Jump to content

mane laguna 2


Tanatos

Recommended Posts

Samo prenosim što su mi rekli. Kao, možda vam zamjenimo senzor gasa, ali to ne znači da će se lampica poslije tog ugasiti. Ponudili su mi čak i da mi stave/posude taj senzor sa jednog drugog auta pa da vozim neko vrijeme s tim senzorom e da bi vidjeli je li u njemu stvar. Na kraju sam odgodio cijelu stvar za par tjedana jer onda idemo gore u slavoniju pa će tih 1000 km biti malo bolje testiranje. Inače, vidio sam taj isprintani papir i bilo je dva retka na njemu i mislim da je dolje pisalo nesto tipa diagsys, tako nešto.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bio konačno u servisu, ovoga puta u drugom, ali isto ovlašteni. Spojili auto na CLIP i njima je izašla greška samo na ******. Ne znam kako da nazovem taj dio, na kutiji jednostavno piše elektro-ventil, negdje "Transformator tlaka, upravljanje recirkulacijom ispuha (Recirkulacija ispušnih plinova (EGR))". Anyway, to je ovaj ovdje dio:

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-TURBO-PRESSURE-SOLENOID-FOR-RENAULT-LAGUNA-MEGANE-1-9DCI-7700113071-/331103671031

 

Ovi, začudo nisu spominjali senzor pritiska gasa, ali su provozali auto par puta i očistili kontakte nekih par ostalih senzora, što u onom prvom servisu nisu napravili. Valjda sam sada miran. Hvala svima koji su me savjetovali i objašnjavali stvari.

Link to comment
Share on other sites

Bio konačno u servisu, ovoga puta u drugom, ali isto ovlašteni. Spojili auto na CLIP i njima je izašla greška samo na ******. Ne znam kako da nazovem taj dio, na kutiji jednostavno piše elektro-ventil, negdje "Transformator tlaka, upravljanje recirkulacijom ispuha (Recirkulacija ispušnih plinova (EGR))". Anyway, to je ovaj ovdje dio:

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-TURBO-PRESSURE-SOLENOID-FOR-RENAULT-LAGUNA-MEGANE-1-9DCI-7700113071-/331103671031

Ovi, začudo nisu spominjali senzor pritiska gasa, ali su provozali auto par puta i očistili kontakte nekih par ostalih senzora, što u onom prvom servisu nisu napravili. Valjda sam sada miran. Hvala svima koji su me savjetovali i objašnjavali stvari.

To je elektromagnetni regulator tlaka punjenja turbopuhala. Zači on regulira koliko vakuuma ide na pneumatski ventil koji zakreće statorska krilca VNT mehanizma kod VNT turbopuhala, i na taj način regulira tlak punjenja. Ako ovi u ovlaštenom ne znaju razliku između njega i EGR-a onda nemaju veze o automobilima. Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

To je elektromagnetni regulator tlaka punjenja turbopuhala. Zači on regulira koliko vakuuma ide na pneumatski ventil koji zakreće statorska krilca VNT mehanizma kod VNT turbopuhala, i na taj način regulira tlak punjenja. Ako ovi u ovlaštenom ne znaju razliku između njega i EGR-a onda nemaju veze o automobilima.

 

Ne, ne... Na kutiji piše elektro-ventil, a kada sam unio taj kataloški broj u webkatalog koji ima auto-krešo, onda mi je izbacio naziv "Transformator tlaka, upravljanje recirkulacijom ispuha (Recirkulacija ispušnih plinova (EGR))". Doduše, u tom web-katalogu za doslovno isti takav proizvod imaju po nekoliko naziva, ovisno u koju kategoriju ga stave. Na engleskom je "Turbo pressure solenoid." Stvarno nisam siguran koji bi bio pravi naziv na hrvatskom. Evo svi nazivi koje auto-krešo koristi:

Transformator tlaka, upravljanje recirkulacijom ispuha (Recirkulacija ispušnih plinova (EGR))

Transformator tlaka, turbo-punjač (Sistem za dovod zraka)

Pretvarač pritiska (Recirkulacija ispušnih plinova (EGR))

Link to comment
Share on other sites

1.9 dCi motor ima elektromagnetni EGR(barem onaj koji se ugrađivao u lagune od 2001-2005). Ovaj s linka je elektroventil koji upravlja vakuumom. Može biti da je to ventil koji regulira puštanje vakuuma u membranu zaklopke za meko gašenje(tako izgledaju na 2.2 dCi). Elektromagnetni ventil za regulaciju tlaka punjenja kod mene izgleda drugačije. Koje godište ti je laguna?

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

1.9 dCi motor ima elektromagnetni EGR(barem onaj koji se ugrađivao u lagune od 2001-2005). Ovaj s linka je elektroventil koji upravlja vakuumom. Može biti da je to ventil koji regulira puštanje vakuuma u membranu zaklopke za meko gašenje(tako izgledaju na 2.2 dCi). Elektromagnetni ventil za regulaciju tlaka punjenja kod mene izgleda drugačije. Koje godište ti je laguna?

 

2002., motor F9Q-750 (negdje stoji F9Q-T750). Čekaj, upravlja vakuumom tj. podtlakom, jel? Pitam jer mi je mehaničar koji je to promijenio rekao da je ovo ventil koji se brine da ne ode previše plina tj. ispuha u turbinu kako se ne bi razletjela, tj. taj dio govori wastegateu kada da propušta a kada ne. U naravi, taj dio je generator koji je pogonjen nekakvim zrakom, jel? Vidim da je malo teži i da u nazivu stoji solenoid tj. zavojnica koja daje to više struje što je više zraka pogoni, jel?

Link to comment
Share on other sites

Gledaj, ako ti je motor od 120 ks, a jest onda tvoje turbopuhalo nema wastegate. VNT mehanizam regulira tlak punjenja zakretanjem statorskih krilaca. Pneumatski ventil koji zakreće ta statorska krilca (upravlja tlakom punjenja) radi na vakuum. Taj ventil kontrolira koliko vakuuma (stvara ga vakuum pumpa)će ući u pneumatski ventil, onosno koliko će se statorska krilca zakrenuti. Na taj način se regulira punjenje kod VNT (variable nozzle turbine) varijabilnih turbopunjača. Tvoj mehaničar očito ne zna razliku između "običnih" i VNT turbopunjača.

Link to comment
Share on other sites

Gledaj, ako ti je motor od 120 ks, a jest onda tvoje turbopuhalo nema wastegate. VNT mehanizam regulira tlak punjenja zakretanjem statorskih krilaca. Pneumatski ventil koji zakreće ta statorska krilca (upravlja tlakom punjenja) radi na vakuum. Taj ventil kontrolira koliko vakuuma (stvara ga vakuum pumpa)će ući u pneumatski ventil, onosno koliko će se statorska krilca zakrenuti. Na taj način se regulira punjenje kod VNT (variable nozzle turbine) varijabilnih turbopunjača. Tvoj mehaničar očito ne zna razliku između "običnih" i VNT turbopunjača.

 

E nije taj moj, na svu sreću, taj je iz ovlaštenog ovdje u Zadru, a moj meho je gore u Slavoniji. Čeka me put od 500 km pa nisam htio riskirati jer bi mi se ponovno ta lampica palila a auto je već jednom upao u prim tj. limp mode. I da, tvrde da je auto više dimio zbog neispravnosti tog dijela.

Link to comment
Share on other sites

Nisam ja napisao da taj ventil nije uzrok jer sigurno jest. Naravno da se auto sad normalno ponaša kada mu se tlak punjenja ispravno regulira.

Link to comment
Share on other sites

Nisam ja napisao da taj ventil nije uzrok jer sigurno jest. Naravno da se auto sad normalno ponaša kada mu se tlak punjenja ispravno regulira.

 

Nisam ni rekao da si napisao. Mimo svega, ja taj dim nisam mogao ni vidjeti kada su kod mene okretaji iznad 2500 prava rijetkost. Motor se do sada sve normalno ponašao (osim te lampice), jedino je potrošnja na otvorenom bila par dL veća, ali to pripisujem zimskim gumama. Vidjet ćemo sve za par dana kada stavim ljetne nazad i kad odradim servise i kilu kilometara :)  Hvala puno na savjetima i objašnjenjima.

Link to comment
Share on other sites

Gledaj, ako ti je motor od 120 ks, a jest onda tvoje turbopuhalo nema wastegate. VNT mehanizam regulira tlak punjenja zakretanjem statorskih krilaca. Pneumatski ventil koji zakreće ta statorska krilca (upravlja tlakom punjenja) radi na vakuum. Taj ventil kontrolira koliko vakuuma (stvara ga vakuum pumpa)će ući u pneumatski ventil, onosno koliko će se statorska krilca zakrenuti. Na taj način se regulira punjenje kod VNT (variable nozzle turbine) varijabilnih turbopunjača. Tvoj mehaničar očito ne zna razliku između "običnih" i VNT turbopunjača.

 

Shvatit ću ako na ovo pitanje ne dobijem odgovor jer sam već naporan. Ali moram saznati "how stuff works". Dakle, pneumatski ventil je u ovom youtube clipu smješten tamo desno i izveden je kao cilindar s oprugom, jel?

A jel ovaj dio koji sam zamijenio djeluje isključivo mehanički? Mislim, što će mu unutra solenoid/zavojnica? Da li ona proizvodi nekakav napon na temelju protoka zraka unutra, jel?

Link to comment
Share on other sites

Taj dio koji si zamijenio pušta točno određenu količinu vakuuma u taj pneumatski ventil. Dakle, kada ECU zaključi da tlak prednabijanja treba biti takav i takav on šalje signal elektromagnetnom ventilu tipa otvori se toliko i toliko. Elektromagnet otvara ventil i pušta određenu količinu vakuuma (stvara ga vakuum pumpa i osim za regulaciju tlaka prednabijanja koristi se i za servo bubanj kočnica) u pneumatski ventil koji pokreće aktuator, koji pak zakreće statorska krilca. Ista mijenjaju kut ustrujavanja zraka na kompresorski dio turbopuhala, mijenjajući na taj način i tlak punjenja. Jel sad jasnije?

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Taj dio koji si zamijenio pušta točno određenu količinu vakuuma u taj pneumatski ventil. Dakle, kada ECU zaključi da tlak prednabijanja treba biti takav i takav on šalje signal elektromagnetnom ventilu tipa otvori se toliko i toliko. Elektromagnet otvara ventil i pušta određenu količinu vakuuma (stvara ga vakuum pumpa i osim za regulaciju tlaka prednabijanja koristi se i za servo bubanj kočnica) u pneumatski ventil koji pokreće aktuator, koji pak zakreće statorska krilca. Ista mijenjaju kut ustrujavanja zraka na kompresorski dio turbopuhala, mijenjajući na taj način i tlak punjenja. Jel sad jasnije?

 

Sve jasno, hvala puno.

Link to comment
Share on other sites

Sve jasno, hvala puno.

Ispričavam se na dezinformaciji. Naime, aktuatorom se ne mijenja kut ustrujavanja usisnog zraka na kompresor turbopunjača. Njime se naime mijenja  kut ustrujavanja ispušnih plinova na turbinski dio turbopunjača. Dakle, promjenom kuta ustrujavanja ispušnih plinova na lopatice turbine mijenja se i tlak punjenja. VNT također služi da bi ubrzao ispušne plinove kako bi se turbinski kotač brže zavrtio na niskim okretajima motora.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lagunaši - zna li netko nazive ovih dijelova dolje sa slika, strašno želim to naručiti, a nikako da smislim neki naziv koji Google prepoznaje. Ustvari, cijeli internet. Da sad vama ne opisujem, evo fotki. Bit ću jako zahvalan :)

 

post-14717-0-92188300-1398628537_thumb.j

post-14717-0-87053800-1398628544_thumb.j

post-14717-0-45777000-1398628551_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ti si to već naručivao, priznaj! Kako si uspio tako brzo naći, ja sam se isfrustrirao kao pravi. A ovo treće... ne kužim ni ja koju to ulogu igra kad postoji ona plastika gore... ali ono, perfekcionist sam i ne mogu si pomoci... u svakom slučaju - Hvala puno!

Link to comment
Share on other sites

Vjerovao ili ne, nisam. Ali kad tražiš po Ebay-u općenito dijelove izbaci i to. Pa sam fino to stavio u zabilješke :p .

A za treće, bez j**e, to je neka obloga iz vrata? Jer ovako na prvu izgleda kako sam rekao :) .

btw, kad sam kupio auto i vidio kako se slabo drži taj pimpek na kvaki odmah je bilo mješanje malo dvokomponentnog epoxy metala i par kapi strateški. Ako mi danas sutra to zatreba, raditi će hiltica :D .

Edited by Mafro
Link to comment
Share on other sites

Zvučna izolacija na poklopcu motora. Ide isključivo s poklopcom motora. Ne može se nabaviti bez njega.

Link to comment
Share on other sites

Pa to ti je neki spužvasti materijal koji ide između onog plastičnog poklopca motora i samog motora, jednostavno ga staviš gore na motor i prišarafiš plastiku. Uopće ne shvaćam ulogu toga ali uzet ću to novo ako ne bude skupo.

Link to comment
Share on other sites

Zvučna izolacija na poklopcu motora. Ide isključivo s poklopcom motora. Ne može se nabaviti bez njega.

Aha, vjerojatno zato to nisam uspio naći :D

Link to comment
Share on other sites

Nemoj ni tražiti, kod mene je nema, nisam znao da postoji, i bolje da nisam znao. Ali mi ni ne treba. Iako sad znam zašto se one gumice/nosači s piksom na poklopcu raspadaju.

Link to comment
Share on other sites

Nemoj ni tražiti, kod mene je nema, nisam znao da postoji, i bolje da nisam znao. Ali mi ni ne treba. Iako sad znam zašto se one gumice/nosači s piksom na poklopcu raspadaju.

Lakše je te gumice izraditi u kućnoj radinosti nego ovakvu životinju :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.