Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Uzeo si ga? :) Zaletim se do tebe da ti ga ne uzimam ;)  Samo me zanima koliko je moj accu propao u ove 3.5god

 

Još prošle godine :)

Link to comment
Share on other sites

350 - 1400kn.

Moj MXS 5.0 je neki srednji, cca 700kn.

 

Mogu ti ga posuditi, znaš di sam :)

MXS 5.0 je izvrstan punjač. S njim punim i dopunjavam sve male i srednje akumulatore (od 1 do 75Ah). Ujedno i svoj akumulator nadopunjavam 1-2x mjesečno. E sad, zašto? Pa, kad sam uzeo Stila prije godinu dana, među prvim stvarima koje sam napravio je i to da sam Argusom AA500P testirao akumulator

aa500.jpg

http://www.beren.hr/argus.html

Više se ne sjećam detalja, ali tester je izmjerio kakvu-takvu startnu struju, negdje oko 300A, i unutarnji otpor oko 9 milioma. Uglavnom, kao vrijeme je za razmišljanje o novom akumulatoru. Od tada 1-2x mjesečno, kako se sjetim, u garaži spojim punjač preko noći da dopuni akumulator, i to uvijek baš MXS 5.0. Na akumulator sam montirao stalni konektor za CTEK, tako da ne moram skidati poklopac kutije akumulatora, samo punjač prištekam u konektor i gotovo. Inače, akumulator je neki Galaxy 60Ah / 570A. Zadnje mjerenje mi je pokazalo da je unutarnji otpor smanjen ispod prihvatljivih 7 milioma, te da je startna struja negdje oko 400A. A dizelaš ove vrste povuče struju oko 220-250A prilikom starta, dakle uspio sam malo povratiti startnu struju i smanjiti unutarnji otpor (što je u većini slučajeva povezano jedno s drugim iako nije pravilo) te time produžiti životni vijek akumulatora i na na neko vrijeme odgoditi kupnju novog akumulatora.

Tako da ti preporučam koliko-toliko redovno nadopunjavanje akumulatora, mogao bi se iznenaditi koliko će ti dugo trajati akumulator :freak6:

Koliko znam, CTEK je patentirao ovaj postupak "obnavljanja" akumulatora, mislim da trenutno nijedan drugi punjač ne može odraditi isto kao CTEK. Ako griješim, ispravite me. 

Link to comment
Share on other sites

Okladio bi se da je to voltmetar s nekim IC-om koji preračunava napone i padove napona u postotke. Ne vidim nigdje koji mu je unutarnji otpor pa ne znamo koliko troši bateriju. Ajde aquarius ako ti nije teško izmjeri multimetrom struju koju ta stvar vuče.

Pa teško mi je i ne da mi se :freak6: . Mogu eventualno u ponedjeljak ne bude li gužve u dućanu.

Mogu ti samo reći slijedeće: jedan primjerak upravo ovog Battery bug-a (napomena: postoje četiri modela Battery bug-a - dva za startne, a dva za servisne akumulatore) uvijek stoji kao izložbeni primjerak na nekom od novih akumulatora na polici. Montiran je na akumulatoru dok se taj ne proda, onda ga preselim na neki drugi. Najduže je bio nekih 3 mjeseca na jednom akumulatoru i nisam primijetio nikakav pad napona u akumulatoru, konstantno je bio 12,7V. Battery bug sigurno troši neke miliampere, ali potpuno zanemarivo. Inače, ekran battery bug-a nema pozadinsko osvjetljenje.

Link to comment
Share on other sites

Molim te odgovori na koji nacin acu bug gleda stanje kumulatora

Na donekle sličan način kao i njegov puno veći brat Argus AA500P. Sam podatak o naponu akumulatora ne znači puno, ma ustvari ne znači ništa, dokazano u xy slučajeva. Prilikom starta motora, battery bug očitava startnu struju i pad napona u akumulatoru, i na osnovu toga prikazuje "zdravlje" akumulatora na skali 1-100% (za razliku od navedenog AA500P koji daje i skalarne i brojčane vrijednosti i ima još neke funkcije koje battery bug nema). A na koji način to radi, da li ima jedan ili dvadeset mikroprocesora, ne znam niti me baš nešto zanima, mogu ti samo iz prve ruke potvrditi da battery bug daje skoro pa iste rezultate kao i ovaj AA500P na istom akumulatoru.

Link to comment
Share on other sites

Jedna od karakteristika olovnih starter akumulatora koji se ugrađuju u automobile je ta da su izrazito otporni na prepunjavanje što je jako bitno budući da se punjenje akumulatora u autu regulira na principu elektromotorne sile. Naši akumulatori su skoro stalno napunjeni do kraja. Ukoliko ih treba nadopunjavati onda nešto s alternatorom nije u redu.

 

Borny, cut cemo se :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Jedna od karakteristika olovnih starter akumulatora koji se ugrađuju u automobile je ta da su izrazito otporni na prepunjavanje što je jako bitno budući da se punjenje akumulatora u autu regulira na principu elektromotorne sile. Naši akumulatori su skoro stalno napunjeni do kraja. Ukoliko ih treba nadopunjavati onda nešto s alternatorom nije u redu.

 

Borny, cut cemo se :dobroje:

Molim te definiraj što je to "prepunjavanje"?

Idealan napon za punjenje startnih olovnih akumulatora je 14,4V. Većina auta ima podešen napon punjenja između 13,7 i 14,2V, i to je dovoljno za održavanje akumulatora. Dok npr Fiat Punto II ima napon punjenja 13,6V dok je u leru, a čim upališ svjetla i radio, napon punjenja pada na 13,2V, e to nije dovoljno za kvalitetno punjenje akumulatora. I onda moram kupcu (u ovom konkretnom slučaju) objašnjavati da mu ne mogu uvažiti reklamaciju na prije godinu dana kupljeni akumulator, jer je punjenje akumulatora nedovoljno da bi akumulator mogao potrajati 4-5 godina (što je otprilike prosječan vijek trajanja akumulatora, iako ima i iznimki). Tada mi kupac daje na telefon svog autoelektričara kojem on vjeruje, a koji mi kaže da je punjenje dobro jer je preko 12,5V...

S druge strane, u 99% slučajeva akumulator propada zbog sulfatizacije koja se doduše ne može spriječiti, ali se može usporiti i to upravo s bilo kojim CTEK punjačem, koji impulsnim punjenjem "razbija" naslage sulfatnog oksida na olovnim pločama. U onih 1% slučajeva dogodi se kratki spoj ili neki drugi mehanički kvar, a vrlo vrlo rijetko se događa da akumulator ostane bez elektrolita zbog prepunjavanja.

Link to comment
Share on other sites

Znači, nije na odmet tu i tamo odraditi i Recond umjesto običnog punjenja?

Sad ste mi stavili bubu u uho sa tim mjerenjem struje i otpora grrrr...

Link to comment
Share on other sites

Naši akumulatori su skoro stalno napunjeni do kraja. Ukoliko ih treba nadopunjavati onda nešto s alternatorom nije u redu.

Ne bih se baš složio, to što si naveo vrijedi za aute koji se voze na dužim relacijama. Što se gradske vožnje tiče - pa vidiš koliko su ljudi nedavno (kada je bilo -10 celzijusa pa i manje) "posuđivali struju". Da su akumulatori bili vecinom stalno napunjeni do kraja, to se definitivno ne bi dogodilo...

Link to comment
Share on other sites

Ogroman broj akumulatora je izdao ljude ovih dana kad su pale temperature. Slučajno? Ne, normalna stvar obzirom da je prema nekim istraživanjima preko 80% akumulatora u ispražnjenom ili poluispražnjenom stanju. Osobno, lično i personalno sam pomogao 3-ici vozača (Punto 1.2 8v, Megane 1.6.16v karavan i Peugeot Partner 2.0 Hdi) ovih dana kad nisu mogli upaliti. Zanimljivo dva vozila su maleni benzinci. Na poznatom riječkom skijalištu Platak, nekolicina je ostala bez dovoljno struje pa je bilo razvlačenja kabela preko parkirališta..... Sve to govori koliko smo nemarni prema akumulatorima, a treba ih samo redoviti nadopuniti, pa makar, ako nema druge, sa najjeftinijim punjačem za 250kn. I to je bolje nego da stoji poluprazan, mada sam zagovornik kvalitetnijih punjača kao npr. Forex, Ctek itd. Najozbiljnije razmišljam (drugi izraz je - tražim kako zatvoriti financijsku konstrukciju) kupiti Battery tester, Argus ili CTEK, ne može biti loše, samo koristiti. Kao i kod ljudskog zdravlja, najvažniji i najbolji lijek za svaku bolest je - Preventiva. Sretni i zdravi bili u novoj 2015. Pozdrav svima! 

Link to comment
Share on other sites

Masu ljudi živi u stanovima i razvlačenje kablova do parkinga da bi se po noći napunio akumulator je SF koliko god preventiva bila dobra.

Ja imam Lidlov punjač od 149 kn i odličan je za te novce. Trickle charge, normalno punjenje... Na selu mi je na Daciji bio priključen na aku (bez skidanja iz auta) tjedan dana bez problema ili opasnosti od prepunjavanja. Ovdje u nemam takve mogućnosti, a moj S4 traje već 6 godina i sve nadalje je čisti dobitak

 

 

post-138-0-36508300-1420972535_thumb.jpe

Link to comment
Share on other sites

Masu ljudi živi u stanovima i razvlačenje kablova do parkinga da bi se po noći napunio akumulator je SF koliko god preventiva bila dobra.

Ja imam Lidlov punjač od 149 kn i odličan je za te novce. Trickle charge, normalno punjenje... Na selu mi je na Daciji bio priključen na aku (bez skidanja iz auta) tjedan dana bez problema ili opasnosti od prepunjavanja. Ovdje u nemam takve mogućnosti, a moj S4 traje već 6 godina i sve nadalje je čisti dobitak

Isti takav punjac imam. Bio sam skeptican prema toj napravi, a onda mi je jedan doktor za akumulatore rekao da je to sasvim solidan uređaj te da je on space shuttle za punjace kojo su se za te pare mogli kupiti prije 20 ili cak 10 godina... Mislim da sada u Lidlu postoji za iste pare i naprednija verzija sa nekakvin malim displayem....
Link to comment
Share on other sites

Od četvrka je u lidlu ovakav:

 

post-749-0-46959300-1420974978_thumb.png

 

Baš ga planiram uzeti jer mi oba auta voze gradske relacije, a na twingu sam nedugo izmjerio 12.3V ujutro i to prije pada temperatura. Kod mene je auto 3. zimu i ne znam koliko je star, znam da je i prošla vasnica vozila kratke ture. Da li bi taj punjač bio ok rješenje za povremeno malo dopuniti/osvježiti aku?

Ne očekujem čuda u tom cjenovnom razredu, a sigurno neću cteka za 100EUR kupovati :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Znači, nije na odmet tu i tamo odraditi i Recond umjesto običnog punjenja?

Sad ste mi stavili bubu u uho sa tim mjerenjem struje i otpora grrrr...

U recond modu punjenje ide na 14,7V, dok je u običnom modu 14,4V. Sve ovisi koliko je taj tvoj akumulator star; što je stariji, to je bolje češće puniti u recond modu. Ja uvijek koristim recond.

Da se razumimo, sa redovitim punjenjem aumulatora, uvijek ćeš održavati akumulator u top stanju i duže će trajati. Kad govorimo o ctek-u, on navodno obnavlja akumulator uklanjajući jedan dio sulfatnog oksida i to patentiranim načinom impulsnog punjenja, odnosno kratkim strujnim impulsima uklanja jedan dio sulfata.

Ako imaš akumulator s čepovima, pogledaj da li je elektrolit bistar ili lagano smeđe boje, pa ćeš sam zaključiti u kakvom je stanju akumulator.

Link to comment
Share on other sites

Aku je star 2 i pol godine - Munja 55Ah 480A.

Koliko sam vidio, nema čepove. Odsad samo Recond onda :)

Link to comment
Share on other sites

Jedna od karakteristika olovnih starter akumulatora koji se ugrađuju u automobile je ta da su izrazito otporni na prepunjavanje što je jako bitno budući da se punjenje akumulatora u autu regulira na principu elektromotorne sile. Naši akumulatori su skoro stalno napunjeni do kraja. Ukoliko ih treba nadopunjavati onda nešto s alternatorom nije u redu.

Borny, cut cemo se :dobroje:

Vec sam pisao. Al evo opet. Na leru mi je auto na 14.6 do 14.8V i nikad u voznji ne pada ispod 13.8 mjereno od strane ECUa, a aku se opet bio ispraznio i nakon dopunjavanja je stanje bilo znazno bolje i to onim najobicnijim punjacem. Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

Na donekle sličan način kao i njegov puno veći brat Argus AA500P. Sam podatak o naponu akumulatora ne znači puno, ma ustvari ne znači ništa, dokazano u xy slučajeva. Prilikom starta motora, battery bug očitava startnu struju i pad napona u akumulatoru, i na osnovu toga prikazuje "zdravlje" akumulatora na skali 1-100% (za razliku od navedenog AA500P koji daje i skalarne i brojčane vrijednosti i ima još neke funkcije koje battery bug nema). A na koji način to radi, da li ima jedan ili dvadeset mikroprocesora, ne znam niti me baš nešto zanima, mogu ti samo iz prve ruke potvrditi da battery bug daje skoro pa iste rezultate kao i ovaj AA500P na istom akumulatoru.

Savrseno si mi odgovorio. Mjeri pad napona pri velikom opterecenju (verglanju)
Link to comment
Share on other sites

Je ako posle ti imas podatke da izracunas stanje akua iz toga, a i obicni unimer za 100kn nznm kolko pouzdano to moze odraditi.

Link to comment
Share on other sites

Od četvrka je u lidlu ovakav:

 

attachicon.gifpunjac_lidl.png

 

Baš ga planiram uzeti jer mi oba auta voze gradske relacije, a na twingu sam nedugo izmjerio 12.3V ujutro i to prije pada temperatura. Kod mene je auto 3. zimu i ne znam koliko je star, znam da je i prošla vasnica vozila kratke ture. Da li bi taj punjač bio ok rješenje za povremeno malo dopuniti/osvježiti aku?

Ne očekujem čuda u tom cjenovnom razredu, a sigurno neću cteka za 100EUR kupovati :)

Uzmi, pa ćeš nam valjda reći svoje dojmove nakon nekog vremena. Taj punjač je sasvim ok za povremeno dopunjavanje akumulatora. Ako on daje 3,8A, dobar je za akumulatore kapaciteta 15-75Ah.Pitanje je da li je 3,8A max struja, ili se jakost struje može nekako regulirati.

Link to comment
Share on other sites

Aku je star 2 i pol godine - Munja 55Ah 480A.

Koliko sam vidio, nema čepove. Odsad samo Recond onda :)

Munja je dobra.

Link to comment
Share on other sites

Vec sam pisao. Al evo opet. Na leru mi je auto na 14.6 do 14.8V i nikad u voznji ne pada ispod 13.8 mjereno od strane ECUa, a aku se opet bio ispraznio i nakon dopunjavanja je stanje bilo znazno bolje i to onim najobicnijim punjacem.

Alternator služi za dopunjavanje akumulatora.

Punjač služi za punjenje akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

a što može i svaki unimjer, jel da ;)

Battery Bug ti daje masu više podataka, neusporedivo s najpametnijim unimerom

Link to comment
Share on other sites

Alternator služi za dopunjavanje akumulatora.

Punjač služi za punjenje akumulatora.

to je ono sto sam ja govorio ranije al mi niko ne vjeruje da auto sam po sebi ne moze odrzavat akumulator punim

 

 

Uzmi, pa ćeš nam valjda reći svoje dojmove nakon nekog vremena. Taj punjač je sasvim ok za povremeno dopunjavanje akumulatora. Ako on daje 3,8A, dobar je za akumulatore kapaciteta 15-75Ah.Pitanje je da li je 3,8A max struja, ili se jakost struje može nekako regulirati.

sta je tolko bolji C-Tec u odnosu na ovoga kad pogledas specifikacije? ne bi ga uzimao ako ne moram al ako bas moram... 

Link to comment
Share on other sites

Vec sam pisao. Al evo opet. Na leru mi je auto na 14.6 do 14.8V i nikad u voznji ne pada ispod 13.8 mjereno od strane ECUa, a aku se opet bio ispraznio i nakon dopunjavanja je stanje bilo znazno bolje i to onim najobicnijim punjacem.

 

Pod uvjetom da ti je multimetar ispravan provjeri si regler alternatora. Meni je napon zabetonirano 14.1V bilo vožnja ili ler osim kad upalim sve šta mogu (sva svjetla, muziku, grijač zadnje šajbe...) padne na 13.9V

 

a što može i svaki unimjer, jel da ;)

 

Mogu oni koji sample-aju 5x u sekundi ili brže s dataloggingom pa se koliko toliko vidi peak drop, ali bolje je s osciloskopom jer se na njemu baš sve vidi.

 

Je ako posle ti imas podatke da izracunas stanje akua iz toga, a i obicni unimer za 100kn nznm kolko pouzdano to moze odraditi.

 

Multimetri od 100kn+ imaju razred tocnosti <1% na mjerenju istosmjerne struje i unutarnji otpor bar 10MΩ. Mogu oni to bez problema pitanje je samo koliko brzo sempliraju.

 

Alternator služi za dopunjavanje akumulatora.

Punjač služi za punjenje akumulatora.

 

Sorry ali ovu izjavu smatram malo fulanom. Koliku struju ti može dati alternator, a koliku može kućni punjač? Koliko te struje je potrebno da se napuni akumulator koji je stajao par dana i upalio auto?

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.