Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Izgleda da i mene ceka zamjena :( 12.2 V

 

 

Napon je pao jer je došlo hladno vrijeme. Ne može imati isti napon pri +20 i pri -20.

 

Naravno, kod većine olovni akumulatora za svaki °C napon pada za cca 0,09 V, počevši od 27 °C i od stanja potpune napunjenosti akumulatora (koje je za većinu olovnih akumulatora između 12,5 i 12,6 V).

 

Milos, ne znam u kakvom ti je stanju bio akumulator preko ljeta, ali svakako provjeri ovom računicom. Ovih 12,2 V mi se i ne čini toliko loše, ali uračunaj si daljnji pad temepratura... Inače, 12,2 V se računa kao donja granica djelomične napunjenosti (no, to vrijedi pri spomenutih 27 °C)...

Link to comment
Share on other sites

4 ili 5 puta je bio duboko ispraznjen zbog greske da bi nasumice sam upalio svjetla preko noci ako bi ih pustio na ukljuceno.

Link to comment
Share on other sites

kako moze sam upalit svjetla osim ako nije dirano po kartici ili ako je neko pokusavao otvoriti gepek....i to je cista glupost napravljena na meganu, da ti neko cisto iz zabave pokusa otvorit gepek i onda pali svjetla....

Link to comment
Share on other sites

U dvoristu mi je bio auto po noci. Tj nevjerujem da je iko dirao. Takodjer mi se jednom po kisi sam upalio (i brisaci koji su bili na "auto"

Link to comment
Share on other sites

Mene zanim kako se aku ponaša kad se voze kratke relacije? Zena vozi 3 km u jednom smjeru dijete u vrtić i ide do trgovine. Jel se stigne aku napuniti ili mogu očekivati malo pomalo pražnjenje sad u ove zimske dane?

Link to comment
Share on other sites

Ja bi rekao da se malo ipak prazni zbog svih trosila koja se koriste

Link to comment
Share on other sites

Juče mjerio svog na 3°C. Napon je 12,5V izgleda da je još dobar ovaj kvaziaku iz Konzuma.

Link to comment
Share on other sites

U dvoristu mi je bio auto po noci. Tj nevjerujem da je iko dirao. Takodjer mi se jednom po kisi sam upalio (i brisaci koji su bili na "auto"

Cek teb se auto sam upalio [emoji33] ...

A nije mi jasno ni kako se svjetla upale sama od sebe, imaš neki kvar....

kako moze sam upalit svjetla osim ako nije dirano po kartici ili ako je neko pokusavao otvoriti gepek....i to je cista glupost napravljena na meganu, da ti neko cisto iz zabave pokusa otvorit gepek i onda pali svjetla....

To se kod mene ne događa...vjerovatno se preko clipa može podesit
Link to comment
Share on other sites

Cek teb se auto sam upalio [emoji33] ...

A nije mi jasno ni kako se svjetla upale sama od sebe, imaš neki kvar....

To se kod mene ne događa...vjerovatno se preko clipa može podesit

Kazu da imam gremline :D jbg.

I ne auto neg svjetla i brisaci koji su bili na auto

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

kod mene znaci nakon cca 10 min normalno pali svjetla ako stisnem gumb na kartici bilo od vrata ili gepeka.....a ovo sam slučajno primjetio iso sam nesto izvadit iz gepeka  i mislio sam da je auto otključan (bio je zaključan) i kak sam stisnuo gumb na gepeku da ga podignem oho neće ...zaključano i tada je frajer upalio svjetla...i sta sad recimo da sam na stanu na cca 3 katu ajd po karticu otključavaj auto i gasi....POANTA svega je nikud bez kartice od auta ali i ove bankovne....

 

sto se tiče akumulatora na cliu je mjenjan 2006 godine...1 ispraznjen zbog radija koji nije bio ugasen ali i palio je dan danas do prije mjesec dana kad je cliac prodan... u zadnja 2 auto imam S4.....kolega je kupio na corsu novi CROWN akumulator, taj dan je bilo ono crown....crown nikad cuo ni on ni ja jos sam ga zezo da mi zvuci ta rijec vise kao neke kekse iz lidla....dan kasnije akumulator je bio  mrtav...

Link to comment
Share on other sites

Mene zanim kako se aku ponaša kad se voze kratke relacije? Zena vozi 3 km u jednom smjeru dijete u vrtić i ide do trgovine. Jel se stigne aku napuniti ili mogu očekivati malo pomalo pražnjenje sad u ove zimske dane?

Definitivno nedovoljno.

Pri paljenju anlaser iz aku izvuče 2-5% naboja (brnzinci manje, dizeli više). Pri nekakvoj poluotvorenoj vožnji dovoljno je 15-ak km ili 15 min vožnje pri 60 km/h da se aku vrati u stanje prije pokretanja motora. Ovo se odnose na ispravne aku/anlaser i alternator te za ugašene bilo kakve ostale potrošače.

Nasuprot svim pričam, većina auta u ler-gasu vrlo, vrlo sporo puni aku.

Link to comment
Share on other sites

Definitivno nedovoljno.

Pri paljenju anlaser iz aku izvuče 2-5% naboja (brnzinci manje, dizeli više). Pri nekakvoj poluotvorenoj vožnji dovoljno je 15-ak km ili 15 min vožnje pri 60 km/h da se aku vrati u stanje prije pokretanja motora. Ovo se odnose na ispravne aku/anlaser i alternator te za ugašene bilo kakve ostale potrošače.

Nasuprot svim pričam, većina auta u ler-gasu vrlo, vrlo sporo puni aku.

meni je ispraznio akumulator tak da nije htio ni okrenit alnaser (ostavio radio upaljen i svjetla), upalio sam auto na kablove i ostavio oko 3-4 min

 

i nakon toga ugasio, auto je upalio bez verglanja iz prve

Link to comment
Share on other sites

meni je ispraznio akumulator tak da nije htio ni okrenit alnaser (ostavio radio upaljen i svjetla), upalio sam auto na kablove i ostavio oko 3-4 min

i nakon toga ugasio, auto je upalio bez verglanja iz prve

Kod nekih auta postoji elektronika koja ne dozvoljava paljenje motora (pokretanje anlasera) ako je aku ispod određenog napona, najčešće je to 12V. Dijelom je to zbog rada anlasera, a dijelom zbog osjetljive elektronike koja neće (ili mušićavo radi) pri naponima manjim od spomenutog. Dakle, ne mora značiti da je aku bio totalno ispražnjen.
Link to comment
Share on other sites

A izgleda da ćemo ga morati malo izganjati povremeno na dulje ture [emoji4]

Hehe, jeftinije je nadopuniti ga. Ali, ljepše se voziti, slažem se... ;)
Link to comment
Share on other sites

sam relej nece ukopcat uglavnom :)

Dobro je kad neće ukopčati. Najgore je kad se ne može odlučiti pa škljoca po minutu. L2 ima dosa glasan relej :D :D :D

Nadopunjavajte/kontrolirajte akumulatorr, ljudi, barem svaki drugi mjesec...

Link to comment
Share on other sites

Kod nekih auta postoji elektronika koja ne dozvoljava paljenje motora (pokretanje anlasera) ako je aku ispod određenog napona, najčešće je to 12V. Dijelom je to zbog rada anlasera, a dijelom zbog osjetljive elektronike koja neće (ili mušićavo radi) pri naponima manjim od spomenutog. Dakle, ne mora značiti da je aku bio totalno ispražnjen.

 

E sad si ga bubnuo..... Večina anlasera ima najveću točku iskoristivosti u području 9 - 9.5V, a gubi pobudu tek kad padne najčešće ispod 7V.

 

Kratke relacije tipa 3km nisu problem za dobar akumulator. Problem je kondenzacija vode u motoru i ispušnom sustavu koja ne ispari budući da se motor ne zagrije dovoljno posebno zadji lonac.

Link to comment
Share on other sites

E sad si ga bubnuo..... Večina anlasera ima najveću točku iskoristivosti u području 9 - 9.5V, a gubi pobudu tek kad padne najčešće ispod 7V.

 

Ovaj prvi dio rečenice neću komentirati, a zašto - sam ćeš shvatiti iz ostatka posta.

Naime, naravno da anlaseri rade sa nešto većim intervalom napona (ali ipak najbolje rade sa 12V, točno onako kako piše) i to iz jednog jedinog razloga - olovni akumulator nije ni blizu idealnog izvora (unutarnji otpori se ne mogu zanemariti, napon pada vrlo brzo pri opterećenju).

 

Nadalje, tijekom perioda startanja (cca. 2-3 sekunde) prosječan napon (u vremenu) je nekakvih 9,5-10 V. Za većinu akumulatora na kojima napon padne ispod 8V (bilo kada u te 2-3 sekunde) se može smatrati da su ispod karakteristika koje zahtjeva proizvođač auta ili da su u lošem stanju.

A napon od 7V za većinu akumulatora predstavlja kliničku smrt.

Ovo sve ovdje napisano se ne može izmjeriti hobi-unimetrima pa prosječnog korisnika niti ne mora zanimati. Dovoljno je samo provjeriti napon akumulatora u mirovanju (terminal voltage), to je vrlo dobra informacija.

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

Juče mjerio svog na 3°C. Napon je 12,5V izgleda da je još dobar ovaj kvaziaku iz Konzuma.

 

Da dobar - odličan!!! još pogotovo ako si to mjerio 1h ili više od gašenja auta... :)

Link to comment
Share on other sites

Nažalost mjerio sam jedno 15-ak minuta iza gašenja. Ipak mislim da je aku Ok.

Link to comment
Share on other sites

Nažalost mjerio sam jedno 15-ak minuta iza gašenja. Ipak mislim da je aku Ok.

 

Ništa ti ne brini, tebe će gospođa na vrijeme upozoriti. Samo da znaš, kad ona kaže "battery", nije na mobitelu nego ispod haube :D

Link to comment
Share on other sites

filipe, potpuno si u krivu. govorim ti kao netko tko se kuži u elektroniku i elektrokemiju, te kao netko tko je radio s tim stvarima. utvrđivanje ispravnosti akumulatora provjerom napona u mirovanju bolje da ne komentiram. još uvijek se suzdržavam.

 

Ponavljam, anlaseri imaju najveću iskoristivost između 9 i 9.5V. kakvih 12V.... što misliš zašto se ljudima dogodi da stave puno jači akumulator i onda primjete da im sporije vergla nego prije? upravo zbog toga jer jačem akumulatoru ne padne napon kao slabijem. Benzinci benzinci vuku 100-150A struje iz anlasera u prosjeku, dizli 30-40% više. Pri startu mogu povući trenutno 2-3 puta veću struju pogotovo zimi kad je gusto ulje. U tih pola sekunde-sekundu dok se anlaser ne zavrtinapon može pasti upravo do 9V i niže, zato im je iskoristivost kod tih napona najveća da ta struja bude što manja.

 

Kod nekih auta postoji elektronika koja ne dozvoljava paljenje motora (pokretanje anlasera) ako je aku ispod određenog napona, najčešće je to 12V. Dijelom je to zbog rada anlasera, a dijelom zbog osjetljive elektronike koja neće (ili mušićavo radi) pri naponima manjim od spomenutog. Dakle, ne mora značiti da je aku bio totalno ispražnjen.

 

Kod svih auta postoji relej koji neće pokrenuti solenoid na anlaseru ako je napon prenizak ali to nije 12V! Da je tako kako ti kažeš pola auta u Alpama za zimovanju ne bi upalilo ujutro. Vidio sam nekoliko auta, zadnjeg Meganea II koji je upalio, a akumulator mu je bio 11,6V u mirovanju. Teško i sporo je verglao, ali je upalio. Za to vrijeme mu je napon akumulatora pao ispod 7.5V na prvi zub. Mjerio sam svojim ručnim osciloskopom koji je zabilježio lijepi graf napona startanja motora.

 

Nadalje, znaš li što znači kad na akumulatoru piše 580A? To znači da akumulator može davati 580A struje hladnog starta u trajanju pola minute(!) na 0 stupnjeva celzijevih, a da mu napon ne padne ispod 7V.... to nije nikakva klinička smrt nego normalno ponašanje akumulatora pri nazivnoj amperaži.

Link to comment
Share on other sites

Prvo, ja zaista nigdje nisam napisao da se utvrđivanje ispravnosti akumulatora može izvesti provjerom napona u mirovanju već da je to, citiram, vrlo dobra informacija. Pa dobro, što ti misliš, kakvu opremu imaju ljudi po svojim garažama? Većina ih nema niti najjeftiniji unimetar koji košta kao teglica Nutelle.

 

Drugo, ostajem pri svojem za anlasere, dakle 12 V ali konstantnog napona (tada je napon na anlaseru vrlo blizu napona izvora). Kad je riječ o olovnim akumulatorima kojima napon pri velikom opterećenju brzo pada, dobro rade i sa 9,5-10, kako sam već napisao. Ali najbolje bi radili sa 12 V iz idealnog izvora. Možda ti pri svojih 9 - 9,5 V misliš na napon na anlaseru, ali ja cijelo vrijeme pišem o naponu na akumulatoru.

 

Treće, kada sam spomenuo elektroniku koja mjeri potrebnih 12 V, mislio sam na terminal voltage i taj napon prvotno tu mora biti zbog ostale elektronike jer ona radi na 12V. Ako ne vjeruješ, slobodno spoji kleme na nekih 10V (može i blisko-idealnog DC izvora), probaj pokrenuti auto pa mi javi kako je prošlo.

 

Četvrto, imaš i sam iskustva sa hladnijim predjelima (Alpama) pa ću te samo podsjetiti da se u tropskim i ekstremno hladnim predjelima Zemaljske kugle koriste akumulatori sa nešto drukčijom gustoćom elektrolita, upravo kako bi se i pri ekstremnim temperaturama postigao napon akumulatora oko 12 V. Razumiješ se u elektrokemiju pa ti ne moram dalje objašnjavati.

 

I peto, ovaj zadnji odlomak nisi u pravu, definicija je za ocjenu jedan. CCA (cold cranking amperes) (hrv. struja hladnog starta) jest najmanji iznos jakosti istosmjerne električne struje koju u vremenu od 30 sekundi može osigurati izvor pri temperaturi −18 °C (a ne 0 °C kako si ti naveo) pod uvjetom da mu napon po ćeliji ne padne ispod 1,2 V tj 7,2 V (a ne 7 V kako si ti naveo) za cijeli članak u slučaju baterije od 12 V. Iznimka od ovog pravila jesu Exide akumulatori za koje je CCA mjerena pri −30 °C.

 

I opet ću ponoviti - provjerite napon neopterećenog akumulatora (terminal voltage) na akumulatorima makar najjeftinijim unimetrom, dolazi zima.

Za one sa novcima i skupim uređajima, kao i za kolegu s kojim vodim (nadam se, konstruktivnnu) raspravu - mjerite štogod vam padne napamet ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.