Jump to content

Megane III razna kratka pitanja


brzi16v

Recommended Posts

1 hour ago, mirda13 said:

Tako je. Slažem se. A i sad sam se sjetio, još jedan od može biti razloga, zašto ne gasim....

U nekoj priči s nekim, ne sjećam se....

Pričali smo u vezi klime, neko mi je rekao "a gle, sad kad ti već radi klima toliko dugo, i praktički ju ne gasiš, nemoj ni sada početi, da ju nebi "šokirao" pa da ti još nešto ne zacvika?"

Tako da,,eto, po navici je ostala stalno upaljena, i evo da pokucam u drvo, nema nekih problema. Samo 2x godišnje promjenim filter kabine, 1x dezinfekciju, i udaraj.....

Koja glupost...pa gasiš je svaki put kada gasiš motor...??

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tko još nije (nisam ni ja) sad je pravo vrijeme za dezinfekciju klime sa onim spremom koji se može kupiti u trgovinama auto djelova. Napravio sam to na ženinom Getzu, sad moram i megana riješit. Što se ovih vrućina tiče da ja imam iza sve tvornički zatamnjeno + unutarnja sjenila po mjeri. Također na šajbi iznutra mi je stalno ona velika reflektirajuća folija. Kad dođem do auta, paljenje otvaranje svih prozora, klima na 20 Auto Fast, nakon 30 sec vožnje zatvaram prednje prozore da hladan zrak klime potjera još ono malo toplog zraka van kroz zadnje prozore i onda zatvaram njih. Za minutu- dvije od kretanja u autu je već ugodno. Kad rashladi kako treba vratim klimu samo na Auto. Prije stajanja gasim (ponekad) kako se sjetim. Po meni klima u meganu je jako učinkovita i zadovoljan sam jedino je ventilator malo bučan. Ako putujem duže autocestom kada se sve fino propisno ohladi, prebacim na Auto Soft ali uvijek ostaje na 20. U pravilu u većini slučajeva koristim Auto, nakon dužeg dnevnog stajanja na suncu Fast, a navečer/ponovći Soft. 

I iskreno dođe mi žao ljudi koji imaju kožu u autu crnu pogotovo?

Edited by fabi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, fabi said:

Tko još nije (nisam ni ja) sad je pravo vrijeme za dezinfekciju klime sa onim spremom koji se može kupiti u trgovinama auto djelova. Napravio sam to na ženinom Getzu, sad moram i megana riješit. Što se ovih vrućina tiče da ja imam iza sve tvornički zatamnjeno + unutarnja sjenila po mjeri. Također na šajbi iznutra mi je stalno ona velika reflektirajuća folija. Kad dođem do auta, paljenje otvaranje svih prozora, klima na 20 Auto Fast, nakon 30 sec vožnje zatvaram prednje prozore da hladan zrak klime potjera još ono malo toplog zraka van kroz zadnje prozore i onda zatvaram njih. Za minutu- dvije od kretanja u autu je već ugodno. Kad rashladi kako treba vratim klimu samo na Auto. Prije stajanja gasim (ponekad) kako se sjetim. Po meni klima u meganu je jako učinkovita i zadovoljan sam jedino je ventilator malo bučan. Ako putujem duže autocestom kada se sve fino propisno ohladi, prebacim na Auto Soft ali uvijek ostaje na 20. U pravilu u većini slučajeva koristim Auto, nakon dužeg dnevnog stajanja na suncu Fast, a navečer/ponovći Soft. 

I iskreno dođe mi žao ljudi koji imaju kožu u autu crnu pogotovo?

@trigi ??ma znam.... To je bilo ono, više konstatiranje kroz zafrkanciju....

@fabi to što kažeš, da, malo zna biti bučan ventilator.... Ali već sam navikao.

Tako i ja, nakon dužeg stajanja na suncu, prvo prozori dolje za kojih 5 cm, klima na 22-3 na Auto fast, pola minute minutu ga pustim da ispuše, onda prozori gore, klima na 25(ovisno koliko je vani) i auto soft....

I meni milina.... 

Jedino mi nije klima na auto ako se žena požali da joj puše hladno po nogama, onda usmjerim samo gore klimu... Inače uvijek Auto....

Edited by mirda13
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ja danas odo do auto klima meštra, od frenda šogor, da vidim zakaj ne hladi kak bi trebalo.. 

Link to comment
Share on other sites

Vjerojatno prazan sustav..... Ili pri kraju 

Tako je meni bilo kad je slabo hladilo ...

Kad je napunjen sustav, ledi 

Edited by mirda13
Link to comment
Share on other sites

ja danas odo do auto klima meštra, od frenda šogor, da vidim zakaj ne hladi kak bi trebalo.. 

Nema čudnij zvukova iz ventilacije?
Nekad se zna čuti ako je plin pri kraju.
Link to comment
Share on other sites

evo bio sam dopunio je i sad radi. bilo je 300gr a kapacitet je 480 gr plus ulje i boja 250kn.. tlak u kileru je sad 15 bara, bio je 7-8.

kiler mi ima mušica i obada po sebi dosta i iako je reko da ima kiler dovoljan protok, ak mi se da, da si ga očistim.. (zna da sam mehaničar, poznamo se)

tak da bum jedan dan skinuo branik i očistio kiler..

sad hladi kak spada..

nije čudo da se to prazni, veli da sustav sam gubi tlak, pogotovo ak je auto star, ima 50 spojeva a i sigurnosni ventil nekad zna izbacit plin, itd.

Edited by ivan.martinko
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Clio 3, 2006, provjerio čisto iz fazona koliko je ostalo grama rashladnog sredstva, falilo 30 grama. 13 godina radi kao prvog dana. 180g je izašlo negdje na rupu u sistemu. Kondenzator, cijevi, gumice. 

Laguna 3, 2011, ista stvar. 

Link to comment
Share on other sites

Je ne vjerujem da ste vi citavu filozofiju oko klime ovdje napravili, a prvo sto se treba uvijek je provjeriti plin...95% slucajeva da klima ne radi je jer fali plina..

Link to comment
Share on other sites

I svake ako ne onda bar svake druge godine dopuniti..
Jer uredjaj izvlaci i vlagu iz sistema, dehidratizira ga i onda puni sa plinom plus ulje za podmazivanje kompresora. Sve za 250 kn, mislim da si to svatko moze priustiti.. bar svake druge godine. To je 10 kn mjesecno, 25-30 lipa dnevno. Zanemarivo.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ivan.martinko said:

I svake ako ne onda bar svake druge godine dopuniti..
Jer uredjaj izvlaci i vlagu iz sistema, dehidratizira ga i onda puni sa plinom plus ulje za podmazivanje kompresora. Sve za 250 kn, mislim da si to svatko moze priustiti.. bar svake druge godine. To je 10 kn mjesecno, 25-30 lipa dnevno. Zanemarivo.

Kako uđe vlaga u sistem ?...a sistem je pod tlakom...

Edited by trigi
Link to comment
Share on other sites

Valjda od tlacenja plina iz plinovitog u tekuce i obrnuto dolazi do vlage unutar sistema.
Plin u jednom punom ciklusu kroz sustav se zagrijava i hladi. Kako se rose cijevi izvana tako i iznutra u manjoj mjeri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ivan.martinko said:

Valjda ako ima rupu, ne?

Ali sistem je pod tlakom, ako ima rupu logično je da plin bježi van a ne da nešto ulazi unutra.

1 hour ago, mata73 said:

Valjda od tlacenja plina iz plinovitog u tekuce i obrnuto dolazi do vlage unutar sistema.
Plin u jednom punom ciklusu kroz sustav se zagrijava i hladi. Kako se rose cijevi izvana tako i iznutra u manjoj mjeri.

Onda u sistemu ima plin+ulje+voda...:conf:...a sistem je zatvoren.

Kod vanjskog rošenja cijevi vlaga dolazi iz vanjskog zraka.

Edited by trigi
Link to comment
Share on other sites

čemu služi isušivač u klima sustavu?

copy/paste rada sustava

Svaka klima ima stranu niskog i visokog tlaka. Na strani niskog tlaka sistema su ekspanzijski ventil, isparivač i cijevi koje su između njih, dok su na strani visokog tlaka kompresor, kondenzator, isušivač vlage te cijevi koje se nalaze između njih. 

 

Plin prvo prolazi kroz isparivač i dolazi do kompresora koji povećava tlak i temperaturu plinu i potom ga izbacuje prema kondenzatoru ili, kako se kondenzator još naziva, hladnjak klime. Svrha kondenzatora je da plin ohladi, a kako se hladi, pretvara se u tekućinu koja je pod visokim tlakom. Nakon kondenzatora  plin u tekućem stanju odlazi u isušivač vlage, a radi se o svojevrsnom rezervoaru koji je napunjen granulama te je njihova uloga upijanje viška vlage. Ovo je veoma važan dio jer se eventualna vlaga može kristalizirati unutar sistema, što u konačnici može naštetiti auto klimi. Nakon isušivača vlage, plin odlazi u ekspanzijski ventil, što je dio sistema s niskim tlakom. Ovdje se plin iz tekućeg stanja pretvara u mješavinu plina i tekućine, a ventil podešava tlak kako bi sve teklo glatko. Poznate su dvije vrste ekspanzijskih ventila, s podešavanjem otvaranja te termostatski, no namjena im je ista. Nakon toga, mješavina plina i tekućine pod niskim tlakom odlazi u isparivač koji se nalazi u kabini vozila, a namjena mu je primanje topline iz kabine. U idealnim uvjetima mješavina plina i tekućine u isparivaču treba se nalaziti na nula stupnjeva Celzijevih. Plin tada isparava na račun topline koja se preuzima iz kabine. Naime, ventilator kabine usisava topli zrak, on prelazi preko isparivača, hladi se i ohlađen ulazi u kabinu. Plin tada opet ulazi u kompresor u kojem mu se povećava tlak i cijeli ciklus ide ispočetka. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ivan.martinko said:

 ...eventualna vlaga može kristalizirati unutar sistema, što u konačnici može naštetiti auto klimi.

Da, eventualna vlaga koja zaostane kod montaže sistema i koja se eliminira isušivačem.Vlaga ne smije doći na usis kompresora jer ga može uništiti (voda nije stlačiva).

Nikakva naknadna vlaga ne može ući u sistem osim ako se sistem isprazni i rastavi, tada bi trebao novi isušivač/granule kod ponovnog sastavljanja.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, ivan.martinko said:

čemu služi isušivač u klima sustavu?

copy/paste rada sustava

Svaka klima ima stranu niskog i visokog tlaka. Na strani niskog tlaka sistema su ekspanzijski ventil, isparivač i cijevi koje su između njih, dok su na strani visokog tlaka kompresor, kondenzator, isušivač vlage te cijevi koje se nalaze između njih. 

 

Plin prvo prolazi kroz isparivač i dolazi do kompresora koji povećava tlak i temperaturu plinu i potom ga izbacuje prema kondenzatoru ili, kako se kondenzator još naziva, hladnjak klime. Svrha kondenzatora je da plin ohladi, a kako se hladi, pretvara se u tekućinu koja je pod visokim tlakom. Nakon kondenzatora  plin u tekućem stanju odlazi u isušivač vlage, a radi se o svojevrsnom rezervoaru koji je napunjen granulama te je njihova uloga upijanje viška vlage. Ovo je veoma važan dio jer se eventualna vlaga može kristalizirati unutar sistema, što u konačnici može naštetiti auto klimi. Nakon isušivača vlage, plin odlazi u ekspanzijski ventil, što je dio sistema s niskim tlakom. Ovdje se plin iz tekućeg stanja pretvara u mješavinu plina i tekućine, a ventil podešava tlak kako bi sve teklo glatko. Poznate su dvije vrste ekspanzijskih ventila, s podešavanjem otvaranja te termostatski, no namjena im je ista. Nakon toga, mješavina plina i tekućine pod niskim tlakom odlazi u isparivač koji se nalazi u kabini vozila, a namjena mu je primanje topline iz kabine. U idealnim uvjetima mješavina plina i tekućine u isparivaču treba se nalaziti na nula stupnjeva Celzijevih. Plin tada isparava na račun topline koja se preuzima iz kabine. Naime, ventilator kabine usisava topli zrak, on prelazi preko isparivača, hladi se i ohlađen ulazi u kabinu. Plin tada opet ulazi u kompresor u kojem mu se povećava tlak i cijeli ciklus ide ispočetka. 

Ok vidim da se kužiš pa imam pitanje. Zašto na mom meganu dok je klima upaljena (auto mod) kada stanem i krenem narikverc (isključivo u ovim uvjetima) meni u kabini počinje (nakratko 3-4 sec) puhati topliji zrak? I moram reći da to nisam do sad primijetio.. 

Link to comment
Share on other sites

Ne kuzim se nego sam kopirao tekst iz nekog clanka iz hak revije..

Link to comment
Share on other sites

Ima li ventilator kondenzatora (hladnjaka) klime na Megane III dvije brzine rada ili samo jednu? Koliko sam primijetio kod mene ventilator ili ne radi uopće ili radi tako da misliš da si u Croatia Airlines propelercu. 

Edited by Bartol
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, fabi said:

Ok vidim da se kužiš pa imam pitanje. Zašto na mom meganu dok je klima upaljena (auto mod) kada stanem i krenem narikverc (isključivo u ovim uvjetima) meni u kabini počinje (nakratko 3-4 sec) puhati topliji zrak? I moram reći da to nisam do sad primijetio.. 

Uključi se automatski recirkulacija kod vožnje unatrag da se ne usisava ispušnih plinova. 

Link to comment
Share on other sites

Zar ne puše hladnije kad je recirkulacija uključena jer rashlađuje već ohlađeni zrak?

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, mata73 said:

Zar ne puše hladnije kad je recirkulacija uključena jer rashlađuje već ohlađeni zrak?

Pa trebao bi. Ma klima radi dobro, hladi dobro, ali to sam primijetio da se ponekad dogodi (kad idem narikverc)

Link to comment
Share on other sites

Ovih dana radim velik servis na Meganu 1.6 16v. Mjenjam i varijabilnu remenicu bregaste, kupio original kod Anđelka. Negdje sam čitao da može dosta da ovisi o ulju njena trajnost. Spominje se da je čak bolje stavljati neki kvalitetni 10w40 nego 5w40.. sad neznam, šta mislite vi? Ja stavljam Mobil X1 5w40

Link to comment
Share on other sites

bitnije je redovito mijenjati ulje koje piše u specifikaciji, pa ako si na moru stalno, možeš i 10W40..

problem je što se reno u garantnom roku servisira jednom u 30000km..

srećom ova moja se ne čuje, il ju ja ne čujem, gore je Delphi (neznam jel bila original ili je mijenjana) i auto ima tek 67000km..

nadam se da ću pravovremenom izmjenom ulja i filtera (ispod 15000km) spriječiti njeno otkazivanje.

traljavo je sve to, toyota i honda imaju varijatore već 25 godina pa nijedna ne krepava.. frend ima hondu sa dva varijatora iz 2002-ih ima 420 000km i nijedan varijator bregastih nikad nije mijenjan..

valjda su samo prve serije renoa 1.6 16v imale probleme.. do 2005-6..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.