Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

5W40 ne znači da je ulje sintetičko. Treba gledati koju normu zdovoljava ulje, a ne je li sintetičko ili nije. 

Onda može i ELF STI 700 10W-40 za 0.9 TCe? Ima normu RN0710

Link to comment
Share on other sites

ja sam samo za motul xclean nasao podatak da je sintetika, ostalo sve polusintetika u 5W40 tj najcesce HC ulje. 

Link to comment
Share on other sites

Ne razumijem čemu kemijanje i nagađanje kad se 0W40 ulje može nabaviti za par kuna više. Meni se pokazalo puno boljim.

Link to comment
Share on other sites

Po cemu boljim ? Zanima me ne kontriram?

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

prije svega, 5w40 su mi bili mobil i shell, vrlo slični, jedino je shella malo više pio
0w40 je shell isključivo. Mobil 0w40 nema RN0710 normu, od ostalih koje sam našao, ima ga samo neko wolf 0w40 ulje a s time baš ne bi eksperimentirao

Čisto subjektivno, motor mi je tiše radio pogotovo kada sam u Slavoniji bio na -20 po zimi.
Objektivno - počeo mi je uzimati po deci ulja tek nakon 5tkm od promjene, dok kod 5W40 već počinje 3tkm iza zamjene i to bude po 1.5 (mobil) do  2dL (shell). Ja uvijek držim ulje na MAX pa znam točno koliko troši i po šipci i po instrument tabli.

Ali ono, to je tako samo na 1.9dCi, ostala iskustva iz izravne usporedbe baš nisam čitao.

Link to comment
Share on other sites

Onda može i ELF STI 700 10W-40 za 0.9 TCe? Ima normu RN0710

To nije bila poanta mog posta. Poanta je da o gradaciji (viskoznosti) pri određenoj temperaturi ne ovisi činjenica je li ulje sintetičko, ili nije. Ako si primjetio u korisničkom priručniku automobila uvijek se uz normu daju različite SEA vrijednosti, a ovisno o vanjskim uvjetima (temperaturama) pa se tako konkretno za moj automobil propisuju ulja od 0W40 sve do čak 15W40. Važno je da ulje zadovolji propisanu normu kao i da se poštuje viskoznost (SAE) za određenu temperaturu okoliša (uvjeti). Napominjem, oznaka viskoznosti (Prema SEA) nije mjerilo da je neko ulje sintetičko, ili ne premda se to dvoje uvijek povezuje.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

manje viskozno pri nižim temperaturama, lakše se pokreće motor i brže zagrije, ljeti nema neke razlike ..

to je u teoriji makar u praksi, ovisi. 

Link to comment
Share on other sites

ma zanimalo me bas tvoje licno iskustvo. sta se tice po zimi, rekao bih da je logicno da je s 0W tisi jer je tecniji u hladnim danima :) 

Link to comment
Share on other sites

Po cemu boljim ? Zanima me ne kontriram?

 

 

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

 

 

On je umislio da je bolje. U Zadru gdje možeš na prste jedne ruke nabrojati dane gdje temperature padaju ispod  nule 0W40 nije potrebno i nema nikakve razlike u odnosu na 5W40.

Link to comment
Share on other sites

To nije bila poanta mog posta. Poanta je da o gradaciji (viskoznosti) pri određenoj temperaturi ne ovisi činjenica je li ulje sintetičko, ili nije. Ako si primjetio u korisničkom priručniku automobila uvijek se uz normu daju različite SEA vrijednosti, a ovisno o vanjskim uvjetima (temperaturama) pa se tako konkretno za moj automobil propisuju ulja od 5W40 sve do čak 15W40. Važno je da ulje zadovolji propisanu normu kao i da se poštuje viskoznost (SAE) za određenu temperaturu okoliša (uvjeti). Napominjem, oznaka viskoznosti (Prema SEA) nije mjerilo da je neko ulje sintetičko, ili ne premda se to dvoje uvijek povezuje.

Znam da to nije poanta na koju si ciljao. Zahvaljujem na pojašnjenju :-)

U manualu za motor 0.9tce u mojem prometalu, navedeno je samo da je potrebno koristiti ulje gradacije 5w-40 s normom RN0710, ništa više ni manje

 

Link to comment
Share on other sites

Onda je sve jasno, čemu komplicirati.

Link to comment
Share on other sites

viscosity-guide.png

Onda je sve jasno, čemu komplicirati.

Ma je, sve jasno. 

Ali mi nije jasno da u OVLAŠTENOM servisu stavljaju ulje koje ne ispunjava normu koju zahtijeva tajitaj motor

Link to comment
Share on other sites

On je umislio da je bolje. U Zadru gdje možeš na prste jedne ruke nabrojati dane gdje temperature padaju ispod  nule 0W40 nije potrebno i nema nikakve razlike u odnosu na 5W40.

ma dobro, cesto je i u slavoniji a tamo bogami stegne zima

Link to comment
Share on other sites

prije svega, 5w40 su mi bili mobil i shell, vrlo slični, jedino je shella malo više pio
0w40 je shell isključivo. Mobil 0w40 nema RN0710 normu, od ostalih koje sam našao, ima ga samo neko wolf 0w40 ulje a s time baš ne bi eksperimentirao

Čisto subjektivno, motor mi je tiše radio pogotovo kada sam u Slavoniji bio na -20 po zimi.
Objektivno - počeo mi je uzimati po deci ulja tek nakon 5tkm od promjene, dok kod 5W40 već počinje 3tkm iza zamjene i to bude po 1.5 (mobil) do  2dL (shell). Ja uvijek držim ulje na MAX pa znam točno koliko troši i po šipci i po instrument tabli.

Ali ono, to je tako samo na 1.9dCi, ostala iskustva iz izravne usporedbe baš nisam čitao.

Po ovoj gornjoj tablici, bolje ti je mećati 5w-40, jer ono "ide" do +50C, za razliku od 0w-40 koje iđe do +40C. Znaš i sam kakva su ljeta u dalmejša. 

ma dobro, cesto je i u slavoniji a tamo bogami stegne zima

5w-40 iđe do -30C, šta će ti više od toga

Link to comment
Share on other sites

Znaš da u ovlaštenim servisima uglavnom rade neznalice. Recimo ja sam nedavno bio kod vas u Zadru (sad će me Filip ubiti jel mu se nisam javio, ali nisam mogao jer nisam imao vremena) u Trofej autu (ovlašteni Toyota servis) jer su me zvali na opoziv (zračni jastuk) i ja ostavim auto na sat vremena da mi promijene taj zračni. Kad sam se vratio po taj isti auto lik mi mrtav hladan kaže: dio smo pokušali ugraditi, ali ne paše te vas molimo da dođete drugi put, kad stigne odgovarajući dio za vaš auto. E kad ga tada nisam ubio i neću.

Savjet: kupi sam ulje i donesi im u servis, ali pazi da ti to isto ulje uliju u auto.

ma dobro, cesto je i u slavoniji a tamo bogami stegne zima

Ma je, od 365 dana u godini on je 15 u slavoniji. Ali dobro, ako ga veseli neka kupi.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Znaš da u ovlaštenim servisima uglavnom rade neznalice. Recimo ja sam nedavno bio kod vas u Zadru (sad će me Filip ubiti jel mu se nisam javio, ali nisam mogao jer nisam imao vremena) u Trofej autu (ovlašteni Toyota servis) jer su me zvali na opoziv (zračni jastuk) i ja ostavim auto na sat vremena da mi promijene taj zračni. Kad sam se vratio po taj isti auto lik mi mrtav hladan kaže: dio smo pokušali ugraditi, ali ne paše te vas molimo da dođete drugi put, kad stigne odgovarajući dio za vaš auto. E kad ga tada nisam ubio i neću.

A što reći... debili 

Savjet: kupi sam ulje i donesi im u servis, ali pazi da ti to isto ulje uliju u auto.

Siguran sam da će opet staviti NF. Moja dvojba je:

- odmah im napomenuti prilikom dolaska, da stave SXR, i moliti Svevišnjeg da tako zaista i bude (jer u radionu ne moreš ući), ili

- pričekati da vidim što će staviti, pa ako opet bude NF, tražiti da ga vade na slamku

Link to comment
Share on other sites

Ja samo znam da taj NF uopće nije predviđen za upotrebu u Renault-ovim motorima, a većina ga liva u Renault-e. Meni nije jasno gdje na kantici ljudi vide daj je otisnuta sukladnost s Renault-ovom normom. Ili je u pitanju ono: Elf ide u Renault i to je to?

Link to comment
Share on other sites

Ili je u pitanju ono: Elf ide u Renault i to je to?

Upravo tako... Elf je za Renault, Total za Peugeot/Citroen, Castrol ili Aral za VW/Škoda/Seat, Selenia za talijane, ... tako nekako ljudi razmišljaju. Svemu tome najviše kumuju "majstori"

Shell uzimaju samo slavonski dalmatinci ala filipbabok :-))))))

 

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

A što reći... debili 

Siguran sam da će opet staviti NF. Moja dvojba je:

- odmah im napomenuti prilikom dolaska, da stave SXR, i moliti Svevišnjeg da tako zaista i bude (jer u radionu ne moreš ući), ili

- pričekati da vidim što će staviti, pa ako opet bude NF, tražiti da ga vade na slamku

Radije nazovi predhodno. Kad dođeš i kažu nemamo, ali to vam je sve isto, onda je kasno. Kanta 5 litara SXR 900 na Mall hr je 160 kn

Link to comment
Share on other sites

Radije nazovi predhodno. Kad dođeš i kažu nemamo, ali to vam je sve isto, onda je kasno. Kanta 5 litara SXR 900 na Mall hr je 160 kn

E ako nemaju SXR u ovlaštenom, onda sve u k...

Link to comment
Share on other sites

aquarius, provjeri sta moras po kupoprodajnom ugovoru raditi po pitanju servisa, razmisli o npr autozubak (ako je ovlasten za reno), gde mozes cijelo vrijeme gledat svoj auto sta ti rade. takodjer vidi dal si obvezan raditi u ovlastenim servisima servise ili mozes u bilo kojem servisu (legalnom ne kod susjeda na kanal) jer po zakonu nemoras vise u ovlasteni, ali oni cesto ubace klauzulu o izmjeni xy clanka xy zakona... 

 

Link to comment
Share on other sites

aquarius, provjeri sta moras po kupoprodajnom ugovoru raditi po pitanju servisa, razmisli o npr autozubak (ako je ovlasten za reno), gde mozes cijelo vrijeme gledat svoj auto sta ti rade. takodjer vidi dal si obvezan raditi u ovlastenim servisima servise ili mozes u bilo kojem servisu (legalnom ne kod susjeda na kanal) jer po zakonu nemoras vise u ovlasteni, ali oni cesto ubace klauzulu o izmjeni xy clanka xy zakona... 

 

Clio više nije pod garancijom, tako da mogu ići na servis bilo gdje, i da nije okolnosti koje me "tjeraju" ići u Renault ovlašteni, sigurno ne bih išao...

Link to comment
Share on other sites

ebg onda :( i meni su uvalili NF i to sam im dozvolio prvi i zadnji put... 

Link to comment
Share on other sites

ne kužim, kaj nemate neke svoje majstore od povjerenja da idete njima godinama?

il ak je netko mlad, sigurno mu je otac imao mehaničara. to ti je ko doktor, ak ti je stalo do zdravlja, ne ideš na blef nego poznatome, il kod kog si već bio..

prije par godina sam u fušu popravljao skutere, recimo 3 sezone i onda više nisam jer nisam imao vremena. i još me neki ljudi zovu za nekaj popravit, servis itd pa ih preusmjerim opet nekom poznatome od ekipe koja je vozila skutere.. ono samo tak doletit na izmjenu ulja i mislit da će ti svatko ispoštovati normu.

stavit će šta ima u bačvi..

Link to comment
Share on other sites

pa ako odes u ovlasteni pa je**m ti mater, da prostis stavi mi ono sta je propisano, ja sam isao jer sam nisam stigao tada sve rjsiti i dobio uz to onaj 5+ program asistencije u cijeloj EU u slucaju kvara... 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.