Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

I da, BTW, u Metrou je sniženje od 30% na akumulatore. Imaju CarJack (mislim da je to neka robna marka), vartu, bosch, a koliko se sjećam, bilo je i nešto Fiamma...

Link to comment
Share on other sites

Napon anlasera i napon akumulatora za vrijeme verglanja su isti. Hint: u paralelnom spoju su... Osnove elektrotehnike 1 ;)  Isti taj napon imaš i na utičnici za upaljač i na H4/H7 žarulji i po cijelom autu. Jedini napon koji se može razlikovati unutar auta je onaj koji isporučuje npr. UCH, ali samo ukoliko imaju neke svoje stabilizatore i to su puno manje struje i to ne za vrijeme verglanja jer tada UCH gasi svu periferiju.

 

Ljudi odu na skijanje iz toplijih krajeva i auti im upale na -25 kad je napon akumulatora ujutro ispod 12V bez specijalne formule. Kad sam kupio R19 16V imao sam groblje od akumulatora kojem je napon padao na 10.5V za vrijeme verglanja i auto je svaki puta upalio. I to sam mjerio sa sporim multimetrom usput. U peakovima sigurno padalo još niže.

 

NHF, ali zvučiš kao da si naštrebao Wikipediju o akumulatorima napamet, a nedostaje ti poznavanje elektronike. I u pravu si... nije 0°C nego 0°F, my bad. Zaboravio sam s vremenom taj podatak...  Pozivaš se uporno na voltažu akumulatora u mirovanju kao neko mjerilo napunjenosti, ispravnosti ili kvalitete kroz cijeli ovaj thread. To može biti indikacija nečega, ali je nedovoljno za dati bilo kakav sud o stanju akumulatora. Moj stari Tudor je imao probijenu ćeliju i davao je 4V kod verglanja, a u mirovanju je bio na 12.6V... pa ti vidi.

Link to comment
Share on other sites

Napon anlasera i napon akumulatora za vrijeme verglanja su isti. Hint: u paralelnom spoju su... Osnove elektrotehnike 1 ;).

Napon na anlaseru i napon na akumulatoru za vrijeme verglanja NISU isti. Hint: pad napona na vodiču... Tehnika motornih vozila, str. 361. Imaš i radioničku vježbu pa se možeš uvjeriti.

A ovaj dio sa naponom baterije u mirovanju vidim da ne želiš shvatiti pa mi onda nema smisla (ponovno) objašnjavati.

Živ i zdrav bio!

Link to comment
Share on other sites

Samo da vam napomenem da postoje različite norme prema kojima se izvode ispitivanja startne struje. Fizičar i elektrotehničar (pretpostavljam) našli raspravljati o galvanskom članku.:) Sad će na kraju završiti na redukciji i oksidaciji.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Napon na anlaseru i napon na akumulatoru za vrijeme verglanja NISU isti. Hint: pad napona na vodiču... Tehnika motornih vozila, str. 361. Imaš i radioničku vježbu pa se možeš uvjeriti.

 

I šta piše? Koliki je tipični pad napona od akumulatora do alnasera u praksi? ;)

Ako imaš bitan pad napona u kabelima toliko da utječe na start motora onda imaš jako lošu instalaciju i trebaš električara. Mogući razlozi su nagoreni kabeli od preopterećenja, oksidirani/koridirani terminali pogotovo na masi (loša masa) ili poddimenzionirani kabeli.

Link to comment
Share on other sites

Samo da vam napomenem da postoje različite norme prema kojima se izvode ispitivanja startne struje. Fizičar i elektrotehničar (pretpostavljam) našli raspravljati o galvanskom članku. :) Sad će na kraju završiti na redukciji i oksidaciji.

 

Naravno, postoji hrpa važnih parametara oko akumulatora, pa i hrpa onih koji se tiču samo startne struje. Nabrojati ću samo neke: CA; CCA, MCA, HCA, PHCA. Da stvar bude još gora, neke od ovih stvari se mjere čak i prema različitim standardima (opet ću nabojati samo neke): SAE, EN, IEC, DIN. Ovisno o državi u kojoj kupujete akumulator (i ovisno o namjeni), različti će podaci pisati na njemu. Kod nas se najčešće na akumulatoru navodi CCA i to prema EN-u. Premda mi svi koristimo definiciju CCA prema SAE, no dobro...

Link to comment
Share on other sites

mene samo zanima kako iz svega uspijete napraviti nauku,ako u hladnije vrijeme pocme tesko paliti,spremas se da ce uskoro krepat,kad krepa odes do ducana kupis novi i vozis...s tim kaj vi mjerite necete produzit vijek trajanja akumulatoru a s tim skart punjacima ga samo mozete sjebat.

Link to comment
Share on other sites

mene samo zanima kako iz svega uspijete napraviti nauku,ako u hladnije vrijeme pocme tesko paliti,spremas se da ce uskoro krepat,kad krepa odes do ducana kupis novi i vozis...s tim kaj vi mjerite necete produzit vijek trajanja akumulatoru a s tim skart punjacima ga samo mozete sjebat.

 

A takvi smo ti mi forumaši :D

A inače, ne bih rekao da je nauka, već čisto održavanje. Mnogi ne shvaćaju da prosječan način vožnje ne PUNO nego samo NADOPUNJAVA akumulator, što će reći da aku nikada nije na svom punom kapacitetu. A kad dođe zima, taj kapacitet još dodatno padne a ulje zagusti pa je i zbog toga teže pokrenuti motor. Inače, niske temperature same po sebi bolje čuvaju akumulator, no tu je opet kemija posrijedi.

 

Punjači su posebna priča ali postoje slučajevi kada se za prilično malo para dade naći sasvim solidan punjač.

 

Elem, smatram da se redovitom provjerom (svaka 2 mjeseca, a za vrijeme zime svakih mjesec dana) dade spasiti akumulator sigurno za još jednu ili dvije godine.

Link to comment
Share on other sites

Punjači su potrebni za motore i scootere da im akumulatori ne iscure po zimi. Korisni su i autima koji dulje stoje. Ako voziš auto svaki dan, svaki drugi/treći dan čak i kraće relacije... ne treba ti nikakav punjač. Ta vremena su davno prošla.

Link to comment
Share on other sites

Punjači su potrebni za motore i scootere da im akumulatori ne iscure po zimi. Korisni su i autima koji dulje stoje. Ako voziš auto svaki dan, svaki drugi/treći dan čak i kraće relacije... ne treba ti nikakav punjač. Ta vremena su davno prošla.

ak je alternator dovoljno jak da drzi akumulator na punom kapacitetu onda jel mozes objasniti zasto akumulatori krepavaju? 

 

edit: nije provokacija nego me zanima. 

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

Crknu od dotrajalosti. Potpuno ispražnjavanje i visoke temperature najviše ubrzaju taj proces bez obzira na vrstu elektrolita zato uvijek savjetujem ljudima da pokušaju makar prednju haubu staviti u hlad preko ljeta kad negdje ostavljaju auto. Kreni-stani gužve za vrijeme ljetnih temperatura su najgore. Zato se akumulatore toplinski izolira ispod haube sa onim košuljama ili plastičnim kutijama.

 

Po zimi padne kapacitet i usput se sporije spontano prazni. Kad se ugrije sve se opet vrati na staro. Akumulatore se preporuča čuvati na što hladnijim mjestima.

 

EDIT: evo upravo sam izvukao iz jedne knjige podatak da za se svakih 15°C iznad temperature 25°C vijek trajanja akumulatora prepolovi.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

samo se nadam da ce moj zgurat zimu nekako. svaki dan tesko upali (parkiran je blizu mora i sad kako je bura po noci su temp oko 2C i vidim da se muci) a za blagdane idem na cca 5-7C manje temperature a nikako mi se kupnja novog ne uklapa :(

Link to comment
Share on other sites

Mene je 2012 uhvatila ona jaka zima nisam bio kod kuće nego na stanu u zg, aku star mislim da je bio fiamm...naravno da nije htio ni okrenut na -20...izvadim aku i odnesem ga u stan, natočim posudu sa vrućom vodom i ostavim ga da se kiseli pola sata vratim u auto, a mali okreće kao novi tek na ljeto je prdno do kraja... :)

Link to comment
Share on other sites

Kakva je to glupost? Zreliji forumasi,da ne kazem stariji,se sjecaju poplave aditiva tipa duralube i foashlube.one rekkame na otv koje su isle kao ispuste ulje iz motora u kojem je bio duralube i auto normalno ide. Povecava vijek motora na milijun km i ostaoe gluposti

Link to comment
Share on other sites

Ovo sam slikao nedugo na INA benzinskoj,  stavili su to na ekstra poziciju, na pult kod kase. Još se smijem bedastoći, vadim mobač i fotkam, a blagajnik me ljuto gleda :)

Ovaj aspirin spada u istu kategoriju. BTW, što ako nije acetilsalicilna kiselina nego ibuprofen bubnem po jedan u svaku ćeliju?  Dobijem 24V aku? :-)

Link to comment
Share on other sites

Kod olovnih akumulatora s čepovima (a i kod onih bez) postoji nekoliko jednostavnih pravila, od kojih se jedno tiče upravo ovoga. Dakle, u olovni se akumulator ne dolijeva ništa osim destilirane (eventualno, demineralizirane) vode.

Ali, ako se već mora ubaciti aspirin, onda treba slijediti pravilo da se na svaku ubačenu tabletu u akumulator mora popiti dvije za kasniju glavobolju.

Link to comment
Share on other sites

napokon zapamtio koji mi je acu :D

12V (vidi cuda :p ) 66A i 540CCA 

kolko je to zadovoljavajuce za moj 1.9dci motorcek ? ili bi trebalo biti nesto vise

 

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

napokon zapamtio koji mi je acu :D

12V (vidi cuda [emoji14] ) 66A i 540CCA

kolko je to zadovoljavajuce za moj 1.9dci motorcek ? ili bi trebalo biti nesto vise

Nimalo zadovoljavajuce. Za 1.9 treba 64Ah i 640 A minimalno. Doduše, moj je 6 godina radio i sa Exideom 62/640, ali teško da ćeš naletjeti na takav...
Link to comment
Share on other sites

napokon zapamtio koji mi je acu :D

12V (vidi cuda :p ) 66A i 540CCA 

kolko je to zadovoljavajuce za moj 1.9dci motorcek ? ili bi trebalo biti nesto vise

 

540CCA mi je nekako malo za 66Ah akumulator. Moj Bosch S4 ima 60Ah i 560A. To bi ti trebalo biti sasvim OK.

Link to comment
Share on other sites

Kod olovnih akumulatora s čepovima (a i kod onih bez) postoji nekoliko jednostavnih pravila, od kojih se jedno tiče upravo ovoga. Dakle, u olovni se akumulator ne dolijeva ništa osim destilirane (eventualno, demineralizirane) vode.

Ali, ako se već mora ubaciti aspirin, onda treba slijediti pravilo da se na svaku ubačenu tabletu u akumulator mora popiti dvije za kasniju glavobolju.

Svaka voda koja nema otopljenih minerala jr poželjna, bila demineralizirana destilacijom, ili nekom drugom metodom.
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.