Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

13 hours ago, mata73 said:

@aquarius - da li se može/smije staviti AGM akumulator u automobil koji nema start/stop sustav tj. nije predviđen AGM?

Može. 

Iako, u pravilu, to nitko ne radi. Prvenstveno radi cijene, jer agm je duplo skuplji od klasičnog. S druge strane, agm ugrađujem u vozila bez start/stop sustava, a to su neka američka osobna vozila u koje se može ugraditi jedino Optima (sjećam se nedavno Shevrolet Sebring, ako sam dobro zapamtio, akumulator se nalazi ispred prednjeg lijevog kotača i ležište je takvo da se može staviti jedino i isključivo Optima), zatim jeepovi koji imaju vitla i svaštanešto, pa ekipa sa tuniranim autima u kojima imaju 5iljada wati snage u zvučnom sistemu, neka vatrogasna vozila, itd. Dakle, ima smisla staviti agm u vozilo bez start/stop sustava, pogotovo ako u vozilu ima ugrađenih dodatnih potrošača.

Jedino na što treba paziti kod agm-a je slijedeće: agm ne voli previsok napon. Klasični akumulator izvrsno trpi 15, pa čak i 16V, dok agm baš ne voli napon preko 15V. Da razjasnimo, govorimo o naponu, ne struji. Agm se može puniti i strujom od 100A, za razliku od klasičnog.

Šta san tija reć. Ako se ugradi agm u vozilo bez start/stopa, sve će funkcionirati kao i prije, korisnik će imati dulje vrijeme autonomije bez upaljenog motora (jer se agm može crpiti dulje od klasičnog), a vjerojatno će i trajati duže nego klasičan akumulator. Jedino u slučaju kvara na sustavu punjenja, ako napon instalacije ode preko 15-16V (to je stvarno rijetkost, ali jbg dogodi se), zbog visokog napona koji prima, upijeni elektrolit će ispariti iz akumulatora i ode bye-bye. 

5 minutes ago, aquarius said:

Može. 

Iako, u pravilu, to nitko ne radi. Prvenstveno radi cijene, jer agm je duplo skuplji od klasičnog. S druge strane, agm ugrađujem u vozila bez start/stop sustava, a to su neka američka osobna vozila u koje se može ugraditi jedino Optima (sjećam se nedavno Shevrolet Sebring, ako sam dobro zapamtio, akumulator se nalazi ispred prednjeg lijevog kotača i ležište je takvo da se može staviti jedino i isključivo Optima), zatim jeepovi koji imaju vitla i svaštanešto, pa ekipa sa tuniranim autima u kojima imaju 5iljada wati snage u zvučnom sistemu, neka vatrogasna vozila, itd. Dakle, ima smisla staviti agm u vozilo bez start/stop sustava, pogotovo ako u vozilu ima ugrađenih dodatnih potrošača.

Jedino na što treba paziti kod agm-a je slijedeće: agm ne voli previsok napon. Klasični akumulator izvrsno trpi 15, pa čak i 16V, dok agm baš ne voli napon preko 15V. Da razjasnimo, govorimo o naponu, ne struji. Agm se može puniti i strujom od 100A, za razliku od klasičnog.

Šta san tija reć. Ako se ugradi agm u vozilo bez start/stopa, sve će funkcionirati kao i prije, korisnik će imati dulje vrijeme autonomije bez upaljenog motora (jer se agm može crpiti dulje od klasičnog), a vjerojatno će i trajati duže nego klasičan akumulator. Jedino u slučaju kvara na sustavu punjenja, ako napon instalacije ode preko 15-16V (to je stvarno rijetkost, ali jbg dogodi se), zbog visokog napona koji prima, upijeni elektrolit će ispariti iz akumulatora i ode bye-bye. 

Ukratko, agm ima puno više prednosti u odnosu na klasične. Više je "deep-cycle", dugotrajan, otporniji na vibracije, otporniji na visoke i niske temperature, tako da je svakako preporučljivo u bilo koje vozilo staviti agm.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ovisi i o alternatoru. Ak je struja punjenja promjenjiva ko kod mene, AGM se nebi dobro prosao..
Kad upalim auto, kratko imam 14V a onda padne na 13.5-6 i tak stoji na dalje. Zar AGM ne zahtjeva puno veci n@pon punjenja?

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, ivan.martinko said:

Ovisi i o alternatoru. Ak je struja punjenja promjenjiva ko kod mene, AGM se nebi dobro prosao..
Kad upalim auto, kratko imam 14V a onda padne na 13.5-6 i tak stoji na dalje. Zar AGM ne zahtjeva puno veci n@pon punjenja?

Napon alternatora bi trebao biti više-manje stabilan.

Upali motor, bez ikakvih potrošača dodatnih, i pričekaj 3-5 minuta da se sve to skupa stabilizira. Stavi multimetar na kleme i izmjeri napon. Pa upali svjetla i izmjeri napon. Pa upali klimu i radio i izmjeri napon. Ako ti sa paljenjem svjetala, klime, radija,... napon pada, nešto tu ne štima. Kratkoročno gledajući, ništa se loše neće dogoditi. Akumulator će preživljavati u takvim uvjetima dosta dugo, godinu ili više, dok ne bude više imao snage za upaliti motor. Takvih "reklamacija imam oko 30%. Neopravdanih, naravno. Takav akumulator je potpražnjen, ali ispravan, i kad ga provučem preko mojeg punjača, bude kao nov. Al' uzrok je u instalaciji vozila.

Agm se puni do max 14,7V, iako kratkotrajno može i veći. Ispravna instalacija punjenja daje napon u leru, u rasponu 13,8-14,4V neovisno ima li uključenih potrošača ili ne.

Link to comment
Share on other sites

ne pada, kad ga upalim minutu je na 14V i onda padne na 13,5 i tak stoji, popalio ja sve potrošače ili ne.. ne ide ni gore ni dolje..

jednom mjesečno dopunim malo akumulator, makar se ne puni duže od 5-10 minuta na onom lidlovom, osim kad nisam 2 tjedna išao nikuda, onda se više ispraznio (naravno upalio je auto iz prve) ali kad sam ga spojio na punjač, par sati ga je nadopunjavao.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, ivan.martinko said:

ne pada, kad ga upalim minutu je na 14V i onda padne na 13,5 i tak stoji, popalio ja sve potrošače ili ne.. ne ide ni gore ni dolje..

jednom mjesečno dopunim malo akumulator, makar se ne puni duže od 5-10 minuta na onom lidlovom, osim kad nisam 2 tjedna išao nikuda, onda se više ispraznio (naravno upalio je auto iz prve) ali kad sam ga spojio na punjač, par sati ga je nadopunjavao.

Ako alternator daje 13,5V, tada je povremeno punjenje punjačem neophodno. Ta voltaža je donja granica ispravnosti sustava punjenja. Najbolje je kupit novo auto pa si miran 🙂

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

a kaj ako auto puni ispod 13,5? alternator na reparaciju?

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Krule said:

a kaj ako auto puni ispod 13,5? alternator na reparaciju?

Sve ispod 13,5V je loše i nedovoljno za kakvo-takvo nadopunjavanje akumulatora. Točan uzrok treba otkriti autoelektričar, u 99% slučajeva je upravo alternator.

Link to comment
Share on other sites

Ne znam, nemam problema sa punjenjem ili paljenjem. Doduse benzinac upali sa minimumom struje.
Auto ima samo 80000 km a tak se ponasao i sa 60000 km.
Kad napon nije dobar, iskoci obavijest baterija slaba. Samo jednom mi je to iskocilo i to sa starim akumulatorom..
13.5V je normalan napon..

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, ivan.martinko said:

Ne znam, nemam problema sa punjenjem ili paljenjem. Doduse benzinac upali sa minimumom struje.
Auto ima samo 80000 km a tak se ponasao i sa 60000 km.
Kad napon nije dobar, iskoci obavijest baterija slaba. Samo jednom mi je to iskocilo i to sa starim akumulatorom..
13.5V je normalan napon..

Probaj jedan mali trik....Okretaje digni na 1500-1800 i upali kratka svjetla i recimo ventilator kabine, te onda izmjeri napon.... To puno govori o stanju alternatora....

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam da smo ovo već apsolvirali. Na novijim autima ECU kontrolira radom alternatora i regulira napon ovisno o nekim parametrima. Koliko znam glavni razlog je ekologija.
Na mom autu je punjenje isto kao i kod Martinka i originalni akumulator (obični) je trajao 7 godina dok ga nisam prebacio na Clia. Na njemu je trajao još godinu. Nikad nije nadopunjen punjačem.
ECU podigne napon za 0.2-0.3V kad uključiš jače potrošače kao grijač stakla ili upališ ventilaciju na najjače. Nisam mjerio u vožnji, ali mislim da sistem radi tako da fila oko 14.5V u akumulator kod regenerativnog kočenja.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dobro veliš, već smo prežvakali temu više puta.

Martinko ima benzinca, tamo je možda jednostavnija varijanta i možda nema reg. kod kočenja motorom kao ti pa ima i stabilnije napone.

Ti imaš vjerojatno isti motor kao i ja u scenicu i AGM aku, kod puštanja gasa i kočenja motorom napon se zna zaletiti 14,5-15V. Kad se nabije gas alternator prestaje puniti da rastereti motor i napon pada do 12.xV. Inače u vožnji šara 12-14, tu negdje.

Koga zanima kako se kreću ti naponi može si složiti čukice na torque i onda buljiti u to u vožnji :)

Kod mene isto nakon 7g zamijenjen AGM aku koji je još uredno palio i radio bez problema. Malo je niži napon pokazivao i ovi jednostavniji testeri kod autoelektričara su ga davno već otpisali. Zamijenjen preventivno jer je napon kod verglanja padao dosta nisko, nisam htio riskirati da me ostavi negdje po zimi. Poslije mi bilo žao što ga nisam ostavio i pokušao ugurati u clia gdje mi je aku riknuo 3 mjeseca nakon što sam u scenicu zamijenio :)

Link to comment
Share on other sites

Buljio sam ja u torque i stalno je na 13.5V sto god palio i gasio i vrtio na 2-3-5000 okr. Uvijek isto..

Link to comment
Share on other sites

On 15. 05. 2020. at 13:30, ivan.martinko said:

Buljio sam ja u torque i stalno je na 13.5V sto god palio i gasio i vrtio na 2-3-5000 okr. Uvijek isto..

Povremeno dopuni punjačem. Ta voltaža je donja granica. Možda je jedna dioda riknula.

Link to comment
Share on other sites

On 06. 05. 2020. at 11:56, aquarius said:

Jesi siguran da trebaš novi akumulator za Giuliu? Koja god je auto? Odi negdje testirati akumulator, nemoj kupovati napamet. 

Znate li da akumulatore s funkcijom start-stop treba testirati na drugačiji način? 

Obični testeri nisu sposobni testirati akumulatore s funkcijom start-stop zbog drugačijih algoritama koji su sastavljeni za testiranje performansi konvencionalnih akumulatora.

Zašto?

Zato što su aktualni algoritmi testera sastavljeni tako da testiraju konvencionalne akumulatore na temelju struje hladnog starta „CCA“.

Stanje akumulatora s funkcijom start-stop treba mjeriti na temelju: struja hladnog starta “CCA” + rezervni kapacitet “Ah”+ sposobnost punjenja.

CCA je snaga akumulatora potrebna za pokretanje vozila. Rezervni kapacitet je energija dostupna za napajanje električnih trošila u vozilu tijekom određenog vremenskog perioda. Sposobnost punjenja je sposobnost akumulatora za dopunjavanje u traženom vremenskom periodu.

Prije eventualne zamjene, testirati akumulator, obavezno s testerom koji može testirati AGM akumulator, inače dobiješ pogrešan rezultat.

Akumulator sam na kraju promjenio bez da sam ga išao testirat jer je start stop prestao radit a izmjereni napon nakon par dana stajanja je bio 12.2V a napon punjenja je bio 14.7V, a i na ovim autima je poznato da oni koji relativno malo voze auto mogu imat problema sa akumulatorom jer je logika punjenja napravljena tako da akumulator samo kad je ispod 75% puni 100% kapacitetom. Nakon 75% akumulator se ne puni konstantno i samim time to je većini koji malo voze izvor problema. Logika punjenja je takva kakva je a naravno u cilju ekologije je napravljena takva. Obzirom da znam imat periode kad auto duže ne vozim stavio sam Ctek.ov quick connector na novi aku prilikom zamjene istog pa da ga mogu ostavit na punjaču kad je duze vrijeme van upotrebe.

Aku je kupljen u Rivenu i cijena je bila 1430kn za Exide AGM od 95Ah... ostale trgovine su bile značajno skuplje...

Uglavnom sad je auto bez problema... A nisam ni spajao paralelno napajanje pri izmjeni upravo jer sam htio da se IBS resetirat i ponovo kalibrira za novu bateriju...

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, hyko said:

Aku je kupljen u Rivenu i cijena je bila 1430kn za Exide AGM od 95Ah... ostale trgovine su bile značajno skuplje...

Taj Exideov, to je model EK950? Super cijena, svaka čast. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, aquarius said:

Taj Exideov, to je model EK950? Super cijena, svaka čast. 

Da to je taj model... A i zasto se nisam previse mislio je jer sam stari prodao za 250 kn... pa me na kraju to ispalo 1180 kn jer realno taj stari ce u nekom autu starijeg datuma raditi jos duze vrijeme (ici ce u jedan transporter T3) a u novim autima sa osjetljivom elektronikom se javljaju problemi cim su naponi malo van zadanih granica... mozda sam ga mogao izvadit napunit sa ctekom na recondition opciji i drzao bi neko vrijeme ali za ovakvu priliku kupovine mislim da je to bilo sad i financijski isplativije odradit nego gurat jos neko vrijeme... a i orginal aku je od varte i po mojoj procjeni nije AGM nego EFB obzirom da je deklairano 95Ah i 800A... a nema oznake ni AGM ni EFB... tako da mislim da je i u tom pogledau napredak pa bi trebalo to biti bolje dugorocno...

 

Edited by hyko
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Šta je ovo, nigdi nikoga... 🙂

Ljudi, prekontrolirajte akumulatore prije ljetnih vrućina ako imate priliku, na vrućini se poznaju junaci...

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

kupio novi prije par mjeseci, ovo ljeto ga ne diram iz inata

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 13. 05. 2020. at 11:59, aquarius said:

Ukratko, agm ima puno više prednosti u odnosu na klasične. Više je "deep-cycle", dugotrajan, otporniji na vibracije, otporniji na visoke i niske temperature, tako da je svakako preporučljivo u bilo koje vozilo staviti agm.

Imaš neku preporuku za neki brand/model AGM akumulatora? Vjerojatno nije svaki AGM dobar i kvalitetan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, aquarius said:

Šta je ovo, nigdi nikoga... 🙂

Ljudi, prekontrolirajte akumulatore prije ljetnih vrućina ako imate priliku, na vrućini se poznaju junaci...

Ja bi, ali ne mogu, naljepnice smetaju 😞

 

IMG_20200113_202821_1_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Samo ga dopuni. Vise nijedan bolji aku nema cepice na odvrtanje..

Link to comment
Share on other sites

Ja sam kupio zadnji obican 74ah aku sa Ca-Ca tehnologijom. I reko mi prodavac u ducanu da bez obzira sto je naljepnica gore kao i na ovom sa slike da je potrebno svakih 6 mj kontrolirati razinu elektrolita. Dakle skinuti naljepnicu i odvrnuti cepove kovanicom. I tako malo ga dopunjavati kucnim punjacem. Imam ga vec 3.5 god, 2x sam kontrolirao elektrolit 1x sam dolio minimalno destilirane. Dopunjavao ga 1x kad sam ga skoro totalno ispraznio. Pali ko mina ljeto zima.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.