Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

Zapravo, mislim da je bolje gledati po tražilicama proizvođača ulja ako imaš stariji auto. Kod mene stoji u vozačkom priručniku da koristim Elf Excellium 5w40 ulje, a tada još ni nije bilo RN normi.

A netko je pisao već o tome, zbog rebrandiranja i koječega, Elf Excellium je danas sasvim neko drugo ulje no što je bilo prije 15 godina.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Daj molim te slikaj mi taj dio priručnika u kojemu se preporučuje Elf Excellium NF ulje jer ja toga u priručniku nemam, a auto mi je star koliko i tvoj.

Link to comment
Share on other sites

Kod mene isto toga u priručniku nema, stoji samo da se preporuča Elf ali ne korstim svoj priručnik jer je na njemačkom, pa sam našao 2 na engleskom na netu. ovaj gornji ti je za ph1, a donji za ph2:

 

Untitled.png

Link to comment
Share on other sites

Ovo je Excellium LDX, to je drugo ulje, nije NDF.

Nf

Link to comment
Share on other sites

Mislim da za aute iznad 100 000 km mozes sipat nesto bilo nekog normalnog brenda propisne gradacije. Nema tu neke razlike u konacnici. Susjed ima golfa 5 tdi onaj pocetni i sipa godinama mobil 5W40 neki obicni. I tako godinama i auto ide ko prvi dan. Vazno je redovito mijenjati ulje. Ja bih rekao gradske voznje 10000km a tko voli autocestu 15000 km max. Ajd ak netko ima novi dci ili tce sa najnovijim eko normama nek sipa ulje tocno po normi i uputstvu. Kod meganea benzinca 1.4 i 1.6, bilo 8 ili 16v tak svejedno jel shell, total, castrol ili elf. Mislim da sve to dobro podmazuje.

Link to comment
Share on other sites

Znam da nije isto LDX i NF. NF znači nouvelle formule i prilično je drugačije ulje od starog LDX-a. Ali, što misliš koliko trgovaca ili servisera to zna?

Da ne napominjem kako je to bio iznimno glup potez od strane Elf-a.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Isteklo mi vrijeme za edit pa ću ovdje nastaviti.

A vidi tek ovo. U sve ti je dućane odjednom došla obavijest da Evolution 900NF zamijenjuje stari LDX a bome i ovaj noviji NF. Evo ti primjer:

https://www.kupoleje.cz/cz-detail-883849-elf-evolution-900-nf-5w-40-elf-excellium-ldx-nf-5w-40-1-l.html

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja uopće ne koristim elf motorna ulja, niti ću ih koristiti u bliskoj budućnosti tako da me to uopće ne dira.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

eto nakon 2000km od promjene ulja ja sam s castrola (kak sam ga kupil) prošao na elf kak piše po tvorničkom. osjeti se razlika kako god da se pogleda, s castrolom je auto bio manje ljen ali kad sam ga upalil hladnog tukli su hidropodizači cca minutu. Sad kad je Elf nakon dva dana kaj auto stoji u garaži kad se upali hladan hidropodizači tučeju cca 2sekunde i nakon toga sve ok, u servisu je  zamjenjen i filter zraka, kabine i ocišćeno sito na pumpi goriva, ne vjerujem da bi to bil neki problem. 

Link to comment
Share on other sites

ma sve to isti drek..

sjećam se jednog djede imao je golfa dizela 1.6 onog 1989.

radio je u ini i kasnije mu je sin radio u ini i imao je ulja kad god poželi i svakih 3-4000km je mijenjao ulje, stavljao ina delta sint 10w40. auto je imao tada 260 000km i palio i radio ko novi, nit dima nit ičega.. nikad na motoru ništa dirano, samo servisi.. dakle skratite  si intervale zamjene umjesto debate o normama..

Link to comment
Share on other sites

Susjed mi je promijenio par golfova dvojki i jedinica i zam kako mi je rekao još sam dijete bio da 1.6 d ide "300iljada i onda idu karike i brtve te jos vrti takav 100-150iljada max".  Nakon toga generalka.  To sam cuo na još par mjesta.  A tko je u Jugi toliko km prelazio?  Rijetki su bili.  Golf iz tog doba auto za pozeljeti tada.  Eh dizela on trpao nije.  Samo ložak i to onaj koji je peći znao začepiti.  Pred zimu novi filter goriva i samo gas.  

Link to comment
Share on other sites

ovaj nije ništa mijenjao na mašini, mislim da i danas vozi i ima blizu 400k

ali govorim to da ulje gubi svojstva relativno brzo, ako se koristi do granice kad postaje neučinkovito, drastično se povećava habanje dijelova. 

da ljudi ne škrtare na ulju vozili bi se puno duže bez kvarova.. vw sam naveo kao primjer, i sa ostalim markama je isto. jedan poznanik je uvezo 1990-ih fiat ritmo dizel iz milana i prijašnji vlasnik je isto mijenjao ulje svakih 6 mjeseci bez obzira na kilometražu i sa 150000 km auto nije dimio nimalo ni trošio ulje.. a znamo kakvi su bili fiati dizel 1.7 iz 80-ih. dakle bio je smeće ako ga nisi održavao, a ako jesi, bio je ok.

tak da to kaj se reno hvali da ima servis na 30000km je smiješno, ulja i filteri se trebaju mijenjati češće..

neki dan sam iz dosade prak maila u baotiću davio prodavača za novi megane dizel i pitao lika zašto mi preporučuje renoa jer i golf košta slično a on mi kaže, da ali reno ima servis tek na svakih 30000km, samo sam se dakle nasmijao na to..

Link to comment
Share on other sites

Iskreno auto ce sa 30 000km izmjenom ulja dogurati do 150-200 tisuca bez nekih "vecih" problema a u to doba sigurno proizvodjac racuna da je vrijeme da umirovis auto i kupis novi pa opet novi servisi i ista prica...... U Hrvatskoj su sasvim drugi uvijeti za kupiti drugi (bilo novi ili polovni auto) nego tamo gdje gleda proizvodjac auta.

Link to comment
Share on other sites

To je losa filozofija jer konkurencija ima 15000 km strategiju i realniji pristup odrzavanju vozila no to je vec neka druga tema..

Link to comment
Share on other sites

Jos jednom i prestajem. Ovdje gotovo nema starijih Renaulta (Fulda) sve su vecinom ili noviji Clijaci i megani... I ja sam lagano u potrazi za drugim autom, jel focusa nesmijem duze od 6. mjeseci voziti na HR tablice, ali to je prica za sebe. Uglavnom REcimo neki megane dizel koji kosta oko 22 tisuce eura preko nekog Renault financiranja dobijes ovako, 1000 eura uplatis, placas ratu od oko 230 eura mjesecno  36 mjeseci i imas pravo proci 60000km poslje ili vratis auto ili platis 8300 eura i auto je tvoj, ali vecina vrate auto i uzmu drugi. Dakle vjerovatno 2-3 zamjene ulja, dok da ides na nekog drugog auta ispadne vise zamjena. A u 3 godine i 60k km sigurno neces ubiti masinu, kasnije ce taj auto dalje u prodaju i vjerovatno dalje od Njemacke... Na ulicama Fulde funkcionira, nema starih Renaulta, dok drugih cuda starijih se da naci...

Link to comment
Share on other sites

Nije vise njima ni cilj da masina potraje. 150000 km i kupuj novi auto. Tak se u njemackoj radi, da. Ali u siromasnim zemljama poput hr, bosne ili srbije, auto sa 150000 km je ok i ako je netko samo 5 puta zamijenio ulje do tada to spada u teski nemar..

Link to comment
Share on other sites

Auto sa 150tkm bilo gdje mora biti OK, i bilo koje marke. Nakon te kilometraže održavanje postaje skuplje, naravno, ali do te kilometraže auto ne bi trebao imati većih/skupljih popravaka.

A i ne mjenjaju vani aute tako često kako mi mislimo. To je bila i priča sa biciklima, kao Švabo baca bicikl na smeće kad mu pukne guma... :)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Imao sam unica 1.9td i imao je uricu od temp ulja izmedu ostalih pa sam po njoj tocno znao kad je vrijeme za promjenu. Konzumirao sam u njemu castrol enduron 5w40 jer sam ga dobivao koliko sam htio, na oko 6-7tkm bi se pocelo pregrijavati nebitno ljeto ili zima. Auto sam gazio nemilosrdno a ponekad bi vozio i normalno, ja sam napravio preko 200tkm ikakvih problema(napravljena je generalna na motoru par tisuca km prije nego sam kupio tog razbijenog tipota). Sljedeci vlasnik je bio iz firme i on je nastavio isto tako pa ga prodao nekom svom prijatelju koji nije promjenio ulje 50tkm i onda je poceo trositi i tocio sve i svasta u njega da bi mu na kraju zaribao..

Unic se vratio na kraju ovome iz firme, preslozio je motor i uno strikes again.

 

Link to comment
Share on other sites

Jucer sam se vratio iz stuttgarta i na prste sam mogao nabrojati aute starije od 7 godina... Najlosiji je bio neka opel astra iz 1990-ih i vozila ju je neka baka. Renaulta nisam vidio 2-3. VW je 80% automobila a ostalih 10% su bmw, mercedes i audi. 10% ostalih marki, skoda, ford, opel itd.. Bas san gledao i ne, nema starih auta.

Link to comment
Share on other sites

Pa i kod nas je po većim gradovim tako, ne baš TOLIKO mlad vozni park, ali ono...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja, sam u Parizu bio 2010 godine i vecina vozila su bila r19,r21, p306 i Citroen Saxo.  Nisam dojam stekao da, se razbacuju novcima.  

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, sam u Parizu bio 2010 godine i vecina vozila su bila r19,r21, p306 i Citroen Saxo.  Nisam dojam stekao da, se razbacuju novcima.  

 

ja bio 2 tjedna u parizu za bozic. I sve pa loši auti? ... Hrpa renola pezoa citroena.sve novije. I hrpa zoe i vag na struju. Kamioncici na struju itd..oni su vec daleko ispred po pitanju vozila na struju i koriste ih maximalno. Na mobile de. Vozila na struju imaju u godinu dve po 100 150tkm?. I sve je mladi vozni park bio. U zg je isto dosta mlad.ovisi kako naletis.al vidi se na vecini da ne stedi.

Link to comment
Share on other sites

Unic se vratio na kraju ovome iz firme, preslozio je motor i uno strikes again.

Je li neka frka složiti aftermarket senzor i čukicu za temperaturu ulja? Vidio sam da ekipa kupuje adapter koji ide između bloka motora i filtera ulja na koji se može nakačiti 3-4 različita senzora.

Inače otkako sam prije 5god stavio Xeramic uljni aditiv u motor temperatura ulja mi je pala za cca 10-ak stupnjeva. Vidim to po eko testu. Prije aditiva je temperatura ulja bila 89-90 stupnjeva, a sad jedva 80. Dva puta je lik morao turirati da dobije tih par stupnjeva koliko mu je falilo za 80 da bi uopće mogao raditi eko test. Uvijek dođem sa potpuno zagrijanim autom i ne gasim ga dok čekam svoj red. Već 8god s ovim autom idem u dvije različite stanice za tehnički kako mi koja bude usput i uvijek isto.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.