Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Prije sat vremena "odbačeni" Exide 62Ah je sjeo u Clio umjesto 6.5god starog Bosch S4 60Ah koji je davao 12.4V napon i 375A startne struje. Bome je taj Exide težak u p.m. Nije samo osjetno teži od starog Boscha nego je puno teži. Vjerujem da je kolega aquarius osjećao ruke i leđa nakon istovarivanja palete ovih.

Iskrcao sam 431kn s popustom za stari akumulator. Uzeo sam predzadnjeg na Zagrebačkoj u Berenu. Prodavač i usluga 10/10. Dok mi je prodavač ispunjavao garantni list ušao je čovjek koji je kupio zadnjeg tog Exidea. Kaže da ih više neće dobivati. Stoga u Zagrebu jedino imate šanse u Dubravi ako je ostalo.

Nu, vid' ga kako je lipi :D

IMG_3680.thumb.JPG.7f34691791c43c97f1c65

Link to comment
Share on other sites

Nije prevelik (i fizički i kapacitetom) za Clio?

Link to comment
Share on other sites

Nije prevelik (i fizički i kapacitetom) za Clio?

Stari je isto bio takav. Služio je 6.5god i nije riknuo jer nisam htio čekati da rikne :)  Prije dva mjeseca je kresnuo na -20 na Sljemenu. Nikakvih problem s električnim sustavom, a alternator koji nikad nije servisiran još uvijek daje 14.3V na hladno. BTW stane i 74Ah u to postolje i još imaš mjesta za mijenjati žarulju.

Inače aftermarket akumulatori imaju dva "sfinktera" za odušak po jedan sa svake strane. OEM akumulatori imaju samo jedan sfinkter jer se točno zna za koje modele auta se taj akumulator radi. Ovaj Exide ima jedan odušak i to kod minusa stoga je sve jasno pogotovo jer znam gdje se odušak nalazi na Golfu i Passatu, hehe ;)

Kolega aquarius, sredinom 6. mjeseca bi trebao posjetiti Zadar pa bi mogli nešto pojesti i popiti za ovo :prijatelji::piju:

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Moram na minutu dve otpojiti akumulator da provjerim nivo kiseline jer pozitivni terminal mi prekriva 3 cepa.

Kaj da napravim da ne izgubim memorije i da mi se sve ne resetira?

Spojim kleme prije skidanja na pametni punjac da drzi neki napon od 12+ volti ili spojim kablovima kleme na drugi aku koji mi stoji sa strane, ili spojim kleme na neciji aku koji stoji pored mene autom?

Najlakse mi je spojit onaj mali punjac da drzi napon ali mozda nije pametno. Mozda ipak spojiti paralelno na drugi aku pa otpojiti od ovog.

Ima netko preporuku dobrih povoljnih kablova da su icemu a ne 2.5mm2?

Koliko kvadrata je posteni kabel za paljenje? 10? Vise? Da moze drzati struju 700A.

Kakve imate u ducanu aquarius i cijena?

Link to comment
Share on other sites

Kad otpojiš aku napon na pametnom punjaču će pasti na 0.

Ipak je to pametni punjač.....neda se prevariti.

Link to comment
Share on other sites

Mora imati supply nacin rada. Ctek to ima.

Poslano sa mog Lenovo P1a42 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

da, to s punjačem sam pretpostavio da nebu radio. nema supply jer je iz lidla model.. spojit ću ga onda običnim žicama sa starim akumulatorom koji je još uvijek ok, drži napon 12.5V. za tu sitnicu bude dosta.. hvala na savjetima..

Link to comment
Share on other sites

Nemoj kompkicirati. Moras ponovno podizace namjestiti krajnje polozaje i umesti kod u radio. Stanice nece izgubiti dok promjenis akumulator.

Poslano sa mog Lenovo P1a42 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

izgubit će se jer nemam stock radio nego 2din mp3, itd.

bum vidio, možda otpojim, al nije neki problem spojit kablovima plus na plus i minus na minus sa klemama, neće mu ništ bit..

mislim auto se tak pali ak je aku slab a kak se nebi zadržala memorija.. to da spojim u seriju i dobijem 24V onda bi bila budalaština, no ovo je bezazleno..

Link to comment
Share on other sites

To znaš da mora biti jako lijep sunčan dan sa određenim položajem planeta i zvijezda da provede 400A ?

Za te pare si sam kupiš kablove i štipaljke i složiš za kamione upaliti...

Link to comment
Share on other sites

Ja taj folkcvagenov ne bi stavio u renault nema šanse. Sad će elektronika da poludi. 

Link to comment
Share on other sites

A znam, bakar je skup. Nema nigdje novog jeftinog bakrenog kabla debelog ko prst. Zato kombiniraju sa aluminijem koji isto dobro provodi struju. To su aquariusovi proizvodi pa nek pojasni..

Jedino da nađem par metara rabljenog debelog kabla pa neke stipaljke al neda mi se to sve? I tak cu to koristiti jednom godisnje. Vise za svaki slucaj kakav sam imao prije par mjeseci da mi je krepao aku preko noci..

Evo kabla

http://elka.hr/ho1n2-d-ho1n2-e-2/

Link to comment
Share on other sites

Aluminij samo prevlače bakrom i to samo iz razloga da kabel bude koliko-toliko savitljiv. Postotak bakra je jednoznamenkasti. Previše je to novaca za takav kabel.

Link to comment
Share on other sites

električna provodljivost aluminija je oko 3,500000000 Siemensa po metru a bakra oko 6xxxx..

znači da alu kabel mora imati 80% veci poprečni presjek od bakrenog da bi provodio istu struju.

obzirom da kvalitetni bakreni kablovi sa 25mm2 poprečnog presjeka koštaju oko 300+kn, ovaj za 150 je korektna cijena, jel tak, nije preskup.. pebec kablovi za 60kn imaju 4mm2 presjek. imam jedan takav doma odavno i upali auto s njim, ali samo ako upali u prvih par sekundi..

sad još moram vidjeti koliko košta bakreni kabel recimo za aparate za elektrolučno zavarivanje, od minimum 25mm2 po metru da vidim jel se uopće isplati to slagati..

idealno bi bilo da nađem neki stari švas aparat pa s njega odrezati.. imam doma jedan stari švas aparat koji je još u funkciji al je kabel loš, prežmikan, omotan izolirkom itd..

treba naći i kvalitetne štipaljke naravno..

Link to comment
Share on other sites

50kn je mpc bakrenog kabela za zavarivanje, znači ak mi treba 5 metara to je 250kn, a štipaljke nek su 120kn to je 370kn.. trebam vidjeti gdje to sve nabaviti u zg. našao sam samo veleprodaje

 

http://www.tim-kabel.hr/content/view/69/234/lang,hrvatski/

http://www.tim-kabel.hr/images/stories/katalog/datasheetHRV/0205_H01N2-E.pdf

 

http://www.ipo-tools.hr/masa-klijeste-300a

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

Uzmi ipak izolirana klijesta, da ne bi imao vatromet nepotrebno.

Link to comment
Share on other sites

Problem s tim jeftinim kabelima za paljenje je što ih poddimenzioniraju na način da ti trebaju samo par sekundi dok auto ne upali. U tih par sekundi se neće pregrijati, ali.... ti kabeli stvaraju otpor i ruše napon. U situaciji si da moraš pokrenuti auto kojem je električni sustav sa korodiranim spojevima u tko zna kakvom stanju kao i sam akumulator na oba auta. To je situacija kada je pad napona najgora stvar.

Ne kažem da plavi kabel neće poslužiti, ali s obzirom na sve navedeno osobno se volim osigurati s nečim što će 100% kresnuti u svim uvjetima. Više nego jednom su me zvali da im posudim kabele jer njihovi 600A iz Pevca/Kauflanda/Spara nisu htjeli ni okrenuti motor.

Link to comment
Share on other sites

Ak to kupiš, molim fotke da vidimo kakvi su kablovi i kako su krimpani/lemljeni.

Link to comment
Share on other sites

Bum kad bum iso u zagorje. Ovak samo zbog tog nebum iso..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.