Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

22 hours ago, trigi said:

Dakle, seljački me zanima kako akumulator zna u koje je vozilo ugrađen, kolika je potrošnja struje i koliko minuta će davati dovoljnu struju...??...:??:

Isto kao što krema za lice zna kad je dan a kad je noć.....

Akumulator ne treba ništa znati, nego onaj tko ga kupuje ili prodaje. Dakle, staviš isti ili jači kao što je i bio tvornički ugrađen u vozilu.  Samo što se u Europi govori u AH-ima a u USA koriste RC. ovih 25 ampera koje sam naveo uzet je kao prosjek za većinu vozila..... 

Link to comment
Share on other sites

Krema za lice ne zna kada je dan a kada noć, zato postoje kreme za dan i kreme za noć.Korisnik dnevnu kremu stavlja danju a noćnu po noći...😁

Na akumulatoru su trebali navesti npr. 50 do 100 minuta a ne izričito deklarirati 100 minuta...😉

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, trigi said:

Krema za lice ne zna kada je dan a kada noć, zato postoje kreme za dan i kreme za noć.Korisnik dnevnu kremu stavlja danju a noćnu po noći...😁

Na akumulatoru su trebali navesti npr. 50 do 100 minuta a ne izričito deklarirati 100 minuta...😉

Predajem se.... pokušao sam objasniti uz citat struke ali uzalud mi trud......

100 Minuta je deklarirano uzimajući u obzir potrošnju od 25A a da napon na padne ispod određene granice, koju sam evo zaboravio a ne da mi se opet tražiti, nisam još popio jutarnji čaj pa sam krmeljavih očiju i neopranih zubiju došao na forum..... Dakle, na akumulatoru je napisano prema neko standardu i točno zadanim uvjetima. Ako netko ima manju potrošnju i RC će biti duži i obrnuto. Zato postoje standardi jer daju vrijednost koja je onda orijentacijska. Kao i startna struja u Amperiima, pa nije ni ona uvijek ista, kao ni kapacitet u AH. Sve ovisi što se i kako radi sa strujom i potrošačima. Samo mala promejna temperature ti značajno mijenja i kapacitet ali i startnu struju.....nije isto da li je van -18 ili + 25 st.Celzijevih......  trebam li dalje??

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jutros je malo falilo da idem pjeske s posla ili ostanem na poslu, fala dobrim kolegama na guranju 😆 pa sam momentalno otiso do interspara po novi aku, 75Ah. Odma ga spojio na punjac i nek stoji do navecer. Iznenadio me stari aku, ove dane dok je bilo toplo verglao je veselo, cim je zahladilo mrtav... Stari je dosta i drzao s obzirom da je 45Ah i kupljen na otpadu po kili prije 3 godine :)

IMG_20200324_092902.jpg

Edited by josipp
Link to comment
Share on other sites

da, šteta kaj si bio prisiljen kupiti žnj akumulator jer rade samo konzumi i interspari..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ima netko ideju otkud naručiti pošteni akumulator od 45 Ah cca za Clia 1,2? Krešo ima neki exide, preskup za tako mali akumulatorčić, Beren dućani nemaju organiziranu dostavu....

Link to comment
Share on other sites

Yuasa ybx 3000 45ah- 400 kn
Kak je to u odnosu na exide ?

Poslano sa mog SM-G950F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dali je netko kupovao AGM akumulator ? I ako da ima kakva preporuka ciji AGM uzet. Trebam uzet 95Ah AGM i gledam izmedu Varte, exidea i yuase. Neke preporuke ? Tvornicka ugradnja je Varta HD (heavy duty) nema drugih oznaka ali to je vjerojatno EFB akumulator (nema ga u aftermarket prodaji) a isao bi na AGM svakako.

Jucer je auto vožen 40 tak minuta i nakon vožnje izmjeren napon je 12.4V/12.5V (strujna klješta mi pokazuju na jednu decimalu) a danas pokazuje 12.2  s time da ako ukljucem svijetla (xenon) i radio padne na 12V... zrel je za zamjenu i neda mi se da moram zvat nekog da me pali pa da to zamjenim jer nece još dugo...

Edited by hyko
Link to comment
Share on other sites

I jos jedno pitanje... dali vi sa novijim autima spojite drugi izvor struje dok mjenjate akumulator da komp ne izgubi struju ?

Edited by hyko
Link to comment
Share on other sites

Spojim da mi ne izbriše radio i ostale memorirane postavke

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

radio mi zadrži memoriju, ali traži kod, poništi se dnevna km i memorija stakala...

Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo, meni ma meg 3 nist ne zaboravi.. radio ima kod al me ne trazi. Prozori se ne poremete.. kako to?
Na meg 2 se zblesiralo, naravno.

Link to comment
Share on other sites

To je karakteristično za Megan/Senik/Lagunu III.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 02. 05. 2020. at 21:44, hyko said:

Dali je netko kupovao AGM akumulator ? I ako da ima kakva preporuka ciji AGM uzet. Trebam uzet 95Ah AGM i gledam izmedu Varte, exidea i yuase. Neke preporuke ? Tvornicka ugradnja je Varta HD (heavy duty) nema drugih oznaka ali to je vjerojatno EFB akumulator (nema ga u aftermarket prodaji) a isao bi na AGM svakako.

Jucer je auto vožen 40 tak minuta i nakon vožnje izmjeren napon je 12.4V/12.5V (strujna klješta mi pokazuju na jednu decimalu) a danas pokazuje 12.2  s time da ako ukljucem svijetla (xenon) i radio padne na 12V... zrel je za zamjenu i neda mi se da moram zvat nekog da me pali pa da to zamjenim jer nece još dugo...

U Berena imaš Panther (njemački proizvođač) AGM 95Ah, sa 30% popusta cca 1.300,00 kn, jamstvo 2 god

Link to comment
Share on other sites

Za vozila sa start-stop sustavom postoje dvije vrste akumulatora: AGM & EFB
Ne znate koju biste vrstu koristili?

U vozilima s funkcijom start-stop, kod kojih je već ugrađen AGM akumulator, za zamjenu uvijek treba koristiti AGM akumulator.

U vozilima s funkcijom start-stop, kod kojih je već ugrađen EFB akumulator, za zamjenu se može ponovo uzeti EFB akumulator, ali treba obratiti pozornost na električna trošila (ponašanje pri vožnji, elektroniku vozila te klimatske uvjete koji utječu na akumulator) te otuda AGM akumulator katkad može biti bolje rješenje.

U vozilima sa start-stop sustavom ne bi nikad trebalo koristiti konvencionalne akumulatore.

On 03. 05. 2020. at 8:47, hyko said:

I jos jedno pitanje... dali vi sa novijim autima spojite drugi izvor struje dok mjenjate akumulator da komp ne izgubi struju ?

Na novijim vozilima je preporučljivo spojiti drugi izvor struje, a na višoj klasi vozila - obavezno.

On 02. 05. 2020. at 21:44, hyko said:

Dali je netko kupovao AGM akumulator ? I ako da ima kakva preporuka ciji AGM uzet. Trebam uzet 95Ah AGM i gledam izmedu Varte, exidea i yuase. Neke preporuke ? Tvornicka ugradnja je Varta HD (heavy duty) nema drugih oznaka ali to je vjerojatno EFB akumulator (nema ga u aftermarket prodaji) a isao bi na AGM svakako.

Jucer je auto vožen 40 tak minuta i nakon vožnje izmjeren napon je 12.4V/12.5V (strujna klješta mi pokazuju na jednu decimalu) a danas pokazuje 12.2  s time da ako ukljucem svijetla (xenon) i radio padne na 12V... zrel je za zamjenu i neda mi se da moram zvat nekog da me pali pa da to zamjenim jer nece još dugo...

Jesi siguran da trebaš novi akumulator za Giuliu? Koja god je auto? Odi negdje testirati akumulator, nemoj kupovati napamet. 

Znate li da akumulatore s funkcijom start-stop treba testirati na drugačiji način? 

Obični testeri nisu sposobni testirati akumulatore s funkcijom start-stop zbog drugačijih algoritama koji su sastavljeni za testiranje performansi konvencionalnih akumulatora.

Zašto?

Zato što su aktualni algoritmi testera sastavljeni tako da testiraju konvencionalne akumulatore na temelju struje hladnog starta „CCA“.

Stanje akumulatora s funkcijom start-stop treba mjeriti na temelju: struja hladnog starta “CCA” + rezervni kapacitet “Ah”+ sposobnost punjenja.

CCA je snaga akumulatora potrebna za pokretanje vozila. Rezervni kapacitet je energija dostupna za napajanje električnih trošila u vozilu tijekom određenog vremenskog perioda. Sposobnost punjenja je sposobnost akumulatora za dopunjavanje u traženom vremenskom periodu.

Prije eventualne zamjene, testirati akumulator, obavezno s testerom koji može testirati AGM akumulator, inače dobiješ pogrešan rezultat.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

AQUARIUS, kak komentiras mog Beren golda kupljenog u 09/2018, 3 god garancije, 67Ah , vec dvaput mi se ispraznio u tom periodu ? Obicno kad auto stoji duze od 10 dana.

Onda ga napunim na kucnom punjacu i ok je  opet neko vrijeme. Nit stoji na nekoj zimi, nit auto stoji mjesecima, nit radim ultra kratke ture.  NE gubi struju nigdje.

 

Ak je to gold , kakav je onda silver?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

opet smo naučili nešto novo....Hvala na nesebičnom dijeljenju znanja !

 

😀

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 06. 05. 2020. at 13:15, hrvojexyz said:

AQUARIUS, kak komentiras mog Beren golda kupljenog u 09/2018, 3 god garancije, 67Ah , vec dvaput mi se ispraznio u tom periodu ? Obicno kad auto stoji duze od 10 dana.

Onda ga napunim na kucnom punjacu i ok je  opet neko vrijeme. Nit stoji na nekoj zimi, nit auto stoji mjesecima, nit radim ultra kratke ture.  NE gubi struju nigdje.

Treba vidjeti što je uzrok pražnjenja. Na koliko V padne, jesi mjerio? Prvo što sam pomislio je da je aku neispravan, međutim, ako ga ti napuniš i poslije bude sve ok, tada sumnjam da je do njega. Ako je auto ispravan i nema uključenih potrošača u stanju mirovanja, tada u tom roku koji si naveo, 10-ak dana, ne može doći do pražnjenja akumulatora. Svaki akumulator, nakon što sje proizvedeni prođe neko vrijeme skladištenja, transporta do trgovine i stajanja na polici, dok ga krajnji kupac ne ugradi u vozilo. To može biti par mjeseci, a može biti i pola godine, pa i duže. I nakon pola godine stajanja na polici uvijek imaju preko 12,5V. 

Uzmi voltmetar. Ugasi auto, digni poklopac motora i zaključaj auto, kao da ideš ća. Pričekaj bar 5 minuta. Odspoji minus klemu i voltmetrom izmjeri koliku struju "troši" u stanju mirovanja tako da jednu stezaljku voltmetra spojiš na minus klemu, a drugu stezaljku na minus pol akumulatora. U stanju mirovanja, struja ne bi trebala biti veća od 5mA, ali može biti i do 50mA, to je ok. Ako je veća od toga, budi siguran da nešto ne štima. Ako je sve to ok, tada spoji kleme natrag, upali auto i pričekaj barem 2-3 minute u praznom hodu, možeš i provozati, svejedno. Dok motor radi, spoji voltmetar na kleme. Napon punjenja bi idealno trebao biti 13,8-14,4V. Sve manje ili više od toga nije dobro. 

Eto, ako imaš mogućnosti, provjeri ove stvari pa javi rezultat mjerenja.

E da, sad sam se sjetio jednog Espacea od prije par godina. Vrlo sličan problem. Akumulator dobar, ali preko noći se isprazni. I to nedugo nakon što je čovjek bio u servisu, i usput mu mijenjali i neke žaruljice. Struja u mirovanju preko 50mA, ne sjećam se točno, ali ništa puno extra. Al jbg, negdje se troši struja. I ajmo, vadi osigurač po osigurač. I šta je bilo? Osvjetljenje u pretincu laktaša. U servisu nešto krivo spojili. Kad digneš laktaš, ne svijetli žaruljica unutra. Kad spustiš laktaš, žaruljica se upali. Šou

Link to comment
Share on other sites

@aquarius - da li se može/smije staviti AGM akumulator u automobil koji nema start/stop sustav tj. nije predviđen AGM?

 

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.