Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Govoreći o "običnim" akumulatorima, preporučio bih Exide Premium, Bosch S5, Varta Silver, pa možda čak i Topla Top. Samo pazite, kad birate akumulatore u tom cjenovnom rangu, budite svjesni da se oni u puno manjem obimu prodaju, te postoji mogućnost da skupljaju prašinu na polici barem 6 mjeseci ili više. Prodavač ne zna starost akumulatora. Ako zna, zamolite ga da vam pojasni odakle mu taj podatak. Zatim, prije kupnje, zamolite prodavača da pred vama testira akumulator. Dovoljan vam je najobičniji unimer. To se odmah vidi. Ako je u njemu napon manji od 12,5V, automatski ga diskvalificirati. U pravilu bi trebao biti između 12,6-12,8V. Nisu baš neka vremena da kupujemo brand akumulator višeg cjenovnog ranga, a da ne znamo što kupujemo.

Hvala na informaciji. Za Vartu i Bosch sam čuo (rekla kazala) da čak ni u tom cjenovnom razredu (Silver, S5) nisu dobri. Nasuprot tome svi hvale Exide, ali i BAren (ne BEren-tvrtka koja uvozi Baren).

Link to comment
Share on other sites

Exide je inače akumulator prve ugradnje u francuze. Ako i ne piše Exide, onda piše npr. Tudor, odnosno neka podmarka Exide-a kreirana baš za nekog proizvođača vozila. 

Link to comment
Share on other sites

Imaš akumulatora od 100~120Ah >1000CCA koji će bez problema upaliti kamion ili manji brod, a spoji upaljeni auto radio na njega ili neki mali potrošač i ispraznit će se za sat vremena, a po kalkulaciji ampersata trebao bi držati danima. To je zato je pražnjenje ne ide linearno sa strujom i zato neka vozila i plovila imaju dva akumulatora: jedan koji pali motor drugi koji napaja sve ostalo, a alternator puni oba.

 

Kažem to jer se priča da moderni auti opterećuju akumulatore više nego prije. To je marketing proizvođača akumulatora i dijelom zavaravanje kupaca. Akumulator ti treba za upaliti auto. Ako alternator nije na leru nije u stanju dati dovoljnu struju za sva trošila onda je poddimenzioniran i treba staviti bolji/jači. Auti koji imaju alarm, GPS lokator i još neke električne điđe koje su  upaljene 24/7 troše akumulator dok je auto ugašen. Treba vidjeti kolika je ta struja, a onda da li je uopće potrebno mijenjati tip akumulatora. Na mom Cliu je ta struja između 3-5mA što je toliko malo da je zanemarivo. 12V alkalna baterija može to držati tjednima.

Link to comment
Share on other sites

Imaš akumulatora od 100~120Ah >1000CCA koji će bez problema upaliti kamion ili manji brod, a spoji upaljeni auto radio na njega ili neki mali potrošač i ispraznit će se za sat vremena, a po kalkulaciji ampersata trebao bi držati danima. 

Krivoooooo... Pa sam kapacitet ti govori da, ako imaš 100Ah, da taj akumulator teoretski može neprekidno isporučivati struju 1A tijekom 100 sati. Naravno, teorija je jedno, a praksa nešto sasvim drugo. Zato postoje raznorazni kalkulatori.

 

Vidi, imao sam svojedobno na reklamaciji akumulator 50Ah koji, kao, ne drži struju. Čovik ga koristi za "lov na sviću" iako zna da je to startni akumulator i da, slikovito rečeno, oblači japanke za planinarenje na Velebitu. Naravno, akumulator je bio prazan, nešto malo ispod 12V. Lijepo akumulator napunim, skinem i ostavim preko noći da se stabilizira. Sutradan oko 12 sati prikačim na njega najobičniju H4 žarulju snage 55W. Znaš koliko dugo je svjetlila? Još je svjetlila u 19 sati navečer, al sam je morao skinuti radi zatvaranja dućana.

 

Konkretno, ako imamo olovni akumulator kapaciteta 100Ah čiji je izmjereni napon 12,7V, i na njega priključimo trošilo snage 5W (odnosno praznimo ga sa strujom 0,42A), znaš koliko će izdržati? Cca 238 sati...

Link to comment
Share on other sites

 Na mom Cliu je ta struja između 3-5mA što je toliko malo da je zanemarivo. 12V alkalna baterija može to držati tjednima.

Je, i onda je svizac smotao čokoladu...

Med0, majku mu, pa jel vidiš nazivni kapacitet te sitnjarije? 18mAh. Šta bi ti stvarno očekiva da takva baterija napaja automobilsku elektroniku dok je noću na parkingu?

A link je prejak, prodaju alkalnu bateriju 12V 28A, a kao slika tog proizvoda je 9V 23A, mislin ko tu koga j...

Link to comment
Share on other sites

Svašta čovjek nauči kada ima vremena čitat :D

 

Čini mi se da je i meni došlo vrijeme za zamjenu akumulatora. Ovaj originalni je počeo teže okretati čim se spusti ispod nule.

 

 

 

post-10792-0-38130900-1421169093_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Svašta čovjek nauči kada ima vremena čitat :D

Čini mi se da je i meni došlo vrijeme za zamjenu akumulatora. Ovaj originalni je počeo teže okretati čim se spusti ispod nule.

Koliko dugo je izdržao? Dajem 7 godina :)

P.s. nikako ga još ne odbacuj. Probaj ga prvo sam dopuniti, ali ja bi na tvom mjestu platio i stručnjaku da ga sredi, obično daju i jamstvo... Tvorničko je ipak tvorničko.

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

Da, ako utisnuti "žig" nije falsificiran :D  onda mu je i prošlo 7 ljeta.

Edited by svirko
Link to comment
Share on other sites

Sta mislite o punjenju akumulatora bez skidanja klema nekim od ovih "fancy" punjaca, npr ovim Ctek-om?

Link to comment
Share on other sites

ja svoj punim jednom u dva mjeseca sa onim iz lidla bez skidanja klema,niti mi to pada na pamet...

Link to comment
Share on other sites

Sta mislite o punjenju akumulatora bez skidanja klema nekim od ovih "fancy" punjaca, npr ovim Ctek-om?

 

Samo tako ga i punim.

C-Tek ima zaštitu od iskrenja i još neke điđe tako da nema brige. Mislim da u uputstvu piše da se akumulator ne mora otpajati.

Sa jeftinijim se ne bih igrao.

Edited by borny
Link to comment
Share on other sites

Ma kakvo skidanje klema, nema nikakve potrebe, pogotovo sa ctek-om. Punjač obavezno spajajte direktno na kleme! Baš sa ctekom u paketu dobiješ stalni konektor, njega zavidati direktno na kleme i onda fino uštekaš punjač ka gospodin

Link to comment
Share on other sites

Ma kakvo skidanje klema, nema nikakve potrebe, pogotovo sa ctek-om. Punjač obavezno spajajte direktno na kleme! Baš sa ctekom u paketu dobiješ stalni konektor, njega zavidati direktno na kleme i onda fino uštekaš punjač ka gospodin

 

A tome služe one stopice :tup::doh:

Link to comment
Share on other sites

A tome služe one stopice :tup::doh:

Ne, to je za obisit na retrovizor  :D  :D  :D 

Link to comment
Share on other sites

Svašta čovjek nauči kada ima vremena čitat :D

 

Čini mi se da je i meni došlo vrijeme za zamjenu akumulatora. Ovaj originalni je počeo teže okretati čim se spusti ispod nule.

 

Lipo ugradiš

BB-SBM12-3.jpg

i uvijek točno znaš oće li i sutra ujutro upaliti ili neće.

Za forumaše naravno popust :cool:

Link to comment
Share on other sites

Evo za one koji su mislili kupiti u Lidlu.

Pojavilo se nešto u Konzumu, cijenu ne znam jer sam slike dobio od kuma.

Sad koji je bolji?

post-10375-14211800057292_thumb.jpg

post-10375-14211800225476_thumb.jpg

post-10375-14211800341814_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Izgleda solidno. Punjač u četiri stupnja, "float" mode, 4A struje, puni i 6 i 12V, solidno... Absaar Atek 4000, puni i održava od 5 do 120Ah. Nije baš za akumulatore preko 80Ah. Može, ali to traje i traje... CIjena do max 200kn bi bila ok za ovakav gadget

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

Evo za one koji su mislili kupiti u Lidlu.

Pojavilo se nešto u Konzumu, cijenu ne znam jer sam slike dobio od kuma.

Sad koji je bolji?

Predzadnji iz Lidla sam kupio, samo jedna kritika, ovi priljepci su preveliki. :cool::D

Link to comment
Share on other sites

Dobio informaciju da je ovaj iz Konzuma 149kn.

Znači cijena skoro ista, a da li ima razlike u tim punjačima?

Link to comment
Share on other sites

Ma kakvo skidanje klema, nema nikakve potrebe, pogotovo sa ctek-om. Punjač obavezno spajajte direktno na kleme! Baš sa ctekom u paketu dobiješ stalni konektor, njega zavidati direktno na kleme i onda fino uštekaš punjač ka gospodin

Ok, to sam i mislio. Znam da ljudi u klasicne automobile ugradjuju Ctek, i onda ga samo povezu spolja na struju, punjac je u kabini, ali ipak oni imaju mnoogo manje elektronike (a neki nemaju uopste) nego ovi savremeniji.

Inace, poslao sam i mail u Ctek sa istim pitanjem, i dobih isti odgovor. Vise volim da cujem odgovor od ljudi koji imaju svoja iskustva nego od proizvodjaca, sto moze cesto biti i marketing.

Link to comment
Share on other sites

Lipo ugradiš

 

i uvijek točno znaš oće li i sutra ujutro upaliti ili neće.

Za forumaše naravno popust :cool:

 

Pogledaj moj post gore kako je origigi tudor vrisnuo jedno jutro. Ako aku tako odluči, riknuti će u sekundi :)

Link to comment
Share on other sites

Ok, a što mu se onda dogodilo?

Najnormalnije je vrtio, apsolutno nikakvih naznaka da je slab. 10.mj. 2010, nije niti hladno tu kod nas na moru, nedjelja, cca 10h ujutro, južina. Dan prije auto normalno upalio, ostavio ga ispred zgrade nakon ture od 15 km. Okrenem ključ, zavrti normalno, prekine nakon pola sekunde, releji popizde, lampice se sve upale na sekundu, oduzmem kontakt i nakon toga mrak, niti klik više neće, nijedna lampica se ne pali kod kontakta, mrtav totalno. Spojio kablovima s drugog auta, neće niti klik napraviti. Ostavio ga tako dok je drugi auto radio par minuta, malo se kakti dopunio i onda su kontrolke zasvijetlile  i napravio je klik i kao pokušao okrenuti, ali ništa od toga. Nisam ni provjeravao što mu je, odmah po drugoga na prvu benzinsku :)

Žena tada bila doma trudna s trbuhom do zuba, ne možeš se zajebavati s akumulatorom na autu kad imaš sat i pol do Rijeke. Dva tjedna nakon toga sam je vozio u RI u rodilište i postao tata :)

Link to comment
Share on other sites

Ok, a što mu se onda dogodilo?

Najnormalnije je vrtio, apsolutno nikakvih naznaka da je slab. 10.mj. 2010, nije niti hladno tu kod nas na moru, nedjelja, cca 10h ujutro, južina. Dan prije auto normalno upalio, ostavio ga ispred zgrade nakon ture od 15 km. Okrenem ključ, zavrti normalno, prekine nakon pola sekunde, releji popizde, lampice se sve upale na sekundu, oduzmem kontakt i nakon toga mrak, niti klik više neće, nijedna lampica se ne pali kod kontakta, mrtav totalno. Spojio kablovima s drugog auta, neće niti klik napraviti. Ostavio ga tako dok je drugi auto radio par minuta, malo se kakti dopunio i onda su kontrolke zasvijetlile i napravio je klik i kao pokušao okrenuti, ali ništa od toga. Nisam ni provjeravao što mu je, odmah po drugoga na prvu benzinsku :)

Žena tada bila doma trudna s trbuhom do zuba, ne možeš se zajebavati s akumulatorom na autu kad imaš sat i pol do Rijeke. Dva tjedna nakon toga sam je vozio u RI u rodilište i postao tata :)

Onako odokativno, otisla ti je jedna ćelija, to se meni i sa Exideom dogodilo...
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.