Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Kao netko tko se kuži u elektrotehniku i elektroniku, te kao netko tko je imao kemičara u obitelji (punili su se akumulatori) kažem Bogu hvala na inteligentnim punjačima. Jeftinije, a svemirski bolje od onoga na što se prije punilo.

U 90-tima smo skidali sheme iz ABC Tehnike pokušavajući složiti punjače baterija i akumulatora imalo boljih od spartanskih punjača s trafom koji su nerijetko bili čak poluvalni. Ne bi nikad više spajao akumulator na to.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@aquarius sta kaze ta tvoja carobna kugla za megane rs 250? Vidim da je neki motrio unutra, star 4 god, pa da znam ako ubrzo izdahne.

Link to comment
Share on other sites

Kao i u svaki Meg3 benzinac, 640A/65Ah. Iz Renolove brošure.

Ali ak ti stane dimenzija 278mm (a mislim da bi trebala), uzmi što više Ah za te pare koje možeš i mirna Bosna.

Link to comment
Share on other sites

@aquarius sta kaze ta tvoja carobna kugla za megane rs 250? Vidim da je neki motrio unutra, star 4 god, pa da znam ako ubrzo izdahne.

Paaa okvirno dovoljno ti je 60Ah/540A. Gledaj čim veću startnu struju, kapacitet nije toliko bitan. Osim ako imaš grijanje sjedala ili neku bolesnu muziku unutra složenu....

Kao i u svaki Meg3 benzinac, 640A/65Ah. Iz Renolove brošure.

Ali ak ti stane dimenzija 278mm (a mislim da bi trebala), uzmi što više Ah za te pare koje možeš i mirna Bosna.

Nikad Bosna mirna biti neće :-)))))))

Link to comment
Share on other sites

Nemam ni grijanje sjedala ni muziku.

Kolko vidim ovaj motrio je 55Ah/420A, stavljen u ovlastenom, ima racun. Ne kuzim zasto bi stavili slabijeg kapaciteta od deklariranog?? Inace pali bez problema, na prvi zub. Kad je ovo bilo -15 nisam ga palio 5 dana i tad mu je trebalo malo duze, tj verglao je neko vrijeme. Tek sam nekidan na tehnickom skuzio kaj je unutra, pa mi je bilo cudno.

Link to comment
Share on other sites

I meni tj bivšoj vlasnici su stavili manji od deklariranog, ali na računu je bio deklarirani :D
A i kod tebe su išli na varijant da benzinac pali na žešći pogled, ali svakako nije u redu od njih. Samo ga nadopuni tu i tamo i sve će biti ok. Premda, ak ti je sad 4god, računaj na još 1-2 god, teško više od toga...

Link to comment
Share on other sites

Kolko vidim ovaj motrio je 55Ah/420A, stavljen u ovlastenom, ima racun. Ne kuzim zasto bi stavili slabijeg kapaciteta od deklariranog?? Inace pali bez problema, na prvi zub. Kad je ovo bilo -15 nisam ga palio 5 dana i tad mu je trebalo malo duze, tj verglao je neko vrijeme. Tek sam nekidan na tehnickom skuzio kaj je unutra, pa mi je bilo cudno.

Možda im je taj aku bio prvi s ruke, možda ga je trebalo "riješiti", možda... tko zna zašto. Benzinski motor, pogotovo ako ima dobru kompresiju, pali i sa lošim akumulatorom. Realni rok trajanja akumulatora je 4-5 godina. Prvi, originalni može i duplo duže trajati

Link to comment
Share on other sites

Zato sam i pitao, jer racunam da ce uskoro izdahnut.

Zašto nagađati da li je akumulator još dobar ili nije? Ako trebam prekontrolirati tlak u gumama, odokativna metoda mi ne pomaže... odem na benzinsku i iskontroliram gume. Tako i za akumulator, ako imaš iti malo dvojbi u njegovu ispravnost, odeš tamo gdje se može ispitati i miran si. Samo moraš paziti da te ne zavaljaju. Ili odeš tamo gdje imaš povjerenja u ljude. Ja sam stavio onaj ctek battery sense, trenutno se aku u mome Cliu drži na 80%. Kad padne ispod 60%, znam da je vrijeme za zamjenu. Znam da tristo kuna možda izgleda puno za taj uređaj, ali to kupiš jednom za vjeke vjekova. 

Filipe, jesi zadovoljan onim Battery bug-om?

Link to comment
Share on other sites

Ako ste se ikad pitali šta pokreće one mobilne usisivače komunalnih tvrtki, evo odgovora :-)

 

P_20180316_125506.jpg

P5200773.JPG

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

Nemam dvojbi u ispravnost, jer pali doslovno na prvi zub, samo mi je bilo cudno ovih 420A i zato sam napisao da bi mogao uskoro izdahnuti posto ima vec 4 god.

Link to comment
Share on other sites

Nemam dvojbi u ispravnost, jer pali doslovno na prvi zub, samo mi je bilo cudno ovih 420A i zato sam napisao da bi mogao uskoro izdahnuti posto ima vec 4 god.

Ne mora značiti.... dabogda ti trajao još toliko :-)

Link to comment
Share on other sites

Zadovoljan s battery bugom, itekako. Zadnji puta kad smo mjerili kod tebe na onom ozbiljnijem, bilo je još battery lifea na 21% dok je BB pokazivao par postotaka više. Nije precizno, ali dovoljno za upozorenje.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nemam dvojbi u ispravnost, jer pali doslovno na prvi zub, samo mi je bilo cudno ovih 420A i zato sam napisao da bi mogao uskoro izdahnuti posto ima vec 4 god.

Tako je i moj palio prvih 5.5god bez ikakve naznake da bi se nešto moglo dogoditi. I tako jednog vrućeg ljetnog dana nije htio ni okrenuti motor iako sam ga taj dan već par puta upalio na prvi zub. Probije ćelija, napravi kratki spoj i ne možeš ništa nego otići po novi aku.

Da li je sustav punjenja (regler, etc) drugačiji na autima koji imaju AGM baterije?

Link to comment
Share on other sites

Da li je sustav punjenja (regler, etc) drugačiji na autima koji imaju AGM baterije?

Nema razlike. 

AGM se može puniti vrlo visokim strujama, npr Optima 50Ah podnosi punjenje strujom do 100A. S druge strane, ne podnosi previsok napon punjenja, preporuka je u rasponu 14,4-14,7V, nikako preko toga. Iz tog razloga, AGM akumulator nikako nije preporučljivo puniti klasičnim, starinskim punjačem bez elektronske samoregulacije, jer ga takav može lako uništiti. Samo pametni punjač dolaze u obzir.

Link to comment
Share on other sites

Ako ste se ikad pitali šta pokreće one mobilne usisivače komunalnih tvrtki, evo odgovora :-)

 

 

P_20180316_125506.jpg

 

240Ah na C100?
to znači da ima 240 Ah ako ga se prazni strujom koja je kapacitet kroz 100, dakle 2,4 ampera?

Link to comment
Share on other sites

240Ah na C100?to znači da ima 240 Ah ako ga se prazni strujom koja je kapacitet kroz 100, dakle 2,4 ampera?

Ti usisivači rade na 6V i sa ova četiri komada ima autonomiju 880Ah pri C20. 

Ne znam kolika je snaga W ovog usisivača, tako da mi je autonomija ovog stroja nepoznata.

Znam samo da nas je Gradska čistoća tražila baš ove akumulatore.

Ovo je već druga tura. Mijenjaju akumulatore u svim usisivačima

Link to comment
Share on other sites

Zašto nagađati da li je akumulator još dobar ili nije? Ako trebam prekontrolirati tlak u gumama, odokativna metoda mi ne pomaže... odem na benzinsku i iskontroliram gume. Tako i za akumulator, ako imaš iti malo dvojbi u njegovu ispravnost, odeš tamo gdje se može ispitati i miran si. Samo moraš paziti da te ne zavaljaju. Ili odeš tamo gdje imaš povjerenja u ljude. Ja sam stavio onaj ctek battery sense, trenutno se aku u mome Cliu drži na 80%. Kad padne ispod 60%, znam da je vrijeme za zamjenu. Znam da tristo kuna možda izgleda puno za taj uređaj, ali to kupiš jednom za vjeke vjekova. 

Filipe, jesi zadovoljan onim Battery bug-om?

Gdje povoljno nabaviti jedan od ova dva uređaja?

Link to comment
Share on other sites

Da li CTEK Battery Sense radi nešto pametno u cijeloj toj priči?

Koliko vidim po recenzijama on nije ništa drugo nego bluetooth voltmetar, a aplikacija napon pretvara u postotke.

Link to comment
Share on other sites

Gdje povoljno nabaviti jedan od ova dva uređaja?

Battery Bug imaš u berenu, mislim da se proizvođač zove Argus. Za cijenu bolje neka se javi kolega aquarius.

Link to comment
Share on other sites

Palo mi je nešto napamet: ajmo reći "test za sirotinju". Recimo upalim sva svjetla koja imam na autu i grijač zadnje šajbe, te mjerim napon multimetrom. Zapišem datum i izmjereni napon.  Za 1-2-3god ponovim test. Ako pokaže (puno) niži napon pri istom opterećenju znam da je akumulator do neke mjere istrošen.

Nije neko precizno mjerenje, ali može poslužiti kao indikacija.

Link to comment
Share on other sites

Da li CTEK Battery Sense radi nešto pametno u cijeloj toj priči?

Koliko vidim po recenzijama on nije ništa drugo nego bluetooth voltmetar, a aplikacija napon pretvara u postotke.

I ja sam bio malo skeptičan na početku, pa sam ga prvo malo isprobao prije nego sam ga uzeo.

Naravno da pokazuje i napon, između ostaloga. Prati napon alternatora tj punjenja, a isto tako i pad napona pri opterećenju tj paljenju motora. Na osnovu tih podataka, uz temperaturnu kompenzaciju, daje podatak o ispravnosti akumulatora u postocima. Svi podaci se mogu pratiti i putem grafičkog prikaza za posljednja tri mjeseca. Meni je aku u autu uvijek napunjen 100%, dakle napon preko 12,6V, kad god sam gledao, a BS daje podatak da je akumulator trenutno na 80%. I taj će postotak tijekom vremena lagano padati, pa kad padne na 60% znat ću da je pri kraju. Nadam se da neće brzo, pa mu vijek nastojim produžiti redovnim nadopunjavanjem punjačem. 

Običan voltmetar ti ne može reći da li je aku ispravan ili ne. Samo da li je napunjen ili nije. U praksi sam se nagledao punih akumulatora, dakle napon preko 12,6V, a koji nemaju snage za pokrenuti motor.  

Tko ne vjeruje u ove novotarije, nek se slobodno drži voltmetra. Tehnologija ide naprid...

Palo mi je nešto napamet: ajmo reći "test za sirotinju". Recimo upalim sva svjetla koja imam na autu i grijač zadnje šajbe, te mjerim napon multimetrom. Zapišem datum i izmjereni napon.  Za 1-2-3god ponovim test. Ako pokaže (puno) niži napon pri istom opterećenju znam da je akumulator do neke mjere istrošen.

Nije neko precizno mjerenje, ali može poslužiti kao indikacija.

Ne da nije precizno, nego gubiš vrijeme bezveze. Koliko god mi ovdje trubili o naponu, bitna je startna struja koju aku može isporučiti, kao i pad napona pri opterećenju. To su podaci koji ti trebaju.

Evo baš neki dan, Exide Premium 100ah na reklamaciji. Napon dobar, aku pun ka' puška. Startne struje skoro pa nema. Na testu opterećenja pada na ispod 6V. I nakon provedenog ispitivanja, napon se vrati u normalu, preko 12,5V, dakle napunjen. A ne vridi za ništa.

Battery Bug imaš u berenu, mislim da se proizvođač zove Argus. Za cijenu bolje neka se javi kolega aquarius.

Battery Bug imamo možda još nekoliko komada, i to je to. Nisu više dobavljivi. Tvornica koja ih je radila (Argus) prdnula u čabar. A radili su stvarno dobre stvari.

Gdje povoljno nabaviti jedan od ova dva uređaja?

Beren je uvoznik Ctek-a za HR.

Gledao sam i konkurentske uređaje, ali nijedan nije blizu ctek-u

Link to comment
Share on other sites

Znači battery sense ima internu memoriju u kojoj pohranjuje podatke o naponu kroz vrijeme koje kasnije skida u mobitel?

Link to comment
Share on other sites

Znači battery sense ima internu memoriju u kojoj pohranjuje podatke o naponu kroz vrijeme koje kasnije skida u mobitel?

Ovako ti to izgleda na zaslonu mobitela:

 

Screenshot_2017-07-20-07-47-11.jpg

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.