ne uvoze jer im se ne isplati, takav auto i vani košta, pa dok platiš sva davanja i + zarada, cijena ide za 20% više od one u HR.

Link to comment
Share on other sites

Čuti i znati nije jedno te isto. Dosta sam ja radnih sati proveo oko mog auta da bi mi netko držao predavanja. Jedna notorna činjenica, auto ima 214tkm (ja sam osobno s njim prešao 50 kkm) i nikakvih problema s motorom nisam imao.

Link to comment
Share on other sites

Ajmo malo ovako okrenuti temu. Evo moj primjer. Auto ima 195000, kod mene je naravio 17 000, unutra je drugo ulje koje sam ja mjenjao. Prijašnji vlasnik je vozio dosta otvorene ceste i mjenjao je svakih 15000 (ako mu je za vjerovati). Prvi vlasnik je neki lik iz Zadra kojeg ne znam i ne znam njegove intervale.

Ovaj primjer sa slike je ekstreman, ali mene zanima može li se motor kako isčistiti ako su nastale slične naslage češćom izmjenom ili nekim aditivom? Dakle mislim na naslage starog ulja, ne eventualnu mehaničku štetu? Kaj mislite o onim aditivima koji se dodaju kod izmjene, motor se ostavi da radi 10 minuta i onda se ispušta ulje?

Moze da se ocisti, naravno. Samo ne pomaze aditiv. I nakon ciscenja, savetuje se nekoliko cescih izmena ulja (na 5.000 km max).

Inace, sto je motor stariji, potrebne su cesce izmene ulja, zbog ubrzane degradacije ulja. Naravno, to vam niko nece reci, nijedna fabrika to nece da napise u uputstvu za upotrebu. Draze im je da odemo po novo vozilo.

 

A 1.6 HDi, imao je sistemski propust jer je dovod ulja u turbinu bio relativno malog poprecnog promera i isao je preblizo izduvnoj grani, sto je vodilo koksanju ulja.

Link to comment
Share on other sites

Sistemski propust na 1.6 HDi se izmedju ostalog ogledao i u konstrukciji kartera motora. Novi modeli imaju modificiran karter, u prvoj verziji se nije moglo ispustiti svo ulje zbog izdignutog dijela u koji se zavrtao cep kartera, pa bi se novo ulje brzo kontaminiralo starim (posebno izrazeno kod FAP verzija, zbog dilutacije ulja), a kolicina ulja u motoru je bila tek 3.5 L. Noviji motori imaju vise ulja u karteru (3.75 L) i modificiran je i sami oblik kartera kako bi se osiguralo istjecanje ulja prilikom servisiranja.

Link to comment
Share on other sites

OK da li se slazemo da konkretan motor ima gresku, manu, slabost usljed koje se se dogadaju otkazivanja sklopova i usko su vezani uz losu cirkulaciju ulja i propadanje istog... Da li se slazemo da izmjena ulja nece rijesiti taj problem nego ga samo maskirati ili odgoditi i da se problem u konstrukciji kasnijim generacijama pokusao rijesiti i to ne smanjivanjem intervala izmjene ulja nego opet konstrukcijom.

E da, i ne pricamo samo o modernim turbodizelasima... Dajte primjere benzinaca.

Link to comment
Share on other sites

Imas na mojim slikama primere benzinaca. Oba su BMW-i, sestak sa urednom glavom i onaj sa naslagama..

 

Kada shvatite sta su niskofrikcioni motori i kako funkcionise sistem cirukulacije gasova i zasto dolazi do kontaminacije ulja, onda cete shvatiti ono sto sam napisao. Takodje zapamtite da one specifikacije koje stoje obicno pozadi na kanticama ulja (API i ACEA, ako to neko uopste gleda), proizvodjaci ulja daju sami sebi, NE DOBIJAJU SE TESTIRANJEM I PROVEROM OD STRANE NAVEDENIH INSTITUCIJA (drugim recima, moze im se).

Probajte da izracunate koliku povrsinu ulja "ostruzu" karike za samo 1.000 km voznje na niskih 2.000 rpm. Ja sam izracunao i nije mi bilo dobro.

Edited by Brainmind
Link to comment
Share on other sites

Pa nije valjda da je tako lose....

 

Treba ulje mijenjati kad i sipas gorivo izgleda :)

 

 

Sala mala al istina je najcesce izmedju dvije krajnosti...onih sto bi mijenjali prije predvidjenog roka i onih sto bi ga probijali..dakle, servisni rok :)

Link to comment
Share on other sites

Smatram da je sve u roku 10 000km u redu eventualno 15 000 ako imas ciste vanjske voznje. Da sad mjenjam svakih 5 000km mi je malo bolesno, osim ako se auto nekoristi za staze i ganjanje. Onda bih svakako mjenjao cesto. Ja ga mjenjam svakih 10 - 12 000km ovisi kako mi se zalomi ali nikad iznad toga. Recimo mjenjacevo ulje sam mjenjao sa svakih servisom motora jer sam se bojao da necrkne ili da neprodjem kao sa cliom 2 u kojemu je ulje bilo kao voda kad smo ga prvi puta otvorili. Na kraju su oba mjenjaca crkla, a svaki puta je ulje na 197-ici bilo zuto kao suncokretovo. Onak kbga ako nemas srece nemas i to je to. Mozes ti mjenjat i svakih 1000km ali dzabe ti to ako si kreten prema autu, nezagrijes ga i ganjas ili ganjas a nehladis turbinu. Prije bih rekao da su slike rezultat toga nego nekakvih testiranja onih koji su mjenjali na 10 000 i 30 000 ili 20 000.

Link to comment
Share on other sites

Ovaj primjer sa slike je ekstreman, ali mene zanima može li se motor kako isčistiti ako su nastale slične naslage češćom izmjenom ili nekim aditivom? Dakle mislim na naslage starog ulja, ne eventualnu mehaničku štetu? Kaj mislite o onim aditivima koji se dodaju kod izmjene, motor se ostavi da radi 10 minuta i onda se ispušta ulje?

 

Može, ali sam siguran da se ne može od takvog motora učiniti kao da je imao redovne izmjene svo to vrijeme:

 

http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo&hd=1

 

http://www.youtube.com/watch?v=oIkxlWpJ6bk&hd=1

Link to comment
Share on other sites

Može, ali sam siguran da se ne može od takvog motora učiniti kao da je imao redovne izmjene svo to vrijeme:

 

http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo&hd=1

 

http://www.youtube.com/watch?v=oIkxlWpJ6bk&hd=1

 

u tri godine 135.000 milja, odnosno 217.261km ili ~72.420 km/godišnje... (nije malo ekstremno za primjer da li interval treba biti po knjižici ili upola manji?)

 

e da i znate ko kupuje KIA u US?

socijala, ti auti tamo koštaju po par tisuća dolara, mislim da su konkretno novi Hyundai i KIA koštaju oko 15.000$ (85.000kn) otprilike kupovne moći kao kod nas ekipa koja kupuje bijele Octavije combi u TRCZ-u (a znate otkuda su te) ;)

Uostalom, ovaj auto izgubio je garanciju jer nije održavan prema planu održavanja u garantnom roku.

Edited by brba
Link to comment
Share on other sites

Fulao si poantu. Čovjek je pitao može li se dovesti u red motor koji je zariban od uljnih naslaga.

Link to comment
Share on other sites

pardon.  :zima:

 

ma odgovor je dvojak... zavisi koliko je zariban.

Mislim da izraz zariban mehaničari koriste kad je nešto teško popravljivo ili nepopravljivo...

Ovako zauljen motor ne mora biti zariban, ali ga je podvig dovesti u normalno stanje. tim više što mislim da se ovaj proces treba odraditi nekoliko puta do potpunog čišćenja.

Link to comment
Share on other sites

Meni su mehaničari to opisali kao staklenu posudu za pečenje na kojoj se zapeče ulje i mast pa ne možeš to više sastrugati s nje. Nešto ide dolje nešto ne ide. Sve one kemije s kojima su čistili motor i karter su iznimno agresivne i sigurno ne djeluju blagotvorno na brtve i ostale dijelove motora, pa je samo pitanje vremena kad će motor početi pišati na sve strane. Da ne govorim o sitnim finim komadićima metala koji će kasnije plivati u ulju kao posljedicu korištenja metalnih rotacijskih četki za skidanje naslaga s bregaste.

 

Motor pun uljnih naslaga ne koristi nikome. Popravak je skup. Ovi su sigurno imali dva dana posla samo s tim autom i potrošili tko zna koliko materijala za rad. Mislim da taj motor više nije za ništa drugo nego za uvalit nekome i kupit novi.

Link to comment
Share on other sites

ili ako je sve ostalo ok nades u eu drugi motor za 100 eura i furas dok se i taj ne raspadne :)

Link to comment
Share on other sites

Takvu smo Lagunu karavan 2.2 dizel 2003 godina dovezli u Zagreb nedavno u voznom stanju jelte, za 800 eur, 200.000 je pisalo na satu. Laguna 2 dizelača nije neki pojam pouzdanosti a što misliš zašto ih gore ima već od 700-800 eur??? Laguna trica druga priča.

 

Tvoj auto nije imao ili je imao problema to ja neznam ali sigurno ču više vjerovat renomiranom majstoru za kojeg se i ovdje na forumu dobro zna pa ću ga i imenovati Davor Dolenčić imaš i broj njegov negdje na forumu pa nek ti on objasni eventualne zamjerke na taj slavni motor.

 

Po meni 1.5 dCi puno pogođeniji motor a da o 2.0 dCi ne pričam. 

 

Lag2 dizel sigurno nije pojam pouzdanosti. Ako gledaš stranice tipa http://www.reliabilityindex.com/http://www.anusedcar.com/. No, kako navedene stranice ne navode o kojim je motorima tamo točno riječ i kako mi ovdje na balkanu ne idemo za svaku sitnicu u servis već šarafamo doma u garaži i kod drugara i kod kumova i slično, te su stranice totalno neupotrebljive. Naime, svi znaju da se kod tih statistika koriste bilo kakve prijave u servisu. Na balkanu fraza "auto je nepouzdan" znači da te ostavio negdje na cesti i da se dimi ispod haube i da su otišle kočnice i slično. Laguna 2 bilo koja može biti sve, ali sigurno nije nepouzdan auto. Točka.

Link to comment
Share on other sites

pardon.  :zima:

 

ma odgovor je dvojak... zavisi koliko je zariban.

Mislim da izraz zariban mehaničari koriste kad je nešto teško popravljivo ili nepopravljivo...

Ovako zauljen motor ne mora biti zariban, ali ga je podvig dovesti u normalno stanje. tim više što mislim da se ovaj proces treba odraditi nekoliko puta do potpunog čišćenja.

Zakoksan motor i motor koji je zaribao su dva razlicita sveta.. Zakoksan motor (delimicno) moze da se resi i bez otvaranja, pomocu WD40...

Link to comment
Share on other sites

moze malo vise o tome sa WD40,to mi je prvi glas? :D

Link to comment
Share on other sites

prvi put cujem da se takvo nesto može wd-om riješiti,mozes mi opisati postupak,naravno ako vam nije problem?

Link to comment
Share on other sites

Tek sad vidim poruku.

Postavis sva cetiri klipa na "vagu". Skini svecice i svaki cilindar nalij sa jednim WD 40 sprejem (treba ti 4 komada). Ostavi auto da prenoci. Ujutro pogledaj iz kog cilindra je iscurio WD 40 i u njemu ponovi postupak sa novim nalivanjem WD 40. Nakon toga WD40 ne bi trebao vise da curi, jer imas karike koje zaptivaju. Zameni ulje, jer je sve sislo u karter i to je to.

Link to comment
Share on other sites

daj mi reci ovako rješavaš zapećene karike,ako je to istina,bas imam jednog hyundai-a kojem su zapecene karike,pa bi mogao isprobat!

 

hvala na informaciji! :D

Link to comment
Share on other sites

Prije su se takvi poblemi rjesavali sa sipanjem nafte u cilindre, a poznato je da i ona isto tako otapa zapeknute dijelove, a ovo sa WD40 mi je novost i ima logike :)

Link to comment
Share on other sites

daj mi reci ovako rješavaš zapećene karike,ako je to istina,bas imam jednog hyundai-a kojem su zapecene karike,pa bi mogao isprobat!

 

hvala na informaciji! :D

WD40 metoda za ozivljavanje zakoksanih niskofrikcionih motora. Kad zavrsis, ne bi bilo lose da ocistis i sito uljne pumpe.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.