Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

pa kreneš uz minimalne okretaje, o tome i govorimo. Nešt ti što ulje moćno cirkulira na ler gasu, pumpa je mehanička, ovisna o okretajima. Ako nama ne vjeruješ proguglaj mišljenja onih kojima su motori zanimanje i struka

Recimo kad bih ja rekao ne razumijem se u medicinu i nisam doktor, ali mislim da je bolje za tu bolest..., kužiš analogiju

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Naravno da ste vi bolji poznavaoci mehanike u to nema sumnje ali mislim da nemože autu nešto.posebno štetiti ako malo stoji u leru.Pa to bi bilo zaista jadno da se recimo motor raštela radi rada u leru na hladno.Pa od čega je sastavljen sklop motora,od stiropora??!!

Da su toliko osjetljivi ti sklopovi u motoru meni je to smješno.A recimo kad tjeramo auto uzbrdo na Velebit a u motoru "500"c i to motor može bez problema izdržati ali rad u leru na hladno je smrt za motor.

Link to comment
Share on other sites

Prilikom rada u leru podmazivanje motora je slabije nego kod vožnje uzbrdicom u većim okretajima i motor u leru teško dolazi do radne temperature , dok je na uzbrdici u radnoj temp. jako brzo.U hladnom režimu habanje motora je izraženije itd...

Nema potrebe držati motor u leru dulje od 30-ak sekundi.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Lino said:

Naravno da ste vi bolji poznavaoci mehanike u to nema sumnje ali mislim da nemože autu nešto.posebno štetiti ako malo stoji u leru.Pa to bi bilo zaista jadno da se recimo motor raštela radi rada u leru na hladno.Pa od čega je sastavljen sklop motora,od stiropora??!!

 Da su toliko osjetljivi ti sklopovi u motoru meni je to smješno.A recimo kad tjeramo auto uzbrdo na Velebit a u motoru "500"c i to motor može bez problema izdržati ali rad u leru na hladno je smrt za motor.

A tko je rekao da je smrt za motor? Nije smrt, ali nije potrebno, a niti bas previse zdravo jer se produzuje vrijeme dok je motor hladan.

Link to comment
Share on other sites

Habanje motora je izraženije kada tjeraš motor u više okretaje dok je hladan to mi je jasno ali mi nije jasno da se može motor habati dok radi u leru na minimalnim okretajima gdje je naprezanje motora na minimumu.Ja cu se i dalje držati svojega pa makar mi se raspao motor :)

Ok završimo ovu raspravu jer ovo je rubrika o uljima.

Link to comment
Share on other sites

Policiji su odlazile bregaste na motorima jer su se satima grijali u leru na mjestu po zimi. To se događa jer je tlak ulja u leru najmanji, pa se glava motora tada najslabije podmazuje time i najviše troši. To vrijedi za potpuno ugrijani motor koji je na radnoj temperaturi.

Međutim kada ujutro upališ auto na hladno tlak ulja u leru je jako visok zbog hladnog i gustog ulja, a još je veći kada kreneš voziti. Daleko je veći od optimalnog.

Upaliti auto na minusima i odmah ga opterećivati kada je ulje kao med i još nije ni procurkuliralo motorom, kada su cilindri hladni, karike hladne i krute, sami zaključite koliko je preporučljivo. Pogotovo ako je auto dizel s velikim momentom na niskim okretajima.

Link to comment
Share on other sites

Ako ti je stalo do planeta Zemlje i ekologije, kreni odmah.
Ako ti je stalo do motora pričekaj bar pola minute.

Osobno pričekam minutu-dvije. Taman mi toliko treba da se zavežem, nađem neki folder sa glazbom ili stanicu na radiju koja nema reklame u tom trenutku, maknem lišće s auta, obrišem ptičji drek i sl.

Link to comment
Share on other sites

Stalo mi je do planeta Zemlje ali moj auto ima dpf filter pa nema ispušnih plinova u radu u leru :)

Tako pricekati cu bar 2 minute.

Link to comment
Share on other sites

Nijedan dpf filter na svijetu nebu spasio planetu od zagadjivanja..
Po meni je auto, vise jos dizela ok upaliti pogotovo po zimi, pustiti minutu dve dok svezes pojas, zatvoris garazu ili ogradu i krenuti. I lagano po gasu dok se ne ugrije..

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Med0 said:

Policiji su odlazile bregaste na motorima jer su se satima grijali u leru na mjestu po zimi. To se događa jer je tlak ulja u leru najmanji, pa se glava motora tada najslabije podmazuje time i najviše troši. To vrijedi za potpuno ugrijani motor koji je na radnoj temperaturi.

Međutim kada ujutro upališ auto na hladno tlak ulja u leru je jako visok zbog hladnog i gustog ulja, a još je veći kada kreneš voziti. Daleko je veći od optimalnog.

Upaliti auto na minusima i odmah ga opterećivati kada je ulje kao med i još nije ni procurkuliralo motorom, kada su cilindri hladni, karike hladne i krute, sami zaključite koliko je preporučljivo. Pogotovo ako je auto dizel s velikim momentom na niskim okretajima.

Jesu ali na wv motorima kojima je to poznata mana.Motor vise potrosi jedan hladan start nego neznam koliko sati na leru.

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav.

Ljudi pitanjce.. 1.6 16v, Clio 2, interval zamjene svakih 15tkm.. Mada rijetko kad mjenjam ispod 15tkm, da li ima veze ak pređem 1-2tkm više? Npr. zamjena na 16-17tkm..

Tip u Reanultu veli da su ti motori osjetljivi na ulje, nisam ga pitao da mi precizira odgovor, al nagađam da je bitan interval zamjene (kao i kod svakog auta, jel). Samo me zanima jel igra uloga ak je 1-2tkm više pređeno od deklariranih 15tkm..

Inače koristim Elf 5W40.

 

Edited by zvonac
Link to comment
Share on other sites

Pozdrav.
Ljudi pitanjce.. 1.6 16v, Clio 2, interval zamjene svakih 15tkm.. Mada rijetko kad mjenjam ispod 15tkm, da li ima veze ak pređem 1-2tkm više? Npr. zamjena na 16-17tkm..
Tip u Reanultu veli da su ti motori osjetljivi na ulje, nisam ga pitao da mi precizira odgovor, al nagađam da je bitan interval zamjene (kao i kod svakog auta, jel). Samo me zanima jel igra uloga ak je 1-2tkm više pređeno od deklariranih 15tkm..
Inače koristim Elf 5W40.
 
Ako ne namjeravaš auto zadržati na dulji rok kod sebe...

Poslano sa mog Lenovo P1a42 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mislim da ne igra nikakvu ulogu,nista autu nece biti osobito ako koristis full sintetik tj 5w40.

Ali opet s druge strane ulje je srce motora i nikako ne razumijem ljude koji štede na ulju.500 kn godišnje ili još manje mislim da svatko može izdvojiti za izmjenu ulja.

Link to comment
Share on other sites

Ja neki dan obavio izmjenu na 8000km, eto tako mi doslo da promjenim filter zraka i svjecice koje su vec imale 25 000 pa reko j**es jos 200kn sim tam za 4l ulja i filter ulja. Jednostavno mi se nije dalo cekat okruglih 10 na kolko to inace radim a i drugi razlog je jer mi je na vuri ravno 205 000km pa da bude neki lako pamtljivi broj da si nemoram zapisivat kad sam mjenjao. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pozdrav.
Ljudi pitanjce.. 1.6 16v, Clio 2, interval zamjene svakih 15tkm.. Mada rijetko kad mjenjam ispod 15tkm, da li ima veze ak pređem 1-2tkm više? Npr. zamjena na 16-17tkm..
Tip u Reanultu veli da su ti motori osjetljivi na ulje, nisam ga pitao da mi precizira odgovor, al nagađam da je bitan interval zamjene (kao i kod svakog auta, jel). Samo me zanima jel igra uloga ak je 1-2tkm više pređeno od deklariranih 15tkm..
Inače koristim Elf 5W40.
 
Skrati interval na 10.000 km pa kad malo pređeš bit će taman na 12-13.000 km.

Na Laguni mijenjam 5000-7000 km, Clio na 10.000 km, Mercedes 2500-3000 km
Link to comment
Share on other sites

Ja isto mijenjam 5k do 7k. S tim da do 4k nis ne trosi, a od 4 do 7 litru i pol popije, jer je ulje tu vjerojatno pocelo odlazit. Prebacio sam se na 10w 60 i ulje s esterom pa cemo vidjet.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, zvonac said:

Pozdrav.

Ljudi pitanjce.. 1.6 16v, Clio 2, interval zamjene svakih 15tkm.. Mada rijetko kad mjenjam ispod 15tkm, da li ima veze ak pređem 1-2tkm više? Npr. zamjena na 16-17tkm..

Tip u Reanultu veli da su ti motori osjetljivi na ulje, nisam ga pitao da mi precizira odgovor, al nagađam da je bitan interval zamjene (kao i kod svakog auta, jel). Samo me zanima jel igra uloga ak je 1-2tkm više pređeno od deklariranih 15tkm..

Interval ovisi o tome kako se voziš. Ako si pretežno na autoputu 15.000km je vjerojatno u redu, ali ako su kraće relacije po gradskim gužvama onda max 10.000km. Po zimi i manje.

Osobno mijenjam na cca 10.000km i popije mi u tom intervalu 2-3dcl. Auto ima 170.000km. Jednom sam promijenio na 15.000km jer je auto bio pretežno na otvorenoj cesti i autoputu. Tada mi je popio skoro litru ulja i to večinu u zadnjih 3-4 tisuće km. Je li to zbog ulja ili vožnje autoputom? Ne znam. Točim Shell Helix Ultra 5W40.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, LeoRS said:

Ja isto mijenjam 5k do 7k. S tim da do 4k nis ne trosi, a od 4 do 7 litru i pol popije, jer je ulje tu vjerojatno pocelo odlazit. Prebacio sam se na 10w 60 i ulje s esterom pa cemo vidjet.

Kaj se ti vozis na ulje il bengu? ?

Evo ja sam danas natočio zadnji dec 300v od onih 6l. U motor ide 5,4l s tim da ne izađe sve iz kartera, pa ajmo racunat da mi je potrosio 7, 8dl u malo manje od 9k. Nemam puno gužve i grada pa cu mijenjat na 10.

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, homer said:

Kaj se ti vozis na ulje il bengu? ?

Evo ja sam danas natočio zadnji dec 300v od onih 6l. U motor ide 5,4l s tim da ne izađe sve iz kartera, pa ajmo racunat da mi je potrosio 7, 8dl u malo manje od 9k. Nemam puno gužve i grada pa cu mijenjat na 10.

 

Kad si ti fina guza pa vozis na 300v. Ja sam na 8100 bio, al sam preso na titan race s.

Edited by LeoRS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Med0 said:

Interval ovisi o tome kako se voziš. Ako si pretežno na autoputu 15.000km je vjerojatno u redu, ali ako su kraće relacije po gradskim gužvama onda max 10.000km. Po zimi i manje.

Osobno mijenjam na cca 10.000km i popije mi u tom intervalu 2-3dcl. Auto ima 170.000km. Jednom sam promijenio na 15.000km jer je auto bio pretežno na otvorenoj cesti i autoputu. Tada mi je popio skoro litru ulja i to večinu u zadnjih 3-4 tisuće km. Je li to zbog ulja ili vožnje autoputom? Ne znam. Točim Shell Helix Ultra 5W40.

Nisu gradske, kombinirana vožnja.. Pa zna se zalomit da mjenjam nakon 16tkm i tak par puta, da li sam trebao već vidit neke boljke, ne znam, nisam primjetio, a ulja dolijem cca 1-1.5dcl, ak treba, naravno, čak se zalomi da ne dolijevam ulje nakon 15-16tkm, u najgorem slučaju, ulje na štangici je na sredini, a kod izmjene ulja, zna se potrefit pa bude malo poviše max.

Uglavnom, auto je živ i ide nikad bolje:D

 

Link to comment
Share on other sites

Da li je netko radio izmjenu u ovlaštenom na novom vozilu s njihovim uljem?...Naime bliže se taj dan pa da ne nosim ako nema neke razlike iako sumnjam...zaboravio sam pitati kod Cindrića no baš budem

Mislim da na prvoj ide ulje, filter ulja i ja bi i filter zraka, pa će prije ljeta svakako na drugoj izmjeni i filter kabine

Link to comment
Share on other sites

Ja bih donio svoje ulje i tražio da budem kraj auta kad se nalijeva. Nemam povjerenja nakon svega što sam pročitao o ovlaštenim...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Uvijek tako kod Cindrića ja odradim, osim lakiranja ili nečega :)tu sam picajzla :)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, shogo said:

Da li je netko radio izmjenu u ovlaštenom na novom vozilu s njihovim uljem?...Naime bliže se taj dan pa da ne nosim ako nema neke razlike iako sumnjam...zaboravio sam pitati kod Cindrića no baš budem

Mislim da na prvoj ide ulje, filter ulja i ja bi i filter zraka, pa će prije ljeta svakako na drugoj izmjeni i filter kabine

Donesi svoje ulje, naplatit ce ti ga 500njak kn, a kupis kanticu od 5l za 200njak. Na tome najviše pljačkaju. Za primjer, nekidan sam furao curin A3 u ovlasteni Audi na Jankomiru. 4l ulja 700kn, a nedaju da doneses svoje. 

Edited by homer
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.