Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Stara 4.5V plosnata alkalna baterija, jedna olovna pločica i jedna bakrena. Uroniš ih razdvojene u usku čašu vode, pustiš struju sa baterije, gledaš elektrolizu i s upaljenim upaljačem za štednjak iznad čaše čekaš da grune  :D

 

Nemam tester akumulatora jer ta igračka previše košta skoro 100$USD ili više ovisi otkud je i tko proizvodi. Izgleda kao ručni OBDII scanner s klemama za akumulator. Upiše se tip akumulatora i deklarirana cold cranking amperaža. Stisne se TEST i u sekundi izbaci kolika je stvarna CCA vrijednost, unutarnji otpor... obično nakon 3-4 godine padne na pola.

Link to comment
Share on other sites

samo da podijelim iskustvo s mojim accu

eto kupljen u 12mj 2004. nemam pojma gdje al sam ga platio 379kn

BANNER 74Ah

pali od prve

 

Link to comment
Share on other sites

Imam naviku testirati sve akumulatore koje dobijem za prodaju, pa sve one s naponom <12,5V (doduše takvi su vrlo vrlo rijetki) stavim na punjač prije prodaje.

Pozdrav,

 

možeš li mi preporučiti neki tester za akumulatore, za amatere naravno. Vidim da svi koštaju barem 100 €, ali valjda i vrijede toliko. Kupio bih neki, bez obzira na marku, samo da je točan i pouzdan.

 

Hvala na odgovoru!

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav,

 

možeš li mi preporučiti neki tester za akumulatore, za amatere naravno. Vidim da svi koštaju barem 100 €, ali valjda i vrijede toliko. Kupio bih neki, bez obzira na marku, samo da je točan i pouzdan.

 

Hvala na odgovoru!

Poslao sam ti informacije na pm

 

Ja inače radim sa Argus-om, to je uređaj za profesionalnu upotrebu. Za amatersku/hobby upotrebu je i više nego dobar ovaj koji ti šaljem u poruci

 

Pozdrav

Link to comment
Share on other sites

CTEK Battery Analizer:

 

CTEK_Battery_Analyzer.jpg

 

Tester se spoji na akumulator i strelicama gore/dolje se unosi startna snaga akumulatora prema EN standardu (taj podatak piše na svakom akumulatoru). Nije bitno da li je akumulator u vozilu ili ne, također i motor vozila može biti u pogonu, nije ga nužno gasiti:

 

5702273-le-ctek-battery-analyzer-diagnos

 

Testiranje u tijeku (traje cca 2-3 sekunde):

 

large_INTEC-BatteryAnalyzer03.jpg

 

I tester pokazuje izmjereni napon i startnu struju akumulatora, i prema izmjerenim parametrima sugerira stanje akumulatora (dobar, loš, zao :-))))

 

f9d34f6e68687fcbaf41550b17105c070a4dc31c

Link to comment
Share on other sites

Stara 4.5V plosnata alkalna baterija, jedna olovna pločica i jedna bakrena. Uroniš ih razdvojene u usku čašu vode, pustiš struju sa baterije, gledaš elektrolizu i s upaljenim upaljačem za štednjak iznad čaše čekaš da grune  :D

 

Nemam tester akumulatora jer ta igračka previše košta skoro 100$USD ili više ovisi otkud je i tko proizvodi. Izgleda kao ručni OBDII scanner s klemama za akumulator. Upiše se tip akumulatora i deklarirana cold cranking amperaža. Stisne se TEST i u sekundi izbaci kolika je stvarna CCA vrijednost, unutarnji otpor... obično nakon 3-4 godine padne na pola.

Neće se dogoditi ništa, odnosno kisik koji se razvija na katodi će odmah reagirati s metalom. Ista stvar vrijedi i za anodu (vodik). Elektrode moraju biti platinaste (ili od nekog inertnog metala tipa nehrđajućeg čelika).

Link to comment
Share on other sites

Pa ne znam baš da se neće dogoditi ništa... meni je ispuštalo ljubišastu boju u vodu s jedne elektrode, a vodik bi lijepo puknuo tu i tamo. Čulo se kao da napušeš praznu vrećicu od čipsa i kresneš ju.

 

EDIT: koliko šuške za taj CTEK?

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Pa ne znam baš da se neće dogoditi ništa... meni je ispuštalo ljubišastu boju u vodu s jedne elektrode, a vodik bi lijepo puknuo tu i tamo. Čulo se kao da napušeš praznu vrećicu od čipsa i kresneš ju.

 

EDIT: koliko šuške za taj CTEK?

Reagira s metalima vjeruj mi (nešto ne izreagira, ali glavnina da). Drugi put stavi elektrode od nehrđajućeg čelika i dobro zakiseli vodu. :D

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Postoji i 3-4x jeftinije rješenje. Više info sutra kad budem na poslu

Link to comment
Share on other sites

Ako taj ispitivač samo mjeri napon i prema tome javlja stanje napunjenosti akumulatora, onda je za tih 22kn bolje popit dva gemišta u birtiji, a napon izmjerit običnim multimetrom. To nije dovoljno da saznaš u kakvom je stanju akumulator.

Link to comment
Share on other sites

Al ono za popustanje uljnog filtera svakako vrijedi:)

Link to comment
Share on other sites

to je cijena 22 kn za jedno ILI drugo, ne oboje. Baš ću sutra zavirit da vidim što piše na kutiji, puno je toga AKO

Link to comment
Share on other sites

powerfix-batterie-und-lichtmaschinentest

Dakle, ova stvarčica mjeri napon alternatora (kad radi motor), a kad se ugasi motor, mjeri napon akumulatora. U principu, za nezahtjevne korisnike, neloša stvarčica. S druge strane, i dalje ostajem pri tome da je bolje tih 22kn pop'ti u birtiji.

Što recimo ako je napon alternatora manji od 13,2V? Jel se pali kakva lampica, i koja? Tih 13,2V je nekakva donja granica punjenja akumulatora. Jer, pri naponu alternatora 13,2V akumulator se ne puni, to je više nekakvo održavanje na životu. Pravo, kvalitetno punjenje akumulatora je pri naponu otprilike 14-14,4V. 

Drugo, za "Battery condition": sam napon akumulatora ne daje 100% točnu informaciju da li je akumulator ok ili ne. A pogotovo koliko je taj akumulator ustvari "potrošen". To se može saznati testiranjem startne struje i unutarnjeg otpora akumulatora. Svakodnevno se nagledam akumulatora koji su kao "puni", a iz njih ne možeš iscijediti ni 100-200A startne struje i/ili je unutarnji otpor debelo preko 10 milioma. A najsigurnije je testirati akumulator pod punim opterećenjem, odnosno prilikom pokretanja motora, kad napon akumulatora ne bi smio pasti ispod 9,5V.

Link to comment
Share on other sites

Po mojem skromnom mišljenju, mislim da je slijedeći uređaj dobar, jeftin i pouzdan (ako netko zna za nešto bolje, slobodno me ispravite)

 

ARGUS BATTERY BUG SBM12:

 

BB-SBM12.jpg

 

BB-SBM12-2.jpg

 

 

BB-SBM12-3.jpg

Ovo je model za startne akumulatore, startne struje 400-1000A. Sve o ovoj napravi morete pročitati na : http://www.beren.hr/batterybug.html

 

Ima ga i na Amazonu: http://www.amazon.com/Argus-BB-SBM12-Battery-Starting-Monitor/dp/B000NV7OBE

 

Ako ste u Zadru, dođite do mene u dućan na Meladi (kod kafića Mrkva) pa možete slobodno i isprobati na vašem autu, bez ikakve obveze. Bit će mi drago

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

cek i kako onda ovo mjeri stanje akua? isto po naponu ili?

Link to comment
Share on other sites

[qoute]Ako ste u Zadru, dođite do mene u dućan na Meladi (kod kafića Mrkva) pa možete slobodno i isprobati na vašem autu, bez ikakve obveze. Bit će mi drago

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

Navrati, pa možemo u birtiji popit onih 22kn koje nećemo potrošiti u lidla :-)

Link to comment
Share on other sites

Navrati, pa možemo u birtiji popit onih 22kn koje nećemo potrošiti u lidla :-)

Molim te odgovori na koji nacin acu bug gleda stanje kumulatora
Link to comment
Share on other sites

 

EDIT: koliko šuške za taj CTEK?

 

350 - 1400kn.

Moj MXS 5.0 je neki srednji, cca 700kn.

 

Mogu ti ga posuditi, znaš di sam :)

Edited by borny
Link to comment
Share on other sites

Molim te odgovori na koji nacin acu bug gleda stanje kumulatora

 

Okladio bi se da je to voltmetar s nekim IC-om koji preračunava napone i padove napona u postotke. Ne vidim nigdje koji mu je unutarnji otpor pa ne znamo koliko troši bateriju. Ajde aquarius ako ti nije teško izmjeri multimetrom struju koju ta stvar vuče.

 

 

Mogu ti ga posuditi, znaš di sam :)

 

Uzeo si ga? :) Zaletim se do tebe da ti ga ne uzimam ;)  Samo me zanima koliko je moj accu propao u ove 3.5god

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.