Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Jesam i ja dolijevao, makar skidanje pokrova cepova cesto znaci gubitak garancije.. treba se raspitati..

Link to comment
Share on other sites

zanima me koliko ce moj aku na laguni izdrzati ritam paljenja 1x tjedno i voznje od 10-15km max...vec smo na 3mj i dalje pali za sad ko mina...a imam ga 1.5g vec

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jesam i ja dolijevao, makar skidanje pokrova cepova cesto znaci gubitak garancije.. treba se raspitati..

 

Gdje sam ga kupio na istom mjestu i ostvarujem garanciju. Tako da je ok ako je i njima ok.

 

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Ruske said:

zanima me koliko ce moj aku na laguni izdrzati ritam paljenja 1x tjedno i voznje od 10-15km max...vec smo na 3mj i dalje pali za sad ko mina...a imam ga 1.5g vec

puni ga jednom mjesečno na nekom malom punjaču..

Link to comment
Share on other sites

kad bi imao cime xD

rjesenje: prodati lagunu i uloziti dodatno u cupru :D 

Edited by Ruske
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Lowlife said:

Ja sam kupio zadnji obican 74ah aku sa Ca-Ca tehnologijom. I reko mi prodavac u ducanu da bez obzira sto je naljepnica gore kao i na ovom sa slike da je potrebno svakih 6 mj kontrolirati razinu elektrolita. Dakle skinuti naljepnicu i odvrnuti cepove kovanicom. I tako malo ga dopunjavati kucnim punjacem. Imam ga vec 3.5 god, 2x sam kontrolirao elektrolit 1x sam dolio minimalno destilirane. Dopunjavao ga 1x kad sam ga skoro totalno ispraznio. Pali ko mina ljeto zima.

Svaki puta kada sam spojio sutradan ujutro akumulator na punjač on bi ga prestao puniti nakon minutu-dvije jer je pun.

Ako ne radiš kratke relacije i ako imaš ispravan alternator nema nikakve potrebe za punjenjem.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam nasao u lidlu 150kn punjac. Dobar i za motor, odrzava, puni 6v, 12v sve vrste aku. Mislim da je kopija Cteka ili ctek prepakiran u drugacije kuciste. Stari punjac koji je bio jos dobar ali iz doba yugoslavije teskom mukom bacio u smece.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takvog imam i ja, ali da mi je stvarno trebao, baš i nije. Ako je sve normalno na autu i ne voze se ture od 100m, aku baš i ne treba dopunjavanje.

Ovo s linka gore je starija verzija, max struja 3.8A, zadnje je bio u ponudi noviji, malo drugačija ambalaža od 5A.

Početkom godine kad sam kupio novi aku, to je bio jedini slučaj da je punio pola dana. Inače mi na autima izbaci da je gotov za nekoliko minuta pa niti ne provjeravam.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ak se redovno vozi, nema potrebe, pogotovo ak je noviji.. ali ak ima koju godinu iza sebe, poželjno je dopuniti akumulator, pogotovo ako auto dosta stoji ne vožen..

pa ekipa koja ima motore, cijelu zimu drže akumulatore na takvim punjačima da simuliraju normalno punjenje i produže životni vijek akumulatora na par godina. inače da aku od 12 Ah stoji 5 mjeseci, za 2 sezone bi bio gotov..

Link to comment
Share on other sites

Dosta ljudi, pogotovo pomorci, kod nas uzimaju ctek-a za održavanje baterije u skuteru ili motoru, baš zbog toga da sačuvaju bateriju tijekom zime. Dobar je i ovaj punjač iz lidla, iako, primijetio sam da imaju nedostatak, slabi su im lemovi unutar kućišta. Slučajno padne na pod i krc. Znam jer su dolazili kod mene da provjere da li punjač radi, pa ih bacali u smeće. Ali svejedno, ako ćeš ga koliko-toliko paziti, radit će godinama. 

On 19. 06. 2020. at 20:28, Med0 said:

Imaš neku preporuku za neki brand/model AGM akumulatora? Vjerojatno nije svaki AGM dobar i kvalitetan.

Mogu ti reći samo za one brendove s kojima radim. Iako, koji god da uzmeš, ne moreš falit', jer za razliko od klasičnih pa i efb baterija, agm rade samo velike tvornice koje imaju mogućnost tako nešto napraviti.

Vartu agm nemam u ponudi, kao prvo preskupa je, a drugo sve Varte koje dolaze u hr su proizv u Češkoj. Iako je to pod kapom Johnos&Johnson korporacije, nije to to. Uvoznik Varte je Ciak. Ako nađeš Vartu agm proizvedenu u Njemačkoj, to je druga stvar. Ali je preskupa. Jamstvo 24 mj.

Yuasa se sve više gura na hr tržište, imaju dobar marketing, a ni baterije nisu loše. Više nego solidne baterije, proizvodnja eu tipova akumulatora im je u engleskoj (japanski tipovi se proizvode isključivo u japanu), široka servisna mreža, jamstvo 30 mj.

Exide, njihovi agm-ovi su prva klasa. Za razliku od ostalih brendova, jedino Exide ima naljepnicu kvalitete prve ugradnje u vozila. To ti sve govori. Jamstvo 24 mj.

Topla, slovenski proizvođač, također dobre baterije, cjenovno ispod prije navedenih brendova, ali ipak jako jako dobre baterije. Jamstvo 24 mj.

Mi držimo i svoj brend agm akumulatora, uvozimo ih iz Njemačke, navodno prelijepljena Varta, ali nije 100% provjerena info. Imamo ih već nekih 3-4 godine u ponudi i zasad nijedna reklamacija. Cjenovno su ispod svih navedenih brendova. Jamstvo 24 mj.

Za ostale brendove nemam iskustva, ali ima još dobrih brendova, npr Fiamm je također ok, Tokić ima neku svoju šemu sa agm baterijama, ma ima toga...

Najbitnije je imati povjerenja u prodavača, da nemaš osjećaj da ti želi nešto uvaliti. Ako možeš, provjeri starost baterije, na većini baterija se to može vidjeti.Najtraženija je agm baterija od 70ah/760a, jer ta ide u masu renaulta, dacia, nissana, vw-a, opela, škode,... da ne nabrajam.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 19. 06. 2020. at 21:13, Alen said:

Ja bi, ali ne mogu, naljepnice smetaju 😞

 

IMG_20200113_202821_1_1.jpg

U pravilu, kad su naljepnice nalijepljene preko čepova, tada nije potrebno, a ni poželjno otvaranje čepova. To su ca/ca baterije, koje imaju zanemariv gubitak elektrolita u normalnim radnim uvjetima. Čak i pri ekstremnim vrućinama neće biti isparavanja elektrolita. Tako da, ostavi slobodno kako je, ne treba ništa dirati. Ne čačkaj mečku 🙂

On 19. 06. 2020. at 17:31, frenchkey said:

kupio novi prije par mjeseci, ovo ljeto ga ne diram iz inata

Ima se, a? 🙂

On 20. 06. 2020. at 9:55, Ruske said:

zanima me koliko ce moj aku na laguni izdrzati ritam paljenja 1x tjedno i voznje od 10-15km max...vec smo na 3mj i dalje pali za sad ko mina...a imam ga 1.5g vec

što ga čuvaš?

Izdržat će isto kao i da ga svaki dan pališ 3x, nećeš osjetiti razliku

On 20. 06. 2020. at 10:46, Ruske said:

rjesenje: prodati lagunu i uloziti dodatno u cupru :D 

ili obratno? 😝

On 20. 06. 2020. at 11:04, Med0 said:

Ako ne radiš kratke relacije i ako imaš ispravan alternator nema nikakve potrebe za punjenjem.

Ima, ima.... Naravno, to ne važi za svakog, jednostavno većina vozača se ne zamara šta se nalazi ispod poklopca motora. Još uvijek me ljudi pitaju npr nakon koliko km se Shell 10-40 mijenja ulje, a to što godišnje napravi 4iljade km nema veze, znači mijenjat će ga svake 2-3 godine, svaki drugi put promijeniti i filter ulja (jer šta koji qrac triba i filter mijenjati svaki put). Plus toga, "daj mi neko jeftinije ulje" slušam svaki dan, " e jesi vidija, eno u metroa imaš Shell 10-40 5 litara za 120kn", ili "Total Classic u Kauflanda za xx kn", pa sve ok, idi i kupi tamo. Iako to ulje uopće nije za taj neki auto. Ili, "zašto su kod vas ulja jeftinija nego u drugim dućanima, to su sigurno kopije", ma sve super stari, onda odi tamo gdje si naumio, plati skuplje i živi u vlastitom uvjerenju, kad mi uđu kojekakvi filozofi u trgovinu, najsretniji sam kad ništa ne kupe. O filterima zraka i goriva da ne govorim. Filter kabine se naravno mijenja tek kad se raspadne ili se u njega usele miševi.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, aquarius said:

odi tamo gdje si naumio

Fino rečeno, umjesto onoga "Odi k vragu"  ;o))))

 

Kako se ljudi ponašaju s autom, takvi su i prema svome zdravlju u 99% slučajeva....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bio sam na servisu i serviser mi je izmjerio akumulator. Kaže da je ok, ali da bih ga mogao nadopuniti. Nisam do sada razmišljao o tome, a sad me malo zainteresiralo. Može li se puniti dok je akumulator u autu? Ima li kakav trik ili ga samo prikopčam na sat ili dva? Radi se o prvoj ugradnji u Lagunu III, start-stop sustav.

Link to comment
Share on other sites

Ja nikad ne otkapčam akumulator i za sad ni na jednom autu nisam imao problema.

Link to comment
Share on other sites

Ja nikad ne otkapčam akumulator i za sad ni na jednom autu nisam imao problema.
Takoder, samo paralelno spojim punjač i to je to...

Poslano sa mog SM-G965F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ni ja ne otkapcam ali po defaulu se otpaja minus..
Cak prije bilo kakvog servisa, popravka na autu..

Link to comment
Share on other sites

Hvala. Spojit ću bez otkapčanja. Nisam siguran da imam sve kodove za radio i tko zna što ako auto ostane na tren bez struje :). Samo ću malo nadopuniti akumulator kad čovjek tako kaže.

Link to comment
Share on other sites

Nema koda za radio na laguni 3, megane 3 i scenic 3.

A nema potrebe da se skida aku. 

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Zlatan said:

Bio sam na servisu i serviser mi je izmjerio akumulator. Kaže da je ok, ali da bih ga mogao nadopuniti. Nisam do sada razmišljao o tome, a sad me malo zainteresiralo. Može li se puniti dok je akumulator u autu? Ima li kakav trik ili ga samo prikopčam na sat ili dva? Radi se o prvoj ugradnji u Lagunu III, start-stop sustav.

Bez odspajanja klema, spajajte samo onaj punjač kojemu u manualu nedvosmisleno piše da podržava takav rad. Ako to ne piše, bolje je odspojiti kleme. Ctek to može. Za ostale ne znam, ima na tržištu more sinje raznoraznih punjača. 

U autu imaš ili efb ili agm bateriju. Ako je agm, ne idi s punjačem preko 15V. Efb može i do 16V bez problema. Kod akumulatora s tekućim elektrolitom je poželjno nekoliko puta godišnje ga "opaliti" s naponom 15-16V da malo promiješa elektrolit i ukloni dio sulfata s olovnih ploča. Kod agm-a elektrolit je upijen u staklena vlakna, nije u tekućem stanju, pa dugotrajno i/ili često punjenje naponom preko 14,7V dovodi do zagrijavanja baterije i posljedično do sušenja staklenih vlakana i ćao. 

Ja na škodilak (tvornički agm 70Ah) spajam ctek 7A bez odspajanja klema, taj punjač ima poseban mod baš za agm.

Link to comment
Share on other sites

Prema ovim slikama trebao bih odspojiti akumulator? Nema problema ako nema kasnije nikakvog koda kako direstraits kaže :)

IMG_20200624_184607.jpg

IMG_20200625_104900.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sa onim malim Lidlovim nikada ne odspajam kleme. So far so good

Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa onim malim Lidlovim nikada ne odspajam kleme. So far so good

Tapatalk


Jel u pitanju ULGD 5.0 A1 ??

Poslano Samsung A7

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.