Jump to content

ulja


frenchkey

Recommended Posts

Nije sporna razlika između pao i hc ulja...mislim da je za moj motor i interval izmjene od 10 tkm dovljno i elf hc-ulje....nego pitanje je li u tim kantama zaista ono što piše na ambalaži? jer po ovome trgovci imaju maržu veću od 60%,bar kod nas... :nezna:

Ja sam kupio mobil super 3000 x1 5W40 u Konzumu i platio sam 289 kn za 6 l . Jednostavnom matematikom to ispada 48 kn/l, a takvo isto ulje, naglašavam isto zbog toga što je imalo istu ambalažu, isti bar-kod, isti miris, istu boju sam platio 95 kn/l u autodijelovima. Tko je ovdje lud?

Link to comment
Share on other sites

Ja sam kupio mobil super 3000 x1 5W40 u Konzumu i platio sam 289 kn za 6 l . Jednostavnom matematikom to ispada 48 kn/l, a takvo isto ulje, naglašavam isto zbog toga što je imalo istu ambalažu, isti bar-kod, isti miris, istu boju sam platio 95 kn/l u autodijelovima. Tko je ovdje lud?

Kemičaru, ti na bazi mirisa i boje procjenjuješ kvalitetu ulja? :nezna:

Link to comment
Share on other sites

Najbolje je ulje iz Metroa.

:dobroje: :dobroje: :dobroje: , a nije ni Konzum loš :hura:

Link to comment
Share on other sites

Kemičaru, ti na bazi mirisa i boje procjenjuješ kvalitetu ulja? :nezna:

A šta bi ti? Da ga stavim na GC-MS?

Link to comment
Share on other sites

A šta bi ti? Da ga stavim na GC-MS?

Postoji niz metoda za određivanje kvalitete ulja, a niti jedna nije zasnovana na mirisu i boji.

Ako hoćeš stavi ga i na plameni spektrofotometar, na HNMR, na LGC, stavi na spiner, svaka metoda je zasigurno bolja od mirisa i boje.

ali da ne idemo dalje u OT, postoji niz topica ovdje gdje se govorilo o uljima iz trgovačkih lanaca i nekih drugih.

Čisto usporedbe radi, Coca Cola nije ista kod nas i u EU.

Nestle nema iste proizvode kod nas i u EU.

Ariel nije niti priblžno dobar (tenzidi), kao u Njemačkoj, itd itd.

Jedino što je identično u cijeloj vasioni to je Milka čokolada.

Iz ovoga možeš izvući jedan sasvim razumljivi zaključak. :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Postoji niz metoda za određivanje kvalitete ulja, a niti jedna nije zasnovana na mirisu i boji.

Ako hoćeš stavi ga i na plameni spektrofotometar, na HNMR, na LGC, stavi na spiner, svaka metoda je zasigurno bolja od mirisa i boje.

ali da ne idemo dalje u OT, postoji niz topica ovdje gdje se govorilo o uljima iz trgovačkih lanaca i nekih drugih.

Čisto usporedbe radi, Coca Cola nije ista kod nas i u EU.

Nestle nema iste proizvode kod nas i u EU.

Ariel nije niti priblžno dobar (tenzidi), kao u Njemačkoj, itd itd.

Jedino što je identično u cijeloj vasioni to je Milka čokolada.

Iz ovoga možeš izvući jedan sasvim razumljivi zaključak. :dobroje:

Stvarno si sad otišao u krajnost. Nemam ja milijun eura pa da imam sve metode kod kuće. Smjese organskih molekula se najtočnije određuju GC-MS metodom (plinska kromatografija-masena spektroskopija-atomsko apsorpcijska), a ja sigurno ne radim u "Andriji Štamparu", ili pak u "INA-i" pa da su mi dostupne sve metode za ispitivanje kako mineralnih tako i sintetskih ulja. Izgledom i mirisom sam samo usporedio dva ulja, a to je prvi pokazatelj. Tko su ti stručnjaci koji su utvrdili da su ista ulja iz trgovačkih lanaca manje kvalitetna nego ona iz auto dijelova? Dok god ne vidim izvještaj o ispitivanju akreditiranog laboratorija (HRN EN 17025) obaju ulja nemamo šta pričati, a to što "stručnjaci" za ulja pričaju bez papira je ništa. Normalno da recimo coca-cola u Njemačkoj i Hrvatskoj nije ista (zaslađivači), a šta se tiče detergenata sasvim sam siguran i da na Hrvatskom tržištu postoji "Saponija Osijek" tako kad ti Ariel dobro ne pere što je uzrok manjka kojekakvih tenzida (ionski, neionskih, kationskih, anionskih) itd. ti kupiš Faks i problem rješen. Zašto nisi spomenuo da je Hrvatska proizvođač svih tih proizvoda koje si naveo (osim coca-cole koja se samo puni kod nas).Gdje "Hrvatska kvaliteta"? Siguran sam da i ti iz ovoga možeš izvući razumljivi zaključak. :dobroje: :dobroje:

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Stvarno si sad otišao u krajnost. Nemam ja milijun eura pa da imam sve metode kod kuće. Smjese organskih molekula se najtočnije određuju GC-MS metodom (plinska kromatografija-masena spektroskopija-atomsko apsorpcijska), a ja sigurno ne radim u "Andriji Štamparu", ili pak u "INA-i" pa da su mi dostupne sve metode za ispitivanje kako mineralnih tako i sintetskih ulja. Izgledom i mirisom sam samo usporedio dva ulja, a to je prvi pokazatelj. Tko su ti stručnjaci koji su utvrdili da su ista ulja iz trgovačkih lanaca manje kvalitetna nego ona iz auto dijelova? Dok god ne vidim izvještaj o ispitivanju akreditiranog laboratorija (HRN EN 17025) obaju ulja nemamo šta pričati, a to što "stručnjaci" za ulja pričaju bez papira je ništa. Normalno da recimo coca-cola u Njemačkoj i Hrvatskoj nije ista (zaslađivači), a šta se tiče detergenata sasvim sam siguran i da na Hrvatskom tržištu postoji "Saponija Osijek" tako kad ti Ariel dobro ne pere što je uzrok manjka kojekakvih tenzida (ionski, neionskih, kationskih, anionskih) itd. ti kupiš Faks i problem rješen. Zašto nisi spomenuo da je Hrvatska proizvođač svih tih proizvoda koje si naveo (osim coca-cole koja se samo puni kod nas).Gdje "Hrvatska kvaliteta"? Siguran sam da i ti iz ovoga možeš izvući razumljivi zaključak. :dobroje: :dobroje:

Pa onda kupuj ulja u trgovačkim lancima, u čemu je problem???

Pa svatko od nas radi ono što u datom trenutku smatra ili najboljim ili najoptimalnijim.

Ja sam dugo godina radio sa i u naftnoj industriji uključujući i ulja, a u subotu sam zamijenio ulje u Audiju. Ne nije bilo iz trgovačkog lanca, iako bi mi bilo jako ugodno da sam kupio ulje u trgovačkom lancu (9 litara ulja ide u auto), nego kod uvoznika tog ulja (da ga ne reklamiramo). E sad, da li sam naivan i glup, ili samo glup, ili nešto sasvim treće, jedino moj auto zna. Ja ne. Ali živim u iluziji da sam mu dobro napravio. Isto kao i kad upola smanjim servisne intervale. Možda treba, možda ne treba, ali ja to napravim, pa nek mu bude.

BTW ni Andrija Štampar a pogotovo INA nemaju 17 025 (nadam se da znaš da se svaka metoda posebno akreditira i da jedna akreditacija, dakle jedan ispitivački postupak košta oko 40 000 kuna)

Edited by kokosar
Link to comment
Share on other sites

Pa onda kupuj ulja u trgovačkim lancima, u čemu je problem???

Pa svatko od nas radi ono što u datom trenutku smatra ili najboljim ili najoptimalnijim.

Ja sam dugo godina radio sa i u naftnoj industriji uključujući i ulja, a u subotu sam zamijenio ulje u Audiju. Ne nije bilo iz trgovačkog lanca, iako bi mi bilo jako ugodno da sam kupio ulje u trgovačkom lancu (9 litara ulja ide u auto), nego kod uvoznika tog ulja (da ga ne reklamiramo). E sad, da li sam naivan i glup, ili samo glup, ili nešto sasvim treće, jedino moj auto zna. Ja ne. Ali živim u iluziji da sam mu dobro napravio. Isto kao i kad upola smanjim servisne intervale. Možda treba, možda ne treba, ali ja to napravim, pa nek mu bude.

BTW ni Andrija Štampar a pogotovo INA nemaju 17 025 (nadam se da znaš da se svaka metoda posebno akreditira i da jedna akreditacija, dakle jedan ispitivački postupak košta oko 40 000 kuna)

Znam kolega koliko košta akreditacija. Cjena o kojoj govoriš je za pet ponavljam pet (5) metoda i upravo sam u postupku akreditacije (igrom slučaja sam ja taj koji vodi postupak i surađuje s HAA), a u mom poslu se ne radi o ispitivanjima o kojim smo pisali, nego o sasvim drugoj vrsti metoda, međutim cjena je ista za bilo kojih pet metoda. Normalno da znam da se metode akreditiraju posebno. "Andrija Štampar" ima odjel za spektrometriju, nisam siguran koje su metode akreditirali, ali za ono što je meni trebalo su bili akreditirani (ispitivanje je bilo plamenom emisijskom spektroskopijom), ovo znam zato što sam i s njima surađivao. Ulje iz supermarketa (konkretno se radi o mobilu super 3000 X1 5w40) koristim u svom autu (laguni 2.2 dci- najnepouzdanijem motoru koji se u nju ugrađivao s 180 kkm) i prešao sam s njim 3000 km. Ulje je promjenilo boju (postalo je crnje) što je znak da ima u sebi dovoljno detergnata i ponaša se kao svako drugo ulje (za sada). Opet napominjem da sam kupio spomenuto ulje (5+1 l u konzumu) i pošto u moj auto ide 6,3 litre kupio sam litru u autodijelovima. Ambalaža je ista, proizvođač isti, etiketa ista, barkod isti, istog je mirisa i iste boje. To je isto ulje, samo što jedno košta 48 kn/l, a drugo 95 kn/l. Kolega, ti živi u uvjerenju da je ulje iz autodijelova "super ulje" i da je bolje od onoga iz supermarketa, a ja ću živjeti u uvjerenju da je to isto ulje kojemu netko zarađuje masne novce i ja tu ne vidim nikakav problem. :dobroje:

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Interesantno je kako se sumnja u kvalitetu i orginalnost jeftinijih ulja, a ne sumnja se u kvalitetu i orginalnost nekih drugih proizvoda.

Prije nekog vremena sam tako trebao novi akumulator i masu ljudi preko foruma mi je preporučilo firmu Beren, jer su kvalitetni i nemaju staru robu. Kasnije čitam temu o uljima i tu istu firmu napadaju da ima loše web stranice, da im radnici ne znaju reći sve tehničke podatke i karakteristike nekog ulja, da im je bar kod sumnjiv (isti je kao i na njihovoj kantici, ali sumnjiv) i odmah zaključe da je to neka muljaža.

Vjerojatno se ovdje radi o tome da ljudi samo sumnjaju u nešto što im nije opipljivo, teško je provjerljivo, ali samim time što je jeftino postaje sumnjivo.

Svi se žale na velike cijene, ali kada im se nešto ponudi jeftinije odmah misle da ih se želi prevariti.

Svi pričaju neke legende o nekvalitetnim uljima u Metrou, ali nitko nikada nije napravio nikakva testiranja i to potvrdio.

Uvoznik tih ulja je obično i zastupnik i distributer za RH (Jasmin maziva, CIAK...).

Ja osobno sam najviše sumnje u kvalitetu ulja imao poslije servisa u Štarkelju kada su mi naplatili izmjenu ulja sa filterom 850 kn. Mislio sam da su mi nasuli neko smeće, jer kada su me tako oderali na cijeni, vjerojatno su me oderali na još koječem.

Što se tiče Coca cole ona svoj okus prilagođava okusu tržišta na koje plasira svoju robu, a isto radi Ferrero sa nutellom. Nestle ne plasira sve proizvode (najčešće skuplje) na naše tržište iz više razloga, a osnovni je da su procijenili da im se to ne isplati. Dijelu svog asortimana za dječju hranu su promijenili naziv za tržište EU, ali ne i kod nas iz istog razloga.

Link to comment
Share on other sites

Interesantno je kako se sumnja u kvalitetu i orginalnost jeftinijih ulja, a ne sumnja se u kvalitetu i orginalnost nekih drugih proizvoda.

Prije nekog vremena sam tako trebao novi akumulator i masu ljudi preko foruma mi je preporučilo firmu Beren, jer su kvalitetni i nemaju staru robu. Kasnije čitam temu o uljima i tu istu firmu napadaju da ima loše web stranice, da im radnici ne znaju reći sve tehničke podatke i karakteristike nekog ulja, da im je bar kod sumnjiv (isti je kao i na njihovoj kantici, ali sumnjiv) i odmah zaključe da je to neka muljaža.

Vjerojatno se ovdje radi o tome da ljudi samo sumnjaju u nešto što im nije opipljivo, teško je provjerljivo, ali samim time što je jeftino postaje sumnjivo.

Svi se žale na velike cijene, ali kada im se nešto ponudi jeftinije odmah misle da ih se želi prevariti.

Svi pričaju neke legende o nekvalitetnim uljima u Metrou, ali nitko nikada nije napravio nikakva testiranja i to potvrdio.

Uvoznik tih ulja je obično i zastupnik i distributer za RH (Jasmin maziva, CIAK...).

Ja osobno sam najviše sumnje u kvalitetu ulja imao poslije servisa u Štarkelju kada su mi naplatili izmjenu ulja sa filterom 850 kn. Mislio sam da su mi nasuli neko smeće, jer kada su me tako oderali na cijeni, vjerojatno su me oderali na još koječem.

Što se tiče Coca cole ona svoj okus prilagođava okusu tržišta na koje plasira svoju robu, a isto radi Ferrero sa nutellom. Nestle ne plasira sve proizvode (najčešće skuplje) na naše tržište iz više razloga, a osnovni je da su procijenili da im se to ne isplati. Dijelu svog asortimana za dječju hranu su promijenili naziv za tržište EU, ali ne i kod nas iz istog razloga.

Potpuno se slažem s tobom!

Hrvatima je oodmah sumljivo kad je nešto jeftinije i kad ih ne oderu kao tebe (izmjena ulja 850 Kn pa šta su ulili? Ulje na bazi zlata?) jer su Hrvati bogat narod koji voli plaćati. Ja sam pri kupovini svog auta dobio račun od izmjene ulja (ulje je mjenjano u Njemačkoj) i litra ulja Shel Helix ultra 0W40 koje je PAO ulje je bila kad se preračuna 35 KN s time da se filter ulja dobije (imam račun) besplatno. Sumnjam da bi Nijemci u svojim servisima koristili patvoreno ulje i još za njega izdavali račun. U hrvatskoj to ulje košta preko 150 KN/L jer smo mi bogat narod koji voli trošiti. Uvoznici ulja u Hrvatskoj imaju izvještaje o ispitivanju svojih ulja na svojim službenim stranicama, ali su oni stari po nekoliko godina, a ispitivanja su proveli njihovi laboratoriji. Ista stvar je i s hranom zato ja zastupam ideju o kupovini Hrvatske robe, ali isto tako ako ne mogu naći hrvatsku robu (ne postoji) kupovat ću stranu. Međutim uvoznici neće na meni zarađivati masnu lovu. Auto koje sam kupio mislim zadržati tako da ga neću voziti u ovlašteni servis radi izmjene ulja koju redovito obavljam sam (10 000 km) i mislim da je to sasvim prihvatljivo. Volio bi vidjeti izvještaje o ispitivanju istih ulja iz recimo Konzuma, i onih koje je uvezao ovlašteni uvoznik Exxon Mobila za Hrvatsku (i drugi uvoznici).

Link to comment
Share on other sites

Interesantno je kako se sumnja u kvalitetu i orginalnost jeftinijih ulja, a ne sumnja se u kvalitetu i orginalnost nekih drugih proizvoda.

Prije nekog vremena sam tako trebao novi akumulator i masu ljudi preko foruma mi je preporučilo firmu Beren, jer su kvalitetni i nemaju staru robu. Kasnije čitam temu o uljima i tu istu firmu napadaju da ima loše web stranice, da im radnici ne znaju reći sve tehničke podatke i karakteristike nekog ulja, da im je bar kod sumnjiv (isti je kao i na njihovoj kantici, ali sumnjiv) i odmah zaključe da je to neka muljaža.

Vjerojatno se ovdje radi o tome da ljudi samo sumnjaju u nešto što im nije opipljivo, teško je provjerljivo, ali samim time što je jeftino postaje sumnjivo.

Svi se žale na velike cijene, ali kada im se nešto ponudi jeftinije odmah misle da ih se želi prevariti.

Svi pričaju neke legende o nekvalitetnim uljima u Metrou, ali nitko nikada nije napravio nikakva testiranja i to potvrdio.

Uvoznik tih ulja je obično i zastupnik i distributer za RH (Jasmin maziva, CIAK...).

Ja osobno sam najviše sumnje u kvalitetu ulja imao poslije servisa u Štarkelju kada su mi naplatili izmjenu ulja sa filterom 850 kn. Mislio sam da su mi nasuli neko smeće, jer kada su me tako oderali na cijeni, vjerojatno su me oderali na još koječem.

Što se tiče Coca cole ona svoj okus prilagođava okusu tržišta na koje plasira svoju robu, a isto radi Ferrero sa nutellom. Nestle ne plasira sve proizvode (najčešće skuplje) na naše tržište iz više razloga, a osnovni je da su procijenili da im se to ne isplati. Dijelu svog asortimana za dječju hranu su promijenili naziv za tržište EU, ali ne i kod nas iz istog razloga.

Nema generalnog zastupnika za nešto što se zove ulje, i da ti pod tim "generalno" ne možeš kupiti ulje koje nije uvezeno pod njegovom kapom. Coca Cola ne mjenja sastojak zbog prilagodbe tržištu, već kod nas koristi škrobni šećer koji je puno jeftiniji, nego origininalno sladilo koje koriste u Americi (original je stevia).

Nescafe se prodaje i u Londonu, ali i kod nas. Probaj naručiti nek ti netko donese iz Londona, pa potvrdi što si napisao.

Da, naravno da postoje i ostali dijelovi u čiju originalnost i kvalitetu treba sumnjati, ali ovdje spominjemo ulja.

Ponovo apeliram, postoji par Topica u kojima se detaljno razglabalo o toj tematici (porijeklo ulja), i sve piše vrlo jasno. Stvari se nisu promijenile.

Evo jedne vrlo jasne stvari: da li Castrol ima rafineriju ulja?

Edited by kokosar
Link to comment
Share on other sites

Evo jedne vrlo jasne stvari: da li Castrol ima rafineriju ulja?

Da se malo ubacim... nema niti ELF rafineriju... znam iz prve ruke - to ti je Total !

Link to comment
Share on other sites

Da se malo ubacim... nema niti ELF rafineriju... znam iz prve ruke - to ti je Total !

Naravno da nema, ali radi ulja u Totalovim refinerijama.

Link to comment
Share on other sites

no dobro, ja sam to ulje kupio i stavio u clio od majke. Kad dođe vrijeme stavit ću ga i u svoj megane. nisam našao ni na jednu sumnjivu stvar glede ambalaže i laički sam zaključio da je ulje OK.

To što je hidrokrekirano, a ne PAO zaboli me neka stvar jer niti forsiram auto do krajnjih granikca, niti ulje držim dulje od 10 kkm.

A što se tiče kvalitet samog Elfa 10W-40 zadovolja me u potpunosti, a i pisca jednog bloga iz komšiluka:

Elf

Ova francuska kompanija (robna marka) se uvek vezuje za Reno čiji je „difolt“, prva ugradnja, preporuka proizvođača i ovlašćenih servisa.

Koriste je i vlasnici drugih francuskih vozila a drugi kod nas veoma retko. No ona sasvim sigurno zaslužuju i više od toga, kako je uostalom u Evropi i svetu. Doduše vlasnici pežoa/sitroena imaju osnovu u vidu Total-a, no to je ionako sad isto jer je Total kupio Elf pa su nešto kao Total/Elf mada su zadržana dva brenda slično kao i u slučaju Mobil/Esso (doduše oni su se fuzionisali, no i kod prethodnih nije čisto preuzimanje već neka (pod)vrsta spajanja).

Ovde će se Elf i Total razmatrati posebno kako i treba jer i pored istih resursa i razmena informacija i/ili delom zajedničkog razvoja ova dva brenda ipak imaju dovoljno posebnih odlika i specifičnosti za dve zasebne priče.

Elf „100%“ sintetička ulja

Znaci navoda su zbog toga što pod ovom grupom stoji „Synthetic“ a kasnije u specifikacijama se kod nekih pominje „synthetic tehnology“ (pogađate već, a nije ni teško, hidrokrekovana ili sličnim postupcima obrađena mineralna) a kod drugih „100% synthetic“.

Excellum

10W-50 možda i nije 100% sintetičko ali je izuzetno po svom ne baš uobičajenom rangu viskoznosti i kao takvo pogodno za sportsku vožnju. Može se koristiti kod vozila koja traže i 10W-40 ukoliko je letnje vreme i vozi se izuzetno oštro ali i kod umerene vožnje kod motora koji su prešli polovinu svog životnog veka. Do radnih temperatura je slično 15W-40 na radnoj je nešto ređe SAE 50 a na hladnom nimalo lošije od 10W-40. Po specifičnoj gustini može biti i sintetičko i hidrokrekovano ili njihova kombinacija. Tačka tečenja ne baš impozantnih ali standardnih -30. Indeks viskoznosti 166, gotovo idealan. Ispunjava API: SM/CF i ACEA 2007: A3/B4. TBN mu je 10,4! Jako dobra vrednost.

5W-50

Elf se nije usudio da u tabeli pomene da ovo ulje ispunjava samo API: SG/CD što ga svrstava u ulja za starije motore (do 1993). Nije namenjeno za spotske uslove već pre svega na ekstremne vremenske. Upotrebljivo je od -30 do 50°C tako da se može koristiti „diljem Evrope“ od skandivanske zime do grčkog i španskog leta.

Specifična težina mu je 0,852 gotovo identično prethodnom. Na 40 stepeni 115mm2/s je još bliže 15W-40 nego prethodno dok je na 100 stepeni nešto viskoznije od njega. Tačka tečenja -40, Indeks Viskoznosti (naravno veći) 177 i TBN (solidnih) 8,5.

ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30

Ovo je 100% sintetičko ulje i sam vrh Excellium serije a time i Elfove produkcije. Ispunjava ACEA 2007: A3/B4 i API: SL/CF. Osim toga ispunjava ili prevazilazi specifikacije minimum 15 brendova vozila (spisak ćete naći na internetu). Nije klasično fuel saving ulje ali ima i tu osobinu (kako zbog viskoznosti tako i aditiva). I pored bombastog naziva i solidnog kvaliteta po specifikacijama je tek ono što se očekuje osim izuzetne („Mobilovkse“) tačke tečenja od -54°C. Indeks Viskoznosti 170, TBN 8,8. Nije navedena specifična gustina.

Druga Excellium su manje interesantna te ću ih preskočiti.

PS Najkraće moguće o Excellium 5W-40 (XLL)

Ovo ulje je moralo da se nađe u tekstu jer će ga biti pod best buy kategorijom te ne bi trebalo da ostane preskočeno. Ima jako povoljnu cenu za sintetičko ulje a ako mu je bazno ulje delom (ili u celini) hidrokrekovano mineralno opet zaslužuje bar jaku preporuku. API je SL/CF uz ACEA 2004 A3/B4. Pogodno za sve naročito oštre stilove vežnje a trpi i sve teške uslove. Interval zamene 30/40 hiljada km (benzin/dizel). IV 169 viskoznost na 100 i 40 nešto niža (ali akademski) od LM-a i Mobila, spec. gustina vrlo „sintetička“ 0,852. Tačka stinjavanja -36 (NF – New Formulation verzija ima -39) sasvim solidno no ne impozantno. NF ima neznatno veću viskoznost na 40 i 100 stepeni a tačka paljenja je 228 naspram 218 kod XLL. Osim dugog intervala zamene ova ulja imaju i izuzetni (za moderna ulja) TBN od 10,3 (XLL) i 10,1 (NF).

Od „egzotičnih“ aditiva sadrže Kalcijum alkilsalicilat (“long chain Ca-alkylsalicilate“); konc. je približna kao i kod full tech 0W-30 verzije.

Low SAPS ulja

E od ovoga Elf (tipično francuski) pravi čitavu famu a radi se „samo“ o uljima sa niskim sadržajem sulfatnog pepela, fosfora i cinka.

Doduše Solaris im je baš gotivno ime i po lepoti prevazilazi i Helix no originalnost mu nije jača strana (rađeno po uzoru na pomenuto).

Dakle, ako stignem obradiću ovu temu posebno a za sada: ako nemate dizela (SUV) sa katalizatorom(!? Ccc, šta sve neće uraditi da održe u životu dizel kao najveći zagaživač čovekove okoline koji će to i ostati pa makar uveli i „ekološki“ euro 9, ..., 15, ..., 5000000, ...) i filterom čvrstih čestica (koji postoji ne da bi okolina bila čistija nego da se pomenuti katalizator ne zapuši posle 1000km ili manje) imajte na umu: High SAPS (što ne postoji, ali bi se moglo reći za klasična ulja) ili bar MID SAPS je mnogo, mnogo bolje ulje za vaš motor a još bolje za vaš novčanik i tačka!

No da se vratimo temi. Kako sam ELF kaže ova ulja su rađena na potpuno drugoj osnovi od klasičnih. I bazna ulja se razlikuju (najčešće su hidrokrekovana ili kombinacija takvih i sintetičkih) ali još više aditivi. Oksidaciono su veoma postojana i obično su namenjena dugim intervalima zamene (30-50 hiljada km) što je doduše vrlo zeleno i možda i najveći doprinos ekologiji.

Solaris ulja su dizajnirana (kao i sva low SAPS) da optimizuju post-tretman sisteme, tj. sisteme za (prečišćavanje) izduvnih gasova. (Indirektno) utiču na smanjenje zagađivača a ostale nabrojane osobine (oksidaciona otpornost, dug vek trajanja, smanjena potrošnja itd.) nisu kao što ste možda pomislili ekstra dobitak za kupce ili zbog mukotrpne optimizacije nabrojanih parametara za dobrobit vašeg motora nego jednostavno posledica fizičko-hemijskih osobina ulja pogodnih za najnovije dizel motore (sic!). Ovo nije mana samo Elf-a nego su oni samo svojih hvalospevima natrčali da je ovde to pogodno spomenuti. O smanjenju trenja i habanja ima reči ali sve to važi za supermoderne mašine dok će vam u iole starijem tipu motora sve to biti džabe šta više vaš će motor zaribati bar 20% pre nego sa nekim manje fensi uljem koje je nakrkano ZDDP-om.

No da nije sve tako crno mali sadržaj sulfatnog pepela je kao stvoren za LPG pogon a sve ostalo takođe ide u prilog ovom tipu goriva.

Solaris DPF 5W-30 je moderno ulje gore navedenog tipa. Ispunjava ACEA 2007: C4, nivo performansi C3 (ko je razumeo, razumeo je nama ostalim ostaje samo da nagađamo šta je ovde prećutano). Pošto je tako ispada da je samo za dizele. Ima interval zamene od 30.000km. Ostalo je sve posledica viskoznog ranga i osobina ulja uključivši tvrdnju da se radi o slabo isparljivim „sintetičkim“ uljima i da je zbog toga potrošnja ulja manja!?

Ind. Vis. je 164, TBN 7 a tačka paljenja od 240 implicira da se ovde možda radi i o sintetičkom ili ulju koje je mešavina hidrokrekovanih i sintetičkih ulja. Ovo nije odlika kvaliteta ali je ipak neuobičajeno za lakotečljiva ulja uopšte.

Solaris LLX 5W-30 je slično prethodnom samo prilagođeno VW-u i njihovih specifičnim zahtevima. Ovo ulje nije samo za dizele i ispunjava ACEA 2007: A3/B4. Tu su još i VW 504.00/507.00 i (neautorizovano) ispunjenje zahteva VW 503.01! Vrlo dobro. Kao posledica navedenih standarda (i neminovnih osobina ulja) interval zamene je 30k za benzince i 50 hiljadarki za dizelaše (VW-ove)!!

Malo je manje viskoznosti od prethodnog, ima odličnu tačku tečenja od -45 stepeni i tBN od 5,8.

Solaris LSX 5W-30 je low saps ulje namenjeno pre svega nemačkim (svim od reda) proizvođačima. Ima najširu primenu od cele Solaris serije i ispunjava najveći broj standarda. Tu spadaju API SM/CF, ACEA 2004: C3 i A3/B4, zatim od strane proizvođača motora propisani: MB 229.31 i 229.51 (izuzetno!), BMW Long Life 04 i VW 502.00/505.00/505.01 uz sve dobre osobine navedene (i identične prethodnim) u specifikaciji. Interval zamene 20 do 40 hiljada km. IV od 168, tačka tečenja standardnih -39 i TBN od 7.

Osim max. dozvoljene konc. za ZDDP (za SL) sadrži još: difenilamin i alkilfenol, oba do 0,2%. Zvuči poznato? Pogledaj LM SynthOil HT 5W-40 i SyntOil Energy 0W-40.

Da ne bude zabune: sve su ovo izuzetna ulja ali su usko specijalizovana i poprilično skupa. Prethodna dva omogućavaju da formulacija lakše može biti optimizovana. Tako da zaista dobre osobine ovih ulja nisu u pitanju koliko to da ni po čemu nisu izuzetna a marketing ih takvim predstavlja. Ne treba ni naglašavati da je ispunjenje Euro IV i praktično aktuelnih euro V normi i jedan perfidan način za izbacivanje sa tržišta kako malih proizvođača motora (kojih skoro i nema) tako i manjih proizvođača motornih ulja no to nije (samo) do proizvođača ulja već šira (evropska) politika.

„Fuel Economy“ ulja

Elf Evolution SXR 5W-40 je posebno namenjeno dizelašima mada je upotrebljivo i za benzince. Ispunjava API SM/CF i ACEA 2004: A3/B4.

Ima vrlo konkurentnu cenu a kvalitet je vrlo dobar. IV mu je 169, tačka tečenja -39 i TBN 9. Vrlo dobro ulje i (na žalost) ne više od toga.

Elf Evolution SXR 5W-30 je kao što se vidi iz imena gore pomenuto ulje samo drugačije viskoznosti. Nema samo dizel preporuku nego i za benzince. Ispunjava niže API-je (SL/CF) ali zato najviše ACEA 2004: A5/B5!! Bukvalno je blizanac prethodnom i sve su razlike samo u viskoznosti.

Elf Evolution CRV 0W-30 strogo gledavši jedino je „pravo“ fuel economy ulje ovog proizvođača. Uz pravu „stedljivu“ gradaciju viskoziteta ima i odličan kvalitet. Ispunjava ACEA 2004: A3/B4 (API se i ne spominje) i uz to: VW 503.00/506.00/506.01 što je za poštovanje ali je šteta što i A5/B5 prethodnog ne stoji. Itnterval zamene je i do 50000km.

Smanjuje potrošnju za 1-2% u odnosu na npr. 10W-30 sintetike ili 2-3% od polusintetičkih 10W-40 ili čak i do 5% u odnosu na mineralna 15W-40.

Spec. Gustina (0,856) naveća je u grupi i ukazuje na visok i specifičan sastav aditiva. Osobine su manje-više očekivane a treba pohvaliti izvanrednu vrednost TBN-a od 10,1!

Polusintetička ulja SEMI-SYNTHETIC LUBRICANTS

Nema ih baš mnogo, tačnije samo 3. Ili samo 2? Ili je to ipak jedno.

Procenite i sami.

ELF COMPETITION ST 10W40

Оvо је „glavno“ polusitetičko ulje iz produkcije ELF. Ima jako konkurentnu cenu (cca. 6E) na domaćem tržištu. Kvalitet mu je u gornjem delu tabele ali ipak blizu sredine. Ispunjava ACEA 2007 : A3/B4 i API : SL/CF. Sve to već viđeno. Šta ne piše u specifikaciji? Ne navodi se TBN koji je iznad proseka, čak je u nezavisnom ispitivanju SAT-a sa kraja 2006. bilo najbolje među 20-tak najprisutnijih na našem tržištu. Isparljivost i penušanje su bili nešto ispod proseka, ali je viskoznost na -20°C bilo na drugom mestu (odmah iza Motul 4100), tj. bilo je drugo najređe ulje.

Indeks viskoznosti na tom testu bio je impozantnih 162 ali je u specifikaciji „tek“ (možda i boljih) 149. Tačka stinjavanja -33 što je sasvim u skladu sa boljim 10W očekivanjima i natprosečno za ovakve polusintetike. I vredno je pomenuti da je unutar viskozne klase ovo nešto „gušće“ ulje što ga preporučuje i za 15W-40 difolt naročito zimi.<br style="mso-special-character:line-break"> <br style="mso-special-character:line-break">

Link to comment
Share on other sites

U koje ste vi vode uplovili? Rafinerije, marže, uvoznici, naftni lobi, al qaida. Ja sam samo htio pokazati da se ulje koje sam kupio (mobil super 3000 x1 5w40) u Konzumu i platio ga 48 Kn/l ne razlikuje od istog takvog kupljenog u autodijelovima (da ne reklamiram) po 95 Kn/l, ništa drugo. Ovo ulje se niti ne deklarira kao "full syntetic" nego kao HC. Nigdje u spomenutim topic-ima nisam vidio niti jedno usporedno ispitivanje ovakvih dvaju ulja. Mene ne zanima tko je vlasnik koje rafinerije, mene zanima dali ova dva ulja udovoljavaju svojstvima i zadovoljavaju norme(konkretno RN 700, 710) napisane na poleđini boce u koju se pune? Ne može netko prodavati patvoreno Mobilovo ulje legalno bez da ga mobil ne bi skužio i sudski gonio (svi znamo koliki se novci okreću u naftnom biznisu). Pošto nitko nije proveo usporedna, ili bilo koja druga ispitivanja ovih ulja sve ovo je uzaludno. "Stručnjaci" s linkanih foruma mogu pričati o diesterima, PAO uljima, dinamičkom viskozitetu, vrelištu, hidrokrekiranju, ili bilo čemu drugom.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ma super, ti si kupio jeftino, ja sam kupio jeftino, a tko neće nek plaća istu stvar skupo

Nisam htio zadržati informaciju za sebe već sam ju htio podijeliti na forumu. Na svakome je da sam odluči. :hey:

Link to comment
Share on other sites

Ma super, ti si kupio jeftino, ja sam kupio jeftino, a tko neće nek plaća istu stvar skupo

Nisam htio zadržati informaciju za sebe već sam ju htio podijeliti na forumu. Na svakome je da sam odluči. :hey:

Tu se 100% slažemo.:dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Evo jedno zanimljivo mišljenje sa jednog drugog foruma o jeftinim uljima:

"Tajna je u regulativi unije i zaštiti slobodnog tržišta.

Ako se obratite direkno proizvođaču ili drugom distributeru i od njega tražite da kupite proizvod, a ne od distributera u vašoj državi, prema zakonima o zaštiti slobodnog tržišta(Competition Law) on vam mora to i prodati bez obzira na svog jednog ovlaštenog distributera u hrv, inače ima pravne probleme ako ga tužite EK.

Samo je ključ da znate kome se i gdje točno obratiti.

To je ono što EU competition Law naziva Active i Passive Sales

Bilo tko to može..i to vrijedi za sve proizvode."

Link to comment
Share on other sites

Nescafe se prodaje i u Londonu, ali i kod nas. Probaj naručiti nek ti netko donese iz Londona, pa potvrdi što si napisao.

Nescafe i ostale proizvode od Nestlea obično kupujem u Zagrebu, Sloveniji ili ih dobivam iz njihovog tvorničkog dućanu u Frankfurtu (tamo su i najjeftiniji) i svi su mi isti.

Nutella iz Njemačke, Slovenije i kod nas mi je ista, ali ona Rumunjska je navodno malo drugačija/slađa, ja nisam primijetio razliku.

Link to comment
Share on other sites

Potpuno se slažem s tobom!

Hrvatima je oodmah sumljivo kad je nešto jeftinije i kad ih ne oderu kao tebe (izmjena ulja 850 Kn pa šta su ulili? Ulje na bazi zlata?) jer su Hrvati bogat narod koji voli plaćati. Ja sam pri kupovini svog auta dobio račun od izmjene ulja (ulje je mjenjano u Njemačkoj) i litra ulja Shel Helix ultra 0W40 koje je PAO ulje je bila kad se preračuna 35 KN s time da se filter ulja dobije (imam račun) besplatno. Sumnjam da bi Nijemci u svojim servisima koristili patvoreno ulje i još za njega izdavali račun. U hrvatskoj to ulje košta preko 150 KN/L jer smo mi bogat narod koji voli trošiti. Uvoznici ulja u Hrvatskoj imaju izvještaje o ispitivanju svojih ulja na svojim službenim stranicama, ali su oni stari po nekoliko godina, a ispitivanja su proveli njihovi laboratoriji. Ista stvar je i s hranom zato ja zastupam ideju o kupovini Hrvatske robe, ali isto tako ako ne mogu naći hrvatsku robu (ne postoji) kupovat ću stranu. Međutim uvoznici neće na meni zarađivati masnu lovu. Auto koje sam kupio mislim zadržati tako da ga neću voziti u ovlašteni servis radi izmjene ulja koju redovito obavljam sam (10 000 km) i mislim da je to sasvim prihvatljivo. Volio bi vidjeti izvještaje o ispitivanju istih ulja iz recimo Konzuma, i onih koje je uvezao ovlašteni uvoznik Exxon Mobila za Hrvatsku (i drugi uvoznici).

Samo da se nadovežem još na ovo "u Njemačkoj".

Vjerojatno ti nitko od ovih sumnjičavaca prema kupovini ulja u Kiporu, Metrou, Konzumu... neće reći da je to ulje koje si nalio u Njemačkoj nekvalitetno ili plagijat, jer je to u "u Njemačkoj" i to odmah postane sveta krava.

Ali ako netko takvo ulje kod nas ponudi po toj cijeni automatski je tu neka muljaža.

Možda je razlog što je kod nas već ukorijenjeno da nas se dere ko janjce, pa ako te netko ne odere odmah postane sumnjiv.

I da ne ispadne da sam neki odvjetnik jeftinijih ulja, savjetujem svima koji sumnjaju u njihovu kvalitetu da kupuju tamo gdje su sigurni da ih se ne vara, jer razlika u cijeni nije tolika, a miran san i psiho-fizičko zdravlje je ipak najvažnije.

Edited by bakugan
Link to comment
Share on other sites

Samo da se nadovežem još na ovo "u Njemačkoj".

Vjerojatno ti nitko od ovih sumnjičavaca prema kupovini ulja u Kiporu, Metrou, Konzumu... neće reći da je to ulje koje si nalio u Njemačkoj nekvalitetno ili plagijat, jer je to u "u Njemačkoj" i to odmah postane sveta krava.

Ali ako netko takvo ulje kod nas ponudi po toj cijeni automatski je tu neka muljaža.

Možda je razlog što je kod nas već ukorijenjeno da nas se dere ko janjce, pa ako te netko ne odere odmah postane sumnjiv.

I da ne ispadne da sam neki odvjetnik jeftinijih ulja, savjetujem svima koji sumnjaju u njihovu kvalitetu da kupuju tamo gdje su sigurni da ih se ne vara, jer razlika u cijeni nije tolika, a miran san i psiho-fizičko zdravlje je ipak najvažnije.

:dobroje:

Da bi razbili sumnje u jeftina ulja ja ću ako ikako budem mogao probati napraviti ispitivanje ta dva ulja, ili ih poslati negdje na ispitivanje (ako uspijem nešto srediti jer mi se ne daje puste novce za ispitivanje iz vlastitog džepa). Imam nešto uređaja na poslu, ali to je premalo (vršimo ispitivanja sasvim drugog tipa pa mi uređaji za ispitivanje svojstava ulja nisu potrebni).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.