Jump to content

ulja


frenchkey

Recommended Posts

U mom Cliu community s 1.2 16V motorom je ELF Evolution 5W40. Auto s tim uljem radi k'o urica. Međutim, sad ovih par dana kada su nastupile vrućine, motor je na radnoj temperaturi u okretajima imao onaj metalni zvuk, kao da mu malo zveckaju ventili odnosno kao da se ne podmazuje baš kako bi trebao već ima više kontakta pokretnih metalnih dijelova u motoru.

Sad kad su pale temperature opet radi mirno i tiho kao i prije.

Palo mi je na pamet da bi on možda htio 5W50 ili neko drugo gušće ulje sad po ljeti.... Nadam se da nisam jedini koji je imao ovo iskustvo.

Link to comment
Share on other sites

hehe, znam taj zvuk, fora je u tome što ga ja znam čuti iako je u autu Midland Synqron 10W-50, a čuo sam ga i jutros kad je bilo zahlađenje kod nas (oko 14 st.),

normalno da je slušanje zvuka rada motora dobar način za ustanovit kakavu anomaliju u radu, samo što ja slušajući ovaj zvuk ne mogu složit nikakvu dijagnozu, frend me zna zahebavat da su mi dizel uvalili unutra jer ga podsjeća na njegov zvuk, hehe Inače, auto se u vožnji ponaša bez problema, ovo je više jedna interesantna pojava koju sam uočio..

Link to comment
Share on other sites

Meni se sve čini da je to zbog pretankog ulja kao posljedice visoke temerature kada ulje lakše teče.

Na starom R19 16V sam jednom stavio 5W40 polusintetiku. Bilo je ljeto. Izašao sam na cestu i auto je bio super. Miran, sve 5. I onda nakon 20-ak minuta kada se ugrijao i kada sam ga potjerao u okretaje počeo je zveckati i po tiho roštati. Ne pretjerano ružan zvuk, ali kuži se da mu nije lijepo.

Uglavnom, otišao sam do Metroa, uzeo 4L Mobila 1 5W50 sintetike, te se vratio kod meštra da mi promijeni ulje. Auto nije prošao ni 200km sa starim uljem, već je imao 5W50 i čudo.... radi izvrsno :)

Brijem da i ovom 1.2 16V motoru treba ulje koje bolje drži na većim temperaturama.... osim ako mi nisu kod koncesionara podvalili neko šrot ulje s naljepnicom od ELFa 5W40 :laugh:

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

moje je iskustvo da je Elf bolji od tog ulja iz Metroa...

motor mirnije radi i ne troši ga ni upola toliko. Nakon par izmjena sa Mobilom vratio sam se Elfu.

Link to comment
Share on other sites

moje je iskustvo da je Elf bolji od tog ulja iz Metroa...

motor mirnije radi i ne troši ga ni upola toliko. Nakon par izmjena sa Mobilom vratio sam se Elfu.

Brba, koji ELF koristiš i da li primjećuješ po velikim vrućinama zvukove u motoru koje sam opisao ranije?

2Indutrial: čuo sam tu priču na više strana. Ne znam da li je stvarno tako ili su to glasine potaknute od strane našeg uvoznika zbog jeftinijeg Mobila kojeg iz drugog izvora prodaje Metro...

Link to comment
Share on other sites

ubi me sad za ime ali 5w40 ... jedino dostupno u toj gradaciji sa zelenim slovima E nešto

a taj metalan zvuk koji spominjes se oduvijek cuo na mom cliu, neovisno o vrsti ulja... ventili zveckaj, valjda je to normalno

Edited by brba
Link to comment
Share on other sites

Evo i mene sa iskustvima.

Posto u autu imam VDO satice+sonde za mjerenje ,koje su kupljene nove, za pritisak ulja i temperaturu vode mogu tacno da vam docaram situaciju. Automobil je R5 1.4 iz '89g. Kilometraza 425 000km, imamo i vodeno hladjenje ulja, sipam samo Elf od kako ga vozim, ali to ce se izgleda promjeniti.

Dakle ovako:

U autu je bio elf 5w 50 full sintetika, rad motora normalan sve ok, medjutim, kad su pocele ove velike vrucine i ulje se pocelo dodatno grijati. Pocela se paliti lampica od pritiska ulja a sat je pokazivao 0.5 bara(najnizi dozvoljeni na ler gasu je 0.7bara), ovo se desavalo samo nakon postizanja radne temperature i nekih 20min. voznje. Ugasim auto, ostavim da se malo ohladi sve super, pritisak idealan. Ulje zamjenim i naspem 10w 40 Elf polu sintetiku, ista situacija. Motor nema nikakvih sumnjivih zvukova,radi kao prije, kompresija super, radna temperatura po saticu oko 82 stepeni. Dakle, nikad se nije desilo da rashladna tecnost bude pregrijana, uvijek je na toj temperaturi +-5 stepeni.

U panici, skinem karter, premjerim zazore na uljnoj pumpi, sve ok, postavim drugu, ista situacija. Samo da napomenem prilikom ispustanja ulja nikako mi se nije cinilo da je ok, kao da je razvodnjeno. Prodali su mi cisti fuš, samo sam jednom nasuo Elf i bio prezadovoljan, ovo kasnije je sve cisti fuš. Definitivno prelazim na drugo ulje...Da imate u autima satice sve bi vam bilo jasno, kad se lampica upali onda je kasno :frown:

Link to comment
Share on other sites

E yebat ga, stari R19 je uredno pokazivao pritisak ulja... Hvala na opširnom objašnjenju. Ne znam baš koliko ti 5Wnešto paše za stari motor u R5. Moj stari R19 16V iz '91. je više volio 10W50 ako nije bila zima.

Clia sam kupio sa ELF Competition 10W40 i nije bilo zveckanja po ljeti. Međutim po zimi mu nije bilo lijepo. Tada stavih ELF Evolution 5W40 i više nije bilo zime, ali sad ne valja preko ljeta :nezna:

Nije mi problem mijenjati ulje dva puta godišnje, ali ne bi ako ne moram...

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Evo i mene sa iskustvima.

Posto u autu imam VDO satice+sonde za mjerenje ,koje su kupljene nove, za pritisak ulja i temperaturu vode mogu tacno da vam docaram situaciju. Automobil je R5 1.4 iz '89g. Kilometraza 425 000km, imamo i vodeno hladjenje ulja, sipam samo Elf od kako ga vozim, ali to ce se izgleda promjeniti.

Dakle ovako:

U autu je bio elf 5w 50 full sintetika, rad motora normalan sve ok, medjutim, kad su pocele ove velike vrucine i ulje se pocelo dodatno grijati. Pocela se paliti lampica od pritiska ulja a sat je pokazivao 0.5 bara(najnizi dozvoljeni na ler gasu je 0.7bara), ovo se desavalo samo nakon postizanja radne temperature i nekih 20min. voznje. Ugasim auto, ostavim da se malo ohladi sve super, pritisak idealan. Ulje zamjenim i naspem 10w 40 Elf polu sintetiku, ista situacija. Motor nema nikakvih sumnjivih zvukova,radi kao prije, kompresija super, radna temperatura po saticu oko 82 stepeni. Dakle, nikad se nije desilo da rashladna tecnost bude pregrijana, uvijek je na toj temperaturi +-5 stepeni.

U panici, skinem karter, premjerim zazore na uljnoj pumpi, sve ok, postavim drugu, ista situacija. Samo da napomenem prilikom ispustanja ulja nikako mi se nije cinilo da je ok, kao da je razvodnjeno. Prodali su mi cisti fuš, samo sam jednom nasuo Elf i bio prezadovoljan, ovo kasnije je sve cisti fuš. Definitivno prelazim na drugo ulje...Da imate u autima satice sve bi vam bilo jasno, kad se lampica upali onda je kasno :frown:

a čemu trpat ful sintetiku u mašinu iz 89. kada uopće nisu postojala sintetička ulja,osim toga najbolje se držati preporuke iz manuala i ne kemijati sa gradacijama,ja u svoju petardu sipam 15-40 vulgaris od ine za 30 kn po litri i mijenjam na 5000km i nikada nikakvih problema sa tim uljem a auto je isto maratonac od 330tkm

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
E yebat ga, stari R19 je uredno pokazivao pritisak ulja... Hvala na opširnom objašnjenju. Ne znam baš koliko ti 5Wnešto paše za stari motor u R5. Moj stari R19 16V iz '91. je više volio 10W50 ako nije bila zima.

Clia sam kupio sa ELF Competition 10W40 i nije bilo zveckanja po ljeti. Međutim po zimi mu nije bilo lijepo. Tada stavih ELF Evolution 5W40 i više nije bilo zime, ali sad ne valja preko ljeta :nezna:

Nije mi problem mijenjati ulje dva puta godišnje, ali ne bi ako ne moram...

Možda se malo kasno uključih u temu...

Jesi li siguran za to zveckanje da nije samo od ventila? Na tim motorima (1.2 16V) znaju da se čuju ventili pomalo kako zveckaju. Čak sam na Youtube nailazio na klipove novih Clio III 1.2 tce koje vlasnici snimaju dok rade, pa sam mogao da čujem kako pomalo zveckaju ventili (iako je snimak izgleda sa mobilnog telefona pa nije baš najbolji)

Link to comment
Share on other sites

a čemu trpat ful sintetiku u mašinu iz 89. kada uopće nisu postojala sintetička ulja,osim toga najbolje se držati preporuke iz manuala i ne kemijati sa gradacijama,ja u svoju petardu sipam 15-40 vulgaris od ine za 30 kn po litri i mijenjam na 5000km i nikada nikakvih problema sa tim uljem a auto je isto maratonac od 330tkm

Bravo! Baš sam to i ja htio reći. Nikakvo dobro nećeš napraviti tom motoru s sintetičkim uljem, samo ćeš brže isprazniti novčanik.

Ja sam na Elfu competition 10W40 već 9 godina i 217000 km i nikakvih problema. Niti ga troši niti išta zvecka.

Turbo motori novije generacije i viševentilske tehnike to još i trebaju, a stari ne.

Btw, govorite li vi o "Mobil" ili "Mobil 1" uljima?

I provjeravajte čepove na Elf kanticama, dali će puknuti prsten pri odvijanju istog ili ne. Kao što sam ja jednom, nažalost kasno, primjetio nakon kupovine u Gašperova u Splitu. Samo se nadam da se boce pune iz Elfove bačve, te da se nisu sjetili uliti Super 3 od INE

Link to comment
Share on other sites

Moj motor je (pred)zadnja generacija 1.2 16V iz 2005.

Navodno guta ELF Evolution 5W40 - provjereno kod više koncesionara.

Pitao sam to zato jer je prije unutra bio Competition 10W40 (polusintetika) pa se ništa nije čulo, ali čim su temperature pale ispod nule čulo se kako mu nije lijepo s tim uljem...

Link to comment
Share on other sites

ima gdje tu u zg za kupiti elf, a da kao clanovi kluba dobimo popust? pitam jer ce mi trebat ulje, pa zasto nebi nesto ostalo u djepu ako moze..

Link to comment
Share on other sites

Moj Clio je iz 06' .. u njemu je bilo 5W40 i to je i sipano na prva 2 servisa.Nedavno,na trecem servisu..sipali su mi 10W40.

Na moje pitanje zasto..rekli su mi da nista ne brinem i da samo vozim bez brige.Auto se sasvim lepo ponasa,isto kao i pre,tako da kontam da neke velike razlike nema.. :nezna:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja sam sad kupio ELF excellium NF 5W40 ,sintetiku, kad promijenim javim kakvo je :)

Link to comment
Share on other sites

evo promjenio ja danas, auto puno tise radi u svim rezimima (malo je teze za skuzit s obzirom na auspuh i usis, ali se primjeti ipak) ... tako da ubuduce ovo kupujem ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja na twingu1.2 D7F imao ELF 10W-40 competitium, trosio ga oko 2 dcl na 11 000km, i kad sam ga isputio bilo je tamno narancaste boje, sad sam presao na ELF 5W-40 Excellium pa cu vidjeti kako stoji sa potrosnjom, ali ventili zveckaju od kada sam ga kupio... Dal taj motor ima hidropodizace ili obicne?

Ima u knjizici od auta jos ovo ulje: ELF evolution SXR 5W-30, njega bi bio stavio, ali ga nije bilo u prodavaonici auto dijelova gdje imam popust, a kod Baotica ne bi pa makar se nikada ne vozio, jer su mi htjeli naplatiti izmjenu prvog lezaja 1200kn.

Dal netko zna kakvo je to ulje SXR 5W-30?

Link to comment
Share on other sites

nema hidropodizace, ako ti zveckaju ventili, odi ih podesi u ovlasteni servis..

Link to comment
Share on other sites

Evo, moj auto je napravio 8,000km sa Evolution 5W40 uljem i nije ga potrošio "ni kapi". Kada su temperature preko 30 stupnjeva, izbjegavam visoke okretaje. Zapravo skoro uvijek izglegavam preko 4,000-4,500rpm :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Cijene su super, al ne kuzim foru da sto je veca ambalaža je i skuplje?

Jesi mozda vec zvao? Ja bi uzeo najmanje 5L. Cemo neku listu sloziti?

Edited by laci
Link to comment
Share on other sites

Još jedan zainteresiran, min.4 litre...

A i često sam u ZG, znam gdje su pa mogu i obaviti kupnju.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.