Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Prije sat vremena "odbačeni" Exide 62Ah je sjeo u Clio umjesto 6.5god starog Bosch S4 60Ah koji je davao 12.4V napon i 375A startne struje. Bome je taj Exide težak u p.m. Nije samo osjetno teži od starog Boscha nego je puno teži. Vjerujem da je kolega aquarius osjećao ruke i leđa nakon istovarivanja palete ovih.

Iskrcao sam 431kn s popustom za stari akumulator. Uzeo sam predzadnjeg na Zagrebačkoj u Berenu. Prodavač i usluga 10/10. Dok mi je prodavač ispunjavao garantni list ušao je čovjek koji je kupio zadnjeg tog Exidea. Kaže da ih više neće dobivati. Stoga u Zagrebu jedino imate šanse u Dubravi ako je ostalo.

Nu, vid' ga kako je lipi :D

 

Uzeo ga i ja u ponedjeljak.
Prvo sam zatražio testiranje Munje. Napon dobar, startna struja pala sa 480A na 300A pa sam odlučio zamijeniti. Sad mi je žao što nisam tražio da testira i taj novi jer ne pali istog trenutka kao sa Munjom. Nije mi to baš jasno
:nezna:

Munju sam ostavio sebi pa me ispao 460kn.

Link to comment
Share on other sites

Mozda bi ga trebalo dopuniti..

Link to comment
Share on other sites

Nije prevelik (i fizički i kapacitetom) za Clio?

 

Nije. I sad može biti miran dobriiih godina :-)

Kolega aquarius, sredinom 6. mjeseca bi trebao posjetiti Zadar pa bi mogli nešto pojesti i popiti za ovo :prijatelji::piju:

Of kors, vrlo rado :hop:

Link to comment
Share on other sites

aha našo sam Beren u dućanu

 

https://beren.hr/good-year/

Start kabeli 400A dužina 4,5 m 25mm

MPC 157,55 kn

 

Beren-Good-Year-23.jpg

Može poslužiti za ne daj Bože. Da je neka kvaliteta, nije

Oznaka CCA znači da se radi o aluminijskom kabelu preko kojeg je samo površinski prevučen bakar. Ja to ne bi kupio.

https://en.wikipedia.org/wiki/Copper-clad_aluminium_wire

??? Odakle ti to? Nema to veze s time

Struja hladnog starta (engl. Cold Cranking Amps, CCA) - CCA od iznimne je važnosti kao pokazatelj osobina pokretanja. To je vrijednost u amperima koju akumulator može podržavati 30 sekundi pri temperaturi od 0˚F (-17,8˚C) dok se napon akumulatora ne smanji do neupotrebljive razine.

Link to comment
Share on other sites

vjerojatno se neću sam igrati s tim jer ima ljudi koji se s tim bave.. treba žicu i zalotati i krimpati da to valja..

našao sam za 300kn 25mm2 kablove, a lik radi i po mjeri, 16mm2 itd..

https://www.njuskalo.hr/ostala-autooprema/kablovi-paljenje-automobila-oglas-8680447

 

Za stvarno dobre i kvalitetne kablove od 25mm2 dužine cca 4m treba iskrcati minimalno 500kn. Imao sam jedno vrijeme u ponudi kamionske kablove, ne sjećam se točno presjeka, koštalo su oko 600kn, bili su stvarno ok složeni i planuli su u mjesec dana. Više ih ne mogu nabavit, ta firma propala

Aluminij samo prevlače bakrom i to samo iz razloga da kabel bude koliko-toliko savitljiv. Postotak bakra je jednoznamenkasti. Previše je to novaca za takav kabel.

Odakle ti ovaj podatak? Iz nekog pouzdanog izvora ili je to rekao vidoviti Milan?

Link to comment
Share on other sites

A znam, bakar je skup. Nema nigdje novog jeftinog bakrenog kabla debelog ko prst. Zato kombiniraju sa aluminijem koji isto dobro provodi struju. To su aquariusovi proizvodi pa nek pojasni..

 

To Goodyear kablovi su kvalitete ko i ovi iz Peveca, a skuplji 3x jer su kao brendirani. Bacanje love bzvz. Niti ispunjavaju neke konkretne standarde. Samo žica i kliješta.

Zadnje vrijeme uzimamo kablove iz Njemačke proizvedene po standardu DIN72553

121030.jpg

Link to comment
Share on other sites

Je li moguće da Exide koji sam u ponedjeljak uzeo ima neku grešku ili je prazan? Auto ne pali instantno kako je palio sa starim akumulatorom.

Link to comment
Share on other sites

Je li moguće da Exide koji sam u ponedjeljak uzeo ima neku grešku ili je prazan? Auto ne pali instantno kako je palio sa starim akumulatorom.

Ne bi trebalo. Ako imaš iti malo sumnje, odi natrag u zagrebačku gdje si kupio pa neka testiraju bateriju

Link to comment
Share on other sites

Zadnje vrijeme uzimamo kablove iz Njemačke proizvedene po standardu DIN72553

121030.jpg

 

ima i kablovi i štipaljke kak sam napisal, 35-50kn je metar bakrenog kabela i štipaljke su 30-40kn komad.. to je materijal za aparate za varenje..

da, tvoj mi je kolega ponudio to u mailu za 95kn.. koliki je tu promjer žice? prebao bi biti bar 10mm2 da to može upaliti normalno, ono zaverglati 10 sekundi..

 

Poštovani,

Na stanju nemamo više GOOD YEAR kablova 400a, ali imamo kablove 600a /240cm=95,00mpc.

Lp

Ante

 

Link to comment
Share on other sites

 

da, tvoj mi je kolega ponudio to u mailu za 95kn.. koliki je tu promjer žice? prebao bi biti bar 10mm2 da to može upaliti normalno, ono zaverglati 10 sekundi..

 

Ti kablovi su promjera 10mm2. Kablovi su ok.

S njima pališ i dizelaša do 2000 kubika bez problema.

Samo treba paziti pri skladištenju/čuvanju kablova. Ljudi te kablove ostavljaju po podrumima i garažama, pa korodiraju ako su izloženi vlazi i prljavštini, i onda ljudi negoduju jer kao kablovi ne valjaju. 

Link to comment
Share on other sites

ajd to je još ok bolje od ovih 4mm2 koje imam..

Link to comment
Share on other sites

našao sam 25mm2 kabel za aparat za zavarivanje po 30kn/m. uzet ću 5 metara i nabaviti dobre štipaljke za cca 100-150. i to će biti bog..

kabel.jpg

Link to comment
Share on other sites

našao sam 25mm2 kabel za aparat za zavarivanje po 30kn/m. uzet ću 5 metara i nabaviti dobre štipaljke za cca 100-150. i to će biti bog..

kabel.jpg

Divota

Link to comment
Share on other sites

I plasticne stipaljke su ok samo da je dio koji spajas na klemu dobro izveden.

Poslano sa mog Lenovo P1a42 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Istina. Tih ima svugdje. Neke srednje za 25 kn komad. Na saraf cu napravit d se kabel stegne. Ne lotanje ni krimpanje.

Link to comment
Share on other sites

Je li moguće da Exide koji sam u ponedjeljak uzeo ima neku grešku ili je prazan? Auto ne pali instantno kako je palio sa starim akumulatorom.

Moj auto zavrti kao mlinac, ali bio sam s njim do Plitvica i natrag na dan kad sam ga kupio tako da ga je sigurno napunio do vrha :) 

??? Odakle ti to? Nema to veze s time

Struja hladnog starta (engl. Cold Cranking Amps, CCA) - CCA od iznimne je važnosti kao pokazatelj osobina pokretanja. To je vrijednost u amperima koju akumulator može podržavati 30 sekundi pri temperaturi od 0˚F (-17,8˚C) dok se napon akumulatora ne smanji do neupotrebljive razine.

CCA oznaka na akumulatoru je sasvim nešto drugo od CCA oznake na kabelima.

Odakle ti ovaj podatak? Iz nekog pouzdanog izvora ili je to rekao vidoviti Milan?

Gore sam stavio link, evo opet: https://en.wikipedia.org/wiki/Copper-clad_aluminium_wire

Već godinama muku mučim s nabavom ne-CCA kabela u svojoj struci (Cat6 ethernet). Kako vrijeme prolazi sve teže ih nabavljam.

Link to comment
Share on other sites

Moj auto zavrti kao mlinac, ali bio sam s njim do Plitvica i natrag na dan kad sam ga kupio tako da ga je sigurno napunio do vrha :)

 

A niš. stavit ću ga na punjač pa vidjeti.

Link to comment
Share on other sites

A niš. stavit ću ga na punjač pa vidjeti.

Mogao si se javiti jučer kad si bio u kvartu :hey:

Link to comment
Share on other sites

Ma posijao sam tvoj broj u starom mobitelu, masa toga se nije prebacila :(
Šibni mi sms/viber/whatsapp/štogod da te opet spremim.

Link to comment
Share on other sites

Otišao jutros u Beren Dubrava.

Čovjek se čudi zašto sam uzeo 62Ah/520A aku za auto kojem ide 42-52Ah i ne zna zašto auto dulje vergla kod hladnog starta. Testirao je novi Exide koji je pokazao 13.1V i 575A (deklariran na 520A).

Spojio sam ga na punjač i malo zategnuo plus klemu koja je bila mrvicu labava, tj. mogla se malo cimati jačim povlačenjem. Trenutno se puni pa cu vidjeti ima li razlike kad se motor malo ohladi.

@aquarius

Utječe li na garanciju to što imam aku jači od propisanog?

Poslano sa mog SM-J320F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Na stari auto se moze staviti jaci aku. Zaboravi tih 45A i 280A struje..

Idealno bi ti bilo 55Ah al ok sta ces sad imas 62.. hoces se mijenjat za moj 55Ah 4max iz intercarsa? Platio sam ga 350 kn. [emoji16]

Link to comment
Share on other sites

Naravno da neću.

Auto je nakon zatezanja kleme i punjenja (kratkog, možda pola sata) opet upalio identično.
Dođe mi da vratim Munju 6 godina staru...
 

Link to comment
Share on other sites

Imam tu neku mjernu opremu pa možemo baciti oko na napone i struje tokom verglanja na oba akumulatora.

Otišao jutros u Beren Dubrava.

Čovjek se čudi zašto sam uzeo 62Ah/520A aku za auto kojem ide 42-52Ah i ne zna zašto auto dulje vergla kod hladnog starta. Testirao je novi Exide koji je pokazao 13.1V i 575A (deklariran na 520A).

Taj nikad nije mjerio struju verglanja na različitim autima i vjerojatno nikad u ruci nije držao osciloskop.

Ako je imao CTEK tester mogu potvrditi da je prošli vikend taj tester pokazao u dva mjerenja za moj stari akumulator  gotovo identične vrijednosti kao VW profesionalni tester prije pola godine.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.