Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

za ovo zadnje cestitam Alen-e :D 

 

tako nesto je po meni sto i filip kaze, ili kratki spoj

Link to comment
Share on other sites

Hvala na informaciji. Za Vartu i Bosch sam čuo (rekla kazala) da čak ni u tom cjenovnom razredu (Silver, S5) nisu dobri. Nasuprot tome svi hvale Exide, ali i BAren (ne BEren-tvrtka koja uvozi Baren).

Nije da nisu dobri nego preskupi su za ono sto daju. Inace, Varta, Bosch i Energizer imaju iste baterije jer si sva tri brenda pod Johnson Controls. Na ADAC-ovim testovima i S5 i silver prolaze dobro, ali najbolji rezultat imaju Moll i Exide. Ima tu jos hrpa odlicnih brendova za koje nikada nismo niti culi, a cak su i Europski...
Link to comment
Share on other sites

Hvala, zez je bio jedino što sam našao samo vartu 480A i taj je odonda u autu, osjeti se svaku zimu da teže vrti, ipak je to malo za dizla, sad čekam da rikne pa da u miru kupim drugi, ali neće varta krepati evo već je 5. zima [emoji3]

Link to comment
Share on other sites

Krivoooooo... Pa sam kapacitet ti govori da, ako imaš 100Ah, da taj akumulator teoretski može neprekidno isporučivati struju 1A tijekom 100 sati. Naravno, teorija je jedno, a praksa nešto sasvim drugo. Zato postoje raznorazni kalkulatori.

 

Vidi, imao sam svojedobno na reklamaciji akumulator 50Ah koji, kao, ne drži struju. Čovik ga koristi za "lov na sviću" iako zna da je to startni akumulator i da, slikovito rečeno, oblači japanke za planinarenje na Velebitu. Naravno, akumulator je bio prazan, nešto malo ispod 12V. Lijepo akumulator napunim, skinem i ostavim preko noći da se stabilizira. Sutradan oko 12 sati prikačim na njega najobičniju H4 žarulju snage 55W. Znaš koliko dugo je svjetlila? Još je svjetlila u 19 sati navečer, al sam je morao skinuti radi zatvaranja dućana.

 

Konkretno, ako imamo olovni akumulator kapaciteta 100Ah čiji je izmjereni napon 12,7V, i na njega priključimo trošilo snage 5W (odnosno praznimo ga sa strujom 0,42A), znaš koliko će izdržati? Cca 238 sati...

 

Neće i nije...  Kao prvo krivulje pražnjenja nisu linearne i nisu proporcionalne sa strujom koju vučeš iz akumulatora pogotovo iz startera. Akumulatori i baterije s približno linearnom karakteristikom su low-drain baterije koje nisu u stanu dati velike struje. Kao drugo, radio sam godinama s tvrtkom koja uvozi i prodaje akumulatore. Nagledao sam se baterija i akumulatora cijelo čudo. Postoje starteri koji daju otprilike dvostruko veću startnu struju od jednako velikih startera kakve imamo u autima. Na njima piše jasno "FOR STARTING ONLY". Spojiš li na njih trošilo 1000x manje snage taj aku neće davati 1000x dulje struju nego 2-3 reda veličine kraće. Kao treće starteri kakve imamo u autima ne vole biti ispražnjeni ispod 70-ak posto kapaciteta iz nekoliko razloga, a gorenavedeni su među njima.

 

Je, i onda je svizac smotao čokoladu...

Med0, majku mu, pa jel vidiš nazivni kapacitet te sitnjarije? 18mAh. Šta bi ti stvarno očekiva da takva baterija napaja automobilsku elektroniku dok je noću na parkingu?

A link je prejak, prodaju alkalnu bateriju 12V 28A, a kao slika tog proizvoda je 9V 23A, mislin ko tu koga j...

 

Krivo su stavili opis proizvoda. Radi se o 12V bateriji kakva ide u zvona, alarme, smoke detektore i sl. Ne moraš trolati zbog toga. Ako nisi znao postoje između ostalih postoje battery backup uređaji s takvom baterijom u sebi koje uštekaš u utičnicu od upaljača za cigarete i ta baterija daje struju cijelom autu dok mu mijenjaš akumulator tako da auto ne izgubi kodove od radija i sl.... Promijeniš hrpu akumulatora dok ti se ne isprazni ta baterija i bez problema napaja cijeli auto pod uvjetom da ne otvaraš vrata i ne pališ auto radio dok to radiš što i ne radiš jer šarafiš akumulator.

 

Ako si pažljivo pročitao moj post radi se o 3-5mA struji (tri do pet miliampera) koju moj auto vuce dok je ugasen. To je 0.005 ampera. Po onoj tvojoj teorijskoj računici do vrha napunjeni aku od 60Ah će držati 500 dana(!) auto koji troši 0.005 ampera u garaži. Kladim se u lijevo jaje da ce akumulator biti mrtav prije toga. Osim toga siguran sam da ne moram razmišljati o nekom posebnom akumulatoru čak i da mi auto vuce 10x veću struju dok je ugasen. Ako ga mislim ostaviti mjesec dana da stoji (što uopće nije dobro za auto) odspojit cu mu kleme.

Link to comment
Share on other sites

Ovo sa uštekavanjem baterije u utičnicu upaljača definitivno neće spriječiti "noviji" auto da izgubi memoriju jer će ta utičnica pri gore spomenutim manevrima biti "odspojena" od ostatka instalacije...

vjerujem da si čuo za UCH...

Edited by marrky112
Link to comment
Share on other sites

zašto bi bila odspojena, može li se ključ ostaviti u položaju da utičnica radi?

Link to comment
Share on other sites

Onda pak imas poprilicno puno elektronike aktivirane.

Link to comment
Share on other sites

Nije da nisu dobri nego preskupi su za ono sto daju. Inace, Varta, Bosch i Energizer imaju iste baterije jer si sva tri brenda pod Johnson Controls. Na ADAC-ovim testovima i S5 i silver prolaze dobro, ali najbolji rezultat imaju Moll i Exide. Ima tu jos hrpa odlicnih brendova za koje nikada nismo niti culi, a cak su i Europski...

Čitajući forum.hr, a posebno članana CDRW ne bi se stekao takvi dojam. Prema njemu Varta i Bosch (u bilo kojoj varijanti) su "precjenjeno smeće", a ne može se reći (napisati) da čovjek ne zna znanje. Na istom foumu se hvale redom: Topla, Baren, Banner i Exide. Što se tiče tih "no name" koji su testirani od strane ADAC-a tu se slažemo.

Link to comment
Share on other sites

Ok, to sam i mislio. Znam da ljudi u klasicne automobile ugradjuju Ctek, i onda ga samo povezu spolja na struju, punjac je u kabini, ali ipak oni imaju mnoogo manje elektronike (a neki nemaju uopste) nego ovi savremeniji.

Inace, poslao sam i mail u Ctek sa istim pitanjem, i dobih isti odgovor. Vise volim da cujem odgovor od ljudi koji imaju svoja iskustva nego od proizvodjaca, sto moze cesto biti i marketing.

Ja ti mogu reći moja iskustva. Ctek 5A koristim 1-2 puta mjesečno na svojem autu, i nikad ne odspajam kleme nego prištekam na onaj stalni konektor. U prosjeku, nekoliko puta mjesečno ljudima nadopunim akumulator u autu jer su zaboravili ugasiti svjetla ili slično, isto ne odspajam kleme. Prošli tjedan sam punio dva akumulatora 225Ah na šleperu, a jučer na Iveco mini-autobusu; sve bez odspajanja klema, i to sa ctek-om 25A. Ponekad, ali rijetko, dok mijenjam akumulator, spojim ctek na žice tako da auto ne izgubi kod za vrijeme zamjene.

Link to comment
Share on other sites

Ovo sa uštekavanjem baterije u utičnicu upaljača definitivno neće spriječiti "noviji" auto da izgubi memoriju jer će ta utičnica pri gore spomenutim manevrima biti "odspojena" od ostatka instalacije...

vjerujem da si čuo za UCH...

Moderni auti, a naročito premium segment, ima baš posebno označene priključke na koje je potrebno spojiti alternativni izvor napajanja za vrijeme izmjene akumulatora, i alternativno tome, za spajanje boostera ako je potrebno upaliti auto a akumulator je mrtav. Ovo sa utičnicom upaljača nisam probao nikad

Link to comment
Share on other sites

Ako si pažljivo pročitao moj post radi se o 3-5mA struji (tri do pet miliampera) koju moj auto vuce dok je ugasen. To je 0.005 ampera. Po onoj tvojoj teorijskoj računici do vrha napunjeni aku od 60Ah će držati 500 dana(!) auto koji troši 0.005 ampera u garaži. Kladim se u lijevo jaje da ce akumulator biti mrtav prije toga. Osim toga siguran sam da ne moram razmišljati o nekom posebnom akumulatoru čak i da mi auto vuce 10x veću struju dok je ugasen. Ako ga mislim ostaviti mjesec dana da stoji (što uopće nije dobro za auto) odspojit cu mu kleme.

Teorija je jedno, a praksa nešto sasvim drugo. I ja se kladim, i to u oba jaja i ono između njih da akumulator 60Ah neće izdržati 500 dana u autu bez ikakvog održavanja. To ne može niti Optima. Startni akumulator se smatra 100% napunjenim pri naponu točno 12,79V, a potpuno ispražnjenim pri 11,78V.  A akumulator koji ne može izdržati 30 dana u autu bez održavanja, treba u prvi kontejner. U protivnom, ili auto negdje gubi struju, ili akumulator nije napunjen 100%.  

Link to comment
Share on other sites

"Ako nisi znao postoje između ostalih postoje battery backup uređaji s takvom baterijom u sebi koje uštekaš u utičnicu od upaljača za cigarete i ta baterija daje struju cijelom autu dok mu mijenjaš akumulator tako da auto ne izgubi kodove od radija i sl.... Promijeniš hrpu akumulatora dok ti se ne isprazni ta baterija i bez problema napaja cijeli auto pod uvjetom da ne otvaraš vrata i ne pališ auto radio dok to radiš što i ne radiš jer šarafiš akumulator."

 

E Medo ovo je meni covjek napravio kad smo ispred ducana mijenjali aku i nisam znao za tu opciju jednostavno sam se odusevio, a ja mislio spajat paralelu kablovima, al covjek je bio elegantniji od mene. I dalje ne znam kako se Borniju svojedobno ukljucila blokada paljenja da je morao zvat pomoć na cesti.

 

Borna te stopice i konektor kod C-teka su namjenjene motoristima i lijepo se konektor podvuce pod sic tako da ne rastavljamo pol motora za doc do akumulatora na koji ionako nema mjesta za uvatiti stipaljkama.

Link to comment
Share on other sites

Čitajući forum.hr, a posebno članana CDRW ne bi se stekao takvi dojam. Prema njemu Varta i Bosch (u bilo kojoj varijanti) su "precjenjeno smeće", a ne može se reći (napisati) da čovjek ne zna znanje. Na istom foumu se hvale redom: Topla, Baren, Banner i Exide. Što se tiče tih "no name" koji su testirani od strane ADAC-a tu se slažemo.

Čini mi se da je Adac nahvalio Moll akumulatore

Link to comment
Share on other sites

Čitajući forum.hr, a posebno članana CDRW ne bi se stekao takvi dojam. Prema njemu Varta i Bosch (u bilo kojoj varijanti) su "precjenjeno smeće", a ne može se reći (napisati) da čovjek ne zna znanje. Na istom foumu se hvale redom: Topla, Baren, Banner i Exide. Što se tiče tih "no name" koji su testirani od strane ADAC-a tu se slažemo.

Uvijek se zapitam o stručnosti osoba koji tehnikalije dijele samo u dvije skupine (smeće i tehnički dragulji). Naravno da stvar oko Boscha i Varte nije crno bijela, jer i dalje S4, S5 i silver bez problema pokreću aute po 5 i više godina bez problema. No, nije tajna da od prije 12-ak godina (od kad je vartu preuzeo JC a Bosch nabavlja gotove baterije od istih) kvaliteta doticnih nije ona na koju su ljudi navikli. Tim vise sto su od tada udarili neku suludu politiku cijena prema kojoj su nekih 20-30% skuplji od usporedivih konkurentskih baterija. I onda se dogadja stvar da ljudima S5 ili silver rikne nakon 2 godine. Zasto? Razloga je puno, ali je nepobitna cinjenica da je vecina takvih akumulatora odstojala na polici i po raznim skladistima puno vise no sto je trebala jer ih nitko nije htio kupiti po velikoj cijeni. I onda trgovac lupi akciju 30-40% (i bas je posljednjih par mjeseci takav slucaj u hrvatskoj) gdje se rijesava takvih baterija. Ne kazem da su startu lose, ali treba biti oprezan pri kupnji takvih. Datum proizvodnje i trenutno stanje u trenu prodaje što detaljnije ispitati.
Link to comment
Share on other sites

problem je sto 99% njih akumulator kupi i ODMA stavi uz auto bez prethodnog dopunjavanja.... i onda odma voze na polupunom akumulatoru.

 

 

takodjer npr za moto akumulatore koji dolaze suhi pa sam lijes kiselinu (ili ti pre prodaje to odrade u trgovini) treba da odstoji prvo 24h i onda da se NAPUNI i opet odstoji 24h nakon punjenja al svi koji kupuju im je hitno pa onda samo uliju i odma koriste..., i tako je onda moj Nitro od 210 ah startne na testu imao preko 240 ak se dobro sjecam na testu koji je bio pravilno formatiran. 

 

al sam ga onda ja sjebao jer ga nisam dopunjavao jer nisam imao nikakav punjac i riknuo je u 8 mjeseci *ima garancciju 6* jer su opcenito na motorima uzasno losi sustavi punjenja pogotovo starijim.

Link to comment
Share on other sites

problem je sto 99% njih akumulator kupi i ODMA stavi uz auto bez prethodnog dopunjavanja.... i onda odma voze na polupunom akumulatoru.

takodjer npr za moto akumulatore koji dolaze suhi pa sam lijes kiselinu (ili ti pre prodaje to odrade u trgovini) treba da odstoji prvo 24h i onda da se NAPUNI i opet odstoji 24h nakon punjenja al svi koji kupuju im je hitno pa onda samo uliju i odma koriste..., i tako je onda moj Nitro od 210 ah startne na testu imao preko 240 ak se dobro sjecam na testu koji je bio pravilno formatiran.

al sam ga onda ja sjebao jer ga nisam dopunjavao jer nisam imao nikakav punjac i riknuo je u 8 mjeseci *ima garancciju 6* jer su opcenito na motorima uzasno losi sustavi punjenja pogotovo starijim.

A to je isto važna tj.presudna stavka - nadopuniti akumulator prije ugradnje. U svim uputstvima piše da je akumulator spreman za ugradnju, ali ono što krajnji korisnik ne vidi jesu uvjeti skladištenja i vrijeme distribucije a njih se moraju pridržavati distributer i trgovac. Kada sam pretprosle godine kupovao akumulator, neki prodavaci mi nisu znali reci kada je akumulator proizveden (format datuma na kućištu nije bio onaj jednostavni nego pod nekakvim složenim kodom) niti koliko dugo stoji kod njih. Sto je najgore, to su bili ducani sa auto-dijelovima. Koliko dugo stoje aku po raznim supermarketima siroke potrosnje,strah me i pomisliti :/

P.s. postoje i trgovci koji zaista paze na stanje svih baterija koje imaju na policama i koji imaju sve odgovore oko onoga sto prodaju

Link to comment
Share on other sites

Ja sam trgovao s "novema nova" al kolko znam nemaju auto akumulatore :(

kao sto rekoh aku je bio testiran prije isporuke i pravilno formatiran. te su mjerenja dobivena uz garantni list ljepo isprintana. napon mjerenja i kad je meni stigao je bio isti.

Link to comment
Share on other sites

A to je isto važna tj.presudna stavka - nadopuniti akumulator prije ugradnje. U svim uputstvima piše da je akumulator spreman za ugradnju, ali ono što krajnji korisnik ne vidi jesu uvjeti skladištenja i vrijeme distribucije a njih se moraju pridržavati distributer i trgovac. Kada sam pretprosle godine kupovao akumulator, neki prodavaci mi nisu znali reci kada je akumulator proizveden (format datuma na kućištu nije bio onaj jednostavni nego pod nekakvim složenim kodom) niti koliko dugo stoji kod njih. Sto je najgore, to su bili ducani sa auto-dijelovima. Koliko dugo stoje aku po raznim supermarketima siroke potrosnje,strah me i pomisliti :/

P.s. postoje i trgovci koji zaista paze na stanje svih baterija koje imaju na policama i koji imaju sve odgovore oko onoga sto prodaju

Rijetko ćete više naletit na akumulator s kojeg se može iščitati datum proizvodnje, sad su to u pravilu kobasice brojeva i slova koje samo u tvornici mogu dešifrirati. Ma ljudi, svašta se prodaje, evo pekara do mene na polici drži jogurte s rokom trajanja do 13.01. Pitam curu u pekari šta je s time, a ona mrtvo-ladno "pa prodaće se danas-sutra, u čemu problem". Prosječan kupac akumulatora, a to je danas ogromna većina, pita kolika je cijena, ima li popusta i kolika je garancija. Nema tu smisla razgovarati o ničem izvan toga, pa čak ni da li jačina akumulatora kojeg kupuje zadovoljava potrebe motora (jer takvi je i dosad bija u autu, pa je radija 5 god'na). Ja ti mogu reći koji se akumulatori prodaju bolje, a koji lošije; odnosno koliko kod mene stoje na polici. S tim da ih ja koliko-toliko pazim, jer ne želim reklamacije niti da mi kupci budu nezadovoljni. Kad dobijem novu robu, sve ih pređem testerom, i rijetko rijetko kada je napon u novopristiglim akumulatorima manji od 12,6V, to ti je moje iskustvo. A koliko dugo će stajati na polici, ovisi najviše o cijeni, tako da ne treba puno mudrosti da zaključiš koji to akumulatori ostaju neko duže vrijeme na polici...

Link to comment
Share on other sites

a zasto se ne spoje svi akumulatori na zajednicki punjac koji ce odrzavat napunjenost?

Link to comment
Share on other sites

a zasto se ne spoje svi akumulatori na zajednicki punjac koji ce odrzavat napunjenost?

Svaki akumulator provjerim prije stavljanja na policu. Niti jedan akumulator se ne zadrži duže od 3 mjeseca u dućanu, osim ponekih vrsta koje su više sezonske, a onda njih održavam na 100% bez problema redovitim nadopunjavanjem.

Link to comment
Share on other sites

aquarius ovakav odnos prema asortimanu je za svaku pohvalu, e sad ili je to tvoj ducan ili si jako savjestan :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Ja ti mogu reći moja iskustva. Ctek 5A koristim 1-2 puta mjesečno na svojem autu, i nikad ne odspajam kleme nego prištekam na onaj stalni konektor. U prosjeku, nekoliko puta mjesečno ljudima nadopunim akumulator u autu jer su zaboravili ugasiti svjetla ili slično, isto ne odspajam kleme. Prošli tjedan sam punio dva akumulatora 225Ah na šleperu, a jučer na Iveco mini-autobusu; sve bez odspajanja klema, i to sa ctek-om 25A. Ponekad, ali rijetko, dok mijenjam akumulator, spojim ctek na žice tako da auto ne izgubi kod za vrijeme zamjene.

 

To mi je i trebalo, takav info. Hvala care!

Link to comment
Share on other sites

E Medo ovo je meni covjek napravio kad smo ispred ducana mijenjali aku i nisam znao za tu opciju jednostavno sam se odusevio, a ja mislio spajat paralelu kablovima, al covjek je bio elegantniji od mene. I dalje ne znam kako se Borniju svojedobno ukljucila blokada paljenja da je morao zvat pomoć na cesti.

 

Super je fora. Ključ mora biti u položaju Accessories odnosno na prvi zub 'A' da bi to funkcioniralo. Buraz i ja smo na Cliu II i Twingu GT mijenjali akumulatore bez toga i nisu nam se upalile blokade. Oba imamo SIM32 ECU, a Clio 1.2 8v ima Marelli ako se dobro sjećam... možda je zbog toga Borny imao problem :nezna:

 

Taj stick za upaljač sam si kasnije sam složio s dijelovima iz Chipoteke za 20kn skupa s baterijom :)

Link to comment
Share on other sites

Meni na Cliu original akumulator izdržao od 2003g do 9mj.2014- dakle 11g [emoji1]

Na Laguni samo 8g [emoji4]

Kod promjene akumulatora koristim punjač i s njime održavam struju dok akumulator promijenim.

Po ljeti rijetko nadopunjujem aku, ali po zimi mogu reći svakih 10-ak dana spojim na 2-3 sata.

Akumulatori su obloženi stiroporom ili filcom.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.