Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Vozim hibrida koji pali i gasi benzinski kako hoće i ne smeta mi. Vozio sam i nekoliko auta sa start stop i ne smeta mi. Doduše Mercedes automatik me malo živciraju kod parkiranja svaki puta kada stanem ugasi se i čim pustim kočnicu se pali. I zanimljivo dovoljno brzo na semaforu upalikada pustim kočnicu da ne osjetim ništa. Ubiti ne smeta mi start stop.

Link to comment
Share on other sites

Vozio sam golfa 7 dizela novog kratko i iskljucivao sam stop start jer mi je islo ma zivce. Inace nije lose za lose vozace. Ak se auto ugasi nekom tko nezna uz brijeg krenut, itd, sam se upali...[emoji23]

Link to comment
Share on other sites

I sam sam nedavno tjedan dana koristio Focus 1.5tdci, s S&S sustavom i stalno ga isključivao..old scholl valjda!

Kolegica što je bila samnom umirala od smijeha.

Poslano sa mog ALE-L21 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

240Ah na C100?

to znači da ima 240 Ah ako ga se prazni strujom koja je kapacitet kroz 100, dakle 2,4 ampera?

Cxx pretstavlja kolko puta vecu struju od kapaciteta moze povuc i tu imas kraktotrajno opterecenje (sekundu dvije) i dugotrajno, nekoliko minuta.

Znaci npr 10Ah baterija s C100 moze dati 1000A struje bez da se njoj ista desi. U zadanom vremenskom periodu.

Imas i C punjenja koji rijetko ide iznad 10. I to su spec baterije dosta kratkog vijeka.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

https://goo.gl/q5NF6w

Jeftinija verzija battery sense

Da, izgleda da ima sve skoro isto kao i battery sense. Jedina razlika je što svaki battery sense ima svoj kod koji je poznat samo vlasniku, i nitko drugi se ne može prištekati na njega.

Neki dan kupac traži izričito akumulator 54Ah. Da mu je majstor reka' da je punjenje u njegovom autu (neki Mitsubishi benzinac na plin) tvornički podešeno baš na 54Ah. I neće ni 50, ni 52, ni 55, nego baš 54Ah. Vidio sam odma' da nema smisla objašnjavati, pa sam mu dao baš 54Ah. 

Ne postoji način da će instalacija u vozilu prepoznati da je umjesto 54Ah stavljen bilo koji drugi kapacitet akumulatora. Glupost teška. I to su ti "majstori". S njima posla imati, to je u velikom postotku tragikomedija.

Link to comment
Share on other sites

Da, izgleda da ima sve skoro isto kao i battery sense. Jedina razlika je što svaki battery sense ima svoj kod koji je poznat samo vlasniku, i nitko drugi se ne može prištekati na njega.

Da to je istina da se niko drugi ne može spojiti i sprazniti ti akumulator :)

Link to comment
Share on other sites

Da to je istina da se niko drugi ne može spojiti i sprazniti ti akumulator :)

Da hahahah... ma to ionako nije bitno. nekako ne mislim da ima ekipe koja baulja od auta do auta sa upaljenim blututom i vreba

Tako da to i nije neki nedostatak

S druge strane, ima ljudi koji su uzeli više od jednog battery sensa, pa točno zna koji akumulator očitava, što kod ovog uređaja za koji si poslao link nije moguće. Primjer, na brodu su dva ili više akumulatora, i na svakom battery sense. Točno možeš znati koji akumulator kontroliraš. 

Jahtaši koji vole svoj brod vole gadgete :-)

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

Više nekako vjerujem bottom lineovima svih majstora i inžinjera koji nemaju što misliti nego ZNAJU da start i stop najviše troše motor sa unutrašnjim izgaranjem. Ako samo malo pogledaš, osjetiš, čuješ kako se čitav motor zatrese pri start/stopu, odmah ti je jasno da svakako nije niti zanemarivo niti minimalno trošenje. Ali dobro.

Da je tako onda bi Priusi od Eko Taxija u Zagrebu brzo pocrkavali, a traju iznadprosječno dugo.

Link to comment
Share on other sites

Je a ti/mi znamo kolko oni traju i sta je radjeno tocno s njima.

Takodjer tocno kolko km je predjeno s njima? Nije niblizu slicno startstop tehnologiji.

Hibrid polako starta motor i onda optereti. A ovo npr na automatiku opterecuje u manje od 0.5S od momenta potpunog mirovanja..

Najvece trosenje motora je upravo pri startanju. Nema tlaka ulja, itd.. Ili pak nakon AC s 180 stanem naplatne ovaj mi ugasi motor na TB motoru (zab ugasiti).. Sva toplina istog trena se koncentrise i ulje ubrzano stari jer mu temp raste preko 400C itd itd..

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Ps: ing u autoindustriji misle obo sta im se nalozi. Tj uprava (marketing/ prodaja) kaze hocemo startstop jer to prodaje auto. A ti napravi najbolje sta mozes za to. A da jos da ima 80g co2, ubrzanje dp 100 za 4s itd..

Odavno ne dizajniraju inzenjeri uslove rada i sigurnosne faktore nego dobivaju zahtjeve koje moraju ispostovat.

Link to comment
Share on other sites

Da je tako onda bi Priusi od Eko Taxija u Zagrebu brzo pocrkavali, a traju iznadprosječno dugo.

U pravu si, ali znaš i sam da priusi imaju EV mod gdje se u potpunosti može isključiti ICE tako da se sam na struju voziš , i to ti ide tako do 40 km/h, savršeno za veći grad poput Zagreba. Također, ako ne znaš za taj trik, u korist ti ide i činjenica da ICE kod Priusa ne prihvaća vršna opterećenja nego o čini upravo elektromotor. Dakle, ICE motor kod Priusa je cijelo vrijeme pošteđen i sigurno ima manje off/on nego neki motor sa SS sustavom. A i ti taksiji su cijelo vrijeme u muvingu, dakle zagrijani motori. Čisto sumnjam da je to slučaj sa nekime tko kupi b-segment za otići na posao 5-10-15min i uvale mu SS sustav i priču kako će uštedjeti goriva i goriva.
Nadalje, za razliku od  običnih motora sa SS sustavom, ovi motori su od početka napravljeni (ili temeljito prerađeni) upravo u ove i ovakve svrhe (učestalih off/on). Atkinson cycle, mala vršna snaga, izuzetno tečno ulje 0W-30, za novije modele 0W-20 itd itd... Velika je razlika kada Toyota napravi hibrid i, naspram toga, kada ostale žabe vide da se konj potkiva.

Link to comment
Share on other sites

Bozim hibrida i odmah ti kažem da u EV modu možeš voziti po garaži ili po parkingu, dalje to nema smisla. Plus domet je oko 2km. Dakle evo mod je dosloved za preparkirati auto  u garazi. 

 

Što se tiče Paljenja i gašenje ICE motora. E tu je stvar, recimo trebaš uzbrdo krenuti i skrenuti lijevo. Motor se upali, pustiš gas lagano se kotrljam i motor se ugasii da bi ponovno krenuo motor se upali... Uglavnom sigurno se više puta pali i gasi ICE kod hibrida nego start/stop. 

 

Ali totalno je drugačije riješeno paljenje i gašenje ICE neko kod drugih. A da ne pričamo da se motor ne stresne kao kod običnih. Također dok se motor ne zagrije nema šanse da ga ugasis. Recimo ako upalis hladan auto i u prvih 10tak sekundi do ne stisneš ev nego se upali ove nema šanse da ga ugasis osim cijeli auto.

Link to comment
Share on other sites

Bio vozen u nekom hondinom pre 3god i do 40 je i po Ri mogao izvuc bez paljenja ICE motora, relacija Kampus- Tower- Kampus bez paljenja uopce.. (Bio sluzbeni od kolege s posla)

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bozim hibrida i odmah ti kažem da u EV modu možeš voziti po garaži ili po parkingu, dalje to nema smisla. Plus domet je oko 2km. Dakle evo mod je dosloved za preparkirati auto  u garazi. 

 

Što se tiče Paljenja i gašenje ICE motora. E tu je stvar, recimo trebaš uzbrdo krenuti i skrenuti lijevo. Motor se upali, pustiš gas lagano se kotrljam i motor se ugasii da bi ponovno krenuo motor se upali... Uglavnom sigurno se više puta pali i gasi ICE kod hibrida nego start/stop. 

 

Ali totalno je drugačije riješeno paljenje i gašenje ICE neko kod drugih. A da ne pričamo da se motor ne stresne kao kod običnih. Također dok se motor ne zagrije nema šanse da ga ugasis. Recimo ako upalis hladan auto i u prvih 10tak sekundi do ne stisneš ev nego se upali ove nema šanse da ga ugasis osim cijeli auto.

E sad... Jasno se sjećam, od frendice Prius, to je dvojka bila, bio je tada 3 ili 4 godine star/nov, prešao sam malo više od 3km u EV, čista ravnica i negdje brzinom bicikla 25-30 km/h, ne više. Tada mi je rekla da bi po papirima trebao na bateriji prijeći 5-6, to bi valjda bilo uz regenerativno kočenje, a ja nisam kočio nego sam ga samo pustio po inerciji par puta. Inače, meni je taj prius dvojka genijalan auto.

Link to comment
Share on other sites

Plug-in Prius može prijeći 30-40km i taj je skuplji. Obični može 2-3km na struju kako Domba kaže. Ako ne gmižeš po gužvi ili po parkingu motor se stalno pali i gasi. To je jedan od razloga zbog kojeg u Prius ide 0W-20 ulje jer motor teže dođe do radne temperature (ako dođe).

I da, pali se i gasi puno više nego auto sa start stopom, bar je meni tako bilo.

Link to comment
Share on other sites

E sad... Jasno se sjećam, od frendice Prius, to je dvojka bila, bio je tada 3 ili 4 godine star/nov, prešao sam malo više od 3km u EV, čista ravnica i negdje brzinom bicikla 25-30 km/h, ne više. Tada mi je rekla da bi po papirima trebao na bateriji prijeći 5-6, to bi valjda bilo uz regenerativno kočenje, a ja nisam kočio nego sam ga samo pustio po inerciji par puta. Inače, meni je taj prius dvojka genijalan auto.

Kada pustiš gas on usporava tj lagano koči motorom, regenaritivno kocenje :) vidi se po oni strijelicama na displayu.

Po ravnici i ako juriš 30kmh moguće i 5 km, ali uvijeti moraju biti savršeni.

Ja imam sličan pogonski sklop i lošiju aerodinamiku i mogu ti reći ovako. Kada dođem pred garažu stisnem sv mode i dok nađem parkirno mjesto ode pola baterije ako je na na 1. Katu mjesto skoro cijela baterija na 2. Katu a ako moram na 3. Tu mi treba već benzin. I da rijetko kada dođem sa punom baterijom. Uvijek fale 2-3 crtice.

Edited by Domba
Link to comment
Share on other sites

Ovaj lidl punjač je malo čudan. Jutros za kontrolu stavio na oba auta, svaki put prikaže 12.4V i prazan okvir. Pokrenem punjenje, odmah prikaže 3/4 crtice i gotov je za par minuta. Akumulatori su zdravi na oba auta, stari 1-2 godine i baš sam ih ovih dana vozio oba na dulje ture pa nisu bili nešto prazni. Nekako mi ostalo u sjećanju da zadnji put kad sam spajao punjač mi je odman prikazao pravo stanje napunjenosti.

Link to comment
Share on other sites

Probaj mjeriti s multimetrom. Trebao bi pokazivati isti napon kao i punjač. Meni pokaže oko 12.65V kad je auto ugašen i vrata zaključana, a kad dam kontakt oko 12.1V.

Link to comment
Share on other sites

Ovaj lidl punjač je malo čudan. Jutros za kontrolu stavio na oba auta, svaki put prikaže 12.4V i prazan okvir. Pokrenem punjenje, odmah prikaže 3/4 crtice i gotov je za par minuta. Akumulatori su zdravi na oba auta, stari 1-2 godine i baš sam ih ovih dana vozio oba na dulje ture pa nisu bili nešto prazni. Nekako mi ostalo u sjećanju da zadnji put kad sam spajao punjač mi je odman prikazao pravo stanje napunjenosti.

Možda su oba napunjeni kako treba, pa punjač procijeni da ne treba nadopunjavati.Iako mi je to malo čudno, 12,4V nije napunjen akumulator, i teško da ga može u par minuta napuniti kako treba.

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

Bili su sigurno napunjeni kako treba i nisu voženi proteklo popodne i cijelu noć, to što je punio par minuta je bilo za očekivati. Zbunila me čudna simbolika - kao da je aku prazan, na oba isto i napon u desetinku isti. Možda tako radi taj punjač :)

Link to comment
Share on other sites

Prebaci na zimski mod, onda puni na 300-400 mV većoj voltaži

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bili su sigurno napunjeni kako treba i nisu voženi proteklo popodne i cijelu noć, to što je punio par minuta je bilo za očekivati. Zbunila me čudna simbolika - kao da je aku prazan, na oba isto i napon u desetinku isti. Možda tako radi taj punjač :)

Jesi gledao kolika je voltaža akumulatora nakon punjenja?

Link to comment
Share on other sites

Ima mjesec dana da počinju dolazit' nautičari i donose akumulatore na "reklamaciju". U većini slučajeva, svima je akumulator kriv i ako je pod jamstvom, odmah traže novi. Ne shvaćaju da, ako je akumulator duboko ispražnjen, da to nije opravdana reklamacija i da se prekida daljnji jamstveni rok. Pokušat ću oživiti ovog "pacijenta", iako sumnjam da će to biti moguće.

P_20180328_114839.jpg

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.