Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Možda im je taj aku bio prvi s ruke, možda ga je trebalo "riješiti", možda... tko zna zašto. Benzinski motor, pogotovo ako ima dobru kompresiju, pali i sa lošim akumulatorom. Realni rok trajanja akumulatora je 4-5 godina. Prvi, originalni može i duplo duže trajati

OEM Renault akumulator u Thaliji je trajao 11 god. :) Nemam puno el. potrošača pa valjda zato je tako dugo izdržao. 

Link to comment
Share on other sites

Jutros na minus 10 stupnjeva upali originalna varta iz 2010. :D 

-10? Strava... A meni jutros teška zima na +6 :-)))))

 

Link to comment
Share on other sites

Di vi živite? U 11 h 15 C i sunčano...:sun:

 

 

Edit: u 13:30 opet kiša :goni:

Link to comment
Share on other sites

Di vi živite? U 11 h 15 C i sunčano...:sun:

 

 

Edit: u 13:30 opet kiša :goni:

P_20180319_144050.jpg

Link to comment
Share on other sites

OEM Renault akumulator u Thaliji je trajao 11 god. :) Nemam puno el. potrošača pa valjda zato je tako dugo izdržao. 

Garažiran auto?

Link to comment
Share on other sites

@Med0 Nije bio prvih 7 god. Bio je parkiran na javnom parkiralištu. Možda je bitno spomenuti da je u tih prvih 7 god. napravljeno svega 12 600 km. Da li su ga dopunjavali, ne znam. Ja sam 2. vlasnik. Od kad je kod mene, garažiran je.

Edited by Vladek
Link to comment
Share on other sites

@Med0 Nije bio prvih 7 god. Bio je parkiran na javnom parkiralištu. Možda je bitno spomenuti da je u tih prvih 7 god. napravljeno svega 12 600 km. Da li su ga dopunjavali, ne znam. Ja sam 2. vlasnik. Od kad je kod mene, garažiran je.

Nije nikakav raritet da aku prva ugradnja traje 7,8,10 godina, pa čak i duže. Sretao sam slučajeve original akumulatora starih i po 12-13 godina prije nego su otišli Bogu za kurira. I uvijek je to bilo u autima bez puno elektronike, za razliku od ovih današnjih koji su krcati potrošačima energije. Okej, i danas ima auta bez puno elektronike, prvenstveno mislim na neku nižu klasu vozila. Al' već neka niža srednja klasa pa nadalje ima velike zahtjeve za strujom, da ne spominjem aute sa start/stop sustavom. 

Evo baš jučerašnji primjer, C4 1.6 Blue Hdi, vozilo ima start/stop sustav, proizveden 2014.god., unutra original EFB akumulator, proizvođač Exide. Kod desne kleme, na kućištu, vidljiv je i datum proizvodnje akumulatora 28/01/2014. Iako je auto normalno palio, vlasnik je primijetio da mu se maglenke više ne pale prilikom ulaska u zavoj, a na tabli mu se pojavila poruka "service". Akumulator je poprilično nezgodno postavljen, minus klemi se ne može uopće prići dok se ne odspoji plus, skine zaštitna kutija i izvuče ga se napola vani. Tako da sam ga morao testirati spajajući tester na + pol akumulatora ,a - na blok motora. Btw, taj 1.6 Hdi je isti na C4, P308 i Focusu. Muka živa dok ga skineš.

P_20180320_101814.jpg

Link to comment
Share on other sites

... pa ti koristi Start-Stop. *ebo ga onaj 'ko to izmisli. Rekao bi narod, "što dobiješ na mostu, izgubiš na ćupriji". 

Link to comment
Share on other sites

Ponekad zaboravim ugasiti taj start/stop. Ovaj motor tako fino radi, bez vibracija u leru, da niti ne skužim da se ugasio na semaforu...

... pa ti koristi Start-Stop. *ebo ga onaj 'ko to izmisli. Rekao bi narod, "što dobiješ na mostu, izgubiš na ćupriji". 

Bio mi nedavno kupac, auto ima start/stop, eee al njemu je novi aku za njegov auto preeeskup, ima'l šta jeftinije... I na kraju lik uzme običan akumulator. Nisam mu dao garanciju

Link to comment
Share on other sites

Zašto nagađati da li je akumulator još dobar ili nije? Ako trebam prekontrolirati tlak u gumama, odokativna metoda mi ne pomaže... odem na benzinsku i iskontroliram gume. Tako i za akumulator, ako imaš iti malo dvojbi u njegovu ispravnost, odeš tamo gdje se može ispitati i miran si. Samo moraš paziti da te ne zavaljaju. Ili odeš tamo gdje imaš povjerenja u ljude. Ja sam stavio onaj ctek battery sense, trenutno se aku u mome Cliu drži na 80%. Kad padne ispod 60%, znam da je vrijeme za zamjenu. Znam da tristo kuna možda izgleda puno za taj uređaj, ali to kupiš jednom za vjeke vjekova. 

Filipe, jesi zadovoljan onim Battery bug-om?

300 kn?

http://beren.hr/ctek-battery-analyser/

Link to comment
Share on other sites

Taj SS mi djeluje kao da konja deset sekundi poslije kasa tjeraš da pije vodu. Onaj Australac tvrdi da 80% trošenja motora proizlazi iz zaustavljanja i pokretanja motora.

P.s. a što se točnp dobije na mostu, nisam skužio... :/

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

dakle, da objasnim "most i ćupriju"..... Znači sa Start-stopom uštediš nešto sitno goriva (most), dugoročno to i nije neki iznos ali hajde neka bude, a onda kupuješ skuplji akumulator (jer moraš, osim ako želiš bez garancije i da ti ne izdrži ni godinu dana ;o)  ,e to su mi biseri od ljudi), a koliko znam, većina auta ima i jači anlaser (izdržljiviji, robusniji), alternator više trpi, turbina možda i najviše, ulje mora biti čista sintetika... itd..... i tu se gubi (ćuprija), jer sve to više košta. Da, ova priča sa konjima i vodom je dobar primjer....

Link to comment
Share on other sites

Ayrtone, mislim da motor pri startanju, dakle nabijanje od 0 okr/min do lera posauga goriva sigurno za pola minute rada u leru iz ovih ili onih razloga, manje podmazivanja, pokretanje strojnih dijelova iz nule itd itd...

Možda griješim, ne znam...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Taj SS mi djeluje kao da konja deset sekundi poslije kasa tjeraš da pije vodu. Onaj Australac tvrdi da 80% trošenja motora proizlazi iz zaustavljanja i pokretanja motora.

P.s. a što se točnp dobije na mostu, nisam skužio... :/

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Mislim da se pod to trosnje smatraju hladni startovi, ne vidim zasto bi se trosio ako je zagrijan ista vise pri paljenju i gasenju nego pri leru. Naravno pod ovime mislim na sam motor, ne druge komponente tipa aku, anlaser...

Link to comment
Share on other sites

Konstantno paljenje i gasenje turbine takodjer nije pozeljno.. pogotovo ne nakon autoceste

Link to comment
Share on other sites

484,63 kn je puna cijena

Za cash ili virmansku uz malo extra popusta 339,24 kn

Taj SS mi djeluje kao da konja deset sekundi poslije kasa tjeraš da pije vodu. Onaj Australac tvrdi da 80% trošenja motora proizlazi iz zaustavljanja i pokretanja motora.

 

P.s. a što se točnp dobije na mostu, nisam skužio... :/

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

 

Jedina "ušteda" je što ne troši gorivo dok stojiš. Sve drugo - banana

Link to comment
Share on other sites

Ovi S/S akumulatori se smiju puniti sa standardnim punjacima i da se akumulator ne skida sa klema?? Rekli su mi u servisu da bi trebalo nadopuniti akumulator a i vidim da se s/s ne pali bas u zadnje vrijeme a i break system failure greska koja je iskocila po pricanjima je najcesce do aku.??

Link to comment
Share on other sites

Ovi S/S akumulatori se smiju puniti sa standardnim punjacima i da se akumulator ne skida sa klema?? Rekli su mi u servisu da bi trebalo nadopuniti akumulator a i vidim da se s/s ne pali bas u zadnje vrijeme a i break system failure greska koja je iskocila po pricanjima je najcesce do aku.??

Ako na uputama punjača ne piše drugačije, obavezno skinuti kleme...

Link to comment
Share on other sites

Ayrtone, mislim da motor pri startanju, dakle nabijanje od 0 okr/min do lera posauga goriva sigurno za pola minute rada u leru iz ovih ili onih razloga, manje podmazivanja, pokretanje strojnih dijelova iz nule itd itd...

Auto ne troši gorivo dok vergla, a dok kresne ne troši ništa više nego inače u leru jer bi se u protivnom presaugao i ne bi mogao upaliti.

Mislim da se pod to trosnje smatraju hladni startovi, ne vidim zasto bi se trosio ako je zagrijan ista vise pri paljenju i gasenju nego pri leru. Naravno pod ovime mislim na sam motor, ne druge komponente tipa aku, anlaser...

Kad je motor ugrijan ulje je jako tekuće i lakše se ispire sa stijenki cilindara, bregaste, podizača ventila, ležajeva turbine.... uljni film više nije tako čvrst. Tlak ulja pri verglanju na vrući motor je prenizak za dobro cirkuliranje po motoru, a samim time i za dobro podmazivanje. Svemu se tome doskočilo na razne načine, ali se zakompliciralo i poskupilo motor i kontrolnu elektroniku.

Bottom line: mislim da je ekstra trošenje samog motora zbog start-stopa zanemarivo ili minimalno u najgorem slučaju. Akumulator, anlaser, dodatne uljne i vodene električne pumpe i sl. .... to je već druga priča.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Više nekako vjerujem bottom lineovima svih majstora i inžinjera koji nemaju što misliti nego ZNAJU da start i stop najviše troše motor sa unutrašnjim izgaranjem. Ako samo malo pogledaš, osjetiš, čuješ kako se čitav motor zatrese pri start/stopu, odmah ti je jasno da svakako nije niti zanemarivo niti minimalno trošenje. Ali dobro.

Link to comment
Share on other sites

Više nekako vjerujem bottom lineovima svih majstora i inžinjera koji nemaju što misliti nego ZNAJU da start i stop najviše troše motor sa unutrašnjim izgaranjem. Ako samo malo pogledaš, osjetiš, čuješ kako se čitav motor zatrese pri start/stopu, odmah ti je jasno da svakako nije niti zanemarivo niti minimalno trošenje. Ali dobro.

Na nekim automobilima je to paljenje i gasenje zaista jedva osjetno, ali ja bi ga svejedno gasio jer je iritantno.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.